Kuka on silminnäkijätodistaja evoluutioteorialle?
Raamattu perustuu silminnäkijä kertomuksiin.
218
2579
Vastaukset
- turusta
Trollein mesta tää palsta o....
- Wapaa-Ajattelija
Raamattu perustuu kusetukseen..jopa jeesuksen syntymä oli aviorikoksen hedelmä jota peiteltiin kaikenmaailman henkiolennoilla!!! Ja entäpä jeesuksen ihmeet!!!? Jätkä teki vedestä viiniä mutta meikäläinen pistää paremmaksi ja laittaa pontikkaa!!!
Kyllä tämä on ehdottomasti ainakin yksi trolleimmista mestoista. Johan on muuten monta kertaa läpi käyty asia se, ettei silminnäkijätodistusta mikään vakavastiotettava taho pidä parhaana todistuksena, joten väitetyllä silminnäkijyydellä on turhaa leuhkia. Niin, ja kuten sanoin, että väitetyllä, niin Raamattuhan ei edes perustu silminnäkijätodistuksiin, vaan myytti-iteraatioihin.
- hyväjuttu
"Trollein mesta tää palsta o.... "
Mitä trollia tuossa avauksessa oli ? Ja kerro kuka oli tuolloin paikalla? Ei niin kukaan !
Hieno oivallus aloittajalta.- Välimuoto
usko.vainen kirjoitti:
Niinpä Eikä ole "välimuodoiltakaan" mitään lausuntoja ;D
Ihmisen ja Simpanssin välimuotona pidetään 6–7 miljoonaa vuotta sitten myöhäisellä mioseenikaudella elänyttä sahelinapinaihmistä eli Sahelanthropus tchadensis -lajia. Tosin tieläkin tutkijoita jakaa 1800-luvulla alkanut riita siitä, kuuluvatko simpanssit omaan lajiin (Pan) vai tulisiko nämä liittää ihmisen (Homo) sukupuuhun. Ihmisten nykyine kulttuuri ja teknologia eroaa nimittän huomattavasti simpanssien alkeelisista työkaluista. sahelinapinaihminen kuitenkin omaa huomattavasti molemman eläin lajin (ihmisten ja simpanssien) vahvoja piirteitä. Ihmisten sukupuuta on jouduttu myös muuttamaan useita kertoja uusien fossiililöydösten jälkeen, joita on varsinkin 1980-luvun lopulta lähtien tehty entistä runsaammin.
- aprikoin
usko.vainen kirjoitti:
Niinpä Eikä ole "välimuodoiltakaan" mitään lausuntoja ;D
Mssähän välimuodot luuraa? Ovatko vain evouskomuksen riivaamien ihmisten omissa päissä?
Välimuoto kirjoitti:
Ihmisen ja Simpanssin välimuotona pidetään 6–7 miljoonaa vuotta sitten myöhäisellä mioseenikaudella elänyttä sahelinapinaihmistä eli Sahelanthropus tchadensis -lajia. Tosin tieläkin tutkijoita jakaa 1800-luvulla alkanut riita siitä, kuuluvatko simpanssit omaan lajiin (Pan) vai tulisiko nämä liittää ihmisen (Homo) sukupuuhun. Ihmisten nykyine kulttuuri ja teknologia eroaa nimittän huomattavasti simpanssien alkeelisista työkaluista. sahelinapinaihminen kuitenkin omaa huomattavasti molemman eläin lajin (ihmisten ja simpanssien) vahvoja piirteitä. Ihmisten sukupuuta on jouduttu myös muuttamaan useita kertoja uusien fossiililöydösten jälkeen, joita on varsinkin 1980-luvun lopulta lähtien tehty entistä runsaammin.
Onko nämä välimuodot kertoneet tai kirjoittaneet jotain todisteita olemassaolostaan?
aprikoin kirjoitti:
Mssähän välimuodot luuraa? Ovatko vain evouskomuksen riivaamien ihmisten omissa päissä?
Niinpä : D
- Välimuoto
usko.vainen kirjoitti:
Onko nämä välimuodot kertoneet tai kirjoittaneet jotain todisteita olemassaolostaan?
Nyky ihminen (homo sapiens) innovoi kirjoitus taidon vasta noin 5000 sitten, Raamatun vanhimmat osat kirjiitettiin noin 3000 vuotta sotten ja kirjoitustaidosta tuli yleistä vasta noin 300-200 vuotta sitten. Niimpä vaatimuksesi on epävalidi. Sen sijaan evoluutiosta on jäänyt jälkiä ihmisen perimään jota voidaan tutkia DNA segmenssillä, jos kerran kaipaat "kirjoitettua silminnäkijä todistusta" eli tässätapauksessa perimään tallettunutta geneettistä jälkeä.
- Välimuoto
usko.vainen kirjoitti:
Jatkan, tajuttuani että olet invalidi. Niin siis tarkennan että geneettinen jälki ei ole ainoa todiste näistä välimuodoista, vaan arkeologit ovat kaivauttaneet useita ihmisen esi-isien luitajoira on pystytty vertailemaan ja tutkimaan.
Välimuoto kirjoitti:
Nyky ihminen (homo sapiens) innovoi kirjoitus taidon vasta noin 5000 sitten, Raamatun vanhimmat osat kirjiitettiin noin 3000 vuotta sotten ja kirjoitustaidosta tuli yleistä vasta noin 300-200 vuotta sitten. Niimpä vaatimuksesi on epävalidi. Sen sijaan evoluutiosta on jäänyt jälkiä ihmisen perimään jota voidaan tutkia DNA segmenssillä, jos kerran kaipaat "kirjoitettua silminnäkijä todistusta" eli tässätapauksessa perimään tallettunutta geneettistä jälkeä.
On se kumma kun kukaan ei ole kertonut tästä evoluutioosta vuosimiljoonien aikana eikä jättänyt mitään todistetta siitä. Nyt kaikki pitää sitten keksimällä keksiä.
Välimuoto kirjoitti:
Jatkan, tajuttuani että olet invalidi. Niin siis tarkennan että geneettinen jälki ei ole ainoa todiste näistä välimuodoista, vaan arkeologit ovat kaivauttaneet useita ihmisen esi-isien luitajoira on pystytty vertailemaan ja tutkimaan.
Ei kuule minä olen ihan terve ihminen eikä sinun lapselliset solvauksesi minuun tehoa:D
Laita nyt vain niitä silminnäkijätodisteita siitä evoluutiosta.- TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
On se kumma kun kukaan ei ole kertonut tästä evoluutioosta vuosimiljoonien aikana eikä jättänyt mitään todistetta siitä. Nyt kaikki pitää sitten keksimällä keksiä.
"On se kumma kun kukaan ei ole kertonut tästä evoluutioosta vuosimiljoonien aikana"
Niin, kumma kun ne dinosaurukset eivät tajunneet kirjata asioita ylös sinua varten...
"eikä jättänyt mitään todistetta siitä."
No aika lailla jätti kyllä muita todisteita mutta jos elää elämänsä toistellen että todisteita ei ole niin silloin ei tietysti vaivaudu menemään edes lähikirjastoon katsomaan löytyisikö sieltä kirjoja joissa kerrottaisiin niistä todisteista.
"Nyt kaikki pitää sitten keksimällä keksiä."
No niihän se tiede toimii että keksitään vain että asiat ovat näin. Ei tietokonekaan oikeasti toimi, joku on vain ihan keksinyt että sellainen voisi olla. TotuusSattuuQC kirjoitti:
"On se kumma kun kukaan ei ole kertonut tästä evoluutioosta vuosimiljoonien aikana"
Niin, kumma kun ne dinosaurukset eivät tajunneet kirjata asioita ylös sinua varten...
"eikä jättänyt mitään todistetta siitä."
No aika lailla jätti kyllä muita todisteita mutta jos elää elämänsä toistellen että todisteita ei ole niin silloin ei tietysti vaivaudu menemään edes lähikirjastoon katsomaan löytyisikö sieltä kirjoja joissa kerrottaisiin niistä todisteista.
"Nyt kaikki pitää sitten keksimällä keksiä."
No niihän se tiede toimii että keksitään vain että asiat ovat näin. Ei tietokonekaan oikeasti toimi, joku on vain ihan keksinyt että sellainen voisi olla.Niin, miten niin tyhmiä dinoja sitten evolutio kehiti?
Tiede :D Se "tiede" on vain valjastettu keksimään satuja evoluutiosta.- seonsika
aprikoin kirjoitti:
Se on sika, sika on lähinnä ihmisen DNA:ta.
- TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
Niin, miten niin tyhmiä dinoja sitten evolutio kehiti?
Tiede :D Se "tiede" on vain valjastettu keksimään satuja evoluutiosta."Tiede :D Se "tiede" on vain valjastettu keksimään satuja evoluutiosta."
No käy nyt kuitenkin edes yhden kerran siellä kirjastossa katsomassa että mitä kirjoja aiheesta löydät ja tule sitten kertomaan että mitä satuja niissä on sinusta ollut ja miksi niiden antamat todisteet eivät pidä paikkaansa. TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Tiede :D Se "tiede" on vain valjastettu keksimään satuja evoluutiosta."
No käy nyt kuitenkin edes yhden kerran siellä kirjastossa katsomassa että mitä kirjoja aiheesta löydät ja tule sitten kertomaan että mitä satuja niissä on sinusta ollut ja miksi niiden antamat todisteet eivät pidä paikkaansa.En todellakaan käy. Jumala on luonut keiken mitä on ja sillä sipuli. Minä en ole mikään apinan jälkeläinen.
seonsika kirjoitti:
Se on sika, sika on lähinnä ihmisen DNA:ta.
Mitä jos sika onkin kehittynyt ihmisestä :O?
- taivas.warjele
""Ja kerro kuka oli tuolloin paikalla? Ei niin kukaan !
Niinpä..jeten ei silminnäkijöitäkään..
Hyvin sää servasit ittes. - kui2
Välimuoto kirjoitti:
Sivuseikka tässä mutta tärkeä:
Mistähän moinen ajatus aina vain poikii v 2018 että Invalidit eivät tajua mitään, ei se korvien väliin vaikuta, jos nilkuttaa tai istuu pyörätuolissa tai on jokin muu toiminnallinen ongelma. Ajatus että niin olisi on (fossiili)ikivanha kantainen ja se tahtoo istua aina vain - vaikka kuinka sivistytään. - Se on perin ikävä piirre! - TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
En todellakaan käy. Jumala on luonut keiken mitä on ja sillä sipuli. Minä en ole mikään apinan jälkeläinen.
"En todellakaan käy. Jumala on luonut keiken mitä on ja sillä sipuli."
Saat toki uskoa noin mutta se on vain uskoa. Se että et kaipaakaan asialle sen kummepaa todistusta kuin toteamuksen "sillä sipuli" kertoo siitä että ajattelet ihan eri tasolla kuin missä tiede toimii.
"Minä en ole mikään apinan jälkeläinen."
En minäkään eikä tiedekään niin sano. Sinä luot ihan omia muka tieteen väitteitä ja vastustat sitten niitä itse keksimiäsi väitteitä. TotuusSattuuQC kirjoitti:
"En todellakaan käy. Jumala on luonut keiken mitä on ja sillä sipuli."
Saat toki uskoa noin mutta se on vain uskoa. Se että et kaipaakaan asialle sen kummepaa todistusta kuin toteamuksen "sillä sipuli" kertoo siitä että ajattelet ihan eri tasolla kuin missä tiede toimii.
"Minä en ole mikään apinan jälkeläinen."
En minäkään eikä tiedekään niin sano. Sinä luot ihan omia muka tieteen väitteitä ja vastustat sitten niitä itse keksimiäsi väitteitä.Ei minulla ole mitään tervetta alkaa kyseenalaistamaan Jumalan sanaa. Kaikki ympärilläni kertoo älykkästä suunnittelusta.
usko.vainen kirjoitti:
"On se kumma kun kukaan ei ole kertonut tästä evoluutioosta vuosimiljoonien aikana eikä jättänyt mitään todistetta siitä. Nyt kaikki pitää sitten keksimällä keksiä."
Tuon on kyllä jo pohjanoteeraus jopa Sinunkin tekstiesi tason huomioiden Onnittelut.- TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tervetta alkaa kyseenalaistamaan Jumalan sanaa. Kaikki ympärilläni kertoo älykkästä suunnittelusta.
"Ei minulla ole mitään tervetta alkaa kyseenalaistamaan Jumalan sanaa. "
Sen olen huomannut. Mutta tajuat kai että jos et koskaan edes etsi mitään muuta tietoa kuin sitä johon jo valmiiksi uskot, aika moni asia voi sinulta jäädä oppimatta?
"Kaikki ympärilläni kertoo älykkästä suunnittelusta."
Se kertoo siitä koska haluat uskoa sen kertovan etkä koskaan kyseenalaista sitä. Monille muille se kertoo jostain ihan muusta. TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Ei minulla ole mitään tervetta alkaa kyseenalaistamaan Jumalan sanaa. "
Sen olen huomannut. Mutta tajuat kai että jos et koskaan edes etsi mitään muuta tietoa kuin sitä johon jo valmiiksi uskot, aika moni asia voi sinulta jäädä oppimatta?
"Kaikki ympärilläni kertoo älykkästä suunnittelusta."
Se kertoo siitä koska haluat uskoa sen kertovan etkä koskaan kyseenalaista sitä. Monille muille se kertoo jostain ihan muusta.Kiitos tarjouksesta mutta en koe mitään tarvetta alkaa tutkimaan evosatuja niin kauan kuin joku todistaa miten elämä tuli tyhjästä :D
- Välimuoto
kui2 kirjoitti:
Sivuseikka tässä mutta tärkeä:
Mistähän moinen ajatus aina vain poikii v 2018 että Invalidit eivät tajua mitään, ei se korvien väliin vaikuta, jos nilkuttaa tai istuu pyörätuolissa tai on jokin muu toiminnallinen ongelma. Ajatus että niin olisi on (fossiili)ikivanha kantainen ja se tahtoo istua aina vain - vaikka kuinka sivistytään. - Se on perin ikävä piirre!Huomasin että olet esittänyt kritikkiä minulle. Niin, käytän ainakin itse mieluummin sanaa invalidi kuin vammainen tai mielisairas joilla on nykyään vahva alatyylinen ja halventava merkitys. Minusta tämä vain on kohteliaampaa.
- piruvieköön
usko.vainen kirjoitti:
En todellakaan käy. Jumala on luonut keiken mitä on ja sillä sipuli. Minä en ole mikään apinan jälkeläinen.
