Webastoairtop3500

Wbaato

Miksi käynnistyy vain maasähköä avulla tai moottorin käydessä.
?

22

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietenkin kun olet tarkastanut sähkön syötön ja kaapelien liitännät, niin hyvä arvaus, että olisiko hehkutulppa viallinen?

    • liian_pieni_jännite
      • Oli_sama_ongelma

        No onpas taas hyvä vastaus. Kysyjän ongelman lähdeon ihan muu kun tarjomasi Burana. Kyllä se persuvikapitää korjata ja Mikan vastauksessa on siihen läääke.


    • Ariel371

      Webasto ei hevin hajoa ollenkaan, saati niin että se käynnistyisi laturien 14 voltilla mutta akun 12,6 voltilla ei. Akkuongelmalta vaikuttaa.

      Jos voit, kokeile käyttää Webastoa starttiakulla, joka yleensä on paremmassa kunnossa kuin vanhat hupiakut. Jos lämppäri sillä starttiakulla toimii, uusi hupiakut.

      • Kyllä ne hajoaa ihan saman lailla kuin muutkin ja hehkutulppakin on ihan kulutusosa.

        Vika on kumminkin sama, kuin 99% muidenkin valmistajien lämmittimissä. Sähkönsaanti. Toki noissa on alijännitehälytys, jota vanhoissa laitteista ei ole.


      • rge5345

        Eihän missään akussa ole 12,6 volttia kuormitettuna kyllä se lähempänä 12 volttia on ja sitten vielä kaapeli häviöt niin lämmittimen päässä voi olla 10-11 volttia. Latauksen ollessa käynnissä se nousee pari volttia jolloin on 12-13 volttia joka riittää lämmittimen käynnistykseen.


    • Ariel371

      Jos hehkutulppa on rikki, on se rikki niin 12 kuin 14 voltillakin ja vikakoodi on 9 välähdystä termarin säätimen vihreältä lediltä.
      Oletus on että Webasto on ennen toiminut kyseisessä veneessä ja sen kaapeloinneilla. Koska se nytkin laturivirralla toimii, on ykkösepäily vian syyksi akku.

      • Tulppa voi myös mennä niin, että ei hehkuta kunnolla, mutta ei anna vikakoodiakaan


      • 2t-öljy

        Ehkä sittenkin tippa kaksitahtiöljyä polttoaineeseen auttaisi?

        Hupaisaa, että ajattelet tietäväsi paremmin kuin se, joka melkein kokopäivätyönä on lämppärien kanssa tekemisissä ja nähnyt vikoja, joita et osaa kuvitellakaan. Jos muuten on ennen toiminut samoilla kaapeloinneilla, se ei takaa, etteikö jokin liitos olisi ajan kanssa hapantunut.


      • Ariel371
        2t-öljy kirjoitti:

        Ehkä sittenkin tippa kaksitahtiöljyä polttoaineeseen auttaisi?

        Hupaisaa, että ajattelet tietäväsi paremmin kuin se, joka melkein kokopäivätyönä on lämppärien kanssa tekemisissä ja nähnyt vikoja, joita et osaa kuvitellakaan. Jos muuten on ennen toiminut samoilla kaapeloinneilla, se ei takaa, etteikö jokin liitos olisi ajan kanssa hapantunut.

        2T -öljyn lisäys naftaan on täysin ylivoimainen tapa välttyä suutinvioilta ja saada dieseliin pehmeä käynti. Luehan tämä:

