jättikokoinen pörriäinen pörräsi yllättäen parvekkeelta sisään. Kävi vain tervehtimässä ja surisi sitten takaisin ulos. Oli aika söpön näköinen, pienet jalat roikkui ilmassa kun se lenteli. :)
Tuli hyvä mieli yllätysvieraasta.🤗
Kimalainen kyläili tänään kotonani
42
596
Vastaukset
- ei.osunut.onkeen
Ensin luin, että kiinalainen kävi kylässä, joten oli pakko kurkistaa, miksi se vieraili? Lukihäiriöistäni toinen tarjosi kiimalaista, joka muuten esiintyy myös sukuniminä.
- ssursur
Näin myös lentävän pörriäisen joka jäi loikoilemaan kiven päälle. Olin nopea ja varovainen..sain otettua kevään ensimmäisen hienon foton.
- noohjooh
Niillä on aika pussattavat peput :) kimalaisilla siis.
Meillä näkyi tänään kirjosieppo! Se on merkki siitä, että nyt tomaatit joutaa kasvihuoneeseen.- moiskissss
Heh, otinpa tuosta onkeeni. Uusi harrastus tälle kesälle on juosta pihalla pussailemassa kimalaisten peppuja. Kiitos ideasta!
- noohjooh
moiskissss kirjoitti:
Heh, otinpa tuosta onkeeni. Uusi harrastus tälle kesälle on juosta pihalla pussailemassa kimalaisten peppuja. Kiitos ideasta!
Nyt kun törröhuulet ovat muotia, siitä harrastuksesta tulee vielä muotivillitys.
- Sieppoja-monenlaisia
"Meillä näkyi tänään kirjosieppo!"
Mökkini pihalla vieraili wiskisieppo, viime kesänä. Yritti tarjotakin mutta kieltäydyin kohteliaasti, vaikka kuinka kehui että laatumerkki.
Polkupyörällä tuli, ja sitä taluttaen läksi. - noohjooh
Sieppoja-monenlaisia kirjoitti:
"Meillä näkyi tänään kirjosieppo!"
Mökkini pihalla vieraili wiskisieppo, viime kesänä. Yritti tarjotakin mutta kieltäydyin kohteliaasti, vaikka kuinka kehui että laatumerkki.
Polkupyörällä tuli, ja sitä taluttaen läksi.Ei tainnut sillä siepolla olla pussattava peppu kun päästit menemään?
- Hilmat.pistoksissaan
Kun ilmat lämpenee ni minihameiset gynekologilla käyneet hyrrää pörrää silmiään sirkuttelee.
Lämmön pitäisi lehtien mukaan vyöryä Suomeen, ja helleraja rikki. Kovin on vielä viileää, kaks,ja puoli astetta aamulla, ja vettä tihuuttaa. Vettä on satanut jo neljättä päivää putkeen.
Lumet on ihme kyllä lähteneet.
Jos huomenna olisi intoa, niin kävis Korkea-koskella. Siellä on kuohut kovimmillaan. Sinne on tuossa välillä niin huono tie. Eilen just laitoin iskarin päähän uuden kupin, kun joku töyssy oli jysäyttänyt entisestä kupista iskarinpään läpi.
Syksy jatkuu talven jälkeen, eikä kimalaisia näy, jäniksenkarvakin on vielä valkoinen.Näppäsin kuvan söpöstä kimalaisnaaraasta, joka oli tullut seinustalle auringonlämpöön. Se ei ollut käynyt raidaoissa, koska siitepölykannuja sen söpöissä jaloissa ei ollut. Kissa ohjasi kimalaisen tiehensä, jonne se pöristen suristeli
The end- Heikunkeikku
Iltaa!
Tallustelin kotiin äsken ja katse harhaili kävellessä ympäriämpäri, puihin ja muualle noin sanoisko noin puolitoista metriä maasta ylöspäin.
Mikä intuitio siinä sitte pötkähti mun kalloon, kun valautin silmäni maahan suoraan eteeni.
Viime tipassa valautin, sillä olin juuri astumaisillani aivan VALTAVAN koppakuoriaisen päälle.
Melkein en ehtinyt, mut sitten kun oikein nopiaatte pinnistin, niin sain laajennettua askelpituutta sen verran, että jalkani meni koppakuoriaisen ohi-ylitse-pois-päältänsä.