Uskovaiset lukevat evoluutiota kuin PIRUT raamattua. Aloittaja peräänkuulutti evoluution silminnäkijöitä mikä lienee mahdotonta, koska evoluutio tapahtuu todella hitaasti. Tyypillinen kysymys kuitenkin uskovaiselle, joka on sekoittanut päänsä lukemalla raamattua.
piruvieköön kirjoitti:
Uskovaiset lukevat evoluutiota kuin PIRUT raamattua. Aloittaja peräänkuulutti evoluution silminnäkijöitä mikä lienee mahdotonta, koska evoluutio tapahtuu todella hitaasti. Tyypillinen kysymys kuitenkin uskovaiselle, joka on sekoittanut päänsä lukemalla raamattua.
Huomaatko, että sinun juttusi ovat huvittavia?
- piruvieköön
usko.vainen kirjoitti:
Huomaatko, että sinun juttusi ovat huvittavia?
Mistä tiedät mitkä kaikki ovat juttujani? jumalako ne sinulle kertoo? Omat kommenttisi ovat kaikki mitään sanomattomia yhden lauseen letkautuksia, joilla ei ole mitään tekemistä väittelyn kanssa. Letkautapa taas ja juokse pakoon.
- TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
Kiitos tarjouksesta mutta en koe mitään tarvetta alkaa tutkimaan evosatuja niin kauan kuin joku todistaa miten elämä tuli tyhjästä :D
"Kiitos tarjouksesta mutta en koe mitään tarvetta alkaa tutkimaan evosatuja niin kauan kuin joku todistaa miten elämä tuli tyhjästä :D"
Toistelet jälleen omia olkiukko-käsityksiäsi. Kukaan ei tieteessä väitä elämän tulleen tyhjästä. Et etsi tietoa koska leimaat sen jo valmiiksi naurettavaksi argumenteilla jotka kertovat juuri siitä että et tiedä asiasta tarpeeksi.
On ihan tieteellisesti todettu että ihmiset jotka tietävät vähiten, luulevat tietävänsä paljon enemmän. Ja ihmiset jotka tietävät paljon, aliarvioivat tietomääränsä. TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Kiitos tarjouksesta mutta en koe mitään tarvetta alkaa tutkimaan evosatuja niin kauan kuin joku todistaa miten elämä tuli tyhjästä :D"
Toistelet jälleen omia olkiukko-käsityksiäsi. Kukaan ei tieteessä väitä elämän tulleen tyhjästä. Et etsi tietoa koska leimaat sen jo valmiiksi naurettavaksi argumenteilla jotka kertovat juuri siitä että et tiedä asiasta tarpeeksi.
On ihan tieteellisesti todettu että ihmiset jotka tietävät vähiten, luulevat tietävänsä paljon enemmän. Ja ihmiset jotka tietävät paljon, aliarvioivat tietomääränsä.Ihan turhaan siinä valitat. Sinä saat tehdä ihan mitä haluat, niin teen minäkin.
- TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
Ihan turhaan siinä valitat. Sinä saat tehdä ihan mitä haluat, niin teen minäkin.
"Sinä saat tehdä ihan mitä haluat, niin teen minäkin."
Luonnollisestikin. Mutta edelleen, jos ei ole valmis lainkaan ottamaan selvää omia käsityksiä haastavista tiedoista, on oltava valmis siihen että niitä käsityksiä pidetään hepposina.
Ja jos jonkun tiedon vastustus perustuu asian tahalliseen tai tahattomaan väärinymmärrykseen, sitä vastustusta voi hyvällä syyllä kritisoida. - Nakke.Nak
TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Tiede :D Se "tiede" on vain valjastettu keksimään satuja evoluutiosta."
No käy nyt kuitenkin edes yhden kerran siellä kirjastossa katsomassa että mitä kirjoja aiheesta löydät ja tule sitten kertomaan että mitä satuja niissä on sinusta ollut ja miksi niiden antamat todisteet eivät pidä paikkaansa."No käy nyt kuitenkin edes yhden kerran siellä kirjastossa katsomassa että mitä kirjoja aiheesta löydät ja tule sitten kertomaan että mitä satuja niissä on sinusta ollut ja miksi niiden antamat todisteet eivät pidä paikkaansa"
Eli et pysty esittämään mitään perusteita evoluutiolle, kambrisen kauden lajien äkkinäiselle ja runsaalle ilmestymiselle. Tai välimuotojen täydelliselle puuttumiselle?
Mene itse kirjastoon ja lue vaikka Aku Ankan taskukirjoja. Sopivan helppotajuisia sulle. - TotuusSattuuQC
Nakke.Nak kirjoitti:
"No käy nyt kuitenkin edes yhden kerran siellä kirjastossa katsomassa että mitä kirjoja aiheesta löydät ja tule sitten kertomaan että mitä satuja niissä on sinusta ollut ja miksi niiden antamat todisteet eivät pidä paikkaansa"
Eli et pysty esittämään mitään perusteita evoluutiolle, kambrisen kauden lajien äkkinäiselle ja runsaalle ilmestymiselle. Tai välimuotojen täydelliselle puuttumiselle?
Mene itse kirjastoon ja lue vaikka Aku Ankan taskukirjoja. Sopivan helppotajuisia sulle."Eli et pysty esittämään mitään perusteita evoluutiolle, kambrisen kauden lajien äkkinäiselle ja runsaalle ilmestymiselle. Tai välimuotojen täydelliselle puuttumiselle?"
Kyse ei ole siitä, mitä todisteita minä pystyn asioille esittämään vaan siitä, mitä todisteita tiedemiehet pystyvät esittämään. Ja niitä todisteita löydät kun käyt kirjastossa. Välimuoto kirjoitti:
Tosiasiassa ihmisellä ja simpanssilla ei katsota olevan välimuotoja, koska ihmisen ei katsota polveutuneen simpansseista. Ihmisten esi-isillä ja simpanssien esi-isillä puolestaan on yhteinen kantamuoto siellä 6-7 miljoonan vuoden takana. Sukulaisuus on siis olemassa, mutta eri tavalla kuin mitä esitit. Mioseeni muuten ei ole kausi, vaan se on neogeenikauden eräs epookki.
Hah hah. Raamatussa on tosiaan vaikka mitä juttua.
Silminnäkijät ovat todistaneet ja kirjanneet ylös, että Israelin Jumala oli muinainen Jerusalemissa asunut mies, joka höynäytti ihmisiltä rahaa vedoten heidän henkiensä sovittamiseen.Sama Jumala ei mahtanut mitään raudoitetuille sotavaunuille, vaikka oli hiljattain luonut maailmankaikkeuden yliluonnollisen kaikkivaltiutensa voimin.
RepeRuutikallo kirjoitti:
Sama Jumala ei mahtanut mitään raudoitetuille sotavaunuille, vaikka oli hiljattain luonut maailmankaikkeuden yliluonnollisen kaikkivaltiutensa voimin.
Mitä Jumlaan olisi pitänyt niille mahtaa?
Kyllä Repeliini Jumala sinullekin mahtaisi vaikka mitä mutta antaa sinun tehdä oman valintasi.
Teorian voi omin silmin nähdä kaikki halukkaat ja sen jälkeen kun ovat näin tehteet ovat siis evoluutioteorian silminnäkijöitä. MOT.
- entäpäjos
Ainakin UT perustuu Paavalin itsestään todistamiselle ja hänen tekemälleen tekstien muokkaukselle, ja hän myös kertoo sen itse.
Paavali kirjoittaa:
"2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."
Aikamoinen valta yhdellä miehellä - asetti itsensä Jumalan asemaan! - noin 2,5 miljardille kristitylle maailmassa - entäpä jos hän vain manipuloi?!Paavali sai tehtävänsä ja valtuutuksensa Jeesukselta eli Jumalalta.
Ilman Paavalia ei kristinuskoa olisi meilläkään.- mielimuuttunut
Tämä onkin mielenkiintoinen juttu. Eläessään Jeesus oli tätä mieltä:
Matt. 7
Jeesus:
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Kirje Roomalaisille, luku 7:
Paavali:
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Mutta sitten Paavalin kuoleman jälkeen Jeesus ilmestyi vielä Johannekselle ja ilmoitti, että kaikki tullaankin tuomitsemaan tekojen mukaan, eli ilmeisesti Jeesus olikin sitten perunut tuon Paavalin saaman valtakirjan.
Toisaalta myöskään luomisen alulle ei ole silminnäkijöitä. Ja luultavasti se kirjoitustaitokin on ollut hiukan hakusessa, joten silminäkijän kuvaus saattaa olla pikkuisen hutera.
- homottajalle
Tottakai luomisselle on silminnäkijä ja se silminnäkijä kertoi luomisesta ensimmäislle luomilleen ihmisille jotka ketoivat siitä lapsilleen jnejne
homottajalle kirjoitti:
Tottakai luomisselle on silminnäkijä ja se silminnäkijä kertoi luomisesta ensimmäislle luomilleen ihmisille jotka ketoivat siitä lapsilleen jnejne
Niinhän ne urbaanit legendat syntyvät...
Tällainen vastakkainasettelu ei oikein ole omiaan saamaan aikaiseksi rakentavaa keskustelua aiheesta.homottajalle kirjoitti:
Juuri niin. Eikö ole ihmeellistä miten Jumala on hoitanut kaiken tämän luomisesta lähtien meillekin luettavaksi sanaansa Raamattuun.
- näinuskon
"Toisaalta myöskään luomisen alulle ei ole silminnäkijöitä. "
Eiköhän Jumala kuitenkin ollut paikalla aloittaessaan luomistyötään? - totuudensäilyttivät
homottajalle kirjoitti:
"Tottakai luomisselle on silminnäkijä ja se silminnäkijä kertoi luomisesta ensimmäislle luomilleen ihmisille jotka ketoivat siitä lapsilleen jnejne"
Ja tapahtuma oli sen verran vaikuttava, että ihmiset siihen aikaan olivat äärimmäisen tarkkoja ja vastuullisia Jumalan edessä pitämään huolen, että kaikki siirtyy sukupolvelta toiselle tarkasti oikein.
Muistan lukeneeni Kunte Kinten tarinan jossa Gambian mustat säilyttivät heimonsa historiikin sanasta sanaan oikein satojen vuosien ajan. Samoin Kalevala on säilynyt satoja vuosia Suomessa ihmisten muistissa. No mutta Repeliini, sinähän toedät, että minä en juo ollenkaan alkoholia joten sinun on ihan turha omaa ongelmaasi minuun projisoida saatika kaikkissa kirjoitusvirheissä minua nähdä :D
Eikö se poikasi vieläkään ole opettanut sinulle IP:n katsomista?näinuskon kirjoitti:
Eiköhän Jumala kuitenkin ollut paikalla aloittaessaan luomistyötään?Tottakai oli eikä suinkaan tehnyt luomistyötään silmät ummessa.
näinuskon kirjoitti:
Eiköhän Jumala kuitenkin ollut paikalla aloittaessaan luomistyötään?Tottakai Hän oli paikalla.
Tietenkin voimme sanoa, että Jumala oli paikalla ja voimme kieltää sen, että todisteena luomisen puolesta yleisellä tasolla se on samaa luokkaa kuin alkuräjähdys tai miten maailman syntyä selitetäänkään.
Silminnäkijä
Olen joskus kysynyt, että kuka sen laupiaan samarialaisen tarinan näki, joku sen näki, koska seurasi vielä majataloon haastattelemaan omistajaa, kuin journalisti.
Ja miksi ne, joita tarinassa moititaan ovat juuri juutalaisia, leeviläinen ja pappi.
Miksi ei moitita sitä, joka tapahtumaa seurasi, mutta ei itse tehnyt mitään.
Jeesusko se oli ?Kun aloittaja ei pysty edes lyhyttä otsikkoaan kirjoittamaan suomeksi, se oli siinä. Ei jatkoon.
- miksiunohdit
Ymmärsithän sinäkin asian hyvin - - muutenhan et olisi alkanut tätä tosiasiaa vastustamaan!!
Kattos repeliini se siinä taas römpsättää :D Eikö vaimo ole antanut vai mikä römpsättää :D:D;D?
- ulvovanauraja
Raamattu perustuu mielikuvitukseen. "Silminnäkijöiden" tarinat ovat samaa kastia.
- aetqj
Onko kova paikka kun evoluutiosta ei ole mitään todisteita vaan pekkää teoriaa?
aetqj kirjoitti:
Onko kova paikka kun evoluutiosta ei ole mitään todisteita vaan pekkää teoriaa?
Kerrohan mitä tarkoitat sanoilla "pekkää teoriaa"?
Se että evoluutiosta ei "uskovien" mielestä ole eikä voi koskaan olla todisteita, on aavistuksenomaisesti merkityksellinen asia vain näissä hömppäkeskusteluissa, mutta eipä enää niiden ulkopuolella. Ei ainakaan täällä Euroopassa. Junanne meni eikä konsa palaja.
Yks' toinen mysteeri.
Uskovaiset ovat sitä mieltä, että profeetat ovat aina oikeassa vaikka kuulostaisivat varsinaisilta tyranneilta, syyttäen aina omaa kansaa kaikesta.
Sanovathan he, että koska ette ole olleet kuuliaisia minun äänelleni, minä nostatan teitä vastaan suuren kansan.
Tästäpä herää kysymys, että menikö se profeetta jonkun suuren kansan johtajan luokse, ja houkutteli sen hyökkäämään oman kansan kimppuun.- javastaus
"Tästäpä herää kysymys, että menikö se profeetta jonkun suuren kansan johtajan luokse, ja houkutteli sen hyökkäämään oman kansan kimppuun."
Ei ole mitään tietoa, että oli mennyt, mutta Jumala on monta kertaa asettanut jonkun tyrannin mieleen tuhoavan ajatuksen, että tämä tyranni toimisi Jumalan koston välikappaleena tuhoon tuomitulle kansalle. javastaus kirjoitti:
"Tästäpä herää kysymys, että menikö se profeetta jonkun suuren kansan johtajan luokse, ja houkutteli sen hyökkäämään oman kansan kimppuun."
Ei ole mitään tietoa, että oli mennyt, mutta Jumala on monta kertaa asettanut jonkun tyrannin mieleen tuhoavan ajatuksen, että tämä tyranni toimisi Jumalan koston välikappaleena tuhoon tuomitulle kansalle.>Ei ole mitään tietoa, että oli mennyt, mutta Jumala on monta kertaa asettanut jonkun tyrannin mieleen tuhoavan ajatuksen, että tämä tyranni toimisi Jumalan koston välikappaleena tuhoon tuomitulle kansalle.