        "Due to the pollution control measures of the EC diesel-oil is nearly sulphur free and contains up to 5% of bio-diesel. Sulphur has the property to grease the high pressure injection pump and the injectors. Without sulphur, the reduced greasing property of the new diesel has already shown negativ impacts on the long-term stability of the injectors and the high pressure pump. The pump manufacturers have tried to react by lining the moving parts of the pumps with teflon or other suitable material. However, the long term stability is still not achieved as with the old (sulphor contained) diesel. 
        The engine-research centre of a well known German car manufacurer has conducted some long term tests of diesel additives to find out whether any one of them will have an impact on the long term reliability of the diesel engine components. This introduction to explain were my information comes from. 
        The results of this research: any diesel additive of any manufacturer presently on the market is not worth the money! 
        BUT: 2-stroke oil, which we use in our motor saws, lawn mower or in 2-stroke motor engines has shown to have an extreme positive impact on diesel engines, if such 2-stroke oil is added to the diesel in a homoeophatic dosis of 1:200. In practical terms: 0,300 litre of 2-stroke oil into the 70l diesel tank. The 2-stroke oil will be absorbed by the diesel (emulsion) and grease every moving part of the high pressure pump and the injectors. 
        Besides this, the 2-stroke oil will keep the diesel engine clean, as it burnes cleaner as the diesel itself. 
        In other words, the 2-stroke oil has a much lower ash-content as diesel, when burned. This proven fact delays the DPF (diesel particulate (soot) filter) to clogg, and the "burn free" process of the DPF will be much less. 
        One more information: in Germany we have to present our cars every 2 years to the TUV -Technical Supervision Organisation - who will check, amongs others, the pollution of petrol and diesel engines. 
        The measured cloud-factor of a diesel engine without use of 2-stroke oil has been 0,95. 
        The same factor with the use of 2-stroke oil has been 0,47 - reduction of nearly half of the soot particles. 
        Besides this, the use of 2-stroke oil in the diesel will increase the milage by 3-5%. "


        Tosi 2T -öljy- ja moottorimies saa vanhan savuttavan Hiacen tai muun dieselauton läpi katsastuksen savutusmittauksesta pohjustamalla hommaa ajamalla tankillisen 2T -öljyllä terästettyä naftaa läpi myllystä.

        2T -öljymies ei veneessä joudu ruiskutussuutinvaihtoihin ja nauttii samalla pehmeästä käyntiäänestä. Bonuksena vielä se että Webaston polttoaineen siirtopumppu pelittää ikuisesti sekin.


      • 2t-öljy kirjoitti:

        Ehkä sittenkin tippa kaksitahtiöljyä polttoaineeseen auttaisi?

        Hupaisaa, että ajattelet tietäväsi paremmin kuin se, joka melkein kokopäivätyönä on lämppärien kanssa tekemisissä ja nähnyt vikoja, joita et osaa kuvitellakaan. Jos muuten on ennen toiminut samoilla kaapeloinneilla, se ei takaa, etteikö jokin liitos olisi ajan kanssa hapantunut.

        Mielestäni kyllä ensimmäisenä diagnoosina ensimmäisenä kommenttina sanoin nuo johtoliitokset.

        "Tietenkin kun olet tarkastanut sähkön syötön ja kaapelien liitännät, niin ..."

        Tämän jälkeen keskustelu on pyörinyt johtoliitosten ja hevonpaskan välillä.

        Vika voi olla yksi tai vika voi johtua useamman osatekijän summasta. Kun useampi asia menee pieleen, ei homma toimi kunnolla.

        Juu ja Itsekin tulee "melkeen kokopäivätyönä" pelattua lämmittimien kanssa.


      • Tyrnäväntorpedo
        Ariel371 kirjoitti:

        2T -öljyn lisäys naftaan on täysin ylivoimainen tapa välttyä suutinvioilta ja saada dieseliin pehmeä käynti. Luehan tämä:

        "Due to the pollution control measures of the EC diesel-oil is nearly sulphur free and contains up to 5% of bio-diesel. Sulphur has the property to grease the high pressure injection pump and the injectors. Without sulphur, the reduced greasing property of the new diesel has already shown negativ impacts on the long-term stability of the injectors and the high pressure pump. The pump manufacturers have tried to react by lining the moving parts of the pumps with teflon or other suitable material. However, the long term stability is still not achieved as with the old (sulphor contained) diesel. 
        The engine-research centre of a well known German car manufacurer has conducted some long term tests of diesel additives to find out whether any one of them will have an impact on the long term reliability of the diesel engine components. This introduction to explain were my information comes from. 
        The results of this research: any diesel additive of any manufacturer presently on the market is not worth the money! 
        BUT: 2-stroke oil, which we use in our motor saws, lawn mower or in 2-stroke motor engines has shown to have an extreme positive impact on diesel engines, if such 2-stroke oil is added to the diesel in a homoeophatic dosis of 1:200. In practical terms: 0,300 litre of 2-stroke oil into the 70l diesel tank. The 2-stroke oil will be absorbed by the diesel (emulsion) and grease every moving part of the high pressure pump and the injectors. 
        Besides this, the 2-stroke oil will keep the diesel engine clean, as it burnes cleaner as the diesel itself. 
        In other words, the 2-stroke oil has a much lower ash-content as diesel, when burned. This proven fact delays the DPF (diesel particulate (soot) filter) to clogg, and the "burn free" process of the DPF will be much less. 
        One more information: in Germany we have to present our cars every 2 years to the TUV -Technical Supervision Organisation - who will check, amongs others, the pollution of petrol and diesel engines. 
        The measured cloud-factor of a diesel engine without use of 2-stroke oil has been 0,95. 
        The same factor with the use of 2-stroke oil has been 0,47 - reduction of nearly half of the soot particles. 
        Besides this, the use of 2-stroke oil in the diesel will increase the milage by 3-5%. "


        Tosi 2T -öljy- ja moottorimies saa vanhan savuttavan Hiacen tai muun dieselauton läpi katsastuksen savutusmittauksesta pohjustamalla hommaa ajamalla tankillisen 2T -öljyllä terästettyä naftaa läpi myllystä.

        2T -öljymies ei veneessä joudu ruiskutussuutinvaihtoihin ja nauttii samalla pehmeästä käyntiäänestä. Bonuksena vielä se että Webaston polttoaineen siirtopumppu pelittää ikuisesti sekin.

        Mistä saat nykyään dieseliä, jossa on mukana rikkiä?
        Onko sinulla joku oma kätkö vai lisäätkö itse 2T öljyn mukana rikkiä?


      • öljyinen.käärme
        Ariel371 kirjoitti:

        2T -öljyn lisäys naftaan on täysin ylivoimainen tapa välttyä suutinvioilta ja saada dieseliin pehmeä käynti. Luehan tämä:

        "Due to the pollution control measures of the EC diesel-oil is nearly sulphur free and contains up to 5% of bio-diesel. Sulphur has the property to grease the high pressure injection pump and the injectors. Without sulphur, the reduced greasing property of the new diesel has already shown negativ impacts on the long-term stability of the injectors and the high pressure pump. The pump manufacturers have tried to react by lining the moving parts of the pumps with teflon or other suitable material. However, the long term stability is still not achieved as with the old (sulphor contained) diesel. 
        The engine-research centre of a well known German car manufacurer has conducted some long term tests of diesel additives to find out whether any one of them will have an impact on the long term reliability of the diesel engine components. This introduction to explain were my information comes from. 
        The results of this research: any diesel additive of any manufacturer presently on the market is not worth the money! 
        BUT: 2-stroke oil, which we use in our motor saws, lawn mower or in 2-stroke motor engines has shown to have an extreme positive impact on diesel engines, if such 2-stroke oil is added to the diesel in a homoeophatic dosis of 1:200. In practical terms: 0,300 litre of 2-stroke oil into the 70l diesel tank. The 2-stroke oil will be absorbed by the diesel (emulsion) and grease every moving part of the high pressure pump and the injectors. 
        Besides this, the 2-stroke oil will keep the diesel engine clean, as it burnes cleaner as the diesel itself. 
        In other words, the 2-stroke oil has a much lower ash-content as diesel, when burned. This proven fact delays the DPF (diesel particulate (soot) filter) to clogg, and the "burn free" process of the DPF will be much less. 
        One more information: in Germany we have to present our cars every 2 years to the TUV -Technical Supervision Organisation - who will check, amongs others, the pollution of petrol and diesel engines. 
        The measured cloud-factor of a diesel engine without use of 2-stroke oil has been 0,95. 
        The same factor with the use of 2-stroke oil has been 0,47 - reduction of nearly half of the soot particles. 
        Besides this, the use of 2-stroke oil in the diesel will increase the milage by 3-5%. "


        Tosi 2T -öljy- ja moottorimies saa vanhan savuttavan Hiacen tai muun dieselauton läpi katsastuksen savutusmittauksesta pohjustamalla hommaa ajamalla tankillisen 2T -öljyllä terästettyä naftaa läpi myllystä.