Se ei varmaan tiennyt mitään vaarallisesta tilanteesta, vaan rauhallisesti käveli ojanpientareelle.
Hihkaisin ilosta, kun onnistuin säilyttämään tämän koppakuoriaisen hengen.
Mutta sen sanon, että oli se ISO.
Melkein pelkäsin, mut en sit kuitenkaan:)
Oon ollut tänään melkein 10 tuntia ulkona. Ei paha lukema Häh:)- Heikunkeikku
Nocomment2 kirjoitti:
Oliko se sittiäinen, minkä tapasit 10tuntia ulkoillessasi?
Googletin sittiäisen, koska olen hieman huono ötököiden suhteen.
Minun mielestäni kyseessä ei ollut sittiäinen.
Tuo valtava ötökkä, jonka näin oli littanampi, pitkä kroppa ja oikeasti iso.
En tiedä mikä oli, mutta joka tapauksessa "hän on hengissä ja se on hyvä.
Kyllä mä ötököiden yli astun, en päälle, ellen vahingossa.
Mulla oli yks tuttava, joka tahallaan oikein teki mutkan että sai tallata ötökän.
Kiesus että pidin saarnan:) Emme ole enää kavereita. Mikseihän:) Hyi se on ollu sellanen todella harvinainen kuoriainen, joita ei juuri enää tapaa, mut jotka on kauniita pronssin ja vihreän sävyisiä uurrekilpisiä, punertavajalkaisia kiitäjiä
- Heikunkeikku
Nocomment2 kirjoitti:
Hyi se on ollu sellanen todella harvinainen kuoriainen, joita ei juuri enää tapaa, mut jotka on kauniita pronssin ja vihreän sävyisiä uurrekilpisiä, punertavajalkaisia kiitäjiä
No joo, nyt alkaa meneen oikeeseen suuntaan. Nimittäin sen kilpi oli mainitsemasi värinen.
Oikeastaan hienon värinen. Ellen pelkäisi kuollakseni ötököitä, niin olisin ottanut ötökän käteeni ihailtavakseni, koska se oli kaunis. Mutta koska en ole ihminen, joka käteen ottaa kuoriaisia, kuten en matojakaan, niin ei siinä sitten muu auta ku sanoa "Hyi".
Mutta säilytin sen hengen. Tahdon muistuttaa. - Bengalitikku
Voisiko olla kultakuoriainen. Olen nähnyt. Jos pysyisi paikallaan, olisi hieno rintarossi.
- Heikunkeikku
Bengalitikku kirjoitti:
Voisiko olla kultakuoriainen. Olen nähnyt. Jos pysyisi paikallaan, olisi hieno rintarossi.
Ja taaaas Heikku se Googlessa pyörii, vinhasti naputtaa.
Kultakuoriainen. Kaunis sen sanon. Mikä väri oho.
Mutta aivan liian pieni verrattuna siihen SUUUREEN minkä näin.
Mulle tuli mieleen siitä minkä näin, kun oli tosiaan niin iso, että se muistutti niitä kammottavia koppakuoriaisia, joita oli Muumio-elokuvassa. Hyi kauheeta. Olin järkyttynyt suorastaan. Ne kun menivät ihmisen sisälle. Onneksi täällä ei ole sellaisia. - Bengalitikku
Otitko kuvaa? Eläintieteellisessä museossa lienee jokin kokoelma.
Voi olla jokin harvinaisuus.
Mitenkäs, jos etsisi kovakuoriaiset -haulla, niin sielläpä on ölliäisiä.
Kotkut pitävä niitä kä-del-lä. Iiiik. Niiden koot voi noin hahmottaa.
Karmein on se musta, jolla on hirveät purukalut ylhäällä ja alhaalla. Inhaa. - Bengalitikku
...jotkut...
- staka
Jospa se olikin puutarhakuoriainen. Eli Torakka? Suomalainen kiiltelevä malli? Vitsivitsi.