Että on mahtava moraali tuolla kuvittelemallasi Jumalalla. Kaikkivaltias universumien Luoja peräti kostaa yhdelle nisäkäslajille, siinäpä reilu peli vailla vertaa. 😀
Olet sä Korkkiruuvi kyllä ka-jah-ta-nut emäntä.RepeRuutikallo kirjoitti:
>Ei ole mitään tietoa, että oli mennyt, mutta Jumala on monta kertaa asettanut jonkun tyrannin mieleen tuhoavan ajatuksen, että tämä tyranni toimisi Jumalan koston välikappaleena tuhoon tuomitulle kansalle.
Että on mahtava moraali tuolla kuvittelemallasi Jumalalla. Kaikkivaltias universumien Luoja peräti kostaa yhdelle nisäkäslajille, siinäpä reilu peli vailla vertaa. 😀
Olet sä Korkkiruuvi kyllä ka-jah-ta-nut emäntä.Miten niin Minä olen ?
Ymmärsit ehkä jotain väärin.RepeRuutikallo kirjoitti:
>Ei ole mitään tietoa, että oli mennyt, mutta Jumala on monta kertaa asettanut jonkun tyrannin mieleen tuhoavan ajatuksen, että tämä tyranni toimisi Jumalan koston välikappaleena tuhoon tuomitulle kansalle.
Olet sä Korkkiruuvi kyllä ka-jah-ta-nut emäntä.Korkkiruuvi, Repeliini on taas mieliaiheissaan on Räyhistä ja on Korkkista :D
fari.g kirjoitti:
Miten niin Minä olen ?
Ymmärsit ehkä jotain väärin.Mistä ihmeestä päättelit että vastasin sinulle?
- TotuusSattuuQC
Jos vain silminnäkijät voisivat todistaa jonkun tapahtuman, suuri osa rikoksista jäisi selvittämättä. Monella murhalla, murtovarkaudella yms. ei ole yhtään silminnäkijää. Ja silti niitä voidaan selvittää. Kumma juttu...
- empiriajyllätköön
Mutta evoluutiolle ei ole ainuttakaan silminnäkijää. Ainut keino olisikin panna isoon lampeen elämälle tarvittavat mineraalit ja luoda sinne erilaisia olosuhteita ja sitten odotellaan koska siellä ihan itsestään joko kausaliteetin taikka sattuman kautta syntyy ensimmäinen aivan uudenlainen eliö taikka jopa ihmisen kaltainen kyhäelmä.
empiriajyllätköön kirjoitti:
Mutta evoluutiolle ei ole ainuttakaan silminnäkijää. Ainut keino olisikin panna isoon lampeen elämälle tarvittavat mineraalit ja luoda sinne erilaisia olosuhteita ja sitten odotellaan koska siellä ihan itsestään joko kausaliteetin taikka sattuman kautta syntyy ensimmäinen aivan uudenlainen eliö taikka jopa ihmisen kaltainen kyhäelmä.
Olet sä vekkuli plikka. Yli 999 promillea biodiversiteetin evoluutiosta on tapahtunut ennen kirjoitustaidon keksimistä, ja silminnäkijäraportteja pitäisi vain olla. 😀
Eipä ole omillasikaan mitään arvoa. Lähes kaikki Raamatun "silminnäkijäraportit" ovat aivan jonkun muun kuin "silminnäkijän" kirjoittamia. Sellaiset "todistukset" naurettaisiin käräjillä pihalle.empiriajyllätköön kirjoitti:
Joo, kummallista, ettei Suomen syntyvyyteen ole etsitty ratkaisua tuhansista järvistä :D
- TotuusSattuuQC
empiriajyllätköön kirjoitti:
"Mutta evoluutiolle ei ole ainuttakaan silminnäkijää. Ainut keino olisikin panna isoon lampeen elämälle tarvittavat mineraalit ja luoda sinne erilaisia olosuhteita ja sitten odotellaan koska siellä ihan itsestään joko kausaliteetin taikka sattuman kautta syntyy ensimmäinen aivan uudenlainen eliö taikka jopa ihmisen kaltainen kyhäelmä."
Eli siis jos löydät ihmisen murhattuna ilman yhtään silminnäkijää, ainoa keino saada murha selville on kiikuttaa paikalle toinen ihminen ja murhata hänetkin?
Eli tajuat kai että on olemassa sellaisia kuin aihetodisteet joista voidaan päätellä jälkikäteen että mitä on tapahtunut ilman että alkuperäistä tapahtumaan enää toistetaan. - ainutluotettavakertomus
"Mutta evoluutiolle ei ole ainuttakaan silminnäkijää. Ainut keino olisikin panna isoon lampeen elämälle tarvittavat mineraalit ja luoda sinne erilaisia olosuhteita ja sitten odotellaan koska siellä ihan itsestään joko kausaliteetin taikka sattuman kautta syntyy ensimmäinen aivan uudenlainen eliö taikka jopa ihmisen kaltainen kyhäelmä."
Eli siis jos löydät ihmisen murhattuna ilman yhtään silminnäkijää, ainoa keino saada murha selville on kiikuttaa paikalle toinen ihminen ja murhata hänetkin?
Eli tajuat kai että on olemassa sellaisia kuin aihetodisteet joista voidaan päätellä jälkikäteen että mitä on tapahtunut ilman että alkuperäistä tapahtumaan enää toistetaan."Eli siis jos löydät ihmisen murhattuna ilman yhtään silminnäkijää, ainoa keino saada murha selville on kiikuttaa paikalle toinen ihminen ja murhata hänetkin?"
Ei vaan tulee etsiä ainut silminnäkijä eli tämä murhaaja!
Ja jos hän ei tunnusta, niin sitten pelataan todennäköisyyksillä.
Evoluutiosta ei ole silminnäkijää ja sillä siisti, mutta luomistapahtumasta on paikalla olleitten kertomus tapahtuneesta sillä tarkkuudella mitä Jumala haluaa meille asiasta raportoida. Myös Adamilla ja Eevalla ja heidän jälkeläisillään on tapahtuneesta epäsuoraa todistusta jälkipolville siirrettäväksi - - ja he ovat myös siirtäneet raporttia eteenpäin aina tähän päivään saakka. - TotuusSattuuQC
ainutluotettavakertomus kirjoitti:
"Eli siis jos löydät ihmisen murhattuna ilman yhtään silminnäkijää, ainoa keino saada murha selville on kiikuttaa paikalle toinen ihminen ja murhata hänetkin?"
Evoluutiosta ei ole silminnäkijää ja sillä siisti, mutta luomistapahtumasta on paikalla olleitten kertomus tapahtuneesta sillä tarkkuudella mitä Jumala haluaa meille asiasta raportoida. Myös Adamilla ja Eevalla ja heidän jälkeläisillään on tapahtuneesta epäsuoraa todistusta jälkipolville siirrettäväksi - - ja he ovat myös siirtäneet raporttia eteenpäin aina tähän päivään saakka."Ei vaan tulee etsiä ainut silminnäkijä eli tämä murhaaja! "
Eli murhaa ei voi saada selville jos ei jo valmiiksi tiedä kuka on murhaaja? MIten se murhaaja löydetään jos pitää olla silminnäkijä että jotain saadaan selville?
"Ja jos hän ei tunnusta, niin sitten pelataan todennäköisyyksillä. "
Ei. Ketään ei voida tuomita oikeudessa pelkillä todennäköisyyksillä. Mutta jos todisteet ovat vastaansanomattomat niin sitten kyllä. Ja sellaisia voidaan saada vaikka kukaan ei tunnustaisikaan.
"Evoluutiosta ei ole silminnäkijää ja sillä siisti"
Ei kai sellaista ole kukaan väittänytkään. Mutta aihetodisteita onkin sitten paljon enemmän ja ne todistavat vääjäämättä että eliöstö on muuttunut.
"mutta luomistapahtumasta on paikalla olleitten kertomus tapahtuneesta sillä tarkkuudella mitä Jumala haluaa meille asiasta raportoida."
Eli jos minä sanon että nyt puhun totta niin sitten niin täytyy olla?
"Myös Adamilla ja Eevalla ja heidän jälkeläisillään on tapahtuneesta epäsuoraa todistusta jälkipolville siirrettäväksi - - ja he ovat myös siirtäneet raporttia eteenpäin aina tähän päivään saakka."
Jostain syystä joihinkin muihin uskontoihin uskovat ovat siirtäneet ihan erilaista raporttia eteenpäin kaikki nämä vuodet. TotuusSattuuQC kirjoitti:
Eli tajuat kai että on olemassa sellaisia kuin aihetodisteet joista voidaan päätellä jälkikäteen että mitä on tapahtunut ilman että alkuperäistä tapahtumaan enää toistetaan.>Eli tajuat kai että on olemassa sellaisia kuin aihetodisteet joista voidaan päätellä jälkikäteen että mitä on tapahtunut ilman että alkuperäistä tapahtumaan enää toistetaan.
Tarkoitat teknisiä todisteita. Ne ovat ylivoimaisesti tärkeämpiä kuin silminnäkijätodistus ikinä. Tekninen todiste kaataa melkein aina silminnäkijätodistuksen, jos ristiriitaa on. Maailman äkkiluomisesta on vain massiivinen määrä _negatiivisia_ teknisiä todisteita, ja siksi "uskovien" on meuhkattava silminnäkijöistä, jotka sattumoisin olivat semmoisia hemmoja kuin Jumala, Jeesus (aikuisena kaiketi) ja enkelit. Montakohan silmää muuten noilla oli per olento? Vähemmän kuin kärpäsellä varmaan?ainutluotettavakertomus kirjoitti:
"Eli siis jos löydät ihmisen murhattuna ilman yhtään silminnäkijää, ainoa keino saada murha selville on kiikuttaa paikalle toinen ihminen ja murhata hänetkin?"
Evoluutiosta ei ole silminnäkijää ja sillä siisti, mutta luomistapahtumasta on paikalla olleitten kertomus tapahtuneesta sillä tarkkuudella mitä Jumala haluaa meille asiasta raportoida. Myös Adamilla ja Eevalla ja heidän jälkeläisillään on tapahtuneesta epäsuoraa todistusta jälkipolville siirrettäväksi - - ja he ovat myös siirtäneet raporttia eteenpäin aina tähän päivään saakka.>Ja jos hän ei tunnusta, niin sitten pelataan todennäköisyyksillä.
Huhhuh. Kerro lisää "uskovien" kammottavan alkukantaisesta juridiikasta. 😱- TotuusSattuuQC
>Ja jos hän ei tunnusta, niin sitten pelataan todennäköisyyksillä.
Huhhuh. Kerro lisää "uskovien" kammottavan alkukantaisesta juridiikasta. 😱"Huhhuh. Kerro lisää "uskovien" kammottavan alkukantaisesta juridiikasta"
Eiköhän siitä ole saatu riittäväti näyttöä vaikkapa Jehovien tai Lestadiolaisten omista "tuomioistuimista". Niissähän hyväksikäytetyt lapset on todettu syyllisiksi heitä hyväksikäyttäneiden aikuisten viettelyyn. TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Huhhuh. Kerro lisää "uskovien" kammottavan alkukantaisesta juridiikasta"
Eiköhän siitä ole saatu riittäväti näyttöä vaikkapa Jehovien tai Lestadiolaisten omista "tuomioistuimista". Niissähän hyväksikäytetyt lapset on todettu syyllisiksi heitä hyväksikäyttäneiden aikuisten viettelyyn.Hirveitä kakaroita! Ruumiillinen kuritus takaisin ja heti!😠
Tuon kaltasta, mitä edellä kerroin tapahtuu tänäkin päivänä.
Eräs presidentti Putinin neuvonantaja, joka sai lopputin, loikkasi Amerikkaan ja pääsi Kato-instituutin merkittävään virkaan.
Sieltä käsin hän ryhtyi lietsomaan vihaa Venäjää kohtaan, kävi Euroopassa ja Suomessakin pelottelemassa ja panettelemassa.Venäjältä pääsee tietääkseni yhä aika vapaasti matkustamaan ulkomaille eikä tarvitse loikata kuten Neuvostoliitosta.
Presidentin neuvonantajiksi kohonneille korkean tiedon haltijoille ei todellakaan kannata antaa potkuja vaan siirtää hieman harmittomampiin tehtäviin, tämän verran tajuaa taviskin. "Mitäs läksit".
- Termistöä
Lajiutuminen, molekyylikello ja mutaatiotaajuus.
Lajiutuminen tarkoittaa populaatioiden eriytymistä evolutiivisesti erillisiksi eliölajeiksi. Moderni vallalla oleva lajiutumisteorian näkemys on, että uudet lajit syntyvät kun kahden populaation erot ovat kasvaneet geneettisesti niin kauas toisistaan, että niiden välisten lisääntymiskykyisten jälkeläisten tuottaminen on mahdotonta. Lajeilla on yhteinen edeltäjä, josta voidaan johtaa menestyneiden yksilöiden katkeamaton ketju. Populaatioissa, joissa lisääntyminen on suvullista jokaisen yksilön geeniperimä poikkeaa toisista rekombinaation takia. Evolutiivisella lajiutumisella tarkoitetaan siis populaation ympäristöön sopivien geenien alleelien lisääntymistä ja sitä heikentävien alleelien vähenemistä, jolloin erilaisten alleelien määrä muuttuu ja populaatio eriytyy toisista populaatioista, joissa vastaavaa kehitystä tapahtuu niille edullisesti.
Molekyylikello on molekyylien ajan mukana tapahtuvaan muuttumiseen perustuva ajoitusmenetelmä. Sillä koetetaan selvittää, milloin kaksi lajia erosivat toisistaan. Koska molekyylien muuttumisnopeus vaihtelee ajan kuluessa, molekyylikellolla saadaan monesti hyvin epätarkkoja tuloksia ilman menetelmän säätämistä muiden ajoitusmenetelmien avulla. Yleensä molekyylikelloa on käytetty soveltaen evoluutioteoriaa, paleontologiaa ja eläviä eliöitä. Nykyään molekyylejä etsitään myös vanhoista eliöistä kuten dinosauruksista. Molekyylien muuttuminen ajan mukana näkyy muun muassa globiineissa ja sytokromi-c:ssä. Se perustuu hypoteesiin, jonka mukaan tiettyihin DNA-jaksoihin syntyy tasaiseen tahtiin mutaatioita vuosimiljoonien aikana. Molekyylien evoluutio on siis ajan suhteen vakio, eli niiden eroista voidaan laskea kahden lajin erkanemisajankohta. Eräiden tutkijoiden mukaan tällä tavalla voidaan selvittää, milloin laji on jakaantunut kahdeksi uudeksi lajiksi, koska eri lajeilta poimittuja DNA-tekstejä on verrattu kirjain kirjaimelta niin menestyksekkäästi, että on voitu niiden pohjalta laatia lajien sukupuita. Esimerkiksi sytokromi-c on proteiini, jonka rakenteen kertovassa geenitekstissä on 339 kirjainta. Ihmisen sytokromi-c eroaa kahdeltatoista kirjaimelta hevosen sytokromi-c:stä. Ihmisillä ja marakateilla on vain yhden kirjaimen ero, kuten on myös hevosilla ja aaseilla. Sialla ja hevosella taasen on kolmen kirjaimen ero, joten se on etäisempää sukua hevoselle kuin aasi. Sytokromi-c:hen tulevien kirjoitusvirheiden määrä kuvastaa hyvin sen, miten perimää vertailemalla voidaan päätellä milloin haaroja on syntynyt eliökunnan sukupuuhun. Perinnöllisyystutkija Motoo Kimura osoitti jo aikoinaan miten paljon geenitekstistä voi muuttua ilman, että tekstin merkitys muuttuu. Molekyylikello siis jättää miljoonien vuosien aikana DNA:han merkityksettömiä jälkiä. Ajoituksia varten molekyylikello pitää kalibroida, ja sitä varten pitää arvioida DNA-ketjussa tapahtuvien neutraalien virheiden kasautuma. Yksi tapa kalibroida virheiden määrä on käyttää lähteenä kahta elävää ryhmää lajeja, joiden erkaneminen tiedetään tunnettujen fossiilien perusteella. Myös useita eri molekyylikelloja voidaan käyttää rinnakkain, jolloin virheen mahdollisuutta pienennetään.
