Miks joidenkin pitää valittaa vapunvietosta, että se on tylsää saman kaavan noudattamista, vappupalloineen, serpettiineineen, kuohuviineinen. Vappu on kesän avaus, siis nyt on kesä, vaikka ilmat olisivatkin hyytävänkylmät, eikä luonto ole vielä vihreässä asussaan.
Vappu on kaupunkilaisten ja mökkiläisten juhla. Siihen kuuluu juhlinta ja siihen on annettu mahdollisuus, että nyt on vapaapäivä. Sima, munkit, kuohuviini ja kaupunkien ulkoterassit, kahvit, kuohuviinit kuuluvat vapunviettoon.
Otanpa vähän kuohuviiniä ja sitten lähden kylille katsomaan vapunviettoa ja tapaamaan tuttuja. Ei valiteta turhasta.
Asenne hukassa vapunvietossa?
6
179
Vastaukset
no eipä ole kesä täällä ainakaan
- EttäTämmänenOikeesti
Vappu on Pyhän Valburgin muistopäivä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Valburg - aktiivipureee
Itse halusin olla töissä, mutta ei pomo antanut lupaa.
- mmmummo
Mainitsit kolmesti kuohuviinin.
- paripaukkua
Totta, että mainitsin kolmesti kuohuviinin. Mutta mainitsin myös siman. Sima kuuluu vappuun rusinoiden kera. Sima on myös hyvä arkijuoma vapun jälkeenkiin. Sima maistuu saunomisenjälkeen. Mikä siinä on niin hyvää? Se, että se on kotitekoista, eikä kaupoissa myytävää halvintasimaa.
Uutta oli se, että vappu on Valburgin muistopäivä, siitäkin on hyvä ottaa selvää..
Outoa, että joku haluaisi olla töissä, mutta pomo ei anna siihen lupaa. Tuleeko se kalliiksi pomolle pitää työntekijää pyhänä töissä?
Olivat kommenttini edellisiin kommentteihin. Eikä taida olla kesä vielä missäkään, muuten kuin virallisesti.
- Valpuri-vappu
Vappu, teekkareiden viikon ryyppäysjuhla.
Mantan lakitus, kylmää ja sadetta. Ei mitään sen kummempaa, jokainen tekee sellaisen Vapun kun itselleen sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242401Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442017Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261883Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101683Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121032Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2818