Nykyinen 407 HDi 2,0 on nyt hoitanut logistiikkaani yhteensä 365.000 km. Auto on edelleen näyttävä peli. Maalit ja lakkaukset täysin kunnossa. Kuluvia osia on tottakai jo uusittu kuten asiaan kuuluu, mutta moottori ja vaihteisto ovat edelleen avaamattomat ja hyvässä kunnossa.
Ilmanvaihtomekanismin läppäakseli ajotietokoneen himmennyt näyttö taitaavat olla ainoat suunnittelu- tai valmistusvirheet ko. autossa.
Edellisellä Peugeot 406 HDi:llä ajelin 510.000km kunnes suuttimista loppuivat kilometrit ja auto meni vaihtoon.
Molemmat Peugeottini olen ostanut uusina ja huollattanut normaalin huolto-ohjelman mukaan.
Peugeot yllätti jälleen positiivisesti!
8
319
Vastaukset
- ihhhhh
Laatikko ja moottori avaamatta - no tuolla voit ylpeillä vain VAG-konsernin kuskeille...
- D5rikkoutui
Entäpä Fordit, Opelit, Toyotat, Bemarit tai Volvot? Kyllä ylipäätään henkilöautodieselit ovat tänä päivänä taitolaji sekä valmistuksen, että myös käytön ja huollon kannalta.
- Autoilijasw
Yleensä juuri siitä moottoriongelmat alkavat, kun päästää jonkun poropeukalon avaamaan moottorin. Moottorin avaaminen ja osien vaihtaminen sisäkaluihin on oikeasti niin vaativaa työtä, että vain harvassa korjaamossa löytyy riittävää ammattitaitoa. Merkkihuolto ei takaa tässä mielessä yhtään mitään. Oma kokemukseni on se, että firman autokannassa avaamattomat moottorit ovat niitä, joilla päästään suuriin kilometrilukuihin. Sen sijaan vaikkapa jakoketjun vaihto merkitsee usein remontista alkavaa erilaisten pikkuvikojen invaasiota. Outoja ääniä, nestevuotoja, antureiden rikkoutumisia jne. Valitettavasti jatkuva rassaaminen on oikeasti suuri riski moottorin kestävyydelle.
- pösöfani
Yhdyn ketjun aloittajan kommentteihin. Kahden litran HDi koneella ajelee huoletta sen 500tkm ihan perushuolloilla, eli öljyn ja suodattimien vaihdoilla. Suutinhuolto kannattaa tehdä ajoissa niin välttyy uusien suuttimien hankinnalta. Suutinhuoltojen hintoja kannattaa vertailla/kysellä suoraan huoltamoista. Hinnoissa on rajua vaihtelua.
- Aloittaja12
Suutinhuoltoja en ole koskaan teettänyt. Hyvin ovat toimineet ainakin tähän asti. Nykyinen moottori 380.000km ja edellinen 406 jopa sen 500.000km.
Itse asiassa tuo edellinen 406 kahden litran HDi-moottorilla laukesi loppujen lopuksi suutin ongelmiin. Siinä vaiheessa, kun ongelmia alkoi tulla, suuttimille ei huoltoliike enää mahtanut mitään. Suuttimet olisi pitänyt uusia koko kattaus.
Miksi noita suuttimia pitäisi huoltaa, jos moottori käynnistyy ja kehrää hyvin? - matkaaja73
Kahden litran HDI on ylivoimaisesti paras peugeotin tekemä moottori. Samaa ei voi sanoa uusista pienen tilavuuden "ihmedieseleistä".
- Ilotulitus
Kymmenen pistettä ja papukaija merkin on kyllä ansainnut!
- PositiivinenYlläri
Minutkin pösö yllätti positiivisesti. Sehän kulki jopa 1000km Ihan moitteetta niin kauan, kuin se minun sijaisautona oli!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672794
- 2012057
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501812- 711766
- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91501- 811214
- 811070
- 951029
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961010