Mutaatiotaajuus eli mutaationopeus (myös mutaatiofrekvenssi tai mutaatiotiheys) on populaatiogenetiikan suure, joka kertoo kuinka usein mutaatioita tapahtuu aikayksikköä kohden. Mutaationopeus on stokastinen suure. Mutaationopeus voidaan ilmaista eri suuruisia genomin osia kohden, esimerkiksi yhtä geeniä tai yksittäistä DNA:n nukleotidiä eli emäsparia tai vaikka kokonaista genomia kohden. Aikayksikkönä voi olla esimerkiksi vuosi, eliön sukupolvi tai solunjakautuminen. Mutaationopeus vaihtelee eri lajien ja lajin eri genomialueiden välillä. Esimerkiksi ihmisellä miehen ja naisen sukusolujen mutaationopeudet poikkeavat toisistaan. Mutaatiot aiheuttavat geneettistä muuntelua populaatioissa ja eroja populaatioiden välille. Ellei luonnonvalinta karsi tai suosi mutaatioita, mutaationopeus voidaan arvioida pitkän ajan kuluessa eri evoluutiolinjojen välille kertyneiden geneettisen erojen määrän perusteella. Koska suuri osa mutaatioista on haitallisia, ne kuitenkin usein karsiutuvat nopeasti populaatiosta. Siksi esimerkiksi lajien välille kertyneistä eroista päätelty mutaationopeus on todellista paljon hitaampi. Vertailemalla ihmisen ja simpanssin geneettisen variaatioiden määriä, jotka eivät ole yhteisiä, on ihmisen tuman keskimääräiseksi mutaationopeudeksi DNA-sekvensseissä 18 pseudogeenin alueella arvioitu 2,5 x 10-8. tai 1,2 x 10-8, mikä vastaa noin 60 pistemutaatiota koko genomissa sukupolvea kohden. Vertailemalla kahden samaan sukuun kuuluvan miehen geenejä on Y-kromosomin mutaationopeudeksi saatu 3,0 x 10−8 pistemutaatiota emäsparia ja sukupolvea kohden. Mitokondrio-DNA:n mutaatiotaajuus on tuman geenejä huomattavasti suurempi. Vuonna 2002 julkaistussa tutkimuksessa nisäkäsgenomin keskimääräiseksi mutaationopeudeksi arvioitiin 2,2 x 10-8 emäsparia ja vuotta kohden.- eityhmyyttä
Typerintä pseudotieteellistä tekstiä mitä olen koskaan lukenut kuin tuo huuhaa mitä joku on kirjoittanut omasta päästään evoluutioteorian tueksi.
Selvittäisi nyt ensin miten geeni-informaatio ja sitä lukeva molekyylilaite on sattumalta tai jonkun muun kausaliteetin kautta kehittynyt. Yksinkertaisimmankin geeni-infon todennäköisyys on luokkaa 10 potenssiin 10 potenssiin 675. Ja tämä todennäköisyys on helppo laskea kun tiedetään geenikoodin pituus. Eikä tässä ole edes otettu huomioon kuinka suuri todennäköisyys on kehittyä samaan paikkaan ja samaan aikaan laite joka osaa lukea jotakin järkevää tarkoitusta vasten tätä koodia.
Kumpi muuten on ensin kehittynyt ---- geenikoodi vai koodia lukeva molekyylirypäs?
Ratkaistaan tämä asia nyt ensin joko teoreettisesti tai empiirisesti ja sitten vasta aletaan puhua jostain molekyylikelloista. Mitä molekyylikelloihin tulee, niin eliöiden solut korjaavat mutaatiovirheet lähes kokonaan. Eikä tätä aivan varmaankaan tiedettäisi kuinka tämä geenien korjaamiskuvio on toiminut eri aikakausilla vuosimiljoonien saatossa. - SitäSeEvoluutioON
eityhmyyttä kirjoitti:
Typerintä pseudotieteellistä tekstiä mitä olen koskaan lukenut kuin tuo huuhaa mitä joku on kirjoittanut omasta päästään evoluutioteorian tueksi.
Selvittäisi nyt ensin miten geeni-informaatio ja sitä lukeva molekyylilaite on sattumalta tai jonkun muun kausaliteetin kautta kehittynyt. Yksinkertaisimmankin geeni-infon todennäköisyys on luokkaa 10 potenssiin 10 potenssiin 675. Ja tämä todennäköisyys on helppo laskea kun tiedetään geenikoodin pituus. Eikä tässä ole edes otettu huomioon kuinka suuri todennäköisyys on kehittyä samaan paikkaan ja samaan aikaan laite joka osaa lukea jotakin järkevää tarkoitusta vasten tätä koodia.
Kumpi muuten on ensin kehittynyt ---- geenikoodi vai koodia lukeva molekyylirypäs?
Ratkaistaan tämä asia nyt ensin joko teoreettisesti tai empiirisesti ja sitten vasta aletaan puhua jostain molekyylikelloista. Mitä molekyylikelloihin tulee, niin eliöiden solut korjaavat mutaatiovirheet lähes kokonaan. Eikä tätä aivan varmaankaan tiedettäisi kuinka tämä geenien korjaamiskuvio on toiminut eri aikakausilla vuosimiljoonien saatossa.Itse koko evoluution on pseudotiedettä ja pelkkää todisteetonta satuilua.
SitäSeEvoluutioON kirjoitti:
Itse koko evoluution on pseudotiedettä ja pelkkää todisteetonta satuilua.
Tosiasiassa se kuitenkin asian kannalta relevanttien tahojen eli luonnontieteilijöiden keskuudessa on kiistatta havaittu ja ymmärretty ilmiö, jota koskee yhä vain vankkeneva käsitys ja yhteisymmärrys. Vastaan väittäminen on käytännössä yksinomaan uskonnollisesti motivoitunutta ja tuollaista projisoivaa ja täysin turhaa taistelua tosiasioita vastaan.
Sinäkin tiedät sen, että kirjaimellisesti uskomaasi luomiskertomusta pidetään satuiluna myös kristittyjen piirissä, ja sen väittämistä tosiasiaksi kreationismin menetelmin pidetään pseudotieteenä. On säälittävää, ettet elä omaa uskonelämääsi riippumatta tällaisista kytköksistä, vaan todistat täällä valehtelemalla, että uskosi on niin hataralla pohjalla, että käyt tieteellistä konsesusta vastaan maallikon kompetenssilla. Mitään tuon naurettavampaa ei muuten ole.
Yksi negatiivinen kuva profeetoista liittyy temppelin tuhoamisen aikaan.
Joku profeettaa kehoitti kansaa pakenemaan temppeliin odottamaan merkkiä jumalalta, roomalaiset sytyttivät temppelin palamaan ja tuhansa ihmisiä paloi temppelin mukana.
silminnäkijä; Josefus- HuutaaKuinAnanias
Tähän tarinaan, tässä kertomuksessa lempi henkilöni on Jeesus Ananiaan poika. Eri lähteiden mukaan noin vuonna 62 tai vuonna 66 ryhtyi eräs Jeesus Ananiaanpoika huutamaan pahankatkuisia ennustuksiaan temppelin tuhosta. Kaupungin asukkaat hermostuivat tästä, mikä johti pidätykseen ja Jeesus Ananiaanpojan ruoskimiseen. Silti Jeesus Ananiaanpoika jatkoi huutoaan ympäri kaupunkia päivin öin. Jeesus Ananiaanpoika vietiin maaherra Albinuksen puheille, joka totesi miehen hulluksi ja päästi vapaalle jalalle.
Jeesus Ananiaanpoika jatkoi mieletöntä huutoaan ja vannoi temppelin tuhoa, kunnes kerran huutaessaan Jerusalemin muurilla, tämä jäi roomalaisen piirityskoneen heittämän kiven alle. Jerusalem ja temppeli hävitettiin vuonna 70. ja jotkut ovat halunneet nähdä sisksi Jeesus Ananiaanpojan huutamisessa sen ennusmerkin. Ainakin aikalaiset uskoivat siihen.
- silminnäkijätodistaja
Meidän vanhempamme ovat silminnäkijätodistajia evoluutioteorialle,
minä olen silminnäkijätodistaja evoluutioteorialle,
sinä olet silminnäkijätodistaja evoluutioteorialle,
meidän lapsemme ovat silminnäkijätodistajia evoluutioteorialle,
meidän lastemme lapset ovat silminnäkijätodistajia evoluutioteorialle.No ihan sama, miksi tuosta pitäisi kiivastua.
Maisema muuttuu taas, ihmiskäden koskematta. Se on kevät. Onko se evoluutio vai luojan laki, en tiedä, ainakin se on toistuva muutos. Siis toistuva, muutos, mutta silti sama.fari.g kirjoitti:
Ihminenkään ei juuri muutu, vaan jotkut asiat toistuvat aina uudelleen.
Ihminen oli ensin neanderthalin ihminen sitten muuttui Cro-Magnonin ihmiseksi ja pikkuhiljaa muuttui nykyihmiseksi mutta aikajaksot jolloin muuttumiset tapahtuu ovat aika pitkät.
- kerrotoki
Kerro toki mitä se esi-isäsi ihmispaina on todistanut.
- jäiavoimeksi
kerrotoki kirjoitti:
Kerro toki mitä se esi-isäsi ihmispaina on todistanut.
Ja miten ihmisapina on tämän todistuskertomuksen kirjoittanut? Millä kielellä?
jäiavoimeksi kirjoitti:
Ja miten ihmisapina on tämän todistuskertomuksen kirjoittanut? Millä kielellä?
Se oli ihmispaina eikä ihmisapina, jota kysyttiin.
sage8 kirjoitti:
Ihminen oli ensin neanderthalin ihminen sitten muuttui Cro-Magnonin ihmiseksi ja pikkuhiljaa muuttui nykyihmiseksi mutta aikajaksot jolloin muuttumiset tapahtuu ovat aika pitkät.
Se kuitenkin metsästää, käy sotia, kohtelee naisia huonosti....vieläkin.
Se oli ihmispaina eikä ihmisapina, jota kysyttiin.
Pikku Repeliini se tuntee taas itsensä fiksuksi :D
fari.g kirjoitti:
Se kuitenkin metsästää, käy sotia, kohtelee naisia huonosti....vieläkin.
Näin tekee mutta tarkoitin vähän toista juttua.
- SukupuuUusiksi
sage8 kirjoitti:
Nykyihminen kehittyi heidelbergin ihmisestä noin 300 000 vuotta sitten ja neandertalin ihminen oli nykyihmisen sisarlaji, jonka kanssa nykyihminen risteytyi levittäytyessään Euroopan ja Aasian alueille. Afrikasta löydetyissä noin 260 000 vuotta vanhoissa fossiileissa on ollut sekä heidelberginihmisen että nykyihmisen piirteitä. Nykyihminen ei siis ole poveutunut neandertalin ihmisestä kuten väität. Lisäksi ohmisen sukupuu ei tunne Cro-Magnonin ihmistä, ei ainakaan se mitä kouluissa ja tiedeartikkeleissa nykyään käytetään.
SukupuuUusiksi kirjoitti:
Nykyihminen kehittyi heidelbergin ihmisestä noin 300 000 vuotta sitten ja neandertalin ihminen oli nykyihmisen sisarlaji, jonka kanssa nykyihminen risteytyi levittäytyessään Euroopan ja Aasian alueille. Afrikasta löydetyissä noin 260 000 vuotta vanhoissa fossiileissa on ollut sekä heidelberginihmisen että nykyihmisen piirteitä. Nykyihminen ei siis ole poveutunut neandertalin ihmisestä kuten väität. Lisäksi ohmisen sukupuu ei tunne Cro-Magnonin ihmistä, ei ainakaan se mitä kouluissa ja tiedeartikkeleissa nykyään käytetään.
Voipa olla näin, minä perustin tietoni lukion oppikirjaan 80-luvulta.
- SukupuuUusiksi
sage8 kirjoitti:
Voipa olla näin, minä perustin tietoni lukion oppikirjaan 80-luvulta.
Oma tietoni pohjautuu siihen mitä Suomen kouluissa opetettiin 2000-luvulla, mutta seuraan myös aktiivisesti tv-dokkareita ja tiedejulkaisua. Päivitän siis omaa tietotasoani jotta pysyn kartalla ja ajantasalla. Nimittäin käsitys ihmisen evoluutiosta ja sukupuusta on mullistunut huimasti viimeisten 25 vuoden aikana.
SukupuuUusiksi kirjoitti:
'Cro-Magnonin ihminen' on ihan OK käsite, minkä sijaan tosin tieteellisemmissä yhteyksissä nykyään käytetään käsitettä 'varhainen eurooppalainen nykyihminen'. Cro-Magnon vain viittaa paikkaan, josta on tehty noiden ihmisten jäänteitä koskevia löytöjä.
- läpä-lässyn-lää
Raamattu perustuu silminnäkijän vilkkaaseen mielikuvitukseen ja satuiluihin.
Paroni von münchhausenin jutut ovat uskottavampia.Raamattu on erittain mielenkiintoinen kirja, se kertoo ihmisestä hyvin paljon , itseasiassa kaiken, mutta se vaattii vähän pohdiskelua, eikä siihen yksi elämä riitä.