Ensin säikähdin että melkein astuit kyyn päälle. SE olisi ollut paha! Yksi ja toinen kertoo jo kyyn nähneensä, alkavat nousta maan pinnalle talvihorroskoloistaan. Kerran korvasieniä etsiessäni kallioisella länsirinteellä näin ison kyyn, kerällä. Ja kohta siinä lähellä toisen! Hitsi kyllä tuli kiire siltä rinteeltä pois. Ei siellä edes ollut korvasieniäkään... - eisepuraissut
staka kirjoitti:
Jospa se olikin puutarhakuoriainen. Eli Torakka? Suomalainen kiiltelevä malli? Vitsivitsi.
Ensin säikähdin että melkein astuit kyyn päälle. SE olisi ollut paha! Yksi ja toinen kertoo jo kyyn nähneensä, alkavat nousta maan pinnalle talvihorroskoloistaan. Kerran korvasieniä etsiessäni kallioisella länsirinteellä näin ison kyyn, kerällä. Ja kohta siinä lähellä toisen! Hitsi kyllä tuli kiire siltä rinteeltä pois. Ei siellä edes ollut korvasieniäkään...Kyytä en vielä tänä vuonna nähnyt, mutta on minulla pari käärmemuistoa: Olen iltahämärissä kävellyt mustan mamban yli, en osunut sitä kolhaisemaan, en olisi siinä tapauksessa tässä kirjoittamassa! Tuo tapahtui Afrikassa, Suomessa pihallani näin kerran niin kauniin kiiltelevän ruskean käärmeen, että ihan ihme- epeli oli tuo, kuin jättikokoinen vaskitsa mutta kuitenkin selkeästi käärme. Vaskitsojakin täällä näkee aina muutaman kerran kesässä, ovat liikkeiltään vaan paljon käärmeitä kömpelömpiä, jalattomia liskojahan ne ovat.
Käärmeet ovat kyllä upeita, niiden liikkuminen esim. on jotain niin sujuvaa, että sen onnistumiseksi tarvitaan tehokas tietokone, tuhansia ja taas tuhansia tietoja kulkee edestakaisin, jokaista käskyä seuraa seurantakoneisto joka tiedottaa havaintonsa eteenpäin ja sen pohjalta suunnitellaan seuraava käsky ja sen toteutumista seuraava ja mahdolliset virheet korjaava oma tietonsa jne. - Heikunkeikku
staka kirjoitti:
Ensin säikähdin että melkein astuit kyyn päälle. SE olisi ollut paha! Yksi ja toinen kertoo jo kyyn nähneensä, alkavat nousta maan pinnalle talvihorroskoloistaan. Kerran korvasieniä etsiessäni kallioisella länsirinteellä näin ison kyyn, kerällä. Ja kohta siinä lähellä toisen! Hitsi kyllä tuli kiire siltä rinteeltä pois. Ei siellä edes ollut korvasieniäkään...En usko, että tässä asunnon lähellä on ainuttakaan kyytä. Olen nyt keskustassa, että kyyt kiertävät kaukaa tämmösen heille sopimattoman paikan.
Minäkin olin sata vuotta sitten puolukkametsässä ja puolukoita oli aivan hiton paljon. Yksi rinne oli aivan kerrassaan punainen puolukoista. Ryntäsin sinne, kun oli hyvä kerätä, koska sai seistä melko suorana alempana ja kohlia melkein pystysuorasta rinteestä puolukkaa.
Rinteen päällä, puun vieressä, tasaisella paikalla johon aurinko lempeästi loi katseitaan. Siinä oli kääretörttuna makaamassa kyykäärme.
Jatkoin keräämistä vaikka kyy makas ehkä noin metrin päässä mun naamasta.
Tuijotin sitä koko ajan. Niin kauan kun se pysyi siinä paikallaan, sain rauhassa kerätä. Jos se olisi lähtenyt kiemuroimaan jonnekin, niin sitten olisin minäkin lähtenyt "kiemurtelemaan" muualle. - Heikunkeikku
eisepuraissut kirjoitti:
Kyytä en vielä tänä vuonna nähnyt, mutta on minulla pari käärmemuistoa: Olen iltahämärissä kävellyt mustan mamban yli, en osunut sitä kolhaisemaan, en olisi siinä tapauksessa tässä kirjoittamassa! Tuo tapahtui Afrikassa, Suomessa pihallani näin kerran niin kauniin kiiltelevän ruskean käärmeen, että ihan ihme- epeli oli tuo, kuin jättikokoinen vaskitsa mutta kuitenkin selkeästi käärme. Vaskitsojakin täällä näkee aina muutaman kerran kesässä, ovat liikkeiltään vaan paljon käärmeitä kömpelömpiä, jalattomia liskojahan ne ovat.
