Sain opiskelupaikan syksyllä alkavaan koulutukseen, mutta ongelma on että millä rahalla opiskelen?! Olen osa-aikatyössä ja työ on vakituinen mutta kokoaikaisuutta ei ole luvassa. Siksi haluaisin vaihtaa alaa. Työttömuustuella voisin opiskella, mutta opintotuella en koska olen asuntovelallinen. Siihen se ei riitä millään😕 onkohan mitään mahdollisuutta saada TE toimistoa myöntämään mulle sitä korvausta opiskelujen ajalle? Lapsiakin on ettei ole vaihtoehto olla iltoja töissäkään...
opiskelu työttömyyskorvauksella
4
238
Vastaukset
- Mietitätä
Opiskeluaikaista toimeentuloa olisi pitänyt ajatella aikaisemmin.
Varmana voi pitää, että TE-toimisto ei ala kustantaa opiskeluasi, jos irtisanoudut työstäsi opiskellaksesi. Joissakin tapauksissa työttömyysturvalla voi opiskella sellainen, joka on työtön jo ennen opiskelua ja asiasta on etukäteen sovittu eli opiskelu on kirjattu työttömän työllistymissuunnitelmaan.
Jos sinulla on riittävästi työvuosia takana, voit saada aikuisopiskelijan tukea, joka on suhteellisen hyvä verrattuna Kelan opintotukeen. Voit myös kysyä pankista asuntolainallesi lyhennysvapaata vuotta.- paljon.luultu
Joo eihän kukaa opiskelis kelan opintotuella, jos työkkäri korvais kaikkien alaa vaihtavien ja muidenkin opiskelun ja asuntolainat.
- osahommailijaoon
Iltatyö ei käy, entä viikonlopputyö? Saatko soviteltua? Voitko perustella työkkärille, että olet työttömyysuhan alainen? Eikö kaikki ole?
Kukaa ei voi ennustaa oikein. Sun pitää hakea sitä työkkäriltä. Onko tuo opiskeluhalukkuus sun työllistymissuunnitelmassa? - Höpöhöpö__
Sä mitään ole saanut. Keksit vaan koko stoorin päästäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984