- neliskanttinen_pyörä
fari.g kirjoitti:
Raamattu on erittain mielenkiintoinen kirja, se kertoo ihmisestä hyvin paljon , itseasiassa kaiken, mutta se vaattii vähän pohdiskelua, eikä siihen yksi elämä riitä.
Tässä erään jälkeen jääneen autenttinen kommentti jälkeen jääneiden jälkijunasta.
neliskanttinen_pyörä kirjoitti:
Tässä erään jälkeen jääneen autenttinen kommentti jälkeen jääneiden jälkijunasta.
Kun mies ei tiennyt mitä sanoa, hän löi.
- KiitosJaAmen
Jumala jätti meille luomisen tapahtumista hyvän silminnäkijä raportin aikamäärineen jopa ja on säilyttänyt omalla voimallaan sen aina hamaan tähän päivään saakka muuttumattomana. Luottakaamme siis tässäkin suhteessa Jumalan viisauteen ja armoon kertoa itsestään meille kaikille, varsinkin uskoville.
- dfjhg
Voisitko todistaa, että raamattu perustuu silminnäkijöiden havaintoihin. Äläkä nyt ota todisteita raamatusta. Ole hyvä ja esitä todisteet täällä. Raamattu ei siis kelpaa tässä tapauksessa todisteeksi.
- TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
Aha, että todisteta ei saa ottaa todistuseineistosta :D
"Aha, että todisteta ei saa ottaa todistuseineistosta"
Pitävä todiste voidaan varmistaa monesta toisistaan riippumattomasta lähteestä. Se että itse väitän puhuvani totta, ei vielä todista että puhun totta. TotuusSattuuQC kirjoitti:
Pitävä todiste voidaan varmistaa monesta toisistaan riippumattomasta lähteestä. Se että itse väitän puhuvani totta, ei vielä todista että puhun totta.Mikä lähde kieltää Raamatun todistuksen?
- hyvätodisteon
Pitävä todiste voidaan varmistaa monesta toisistaan riippumattomasta lähteestä. Se että itse väitän puhuvani totta, ei vielä todista että puhun totta.Pitävä todiste otetaan aina sieltä missä se pitävä todiste on eli luomiseen liittyen Raamatusta, jossa on kyllä silminnäkijä kuvaus sillä tarkkuudella minkä Jumala on parhaaksi nähnyt.
- TodisteitaEsiin
usko.vainen kirjoitti:
Mikä lähde kieltää Raamatun todistuksen?
Nyt puhutaan Raamatun ulkopuolisista lähteistä ja nimenomaan aikalaid todisteista joissa kiistatta kerrotaan miten Jumala ominkäsin kirjoitti Raamatun ja luovutti sen ihmiskunnalle.
- näinseon
TodisteitaEsiin kirjoitti:
Nyt puhutaan Raamatun ulkopuolisista lähteistä ja nimenomaan aikalaid todisteista joissa kiistatta kerrotaan miten Jumala ominkäsin kirjoitti Raamatun ja luovutti sen ihmiskunnalle.
"Nyt puhutaan Raamatun ulkopuolisista lähteistä ja nimenomaan aikalaid todisteista joissa kiistatta kerrotaan miten Jumala ominkäsin kirjoitti Raamatun ja luovutti sen ihmiskunnalle."
Todistuslausunto on aina todistuslausunto riippumatta missä kirjassa, millä välineellä, millä fontilla taikka minkälaisellapaperilla se on esiintuotu. usko.vainen kirjoitti:
Milloin muuten Aabrahamin perilliset oppivat kirjoitustaidon? Sumerilaisten ja egyptiläisten jälkeenkö? Eihän ennen voitu todistusta antaa ennenkuin opittiin kirjoittamaan?
- näinarvelen
sage8 kirjoitti:
Milloin muuten Aabrahamin perilliset oppivat kirjoitustaidon? Sumerilaisten ja egyptiläisten jälkeenkö? Eihän ennen voitu todistusta antaa ennenkuin opittiin kirjoittamaan?
Mitä Raamattuun tulee niin itse uskon, että Mooses oppi Egyptissä kirjoitustaidon ja kirjoitti kaiken suullisen perimätiedon Jumalasta ja Hänen teoistaan ja ilmoituksistaan pergamentille ja siitä se sitten alkoi. Hänellähän oli erämaassa aikaa 40 vuotta kirjoittaa viisi kirjaa.
Tämä on tietenkin vain minun omaa arveluani asiasta, mutta jossain vaiheessa myös silminnäkijä raportti luomisesta kirjoitettiin ylös papurykselle taikka pergamentille tai johonkin muuhun tietovälineeseen. näinarvelen kirjoitti:
Mitä Raamattuun tulee niin itse uskon, että Mooses oppi Egyptissä kirjoitustaidon ja kirjoitti kaiken suullisen perimätiedon Jumalasta ja Hänen teoistaan ja ilmoituksistaan pergamentille ja siitä se sitten alkoi. Hänellähän oli erämaassa aikaa 40 vuotta kirjoittaa viisi kirjaa.
Tämä on tietenkin vain minun omaa arveluani asiasta, mutta jossain vaiheessa myös silminnäkijä raportti luomisesta kirjoitettiin ylös papurykselle taikka pergamentille tai johonkin muuhun tietovälineeseen.Aivan ja siihen saakka asiat kerrottiin polvesta polveen. Ajatteleppa kun Aadam ja Eevakin ovat kertoneet lapsilleen miten he lankesivat ja heidät kartotettiin paratiisista.
- Guru33
Niinpä. Sitten lapsista toinen tappoi toisen ja lopulta itsensä. Näin syntyi ihmiskunta.
- TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
"Mikä lähde kieltää Raamatun todistuksen?"
Esimerkiksi jokainen tieteellinen tutkimus maailmankaikkeuden synnystä. Lisäksi jokaisella uskonnolla ja suurella osalla kulttuureista on hieman toisistaan poikkeavat käsitykset siitä miten maailman on saanut alkunsa. Esim. Kalevalan mukaan se tuli sotkan munasta. TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Mikä lähde kieltää Raamatun todistuksen?"
Esimerkiksi jokainen tieteellinen tutkimus maailmankaikkeuden synnystä. Lisäksi jokaisella uskonnolla ja suurella osalla kulttuureista on hieman toisistaan poikkeavat käsitykset siitä miten maailman on saanut alkunsa. Esim. Kalevalan mukaan se tuli sotkan munasta.Eivät ne kiellä yhtään mitään vaan ovat keksitty selitys Raamatun ja Jumalan kumoamiseksi.
Kukaan ei ole koskaan väittänyt, vähiten Lönnrot, että Kalevalan henkilöt ja tapahtumat olisvat todellisia.- Guru33
Kuka se sitten lisääntyi, kun molemmat lapset oli kuolleet? Tämän raamattu salaa. Miksi?
- ristijaruumis
Pitävä todiste voidaan varmistaa monesta toisistaan riippumattomasta lähteestä. Se että itse väitän puhuvani totta, ei vielä todista että puhun totta.<Pitävä todiste voidaan varmistaa monesta toisistaan riippumattomasta lähteestä. Se että itse väitän puhuvani totta, ei vielä todista että puhun totta.<
Telttakokouksissa on jatkuvasti todistajia. Eli riippumattomia lähteitä. Kaikki kertovat samaa asiaa. Jeesus on pelastaja!! Hallelujaa!!! Guru33 kirjoitti:
Kuka se sitten lisääntyi, kun molemmat lapset oli kuolleet? Tämän raamattu salaa. Miksi?
Missään Raamussa ei sanota, että Kain ja Aabel olisivat olleet Aadamin ja Eevan ainoat lapset. Toki he niitä ehtivät lähes tuhannessa vuodessa tehdä melkoisen määrän.
- PuhuAinaTotta
usko.vainen kirjoitti:
Aivan ja siihen saakka asiat kerrottiin polvesta polveen. Ajatteleppa kun Aadam ja Eevakin ovat kertoneet lapsilleen miten he lankesivat ja heidät kartotettiin paratiisista.
" Ajatteleppa kun Aadam ja Eevakin ovat kertoneet lapsilleen miten he lankesivat ja heidät kartotettiin paratiisista."
Osoittaa kuinka tinkimätöntä oli tuohon aikaan totuudessa pysyminen ja kuinka surullisia ja häpeissään olivat lankeemuksestaan.
Tuon ajan ihmiset TIESIVÄT olevansa tekemisessä Kaikkivaltiaan kanssa jonka totuusvaatimus oli kirjaimellisesti kuolemanvakava asia ja tästä syystä he veivät myös ikävät asiat oikein eteenpäin jälkipolville. Jumala myös tällä tavoin varjeli Sanaansa. - enemmistövoittaa
ristijaruumis kirjoitti:
<Pitävä todiste voidaan varmistaa monesta toisistaan riippumattomasta lähteestä. Se että itse väitän puhuvani totta, ei vielä todista että puhun totta.<
Telttakokouksissa on jatkuvasti todistajia. Eli riippumattomia lähteitä. Kaikki kertovat samaa asiaa. Jeesus on pelastaja!! Hallelujaa!!!"<Pitävä todiste voidaan varmistaa monesta toisistaan riippumattomasta lähteestä. Se että itse väitän puhuvani totta, ei vielä todista että puhun totta.<
Telttakokouksissa on jatkuvasti todistajia. Eli riippumattomia lähteitä. Kaikki kertovat samaa asiaa. Jeesus on pelastaja!! Hallelujaa!!!"
Eläviä todisteita Jumalan Sanasta, voimasta ja rakkaudesta on tälläkin hetkellä maailmalla lähes miljardi eli paljon paljon enemmän kuin heitä jotka yrittävät "todistaa" evoluutiosta. PuhuAinaTotta kirjoitti:
" Ajatteleppa kun Aadam ja Eevakin ovat kertoneet lapsilleen miten he lankesivat ja heidät kartotettiin paratiisista."
Osoittaa kuinka tinkimätöntä oli tuohon aikaan totuudessa pysyminen ja kuinka surullisia ja häpeissään olivat lankeemuksestaan.
Tuon ajan ihmiset TIESIVÄT olevansa tekemisessä Kaikkivaltiaan kanssa jonka totuusvaatimus oli kirjaimellisesti kuolemanvakava asia ja tästä syystä he veivät myös ikävät asiat oikein eteenpäin jälkipolville. Jumala myös tällä tavoin varjeli Sanaansa.Nimenomaan, siksi Raamattu onkin luotettava!
Ajatteleppa jos nykyliberaalit olisi laitettu kirjoittamaan Raamattu :O- elilaskemaan
usko.vainen kirjoitti:
Missään Raamussa ei sanota, että Kain ja Aabel olisivat olleet Aadamin ja Eevan ainoat lapset. Toki he niitä ehtivät lähes tuhannessa vuodessa tehdä melkoisen määrän.
"Missään Raamussa ei sanota, että Kain ja Aabel olisivat olleet Aadamin ja Eevan ainoat lapset. Toki he niitä ehtivät lähes tuhannessa vuodessa tehdä melkoisen määrän."
On melko laskea mikä oli ihmiskunnan lukumäärä kun Adam ja Eevat täyttivät 500 vuotta, jos olettaa, että ihmiset pariutuivat noin 20v iässä ja naiset saivat lapsen vaikka joka toinen vuosi. Lukumäärän eksponentiaalisuus alkaa purra jo kun Adam ja Eeva olivat satavuotiaita. - TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
Eivät ne kiellä yhtään mitään vaan ovat keksitty selitys Raamatun ja Jumalan kumoamiseksi.
Kukaan ei ole koskaan väittänyt, vähiten Lönnrot, että Kalevalan henkilöt ja tapahtumat olisvat todellisia."Eivät ne kiellä yhtään mitään vaan ovat keksitty selitys Raamatun ja Jumalan kumoamiseksi."
Monet eri kulttuurien kertomukset ovat aivan yhtä vanhoja kuin Raamattu. Ja niitä "keksineet" eivät ole koskaan edes kuulleet että on ollut joku Raamattu joka olisi pitänyt kumota.
"Kukaan ei ole koskaan väittänyt, vähiten Lönnrot, että Kalevalan henkilöt ja tapahtumat olisvat todellisia."
Kalevala toistaa perimätietona kulkeneita kansanuskomuksia ja kertomuksia. Ne siis kertovat perimätietoa vanhasta suomalaisesta muinaisuskosta ja niiden tarustoista. Niihin ovat ihmiset uskoneet ennen kuin kristinusko tuli Suomeen. Ne olivat niille ihmisille ihan yhtä totta kuin Raamattu sinulle. - TotuusSattuuQC
enemmistövoittaa kirjoitti:
"<Pitävä todiste voidaan varmistaa monesta toisistaan riippumattomasta lähteestä. Se että itse väitän puhuvani totta, ei vielä todista että puhun totta.<
Telttakokouksissa on jatkuvasti todistajia. Eli riippumattomia lähteitä. Kaikki kertovat samaa asiaa. Jeesus on pelastaja!! Hallelujaa!!!"
Eläviä todisteita Jumalan Sanasta, voimasta ja rakkaudesta on tälläkin hetkellä maailmalla lähes miljardi eli paljon paljon enemmän kuin heitä jotka yrittävät "todistaa" evoluutiosta."Telttakokouksissa on jatkuvasti todistajia. Eli riippumattomia lähteitä. Kaikki kertovat samaa asiaa. Jeesus on pelastaja!! Hallelujaa!!!""
Jos ihan todella kuvittelet että samaan uskontoon uskovat ihmiset ovat jotenkin riippumattomia lähteitä niin et ymmärrä lainkaan mikä riippumaton lähde on. - siinätodistetta
"Telttakokouksissa on jatkuvasti todistajia. Eli riippumattomia lähteitä. Kaikki kertovat samaa asiaa. Jeesus on pelastaja!! Hallelujaa!!!""
Jos ihan todella kuvittelet että samaan uskontoon uskovat ihmiset ovat jotenkin riippumattomia lähteitä niin et ymmärrä lainkaan mikä riippumaton lähde on."Jos ihan todella kuvittelet että samaan uskontoon uskovat ihmiset ovat jotenkin riippumattomia lähteitä niin et ymmärrä lainkaan mikä riippumaton lähde on."
He tosiaankin kaikki nämä sadat miljoonat ihmiset ovat toisistaan riippumattomia ihmisiä, sillä jokaisella heistä on omanlaisensa kertomus Jumalan konkreettisesta ilmestymisestä ja voimasta heidän elämässään. Kahta samanlaista ei ole. Varsinkin muslimien tavat tulla uskoon Jeesukseen ovat ainutlaatuisia.. - näinonkäynyt
"Eivät ne kiellä yhtään mitään vaan ovat keksitty selitys Raamatun ja Jumalan kumoamiseksi."