Käärmeet ovat kyllä upeita, niiden liikkuminen esim. on jotain niin sujuvaa, että sen onnistumiseksi tarvitaan tehokas tietokone, tuhansia ja taas tuhansia tietoja kulkee edestakaisin, jokaista käskyä seuraa seurantakoneisto joka tiedottaa havaintonsa eteenpäin ja sen pohjalta suunnitellaan seuraava käsky ja sen toteutumista seuraava ja mahdolliset virheet korjaava oma tietonsa jne.Viimeistä kappalettasi oli kiva lukea. Selostus mainio.:) Tietokonemainen käärmeen luikertelu.
Varmaan totta. Ainakin toinen puoli, mutta ehkä kokonaankin totta?
Oli varmaan inhottava tunne sen jälkeen, kun sait tietää mustan mamban yli kävelleesi.
Onneksi yli astantasi kuleksi. Kauhiaa, jos keskelle tuommosta otusta olisi jalka painunut.
Minä en varmasti iltahämärissä uskaltaisi askeltakaan Afrikassa ottaa. Siellähän niitä myrkyllisiä otuksia on niin paljon. - eisepuraissut
Heikunkeikku kirjoitti:
Viimeistä kappalettasi oli kiva lukea. Selostus mainio.:) Tietokonemainen käärmeen luikertelu.
Varmaan totta. Ainakin toinen puoli, mutta ehkä kokonaankin totta?
Oli varmaan inhottava tunne sen jälkeen, kun sait tietää mustan mamban yli kävelleesi.
Onneksi yli astantasi kuleksi. Kauhiaa, jos keskelle tuommosta otusta olisi jalka painunut.
Minä en varmasti iltahämärissä uskaltaisi askeltakaan Afrikassa ottaa. Siellähän niitä myrkyllisiä otuksia on niin paljon.Koko käärmekohtaamisen karmeuden tajusin kunnolla vasta suomessa. Oli muuten ehkä kolme - neljä vuotta sitten meillä uutisissa, kuinka nuorehko suomalaismies oli löytynyt kuolleena majapaikastaan ja tiloista oli nähty poistuvan käärmeen. Ei liity minun tapaukseeni, mutta Afrikassa tuokin tapahtui, jatkoa en muista, en tiedä varmistuiko asia koskaan ja jos niin miten. Kaikesta huolimatta nämä tapaukset ovat harvinaisia jopa Afrikassa, oman sattumukseni seurauksena kuulin paikallisten kertoneen, että voi kulua vuosia jolloin edes he eivät onnistu sattumoisinkaan näkemään varsinkaan tätä käärmelajia.
Meidän käärmeemme ovat ihmisen kannalta sittenkin "helppoja tapauksia", ne pyrkivät välttelemään ja pakoilemaan ja vasta vakavasti uhattuina purevat. Afrikan käärmeistä osa voi olla myös ihan eri tavalla agressiivisia ja suorastaan hyökkääviä ja ovathan monet lajit paljon meidän käärmeitämme kookkaampia ja samalla ylettyvämpiä ynnä liikkeissään hyvinkin nopeita.
Itsellä on lukuisia käärmekohtaamisia myös suomessa, joskus saa ihmetellä miten lähelle nuo päästävät ja antavat ihmisen siinä parin metrin päässä touhuta. Muistan tapauksen kun kolme käärmettä oli asettunut saman vanhan maassa makaavan vanerilevyn päälle auringonottoon ja minä kuljin siitä ihan vierestä kai kymmeniä kertoja ja kolistelin kun polttopuita pinosin, ja ei mitään, nämä vaan jatkoivat velttoiluaan, mutta huomasin kyllä, että minua seurattiin.
