Abu Hurayrah kertoo miehestä, joka sanoi Profeetalle (saws): "Neuvo minua". Profeetta (saws) sanoi: "Älä suutu". Mies toisti pyyntönsä useita kertoja, mutta Profeetta (saws) toisti: "Älä suutu".
Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Vahva mies ei ole se, joka painii hyvin, vaan vahva mies on se, joka kontrolloi itsensä, kun on raivoissaan."
(Muslim, kirja 32, Hadith 6313)
Suuttumuksen hillintä ja hallinta
8
250
Vastaukset
- hnoihoihjoih
vau, ei kyllä passaa tuon uskonnon seuraajiin ollenkaan, eivät liene lukeneet ollenkaan, ja puurokin on sontaa....
- Jumalapalkitsee
Aggressio ja riitaisuus ovat heikkoutta. Muslimi ei ole helposti provosoituva. Kun muistaa Allahia arjessaan, on pitkäpinnainen, eikä hermostu helposti.
Ja Allahin muistaminen tapahtuu rukouksella. Kun ihminen pitää pienen hengähdystauon muusta, tekee pienen peseytymisen ja kääntyy Mekkaan päin rukoilemaan, ei vain mielellään, vaan koko kehollaan, se vahvistaa häntä kokonaisuudessaan, hallitsemaan tunteensa ja hillitsemään itsensä ja tuntemaan Jumalan ja miettimään ja huomioimaan, mitä Jumala hänestä ajattelee.
- Anonyymi
Yusraaa kirjoitti:
Ja Allahin muistaminen tapahtuu rukouksella. Kun ihminen pitää pienen hengähdystauon muusta, tekee pienen peseytymisen ja kääntyy Mekkaan päin rukoilemaan, ei vain mielellään, vaan koko kehollaan, se vahvistaa häntä kokonaisuudessaan, hallitsemaan tunteensa ja hillitsemään itsensä ja tuntemaan Jumalan ja miettimään ja huomioimaan, mitä Jumala hänestä ajattelee.
Aivan humpuukia. Raamatussa Jumala sanoo Aabrahamille Ismaelista, että "hän on aina veljensä niskassa". Ja niin se todellakin on ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan humpuukia. Raamatussa Jumala sanoo Aabrahamille Ismaelista, että "hän on aina veljensä niskassa". Ja niin se todellakin on ollut.
Minä teen sinusta suuren kansakunnan - mutta autiomaahan. Toki siinä vähän joutuu tönimään. Ja toisaalta kun Profeetta Daniel puhuu neljännestä pedosta, että se tönii ja sysii niin joutuu tulikivijärveen. Mutta tuon siunauksen : Te tönitte toisia johdosta voi islam uskoinen päästä pois helvetistä. SE OLI ASIALLINEN SIUNAUS. Ja osoitus Jumalan viisaudesta ja ennaltatietämisestä.
Mitä tulee juutalaisten asemaan niin en tiedä asiasta mitään. Voihan kyse olla polittisesta pyrkimyksestä yhtenäiseen laajaan arabien kalfikaattiin, jonka keskelle pieni Israelin valtio toisuskoisena ei oikein sovellu. Yhtä laaja kalifikaatti kuin on Euroopan Yhteisö. Se olisi jo mahdollisesti syntynyt Persian shaahin toimesta ellei jotkut voimat olisi sitä estelleet. Mun mielestä Saddam Hussein esim. yritti Elamin ja Kuwaitin valloitusta juuri sitä silmällä pitäen, mutta Yhdysvallat esti jonkun käskystä tuon onnistumisen.
Usein on käynyt niin, että Arabien suunnitelman edelle tunkeutuu jokin toinen vastustava voima. Esim. tiedettiin edeltäkäsin Profeetan (pbuh) tulemus, mutta sitä ennen tehtiin liitto tuota tulemusta vastaan eli luotiin Kolminaisuusoppi.
Arabeilla oli luultavasti ennen EU:ta aikomus perustaa oma liittovaltio, mutta EU ehti edelle kun jokin voima ehkä Jumala itse sen pakotti.
- Anonyymi
muslimin elämän perusteet... hallita itsensä, kontrolloida itsensä. Uskovainen ei ole himojen vietävänä..!
- Anonyymi
Se on mitä Allah on vaatii ihmiseltä , tunnetaidot ja hallitsee itsensä
- Anonyymi
lisääs pääle jotta tuhoisuuksin
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1041854- 2361649
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591050Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311020Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K61947En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k54859Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉63808Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37807Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6801