Monet eri kulttuurien kertomukset ovat aivan yhtä vanhoja kuin Raamattu. Ja niitä "keksineet" eivät ole koskaan edes kuulleet että on ollut joku Raamattu joka olisi pitänyt kumota.
"Kukaan ei ole koskaan väittänyt, vähiten Lönnrot, että Kalevalan henkilöt ja tapahtumat olisvat todellisia."
Kalevala toistaa perimätietona kulkeneita kansanuskomuksia ja kertomuksia. Ne siis kertovat perimätietoa vanhasta suomalaisesta muinaisuskosta ja niiden tarustoista. Niihin ovat ihmiset uskoneet ennen kuin kristinusko tuli Suomeen. Ne olivat niille ihmisille ihan yhtä totta kuin Raamattu sinulle.""Eivät ne kiellä yhtään mitään vaan ovat keksitty selitys Raamatun ja Jumalan kumoamiseksi."
Monet eri kulttuurien kertomukset ovat aivan yhtä vanhoja kuin Raamattu. Ja niitä "keksineet" eivät ole koskaan edes kuulleet että on ollut joku Raamattu joka olisi pitänyt kumota."
Eri kulttuurien luomiskertomukset ovat epäsuoria todisteita luomisesta. Ne ovat myös siirtyneet isältä pojalle, mutta ilman vastuuta totuudellisuudesta Jumalan edessä. Siksi ne ovat jonkinverran muuntuneet matkan varrella. näinarvelen kirjoitti:
Tämä on tietenkin vain minun omaa arveluani asiasta, mutta jossain vaiheessa myös silminnäkijä raportti luomisesta kirjoitettiin ylös papurykselle taikka pergamentille tai johonkin muuhun tietovälineeseen.Noinkin voi uskoa.
näinseon kirjoitti:
"Nyt puhutaan Raamatun ulkopuolisista lähteistä ja nimenomaan aikalaid todisteista joissa kiistatta kerrotaan miten Jumala ominkäsin kirjoitti Raamatun ja luovutti sen ihmiskunnalle."
Todistuslausunto on aina todistuslausunto riippumatta missä kirjassa, millä välineellä, millä fontilla taikka minkälaisellapaperilla se on esiintuotu.>Todistuslausunto on aina todistuslausunto riippumatta missä kirjassa, millä välineellä, millä fontilla taikka minkälaisellapaperilla se on esiintuotu.
Ei todellakaan ole, jos ei ole edes mitään tietoa siitä kuka sen on antanut, milloin ja kenelle. Ilman näitä tietoja kyse on tyhjistä väitteistä, semminkin kun tekninen todistusaineisto kertoo ihan muuta kuin "silminnäkijät".ristijaruumis kirjoitti:
<Pitävä todiste voidaan varmistaa monesta toisistaan riippumattomasta lähteestä. Se että itse väitän puhuvani totta, ei vielä todista että puhun totta.<
Telttakokouksissa on jatkuvasti todistajia. Eli riippumattomia lähteitä. Kaikki kertovat samaa asiaa. Jeesus on pelastaja!! Hallelujaa!!!>Telttakokouksissa on jatkuvasti todistajia. Eli riippumattomia lähteitä. Kaikki kertovat samaa asiaa. Jeesus on pelastaja!! Hallelujaa!!!
Olet kyllä niin sekaisin että pahhaa tekkee. 🤢
Toisaalta tämä saattoi olla myös Korkkiruuvia osuvasti parodioiva veitikka... 🤔
- Karvamies
Raamattu perustuu Nikosian kirkolliskokouksen ( vai mikä perkele se lienee ), poliittiseen päätökseen. Vanhan Testamentin kirjoitukset ovat useista lähteistä yhteen sovittuja ( politisoituja / kanonisoituja / kirjanoppinutta ), hapatusta. Vanhan Testamentin kirjoituset ovat suullisena perintönä kerrottu jälkipolville, joka osin katkelmaisena/ puutteellisena on nyt luettavissa m.m. Raamatussa.
Uusi Testamentti on vielä suuremmassa määrin poliittisen kähminnän tuotos. Lue taikka tutustu Raamatun evankeliumeihin. Näistä evankeliumeista on useita eri versioita ( myös raamatun ulkopuolisia ), jotka poliittisin perustein hyväksyttiin/ei hyväksytty Raamattuun.
Jeesus hyväksyi ( uuden testamentin mukaan ) Magdalan Marian opetuslapsekseen ja moitti Simon Pietaria Magdalan Marian solvaamisesta. Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Simon Pietari ( tuo suuri homorakastaja ) aloitti uudelleen solvauskampanjansa Magdalan Mariaa kohtaan. Jeesushan ei ollut enään pidättelemässä. - louhenlento
Tuolla logiikalla myös kansalliseepoksemme Kalevala perustuu silminnäkijäkertomuksiin. Siis myös kalevalan tarinat ovat totta. eikö niin?
- ristijaruumis
Kalevala on myyttinen kertomus. Raamattu, ut, on histroriallinen silminnäkijäkertomus, evankeliumitkin kerrottu neljän riippumattoman silminnäkijän suulla.
- TotuusSattuuQC
ristijaruumis kirjoitti:
Kalevala on myyttinen kertomus. Raamattu, ut, on histroriallinen silminnäkijäkertomus, evankeliumitkin kerrottu neljän riippumattoman silminnäkijän suulla.
Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.
- louhenlento
usko.vainen kirjoitti:
Tuo on ihan oma keksintösi ;:D
Etkö parempaa kommmenttia keksinyt...?
- ristijaruumis
Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.
Historiallinen totuus Jeesuksesta on paras tapa synnyttää uskoa!! Huonoin tapa on valheldella, se on eksytystä!
louhenlento kirjoitti:
Etkö parempaa kommmenttia keksinyt...?
Ei siinä mitään keksimistä ole kun totuuden toteaa.
ristijaruumis kirjoitti:
>Raamattu, ut, on histroriallinen silminnäkijäkertomus, evankeliumitkin kerrottu neljän riippumattoman silminnäkijän suulla.
Jos haluaa hylätä kaiken historiallisen todistusaineiston niin sitten on, muuten todellakaan ei. Tiedämme hyvin varmasti että Matteuksen ja Luukkaan evankeliumit perustuvat Markukseen, eikä "Markuksen" henkilöydestä ole löydetty minkäänlaista tietoa.- tässätotuuutta
>Raamattu, ut, on histroriallinen silminnäkijäkertomus, evankeliumitkin kerrottu neljän riippumattoman silminnäkijän suulla.
Jos haluaa hylätä kaiken historiallisen todistusaineiston niin sitten on, muuten todellakaan ei. Tiedämme hyvin varmasti että Matteuksen ja Luukkaan evankeliumit perustuvat Markukseen, eikä "Markuksen" henkilöydestä ole löydetty minkäänlaista tietoa."Tiedämme hyvin varmasti että Matteuksen ja Luukkaan evankeliumit perustuvat Markukseen, eikä "Markuksen" henkilöydestä ole löydetty minkäänlaista tietoa."
Matteuksen ja Luukkaan evankeliumit perustuvat samaan tapahtumasarjaan kuin muutkin evankeliumit. Jeesuksen opetuslapset kirjoittivat eri kohdeyleisölle omat raporttinsa tapahtuneesta ja kokemastaan. Se mitä jotkut liberaaliteologit 2000 vuotta myöhemmin saavat aikaan, niin tällä ei ole merkitystä ollenkaan. Täytyy aina tiedostaa, että heidän tarkoituksensa on karsia usko Jumalan totuuksiin pois ihmisten mielistä. Tässäkin työssään ovat surkeasti epäonnistuneet. tässätotuuutta kirjoitti:
"Tiedämme hyvin varmasti että Matteuksen ja Luukkaan evankeliumit perustuvat Markukseen, eikä "Markuksen" henkilöydestä ole löydetty minkäänlaista tietoa."
Matteuksen ja Luukkaan evankeliumit perustuvat samaan tapahtumasarjaan kuin muutkin evankeliumit. Jeesuksen opetuslapset kirjoittivat eri kohdeyleisölle omat raporttinsa tapahtuneesta ja kokemastaan. Se mitä jotkut liberaaliteologit 2000 vuotta myöhemmin saavat aikaan, niin tällä ei ole merkitystä ollenkaan. Täytyy aina tiedostaa, että heidän tarkoituksensa on karsia usko Jumalan totuuksiin pois ihmisten mielistä. Tässäkin työssään ovat surkeasti epäonnistuneet.Olet siis Korkkiruuvi sitä mieltä, että ei ole olemassa tutkijoita, jotka haluavat puolueettomasti ja tieteen periaattein selvittää Raamatusta kaiken mahdollisen mitä objektiivisesti voidaan selville saada? Ja että kaikki tutkijat ovat joko Jumalan tai Saatanan palveluksessa ja toimivat siitä lähtökohdasta?
Kammottava maailmankuva "opettajalla", jos noin on...
Minäkin nimittäin tunnen henkilökohtaisesti yhden tutkijan, jota kiinnostavat vain ne tosiasiat, joille löytyy tieteellistä näyttöä. Ja niitä muuten on aika paljon. Sinun väitteittesi taakse ei tosin valitettavasti löydy juuri mitään.Jos ollaan rehellisiä, niin kyllä. Oikeasti ei silminnäkijöitä ole juurikaan, UT:ssakin vain muutama.
- Pudis55
Olen jo aiemminkin kehottanut tällä palstalla uskovaisia tiedemiehiä käärimään hihat ja esittämään vastustamattomat todisteet luomiskertomuksen puolesta. Kun sitten luomiskertomusta koulutetaan tieteellisenä tosiasiana maailman yliopistoissa ja muuallakin koulujärjestelmissä, niin sitten se on totta. Ei muuta kuin käärikää hihat ja ruvetkaa töihin. PS, ei teidän tarvitse evoluutioteoriaa kumota, todistakaa vain luomiskertomus. Asian repostelu tällä palstalla ei edistä asiaanne mitenkään.
- TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
Ei Raamatun lukeminen vaadi hihojen käärimistä.
Ei niin mutta sen todistaminen todeksi kyllä vaatii.
Ei ollenkaan :D
- TotuusSattuuQC
usko.vainen kirjoitti:
No sitten varmaan voitkin todistaa luomiskertomuksen todeksi jollain muulla tavalla kuin vain toteamalla että Raamattu on totta.
- Pudis55
usko.vainen kirjoitti:
Tosiaan valheet eivät edellytä työn tekemistä. Valheet ovat halpoja, mutta totuus maksaa.
- siinähänsitä
No sitten varmaan voitkin todistaa luomiskertomuksen todeksi jollain muulla tavalla kuin vain toteamalla että Raamattu on totta.
Luomakunnan olemassaolo!
Kaksi vakuuttavaa todistetta -- silminnäkijä kertomus ja edessämme oleva luomakunta.
Ja sitten aivan mahdoton määrä epäsuoria todisteita, aihetodisteita, mitä peräänkuulutit tuossa murha-esimerkissäsi. TotuusSattuuQC kirjoitti:
Juuri niin. Ja paljon.
Pudis55 kirjoitti:
Tosiaan valheet eivät edellytä työn tekemistä. Valheet ovat halpoja, mutta totuus maksaa.
Tässä tapauksessa plootuja ei löydy edes työn käynnistämiseen.
- TotuusSattuuQC
siinähänsitä kirjoitti:
Luomakunnan olemassaolo!
Kaksi vakuuttavaa todistetta -- silminnäkijä kertomus ja edessämme oleva luomakunta.
Ja sitten aivan mahdoton määrä epäsuoria todisteita, aihetodisteita, mitä peräänkuulutit tuossa murha-esimerkissäsi."Luomakunnan olemassaolo!"
Jonkin asian olemassaolo ei vielä kerro mitään sen synnystä
"Ja sitten aivan mahdoton määrä epäsuoria todisteita, aihetodisteita, mitä peräänkuulutit tuossa murha-esimerkissäsi."
Ja niitä ovat esimerkiksi mitkä?
Mistä ajatukset tulevat ?
Jos aikakaudella jolloin kaikki harrastivat ryöstösotia ja niiden tappamista jotka ryöstettiin, joku kirjoittaa, että;
"Älä himoitse lähimmäisesi omaisuutta, palvelijoita karjaa. äläkä mitään mikä on hänen omaansa. "
Niin onhan se radikaalia, ennen kuulumatonta. Se herättää hämmennystä, vihastusta, jopa raivoa.
Ja ompa sitten, kuin kostoksi juutalaisilta vietykin omaisuudet moneen kertaan.Ramattu perustuu silminnäkijäkertomuksiin? KEITÄ ne silminnäkijät siis olivat? Nimiä esiin?
- näinaluksi
Jumala, Jahve nyt ekana tulee mieleen, koka taivaallinen enkeljoukko, Adam, Eeva, Abel, Seth, ... ja mahdoton liuta heidän jälkeläisiään joiden nimi on myös julkaistu Raamatussa.
näinaluksi kirjoitti:
Jumala, Jahve nyt ekana tulee mieleen, koka taivaallinen enkeljoukko, Adam, Eeva, Abel, Seth, ... ja mahdoton liuta heidän jälkeläisiään joiden nimi on myös julkaistu Raamatussa.
Ei, ei... KETKÄ ne tekstit kirjoittivat? Kuka kirjoitti mitäkin?
- näinoletan
InhottavaRealisti kirjoitti:
Ei, ei... KETKÄ ne tekstit kirjoittivat? Kuka kirjoitti mitäkin?
Aina Moosekseen saakka luomis-ym kertomukset kulkivat isältä pojalle suuressa, jopa kuolemanvakavassa, vastuussa Jumalalle, että kerronta siirtyy oikein jälkipolville. Itse uskon, että Mooses, opittuaan kaiken Egyptin viisauden eli myös kirjoitustaidon, siirsi sen sitten papyrukselle tai pergamentille.
näinoletan kirjoitti:
Aina Moosekseen saakka luomis-ym kertomukset kulkivat isältä pojalle suuressa, jopa kuolemanvakavassa, vastuussa Jumalalle, että kerronta siirtyy oikein jälkipolville. Itse uskon, että Mooses, opittuaan kaiken Egyptin viisauden eli myös kirjoitustaidon, siirsi sen sitten papyrukselle tai pergamentille.
Misä kohti Raamattua tuo sanotaan?
- olemmepelissä
"Olen jo aiemminkin kehottanut tällä palstalla uskovaisia tiedemiehiä käärimään hihat ja esittämään vastustamattomat todisteet luomiskertomuksen puolesta".
Kutsun todistajaksi ensimmäisen vastustamattoman todistajan, Albert Einsteinein:
1) "Jumala ei heitä noppaa universumilla."