Tarhakäärmeitähän on pidetty kodeissa joskus toistasataa vuotta sitten jopa kesyyntyneinä lemmikkeinä, niitä on saattanut olla esim. navetoissa ja ihmiset ovat niitä mm. tuoreella maidolla ruokkineet. Ainakin Virosta on samanlaisia tietoja. Käärmeet ovat saattaneet asua jopa ihmisten asuintiloissa. Me nykyihmiset vaan olemme niin luonnosta vieraantuneita, että monet eivät edes halua tätä asiaa uskoa! Bengalitikku kirjoitti:
Olen varma että tiedän koppiksen nimen, mutta kun kärsin unohteluista, saattaa mennä päiviäkin, kun koppiksen nimi tulee mieleen. Kirjoittelen sitten, kun se tuosta kielenpäältä sanaksi muuttuu
Tää unohtelu on oikeesti jotain järkkyä- Bengalitikku
Jos se on tupajäärä?
Sukeltaja? - jäärämikäjäärä
Bengalitikku kirjoitti:
Jos se on tupajäärä?
Sukeltaja?Tupajäärää on vaikea kimalaiseen sekoittaa, aitojäärän kanssa niin kävisi helpommin. Mutta kimalaiset, kovakuoriaiset ja jäärätkin ovat eri lajeja.
- Bengalitikku
No, kun yritän jääräpäisesti ehdotella. Aitoa?
- noohjooh
Heikunkeikku kirjoitti:
Ja taaaas Heikku se Googlessa pyörii, vinhasti naputtaa.
Kultakuoriainen. Kaunis sen sanon. Mikä väri oho.
Mutta aivan liian pieni verrattuna siihen SUUUREEN minkä näin.
Mulle tuli mieleen siitä minkä näin, kun oli tosiaan niin iso, että se muistutti niitä kammottavia koppakuoriaisia, joita oli Muumio-elokuvassa. Hyi kauheeta. Olin järkyttynyt suorastaan. Ne kun menivät ihmisen sisälle. Onneksi täällä ei ole sellaisia.Kultakuoriainen ei ole mikään pieni... 20 mm sanoo Wiki. Oliko se sitäkin suurempi?
- Kesän.eka
Hyttynen. Sisällä on verenimijä.
- Mehiläinen
Korjasin eilen aamulla hevosen kokoisen "pörriäisen" olkkarin erkkeristä pyyheliinan sisällä ulos ja tänään jo kaksi. Mistä hemmetin reiästä ne tulevat sisälle kun tuuletusikkunoista ei pääse eikä ovi takaterassille ole vielä auki kun ei ole ötökkäverho paikoillaan. Ja lämmityskin taitaa olla vielä päällä, ei viiti harakoille lämmittää.
Minullakin pörräsi mökin lattialla Mehiläinen. Olin just imuroimassa, ressukka joutui imurin roskapussiin. Vähän tuli syyllinn olo.
- Nevoiviedäulos
Hyvä että tuli. Oletko ilmoisna ikinä kuullut miten lyhyt aika ihmiskunnalla on jäljellä jos pörräävät pölyttäjät katoavat kokonaan?
- Bengalitikku
Naapurin narsisseissa oli niin pullea ihan Maija Mehiläisen näköinen pörrinkäinen.
- elintärkeitä
Nevoiviedäulos kirjoitti:
Hyvä että tuli. Oletko ilmoisna ikinä kuullut miten lyhyt aika ihmiskunnalla on jäljellä jos pörräävät pölyttäjät katoavat kokonaan?
Elämän edellytys nuo ovat. En tiedä onko moisia aikoja arvioitu, mutta lyhyt se aika olisi kun viljavarastot olisi loppuun kulutettu ja nautaeläimet syöty. Niitä eläimiäkään ei voisi uusia kasvattaa kun ei niille olisi ruokaa.
Jonkin verran on jo sellaista toimintaa, että jotkut kasvattavat ja hoitavat mehiläisiä vuokratakseen niitä sitten määräajaksi pölytyshommiin viljelijöille. elintärkeitä kirjoitti:
Elämän edellytys nuo ovat. En tiedä onko moisia aikoja arvioitu, mutta lyhyt se aika olisi kun viljavarastot olisi loppuun kulutettu ja nautaeläimet syöty. Niitä eläimiäkään ei voisi uusia kasvattaa kun ei niille olisi ruokaa.
