Eli siis olen ostamssa dronea ja päätin nyt kysästä täältä vähän semmosta asiaa, kun olen vähän kahden paikkeilla et ostaisko phantom 3 standardin vai phantom 3 se. Koska sellanen juttu valkeni, että tolla phantom 3 se:eellä on 4km kantama, mutta euroopassahan käytetään (ce) taajuuksia niin kantama olis vaan 500m ;( Mutta selvitin asiaa vähän lisää niin jos lataa tablettiin/puhelimeen play storesta tai app storesta fake gps sovelluksen ja antaa dji go apin luulla että on esimerkiksi yhdysvalloissa, niin drone alkaa käyttämään (fcc) taajuuksia niin silloin kantama olisi 4km. Mutta sitten mietiskelin että jos dji go app luulee että on esimerkiksi siellä yhdyvalloissa niin miten return to home ominaisuus toimii kun drone ei tiedä oikeaa sijaintiasi? Eli toimiskohan tollanen kikka vai ei? Et ostaisko vaan sen standardin vai pitäiskö alkaa säätämään tolla se:eellä?
Kysymys dji phantomeista
10
365
Vastaukset
- rollaati.rollaa
Mitäpä jos kysyisit asiaa drone - harrastajien palstalta. Ellet ole itse rakentamassa tai korjaamassa elektroniikkaa niin olet väärällä palstalla. Tällä palstalla joku tarkoituksellisesti tekee aiheeseen liittymättömiä aloituksia josta syystä voi tulla tylyä palautetta ohis viesteihin.
- näin.on
Kyllä tuo tälle palstalle kuuluu. Vastauskin on ihan yksinkertainen: Euroopassa käytetään erilaisia elektrolyyttikondensaattoreita, joten ne joutuu kunnollisen suurtaajuustoiston vuoksi vaihtamaan.
- RC-pilotti
Kysymys kuuluisi tuonne RC palstalle, mutta vastataan tässä kun liippaa hiukan tätäkin palstaa. Noi ohjauslaitteet kuuluvat lyhyenkantamanlaitteisiin eikä niillä olekaan tarkoitus lentää maailman ääriin. Toimintamatka ei ole joku tietty tarkka metrimäärä vaan riippu pitkälti olosuhteista antennien asennosta ja monta muutakin seikka joka vaikuttaa yhteysvälin pituuteen. Mainitsit tavoitteeksi neljäkilometriä. Optimiolosuhteissa kantaa eurooppalainen senkin ja huonoimmissa tilanteissa tuskin sitä viittäkäänsataametriä. Dronelle 500m on paljon eikä sen asento ole enää helposti hahmoteltavissa. FVP lennätyksessä lasieilla lentäminen helpottaa, mutta avustajan on kumminkin myös nähdä ympäristö ettei aiheuteta vaaratilanteita.
Päädyit sitten kumpaan tahansa. Suosittelen käyttöohjeisiin tutustumista ja unohtamaan kikkailut sillä niillä saattaa olla obottamattomat seuraukset. Takaisinkutsulla droneja on joitakin hukattu kun ne on päättäneet lähteä kotiin eikä se aina ole ollut se mistä silläkertaa on lähdetty.
Taidot ensin haltuun. Turvallisa lennätyksiä. - no-control
Mun drone lähti tuulen mukana, ei se jaksanu kauaa vastatuuleen pyristellä. Lentoaikaa oli jäljellä 10 min kun se hävisi puitten taa, että turhaa oli lähteä perään, se voi olla missä vaan. No, kyllä mä 200-300 metriä yritin perään mennä ja katella kuusien latvoihin, mut ei sitä näkyny.
- ihmettelen.vähän
"Mun drone lähti tuulen mukana,"
Eikö tuo trollien tekohengittäminen käy aikaa myöten pitkästyttäväksi? - RC-pilotti
ihmettelen.vähän kirjoitti:
"Mun drone lähti tuulen mukana,"
Eikö tuo trollien tekohengittäminen käy aikaa myöten pitkästyttäväksi?Hyvin lähti trolli pyörimään eikä liittynyt edes alkuperäiseen kysymykseen. Kuivuneet konkat näyttää olevan siihen herkullinen aihe.
Tuo tuuleen karkaaminen on jokaiselle lennokkiharrastajalle tuttu aihe. Jokaiselle se tulee tapahtumaan. Maltti on se jolla vahingot saadaan minimoitua. Usein puolihallittu maihinajo pelastaa kokonaan katoamiselta. Sinnikäs etsiminen usein tuottaa tulosta vaikka siihen meneekin viikkoja. Marjastajat tekevät tekevät usein löytöjä ja siksi niihin pitää määräystenmukaisesti laittaa yhteystietoja.
- Dji
Isommilla elkoilla saa kantavuutta lisää. Kaukosäätimen sisällä oleva 10uf konkka pitää vaihtaa 120uf niin signaalin kantavuus lisääntyy 110%.
- Eiturhaakuormaa
Kyllä se on niin että dronen kantavuus pienenee isommilla elkoilla.
- Dji
Eiturhaakuormaa kirjoitti:
Kyllä se on niin että dronen kantavuus pienenee isommilla elkoilla.
Osaatko lukea? Miten dronen kantavuus pienenee, jos kaukosäätimeen vaihdetaan isompi konkka?
- arvelenpa.vain
Dji kirjoitti:
Osaatko lukea? Miten dronen kantavuus pienenee, jos kaukosäätimeen vaihdetaan isompi konkka?
Voihan siellä dronessa olla operaattorina joku pieni vihreä mies jolla on kaukosäädin. Mitenkä se drone muuten osaisi lentää takaisin kotiin tai sitten jonnekin huitsin nevadaan kun sen pienen vihreän miehen kaukosäätimessä on liian pienet on elkot tai ne on kuivuneet tai possahtaneet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1111229
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907