2) "Fyysikoille ero menneisyyden, nykyisyyden ja tulevaisuuden välillä merkitsee vain – joskin itsepintaista – illuusiota."
Meillä ei ole aikaa, joten ei tarvita edes evoluutiota, olemme tietokonepelissä, mahdollisesti tulevaisuuden ihmisten.
Todiste kolme - meillä ei ole edes materiaa, johon evoluutio voisi vaikuttaa:
Tutkimus vahvistaa: maailmankaikkeus on hologrammi
https://www.tekniikkatalous.fi/tiede/avaruus/2013-12-12/Tutkimus-vahvistaa-maailmankaikkeus-on-hologrammi-3316769.html
Todiste siitä, että olemme tietokonepeli - on myös löytynyt.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/12/11/enta-jos-sina-olet-simulaatio
Luomiskertomukseen on koodattu tämän pelin säännöt, ja Jeesus oli aikamatkustaja tulevaisuudesta auttamaan meitä tässä pelissä, kun ihmisparat eivät selvinneet enää ilman apua, mutta perhanan paholainen sotki pelisääntöjä välillä. Nyt on palattu takaisin.
Jeesus itse kertoo, että hänet lähettänyt Isä onkin Ihminen.
Johanneksen evankeliumi. 8:
13. Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä".
14. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
15. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että KAHDEN IHMISEN TODISTUS on pätevä.
18. MINÄ olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös ISÄ, JOKA MINUT ON LÄHETTÄNYT."
Voitte kiistää tämän vain asiallisilla argumenteilla - luulot, uskomukset ja kuvitelmat eivät kelpaa.- sivuhuomautus
Ja sitten olisi parasta oppia myös pelaamaan...
- uudessaajassa
Pelikenttänä on meidän todellisuus ja atominytimiin on koodattu pelisiirroista tuleva seuraus, ja säännöistä on tiedettävä, että mikä syy saa aikaiseksi minkäkin seurauksen. Ohjeet löytyy Jeesuksen opetuksista.
Linkissä tarkemmin tieteellinen perusta - vain huippupelaajat pääsevät vaikuttamaan ,myös lopputulokseen, muut saavat tyytyä hankkimaan itselleen vain seurauksia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15268967/luomiskertomus-vai-evoluutioei-ainakaan-molemmat! Evoluutio on siis peruttu palstan määrättyjen uskovaisten toimesta ja maailma on vajaat 6 000 vuotta vanha kuten juutalaisten ajan määrittely kertoo.
- palstalla.opittua
sage8 kirjoitti:
Evoluutio on siis peruttu palstan määrättyjen uskovaisten toimesta ja maailma on vajaat 6 000 vuotta vanha kuten juutalaisten ajan määrittely kertoo.
Ei mitään mitä ei ole olemassakaan tarvitse perua.
- Pudis55
Jäädäänpä odottelemaan milloin tätä viisautta aletaan kouluttaa yliopistoissa.
- realiteetitpersiilleen
Miksi koulutettaisiin ?! Oletatko valtaapitävien ja rahamaailman ja sijoittajien haluavan tätä opetettavan? Miksi?
- kaupallisuusennenkaikkea
Ja huomautuksena - jo useita vuosia sitten Suomenkin yliopistot siirettiin yksityisen rahoituksen piiriin, ja nyt tehdään tutkimuksia, joita tilataan. Eräs tutkija kertoi, että heidän pitää kehitellä esimerkiksi uusia sairauksia, joihin sitten voidaan kehitellä taas uusia, kalliita lääkkeitä.
- Todisteet_tiskiin
kaupallisuusennenkaikkea kirjoitti:
Ja huomautuksena - jo useita vuosia sitten Suomenkin yliopistot siirettiin yksityisen rahoituksen piiriin, ja nyt tehdään tutkimuksia, joita tilataan. Eräs tutkija kertoi, että heidän pitää kehitellä esimerkiksi uusia sairauksia, joihin sitten voidaan kehitellä taas uusia, kalliita lääkkeitä.
Kuka tutkija sanoi, missä sanoi, milloin sanoi?
- eienäätietoa
Hän halusi tuolloin esiintyä nimettömänä - kyllä siitä on vuosia - muistaakseni tuo rahoitusmuutos tehtiin syksystä 2011 ja kun asiasta tehtiin lakia, niin Yhdysvalloissa asti oli Suomen yliopistoille tukilakkoja. Kun sitten syksyllä yliopistot aukaisivat ovensa, oli henkilökunta pukeutuneena mustiin. Tämä lausunto on tapahtunut tuon jälkeen, mutta en muista milloin ja missä lehdessä.
- Umpiheterox
Kun tätä tekstijuoksutusta lukee, niin ei voi kuin ihmetellä, että millainen olisi sen koululaitoksen ja sitä kautta yhteiskunnan taso jota johtaisivat fundamentalistit. Kyllä yliopiston profilla olisi varmasti hauskaa jos he lukisivat näitä epätoivoisia fundisten perusteluja.
Mitä tulee aloitukseen, niin joku mainitsi Kunta Kinten ja hänen esi-isiensä tavan kertoa historiaa.
No, miksi sitten eivät nämä Kunta Kinten esi-isät kerro mitään jeesuksesta ja jumalan luomisesta? Mihin he ovat "unohtaneet" näin tärkeä osan historiaansa? Entäs sitten kaikkien muiden uskontojen edustajat? Samalla silminnäkijätodistuksella myös heidän tarinansa on totta.
Mitä tulee niihin silminnäkijätodistuksiin niin se lyö kyllä korville myös sitä "pyhää väitettä" että raamattu olisikin pyhää jumalan sanaa. Jos se perustuu silminnäkijähavaintoon niin silloinhan kyse ei ole jumalan sanasta vaan ihmisen tulkinnasta.
Lisäksi ongelmaksi tulee se, että raamatun väitetään juuri tuohon jumallisuuteen vedoten olevan täyttä totta. Tätä kautta "pyhyys" tippuu siitä pois. Taas toisaalta historian tutkimus tarvitsee aina jonkin muunkin lähteen kuin vain jonkun ihmisen tarinan. Se ei päde, sillä kyseisellä ihmisellä voi olla esim poliittinen syy muistaa asiat tietyllä tavalla. Tai sitten hän vain liiottelee tai muistaa jostain syystä väärin.
Mutta kertokaapa nyt hyvät fundikset tähän lopuksi vielä mitkä olivatkaan jesun viimeiset sanat ristillä?- faktaa
Tuohon aikaan ei tunnettu ristiinnaulitsemista - korkeintaan köytettin paaluun. Ripustettiin puuhun - kuten Paavali sanoi kirotessaan Jeesuksen sinne.
kirja galatalaisille, luku 3:
13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - batipulum
faktaa kirjoitti:
Tuohon aikaan ei tunnettu ristiinnaulitsemista - korkeintaan köytettin paaluun. Ripustettiin puuhun - kuten Paavali sanoi kirotessaan Jeesuksen sinne.
13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"Jeesus tosiaan ripustettiin paaluun, mistä käytettiin nimitystä batipulum, mikä oli pystyssä olleen paalun poikkipaalu.
- RukoillessaKädetSivuille
faktaa kirjoitti:
13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"Galatalaisille 3:1 Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!
Hieman aiemmin samassa kirjeessä Paavali puhuu traditiosta jota vielä yhä noudatetaan kirkossa. Tässä ristiinnaulittua imitoivassa traditiossa levitetään rukouksessa kädet sivuille niin että rukoilijadta syntyy Tau -risti. Missään varhaisissa apostolisten- tai kirrkoisien lähteissä ei sanota että kristityt olisivat rukoilleet kädet ylös kohotettuina vaan nimen omaan sivulle levitettyina ja sitten yhteen kovaan ääneen ylistäneen Jumalaa yhteisellä hymnillä. Tämän jälkeen kristityt hajaantuivat ja kokoontuivat yhteen syömään yhdessä yhteistä ateriaa.
"Evoluutio on siis peruttu palstan määrättyjen uskovaisten toimesta ja maailma on vajaat 6 000 vuotta vanha kuten juutalaisten ajan määrittely kertoo. "
Ei kerro maailman iästä vaan silloin on ryhdytty laskemaan aikaa. Sitä ennen ei ole tunnettu sellaista asiaa kuin aika ja sen laskeminen. Olettaisin näin.
On eletty auringon mukaan päivää ja yötä. Ennen ajanlaskua oli tietysti ajattomuus, jonka jotkut ajattelevat ikuisuudeksi, mutta se ei ole sitä, vaikka sekin tietysti on yhtä kuin ajattomuus.
Ennen ajanlaskua on tietysti ollut muuttuvia tapahtumia, ikääntymistä, syntymää ja kuolemaa, viljan kylvöä ja korjuuta. Ties kuinka kauan.
Kristillinen ajanlasku on alkanut 2000-vuotta sitten, se on nuori.- kiinnostaisitietää
Osaatko mieltää - tähän verrattuna - että miksi esim. Einstein sanoi, että aika on vain illuusio?
- esimerkkiasia
Jeesus sanoi saman asian näin Tuomaan evankeliumin mukaan:
http://www.apokryfikirjat.com/tuomev.htm
Jeesus sanoi, ”Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista kiinnostaisitietää kirjoitti:
Osaatko mieltää - tähän verrattuna - että miksi esim. Einstein sanoi, että aika on vain illuusio?
Kyllä osaan mieltää, koska periaatteessa aikaa, sitä ei ole, se on ihmisen keksintö. eräänalainen mittausjärjestelmä, jota ilman me emme osaisi enää toimia, koska siihen on totuttu.
Eikä minulla ole mitään sitä vastaan, ei se vahingoita ketään.- koodattuakirjoitusta
Ja vielä ajasta. Maya-intiaanien ajanlasku - joka siis syklisesti loppui 21.12.12, on alkanut päivälleen 13. elokuuta vuonna 3114 ekr. Yksi sykli, baktun, on kestoltaan - joista 13. ja viimeinen päättyi vuonna 2012 - 144.000 päivää. Tuo on sama luku, joka löytyy Ilmestyskirjasta, ja ilmestyskirjassa lopunajan kaupungin muuriin on kirjoitettu 12 opetuslapsen 12 nimeä (siellä ei ole 13., joka on siis apostoli Paavali itsensä nimittämänä), joka tekee siis luvun 144.
fari.g kirjoitti:
Kyllä osaan mieltää, koska periaatteessa aikaa, sitä ei ole, se on ihmisen keksintö. eräänalainen mittausjärjestelmä, jota ilman me emme osaisi enää toimia, koska siihen on totuttu.
Eikä minulla ole mitään sitä vastaan, ei se vahingoita ketään.Tietysti se eri-arvoistaa ihmisiä iän mukaan, mutta ehkä siitäkin joskus päästään.
- mistäaikatulee
fari.g kirjoitti:
Eikä minulla ole mitään sitä vastaan, ei se vahingoita ketään.Kyse ei ole mittausjärjestelmästä sinällään, vaan siitä, että aikaa mitataan aineen hajoamisenlain, entropian, perusteella. Atominytimissä ei ole kutienkaan aikaa, josta me fyysisesti ja koko meidän maailmamme muodostuu, ja aika on täydellinen mysteerio ja illuusio siksi koska sitä ikään kuin ei ole edes olemassa.
- elämäilluusiossa
Se minkä me näemme isoina kappaleina ja aistein ei vastaa miltään osin sitä mistä me todellisuudessa muodostumme/koostumme, tarkennan vielä.
- hänsekeksi
Tätähän tietysti on yliopistossa opetettu jo ajat sitten - Suomen ensimmäinen ydinfyysikko oli K.V. Laurikainen, joka pohdiskeli uskonnon ja tieteen suhdetta jo kauan aikaa sitten juuri siihenkin perustuen, jonka edellä otan esille. Eli atominytimen reaktion, joka on joko sattumanvarainen valinta tai määrätty tarkoitus, mutta tuolloinhan ei tiedetty vielä sitä mikä tiedetään nyt: se määrätty valinta, mutta miksi - sitä ei edelleenkään tiedetä. Siis sitä, kuka määrää, päättää tai minkä logiikan mukaan se seuraa, johon edellä etsin syy-seuraussuhdetta.
"Laurikainen oli Turun teknillisen oppilaitoksen matemaattisten aineiden lehtori 1946–1956 ja Turun yliopiston fysiikan apulaisprofessori 1956–1960. Turun yliopiston teoreettisen fysiikan dosentti Laurikainen oli 1952–1956 ja 1960–1968.[4] Vuonna 1960 Laurikainen nimitettiin kaksi vuotta aiemmin Helsingin yliopistoon perustettuun ydinfysiikan professorin virkaan.
Tiede, filosofia ja uskonto
Laurikaisen tieteenfilosofiset pohdiskelut alkoivat varsinaisesti 1970-luvun puolivälissä. Vuonna 1976 Laurikainen vieraili CERNissä ja tutustui siellä Wolfgang Paulin jälkeen jättämiin papereihin, joiden vaikutus Laurikaisen ajatteluun oli suuri. Laurikainen kirjoitti vanhoilla päivillään toisen väitöskirjan, Science has its limits – ontological implications of quantum theory. Väitös oli tarkoitus pitää Oulun yliopistossa (Helsingin yliopiston matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta ei voinut ottaa väitöskirjaa käsiteltäväksi, koska Laurikainen oli jo kertaalleen tiedekunnassa tohtoriksi väitellyt) elokuussa 1997, mutta Laurikainen ehti kuolla kuukautta aikaisemmmin.[3]
Laurikainen tuli tunnetuksi myös nykyisen luonnontieteiden ja uskonnon välistä suhdetta koskevista pohdiskeluistaan,[7] joista hän julkaisi useita kirjoja. Hänen mukaansa käsitys, että tiede ja uskonto olisivat sovittamattomassa ristiriidassa keskenään, perustui ennen kaikkea klassisen mekaniikan mukaiseen maailmankuvaan, kun sen sijaan kvanttimekaniikka ja erityisesti siihen liittyvä determinististen lakien korvautuminen tilastollisilla laeilla oli hänen mukaansa pitkälti kumonnut vastaväitteet, joita uskontoa vastaan oli tieteen näkökulmasta esitetty."
https://fi.wikipedia.org/wiki/K._V._Laurikainen
En keksi mitään uutta - tavallaan jatkan vain Laurikaisen pohdintaa....
Aihetodisteet ovat niin vahvat evoluutiosta ettei sitä voi mitkään muut teoriat syrjäyttää.