        2T -öljymies ei veneessä joudu ruiskutussuutinvaihtoihin ja nauttii samalla pehmeästä käyntiäänestä. Bonuksena vielä se että Webaston polttoaineen siirtopumppu pelittää ikuisesti sekin.

        Jos kaiken muun uskoisi, vie viimeinen lause jutun vahvasti käärmeöljyn puolelle.

        Muutenkin vain vihjataan epämääräisesti johonkin saksalaisen autotehtaan tutkimukseen. Jos tuossa olisi mitään vakavasti otettavaa, olisi siinä annettu lähdeviite. Samanlaisilla tutkimuksilla tämänkin palstan reunassa jatkuvasti markkinoidaan käänteentekeviä lääkkeitä laihtumiseen ja liikavarpaiden hoitoon.


      • Ottamatta kantaa 2t-öljyyn, pikaisesti vilkaisemalla alan kirjallisuutta näkee, että rikitön polttoaine aiheuttaa suuttimien voitelulle ongelmia, joita on yritetty labroissa ratkaista erilaisin lisäainein. Ei varmaan ole mahdollista tieteellisissä testeissä kokeilla yleisesti 2t-öljyn tehoa, koska niitä on niin erilaisia, vaan töytyisi löytää täsmällisesti se aine, joka tässä auttaa.


      • Tyrnäväntorpedo
        Bossu kirjoitti:

        Ottamatta kantaa 2t-öljyyn, pikaisesti vilkaisemalla alan kirjallisuutta näkee, että rikitön polttoaine aiheuttaa suuttimien voitelulle ongelmia, joita on yritetty labroissa ratkaista erilaisin lisäainein. Ei varmaan ole mahdollista tieteellisissä testeissä kokeilla yleisesti 2t-öljyn tehoa, koska niitä on niin erilaisia, vaan töytyisi löytää täsmällisesti se aine, joka tässä auttaa.

        2T öljy olisi epäilemättä se kaikkein halvin lisäaine, jota Dieseliin voisi laittaa. Olisi kiva tietää miksi tätä ihmetroppia ei kuitenkaan lisätä jo jalostamossa. Eikö siitä ole apua vai onko siitä peräti haittaa?

        Moottorivalmistajien, dieslein jalostajien ja jopa 2t öljyn valmistajien mukaan sitä ei pitäisi lisätä :www.fuelexpert.co.za/2strokeoilindiesel.php

        Siitä on oikea tutkimus eikä pelkkää luulopuhetta:
        www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php

        Olen kuitenkin valmis muuttamaan kantaani, jos löytyy yhtä vakuuttava näyttö, jossa on muitakin kuin kokemus"asiantuntijoita"


      • samaa.hapatusta
        Tyrnäväntorpedo kirjoitti:

        2T öljy olisi epäilemättä se kaikkein halvin lisäaine, jota Dieseliin voisi laittaa. Olisi kiva tietää miksi tätä ihmetroppia ei kuitenkaan lisätä jo jalostamossa. Eikö siitä ole apua vai onko siitä peräti haittaa?

        Moottorivalmistajien, dieslein jalostajien ja jopa 2t öljyn valmistajien mukaan sitä ei pitäisi lisätä :www.fuelexpert.co.za/2strokeoilindiesel.php

        Siitä on oikea tutkimus eikä pelkkää luulopuhetta:
        www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php

        Olen kuitenkin valmis muuttamaan kantaani, jos löytyy yhtä vakuuttava näyttö, jossa on muitakin kuin kokemus"asiantuntijoita"

        Tätä samaa "tutkimusta" tuputtaa aina se yksi tieteellisen näytön vaatija.

        Raportin mukaan testi tehtiin common rail-dieselmoottorilla ja tuloksissa sanotaan "a risk that would apply to any common rail diesel engine, but could also worsen fouling in older engines".

