Osaisko joku auttaa?

Huolestunut

Olen 29-vuotias mies ja oikean jalan polvi on ollut jo monta viikkoa todella kipeä sisäsyrjältä enkä pysty kävelemään pitkiäkään matkoja ilman tuskallista kipua. Kipu on sellainen pistävä ja kuumottava tunne polven sisäsyrjällä.

Kävin jo yksityisellä ortopedillä näyttämässä polveani ja epäili Plicaa kun polvinivel naksahteli jalkaa taivutellessa. Sanoi että myös nivelkierukan repeämä on mahdollinen. Minulla on kyllä polven magneettikuvaus viikon päästä että toivottavasti sen jälkeen tiedän enemmän. Mitään isompaa polven traumaa ei tiettävästi ole tapahtunut paitsi joskus nousin yhdellä jalalla ylös sohvalta ja polvesta taisi kuulua jokin poksahdus. Mitään kipua en oikeastaan tuntenut paitsi lievää kuumotusta ja ehkä pientä turvotuksen tunnetta?

Epäilyttää vain kun nyt on alkanut toinen polvikin tulla kipeän tuntuiseksi mutta polven ulkosyrjän kohdalta. Voisiko tämä olla kenties jokin niveltulehdus kun välillä tuntuu siltä että polvet on ihan tulessa. Välillä minulla ilmenee myös muiden nivelien naksumista esim jalkapöydässä, ranteessa, niskassa. Olen jo alkanut pelätä myös reumaa.

5

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huolestunut

Niin ja kumma kyllä polveen ei sattunut silloin kun ortopedi sitä väänteli vähän joka suuntaan ja otti sormilla kiinni polvilumpiosta ja väänsi sitäkin mutta ei sekään sattunut.

Ajattelin että tuo polvien kuumotuksen tunne viittaisi johonkin tulehdukseen.

• Aloittaja

Sain magneettikuvauksen tulokset eikä paljastunut mitään muuta vikaa paitsi suonikohjuja jotka minulta on jo kertaalleen leikattu. Outo homma että silti polvi on kävellessä kipeä sisäsyrjältä vaikka magneettikuvien perusteella polvesta ei ole mitään rikki tai revennyt.

• ilmainenNeuvo

Jos ryyppäät ja vetelet "NORTTIA", niin ei mikään ihme, vaikka et edes kävelisi olenkaan.

• Aloittaja

Mites nuo asiat nyt muka liittyy polvikipuihin? Tupakkaa en edes polta mutta kuppia kyllä joskus otan.

• tttet

Todennäköisesti jotkin jänteet kipeytyneet, tai jokin lihas tai kalvo, kun olet kävellyt virheellisessä asennossa välttääksesi kipua. Kehon kineettinen ketju häiriintyy, kipuja alkaa esiintyä siellä ja täällä.

Oletko kokeillut lihasrelaksanttia, esim. Norflex, joka sulattaa jännitykset lihaksistosta? Minua auttoi myös kalevalaisen jäsenkorjaajan hoidot,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5237
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3392
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      91
      3224
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      2926
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1847
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1555
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1436
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      130
      1234
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1149
    Aihe