- riittääköusko
No kaiken perustana on kuitenkin usko, ja jos Jeesus sanoi jo muinoin, että usko siirtää vaikka vuoria - kuten opetuslapsilleen, jos sanotte tälle vuorelle, että siirry täältä tuonne, niin se siirtyy - niin miksi se ei saisi uskomaan evoluutioon tai luomiskertomukseen?
Mutta minun ajattelun mukaan pointti ei olekaan uskossa, vaan logiikassa, ja sinun logiikka sortuu jo sillä kohdalla, koska meillä ei ole aikaa. Toinen logiikkapointti on se, että jos evoluutio olisi totta, niin ainakin minulla olisi neljä kättä - olen niin usein kaivannut toista paria, ja siitä olisi muillekin ihmisille ihan valtavasti hyötyä.
Ja jos ajattelen evoluutioteoriaa, niin jälkimmäistä pidän vielä aika-käsitettäkin tärkeämpänä.
Tietysti toivon, että evoluutioteoria olisi totta - nimittäin on selvästi havaittavissa ihmisten tyhmistyminen, ja silloin olisi toiveita, että evoluutio olisi kääntynyt laskuun, ja ainakin osa jengistä kiipeäisi takaisin puihin ja menettäisi myös puhekykynsä. riittääköusko kirjoitti:
No kaiken perustana on kuitenkin usko, ja jos Jeesus sanoi jo muinoin, että usko siirtää vaikka vuoria - kuten opetuslapsilleen, jos sanotte tälle vuorelle, että siirry täältä tuonne, niin se siirtyy - niin miksi se ei saisi uskomaan evoluutioon tai luomiskertomukseen?
Mutta minun ajattelun mukaan pointti ei olekaan uskossa, vaan logiikassa, ja sinun logiikka sortuu jo sillä kohdalla, koska meillä ei ole aikaa. Toinen logiikkapointti on se, että jos evoluutio olisi totta, niin ainakin minulla olisi neljä kättä - olen niin usein kaivannut toista paria, ja siitä olisi muillekin ihmisille ihan valtavasti hyötyä.
Ja jos ajattelen evoluutioteoriaa, niin jälkimmäistä pidän vielä aika-käsitettäkin tärkeämpänä.
Tietysti toivon, että evoluutioteoria olisi totta - nimittäin on selvästi havaittavissa ihmisten tyhmistyminen, ja silloin olisi toiveita, että evoluutio olisi kääntynyt laskuun, ja ainakin osa jengistä kiipeäisi takaisin puihin ja menettäisi myös puhekykynsä.Minä kyllä ymmärrän evoluution mutta suhteellisuusteorian ja kvanttifyysikan perinpohjainen tunteminen on pahasti hakusessa joten eiköhän meidän kummankin kannata pitäytyä tavallisen ihmisen maailmassa johon evoluutiokin kuuluu?
- huhsentään
Miksi evoluutio kuuluisi ns. tavallisen ihmisen maailmaan, mutta kvanttifysiikka ei, vaikka sinä sinuna olet triljoonanbiljooniesi atomein MUODOSTUNEENA tuossa evoluutiossa?! Et ole edes sivustakatsoja - olet se.
- helppoakuinheinänteko
Todellisuudessa tavallisenkaan ihmisen ei tarvitse kvantifysiikasta ymmärtää sen vertaa kuin, että tajuaa koostuvansa - kaiken muun materian ohella - atomeista, joiden ytimessä kaiken aikaa ja koko ajan tapahtuu reaktion seurauksen valinta tietämättömästä, määrätystä syystä, josta muodostuu kohtalosi ja maailmasi.
Ja tietysti sen, että aistien varassa pystyt hahmottamaan todellisuudesta vain 20 prosenttia ja senkin motivaatiosuuntautuneesti, joka motivaatio edelleen suuntaa aistihavaintoja, jolloin päähäsi muodostuu määrätty maailmankuva, jolla ei välttämättä ole hölkäsenpöläyksen tekemistä enää lopulta totuuden kanssa. Ja tämä sinun ikioma, subjektiivinen maailmankuvasi ohjaa sitten mielipiteitäsi aiheuttaen tunnereaktiot, joiden merkitys ei ole muu kuin ohjata käytöstäsi.
Ja sitten se meidän todellinen todellisuus onkin kvantifysiikan mukaan pelkkää väreilyä ilman näkyvää materiaa, jossa me olemme yhteydessä kaikki kaiken ja kaikkien kanssa atomitasolla, ja jota kutsutaan älylliseksi tietoisuudenkentäksi.
Voit vain ihmetellä,että miksi sitten et näe tulevaisuuteen, kun kerran kaikki on samassa pisteessä; menneisyys, nykyhetki ja tulevaisuus! Ja miksi ihmeessä et sitten pysty lukemaan naapurisi ajatuksia kuin vettä vaan?
Merkillinen palomuuri.... - kannattaakatsoa
Tässä on nyt ihan simppeli kvantifyysikon luento, josta pääsee kärryille ihan siitä normaalinkin ihmisen olemuksen tilasta.
https://www.youtube.com/watch?v=ETynDYINhOY - onmyös
kannattaakatsoa kirjoitti:
Tässä on nyt ihan simppeli kvantifyysikon luento, josta pääsee kärryille ihan siitä normaalinkin ihmisen olemuksen tilasta.
https://www.youtube.com/watch?v=ETynDYINhOYLöytyy myös suomen kielinen tekstitys.... sivuhuomautuksena.
- jeesusjoihmetteli
Ja jos katsotte tarkkaan ja myös ymmärrätte kvanttifyysikon esityksen, niin voitte sen jälkeen hämmästellä tätä Jeesuksen jo 2000 vuotta sitten sanomaa asiaa:
Jeesus sanoi, ”Jos liha (materia!) tuli olemaan hengen (tietoisuus!) tähden, se on ihme, mutta jos henki (tietoisuus!) tuli olemaan ruumiin (materia!) tähden, se on ihmeiden ihme.
http://www.apokryfikirjat.com/tuomev.htm
- Pudis55
Pikkasen on vielä fundiksilla tekemistä että luomiskertomus hyväksytään laajemmin. Mutta uutteralla valheiden levittämisellä voi tietysti joitakin päitä käännyttää. Mukavaahan fundisten kannalta tosiaan on että tämä valheiden levittäminen ei käytännössä maksa juuri mitään näin internet aikakaudella. Ja tämähän taitaa ollakin kohta ainoa kanava jossa pääsette ääneen koska kirkko potkii teitä poispäin ja eihän siellä kirkossakaan karjaa enään ole. Tosin onhan valehtelemisessakin riskinsäkin, Iljan ja Pirkon tapaukset muistaen.
- ketämoitit
Onko hyväuskoisuus syntiä?
- vietoivon
Itse pidän kyynisyyttä synneistä pahimpana - se kun tappaa niin sisällä kuin puutarhassakin.
HYVÄ YSTÄVÄ.evoluutio on miljoonia vuosia kestävä prosessi..hidas,mutta varma,
on alku ja loppu..ihminen miljoonan vuoden päästä..uskallatko arvailla..ok.- tietoisuus
Mistä helkkarista sinä sen tiedät, ettei kaikki alkanut eilen?1 Tai vaikka vasta tänään?! Elät luuloissa ja kuvitelmissa!
Eli todista tietoisuus! Siksi tämä aloitus oli lähinnä hupaisa. Kyllä evoluution - joka on siis prosessi - voi havaita jos eläisi vaikka sen miljoonan vuoden ikäiseksi. :D
- tässäfundamenttia
mummomuori kirjoitti:
Siksi tämä aloitus oli lähinnä hupaisa. Kyllä evoluution - joka on siis prosessi - voi havaita jos eläisi vaikka sen miljoonan vuoden ikäiseksi. :D
Itse kyllä uskon, että iankaikkisuudessa olemme kutakuinkin sellaisia kuin ylösnoussut ihminen on. Ei silloin enää ole evoluutiota mailla - - - eikä edes halmeillakaan :) Ei edes ateistien ja liberaalien mielikuvituksessa, sillä ei heitäkään enää ole sitten yhtään missään :)
tässäfundamenttia kirjoitti:
Itse kyllä uskon, että iankaikkisuudessa olemme kutakuinkin sellaisia kuin ylösnoussut ihminen on. Ei silloin enää ole evoluutiota mailla - - - eikä edes halmeillakaan :) Ei edes ateistien ja liberaalien mielikuvituksessa, sillä ei heitäkään enää ole sitten yhtään missään :)
Sitten ei ole elämääkään sellaisena kuin sen nyt tunnemme.
- huttu
Mitä havaintoihin tulee, miesten harvat hiukset, elinikän kasvun loppuminen, jne, ihmiskunta ei enää kehitty. Ihmiskunta rappioittuu geneettisesti ja kuolee pois mutaatioineen. Ei mene miljoonaa vuotta, menee alle tuhat vuotta. Jos sitäkään.
huttu kirjoitti:
Mitä havaintoihin tulee, miesten harvat hiukset, elinikän kasvun loppuminen, jne, ihmiskunta ei enää kehitty. Ihmiskunta rappioittuu geneettisesti ja kuolee pois mutaatioineen. Ei mene miljoonaa vuotta, menee alle tuhat vuotta. Jos sitäkään.
Miten niin? Koko ajan kehittyy - joka tarkoittaa että sopeutuu vallitseviin olosuhteisiin.
Ei edes yhtään Jeesuksen ristinkuoleman silminnäkijää ole kirjoittanut asiasta mitään. Niin miten sitten luomiskertomuksella olisi voinut olla silminnäkijä?
Niimpä. Ilmeisesti, koska silminnäkijöitä noille asioille ei ole ne eivät voi olla totta aloittajan logiikalla.
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Niimpä. Ilmeisesti, koska silminnäkijöitä noille asioille ei ole ne eivät voi olla totta aloittajan logiikalla.
Aloittajan logiikalla jo hänen nimimerkkinsä kertoo hänen trollaavasta ja veemäisestä luonteenpiirteistään.
Yhtä evankeliumin kirjoittajaa on arvoitu, että hän voisi olla silminäkijä Markus. Mutta nykytutkimusken mukaan on todettu, että kirjoittaja oli tuntematon.
- vaihtoehtotämäkin
Tai sitten Markuksen evankeliumin kirjoittaja on Markus :))
- TotuusSattuuQC
vaihtoehtotämäkin kirjoitti:
No ainakaan Markus se ei ollut. Sellaista nimeä ei tiettävästi siihen aikaan Lähi-Idässä käytetty.
Eli evankeliumit on myöhempiä kuulijoita varten muokattu sopivaan muotoon ihan nimiä myöten. - äläuskoteologeja
No ainakaan Markus se ei ollut. Sellaista nimeä ei tiettävästi siihen aikaan Lähi-Idässä käytetty.
Eli evankeliumit on myöhempiä kuulijoita varten muokattu sopivaan muotoon ihan nimiä myöten.Apostolit käyttivät paljon salanimiä aikoinaan joten Markuksen evankeliumin on kirjoittanut .... Markus!
vaihtoehtotämäkin kirjoitti:
Tutkijat ovat kyllä tarkoin nämä syynänneet. Varmuutta ei ole, ja todennäköisyys on heikko, että kirjoittaja olisi ollut Markus.
- äläluotaheihin
mummomuori kirjoitti:
Tutkijat ovat kyllä tarkoin nämä syynänneet. Varmuutta ei ole, ja todennäköisyys on heikko, että kirjoittaja olisi ollut Markus.
Se on ihan sama mitä jotkut liberaalit teologit ovat havainnoineet. Se on ainakin varmaa, että heidän havainnointinsa ovat aina kristinuskoa vastaan.
- TotuusSattuuQC
äläluotaheihin kirjoitti:
Se on ihan sama mitä jotkut liberaalit teologit ovat havainnoineet. Se on ainakin varmaa, että heidän havainnointinsa ovat aina kristinuskoa vastaan.
"Se on ihan sama mitä jotkut liberaalit teologit ovat havainnoineet. Se on ainakin varmaa, että heidän havainnointinsa ovat aina kristinuskoa vastaan."
No vähemmän liberaalit teologit ovat ihan vapaita esittämään tieteellisesti päteviä todisteita jostain muusta. Valitettavasti vain niitä ei tällä hetkellä ole vaikka kuinka toivoisi. Uskontotiede on kaikkien hihhuleiden pettymyksesti edelleen yliopistotasoista tiedettä ja siinä todistettu asia on vain se josta löytyy tarpeeksi pitäviksi arvioitavia todisteita. TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Se on ihan sama mitä jotkut liberaalit teologit ovat havainnoineet. Se on ainakin varmaa, että heidän havainnointinsa ovat aina kristinuskoa vastaan."
No vähemmän liberaalit teologit ovat ihan vapaita esittämään tieteellisesti päteviä todisteita jostain muusta. Valitettavasti vain niitä ei tällä hetkellä ole vaikka kuinka toivoisi. Uskontotiede on kaikkien hihhuleiden pettymyksesti edelleen yliopistotasoista tiedettä ja siinä todistettu asia on vain se josta löytyy tarpeeksi pitäviksi arvioitavia todisteita."Uskontotiede on kaikkien hihhuleiden pettymyksesti edelleen yliopistotasoista tiedettä ja siinä todistettu asia on vain se josta löytyy tarpeeksi pitäviksi arvioitavia todisteita. "
Onhan myös konservatiivisia teologeja, sillä he eivät halua kirjoittaa uusiksi kristinuskon historiaa kuten fundamentalistit.
- jooeisitäjeesustataas
Niin perustuu tarinat tontuistakin.
- Joopajo24
Raamatun mukaan ihmiskunta on saanut alkunsa reippaasta sukurutsauksesta, koska ei ole ollut muita ihmisiä kuin Aatamin ja Eevan lapset. Tämänköhän takia lestadiolaiset eivät pidä rutsausta kovin suurena syntinä?
- Luodaanluomaa
Kuka oli silminnäkijä luomiskertomukselle?
- jos_totta_puhutaan
Raamattu perustuu suurimmaksi osaksi perinnetietohin jotka taas pohjautuivat legendoihin ja taikauskoisiin myytteihihin.
- juuhhhhhh
Evoluutio on prosessi joka on jatkunut miljoonia vuosia. Aika vaikea löytää henkilöä joka olisi koko homman kyennyt omilla silmillä näkemään. Kaiken lisäksi nämä muutokset tapahtuvat niin hitaasti, että muinaiset ihmiset eivät ole tajunneet muuttuvansa esi-isistään. Muutenkin vääriä luuloja kaikki. Vaikka Jumala olisi luonutkin maailman, ei se maailma enää samanlainen ole kuin silloin. Evoluutio on voinut tapahtua jumalan luomassakin maailmassa
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134495Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3093365Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363336Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112499Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk152315- 2562023
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2871598- 881541
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi441306Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81153