        Tieteellinen näyttö purjevenedieselien kohdalla on siis tutkimuksessa esitetty veikkaus: "saattaisi aiheuttaa...".

        Tässä kohtaa se tieteellisen näytön vaatija, jonka esiin tuoma evidenssi olikin "saattaisi...", katosi keskustelusta.

        Tällä asialla ei ole mitään tekemista sillä, onko moottori autossa tai veneessä. Merkitystä on ainoastaan käytetyllä tekniikalla. Ei täällä kai kukaan ole suositellut 2t-öljyä common rail-moottoreille.


      • ihmeaine

        Kuka uskoo "tutkimukseen", jossa todetaan 3-5%:n polttoainesäästö yksinkertaisella lisäaineistuksella? Tuplaten parempi ja paljon halvempi kuin Neste Pro, jonka kehittämiseen taisi oikeasti palaa rahaa.


      • MitaanTietamaton

        Minä uskon tutkimuksiin ja kokemuksiin, kunhan tiedän, mitä ja miten on tutkittu tai seurattu. Tässä 2T lisäämisellä dieseliin en ole havainnut suurta ristiriitaa eri tutkimusten ja kokemusten välillä. Maailma muuttuu, polttoaineet ja moottorit kehittyy. Ei ole mitenkään ihmeellistä, ettei uusi polttoaine ole sellaisenaan hyväksi vanhalle pannulle tai vanha polttoaine uudelle pannulle. Kehittäminen ei sekään ole yksiselitteistä. Muutokset eivät kaikilta osin ole aina plussan puolella, vaikka kokonaisuus olisikin sen ajankuvan arvojen perusteella parempi.


    • MOOTTORI

      TE SITTEN KORJAATTE MOOTTORIN JOS KOSKETTAA SIIHEN!

    • Alottajaaa

      Onko hehkutulppa helppo vaihtaa ja mikä on hinta? Mistä tiedän onko vika akuissa?

      • Hehkutulppawebasto

      • Ariel371

        Jos veneen kone starttaa hyvin, tiedät että starttiakkusi on kunnossa. Tee sitten sen akun avulla Webaston testaus. Jos hupiakuille menevät kaapelit yltävät starttiakulle, irroitat ne akuista ja kytket starttiakkuun. Jos ne eivät yllä, käytä auton apustarttikaapeleita. Tässä on huomioitava se että joudut irrottamaan ensin hupiakuista kaapelit. Muuten kytkiessäsi starttiakun niiden rinnalle ne hupiakut alkavat haukkaamaan virtaa siitä starttiakusta ja saat mahdollisesti virhediagnoosin, Webasto ei starttaa.

        Voit tehdä myös helpon mutta ainakin mittareitta epävarman testin. Starttaat koneen ja jätät sen tyhjäkäynnille. Laturi lataa silloin erittäin vähän ja normaalia matalammalla latausjännitteellä, ehkä 12,8V ja 10A (normaali lataus on yli 14V ja esim 50A) Tuolla alle 13 voltin jännitteellä jos Webasto toimii OK, on erittäin epätodennäköistä että lämppärin hehku olisi rikki. Näin siksi että ehjässä akussa on levossakin 12,6 V napajännite ja silloin tyhjäkäynnillä pyöritetyn laturin tarjoama 0,2V korkeampi napajännite ei ratkaise Webaston hehkutuksen onnistumista. Heikon akun se laturi kuitenkin kompensoi.

        Itselläni vanhojen hupiakkujen uupuminen näkyi ensin juuri Webaston käynnistysongelmana, se sammuili ja savutti joskus älyttömästi. Seuraavaksi akkupulma näkyi tuulimittarin sekoiluina.

        Uusilla akuilla kaikki toimi taas. Webaston käyttöä niillä täysteholla puolisen tuntia ja sen jälkeen lämppäri on toiminut oikein. Webasto on toiminut ilman vikoja tai mitään huoltoja ehkä 5000 tuntia, ehkä enemmänkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      57
      3175
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2911
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2719
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1817
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      971
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      820
    Aihe