Jonkin verran on jo sellaista toimintaa, että jotkut kasvattavat ja hoitavat mehiläisiä vuokratakseen niitä sitten määräajaksi pölytyshommiin viljelijöille."elintärkeitä"
Laitahan Google/Youtube-hakuun "nano drone"
Siellä ne tulevaisuuden pölyttäjät ovat.
Älä ota huomioon elokuva-viritelmiä tms.
H.- elintärkeitä
hunksz kirjoitti:
"elintärkeitä"
Laitahan Google/Youtube-hakuun "nano drone"
Siellä ne tulevaisuuden pölyttäjät ovat.
Älä ota huomioon elokuva-viritelmiä tms.
H.Nanoteknologian mahdollisista mahdollisuuksista ja tulevaisuuden näkymistä, ja myös mahdollisista vaaroista, olen pelkästään viimeisen talvikauden aikana lukenut kymmenkunta kirjaa, viimeisenä ja sivumäärältään vähäisimpänä "Pehmeät koneet, nanoteknologia ja elämä".
En olisi kanssasi aivan yhtä vakuuttunut asioista! elintärkeitä kirjoitti:
Nanoteknologian mahdollisista mahdollisuuksista ja tulevaisuuden näkymistä, ja myös mahdollisista vaaroista, olen pelkästään viimeisen talvikauden aikana lukenut kymmenkunta kirjaa, viimeisenä ja sivumäärältään vähäisimpänä "Pehmeät koneet, nanoteknologia ja elämä".
En olisi kanssasi aivan yhtä vakuuttunut asioista!"elintärkeitä"
Noh
Onneksi meillä ei ole asian kanssa mitään tekemistäkään.
Lapsemme johtavat nyt.
Valitettavasti vain vähän viisastellen.
Kuten Metoo-liikekin kertoo.
Ja se vammainen Euro-viisuissa.
https://www.youtube.com/watch?v=0z4UR-Db0ao
H.hunksz kirjoitti:
"elintärkeitä"
Noh
Lapsemme johtavat nyt.
H.Tuo kertoo miten lapsemme tulevaisuudessa kaiken pölyttävät.
H.- ötökätmatkustavat
Hah niin... joo ötökät kuten kimalaisetkin jo alkavat olemaan joillekin mukavia vieraita.
Ötököistä tuli mieleen: kerran kuljetin aika agressiivisen sellaisen ristihämähäkin, myrkyllisiä juuri tuollaiset. Mökiltä kuljetin sellaisen asumaan kaupunkiin vapaana asuntoon, lasipurkissa vein sellaisen.
Asettui asumaan kattolampustoon, mutta sitten taisin vahingossa lintata sen siivoillessa, oli harmittavaa. - elintärkeitä
hunksz kirjoitti:
"elintärkeitä"
Noh
Lapsemme johtavat nyt.
H.Meillä on kuin onkin asian kanssa tekemistä, kas mekin käytämme tietokoneita joissa jo sovelletaan micronin kokoisia juttuja ja ollaan hyvää vauhti menossa varsinaisen nanoteknologian puolelle. Jos autoilet eikä autosi ole kovin iäkäs, todennäköisesti ainakin autosi turvatyynyjen laukaisumekanismeista löytyy tätä tekniikkaa!
Ja toisekseen, etkö haluaisi lapsillesi hyvää elämää sekä menestystä ja vaikutusvaltaa? elintärkeitä kirjoitti:
Meillä on kuin onkin asian kanssa tekemistä, kas mekin käytämme tietokoneita joissa jo sovelletaan micronin kokoisia juttuja ja ollaan hyvää vauhti menossa varsinaisen nanoteknologian puolelle. Jos autoilet eikä autosi ole kovin iäkäs, todennäköisesti ainakin autosi turvatyynyjen laukaisumekanismeista löytyy tätä tekniikkaa!
Ja toisekseen, etkö haluaisi lapsillesi hyvää elämää sekä menestystä ja vaikutusvaltaa?"elintärkeitä"
Eiköhän 40v."lapsi" osaa jo omaa laatuansa etsiä ilman minuakin.
Olen 60 kuten varmaan olet jo arvannutkin.
Tämän-ikäinen ei enää kauaa elä.
Ei ainakaan niin kauan että pitäisi pienistä huolestua.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 403834
- 1001809
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa641716- 1361645
- 971391
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo321308MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3041194- 571155
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301072Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711021