Kielten opiskelu osa-aikaisesti yliopistossa

EmmaK

Hei! Löytyykö keneltäkään kokemusta tai tietoa, lieneekö mahdollista suorittaa yliopistossa kandin tutkintoon vaadittavia opintoja osa-aikaisesti päivätyön ohella? Olisin kiinnostunut jatkamaan espanjan opintojani yliopistossa, mutta täysipäiväiseen opiskeluun minulla ei ole mahdollisuutta. Mahtaisiko kurssien suorittaminen onnistua pääosin itsenäisenä opiskeluna vai vaaditaanko kielitieteissä aina ja poikkeuksetta läsnäoloa kaikilla kursseilla?

Kiitos vinkeistä!

3

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FMFM

      Vaikka puhut espanjan opintojen jatkamisesta yliopistossa, sinulla ilmeisesti ei ole eikä ole ollutkaan opiskelupaikkaa yliopistossa, sillä et muuten kysyisi täällä opiskelun luonteesta.

      Kielten opiskelu kandin tutkintoon yliopistossa on suhteellisen sitovaa. Pakollisia luentoja ja käytännön harjoituksia on, mutta tietenkään ihan kaikki kurssit eivät vaadi läsnäoloa joka kerta. Sanon vielä sen, että pelkillä espanjan opinnoilla ei kandiksi valmistu. Tarvitaan myös muita kaikille pakollisia kieliopintoja ja sivuaineiden opintoja.

      Ehkä jatkat espanjan opintojasi työväen- tai kansalaisopistossa. Se sopii kokopäivätyössä käyvän harrastukseksi.

      • NäinSuomiNousuun

        Sinunkin kannattaisi hakea ihmisarvoisempaa ja eettisempää työtä itsellesi. Ehkäpä aluksi kuitenkin olet ensimmäiset 10 vuotta kortistossa rangaistukseksi ihmisten sortamisesta ja vainoamisesta. Sovimme jo työnantajien kesken ettemme tule sinua palkkaamaan seuraavaan 10 vuoteen vaikka niin haluaisit. Voit toki kokeilla yrittäjyyttä huorana. Tähän tarvitset y-tunnuksen. Sopivasti saamme sinulta sitten leikattua kaikki tuet, koska olet täten yrittäjä ja näin lähtee Suomi nousuun!

        Tai ehkäpä olet tehnyt töissäsi jonkun perustavanlaatuisen virheen kuten vuotanut ihmisten yksityisasioita nettiin ja töiden tekemisen sijasta viihtynyt liikaa suomi24-palstalla kirjoitellen työnhakijoiden asioita nettiin. Ehkäpä voisit seuraavaksi kokeilla suomi24 palstan selailua ihan vaan harrastusmielessä niin työnantajan ei tarvitse siitä palkkaa maksaa.


      • EmmaK

        Kiitos vastauksestasi! Tosiaan ehkä nuo opistot ovat sopivampi vaihtoehto työssäkäyvälle. Minulla on diplomi-insiöörin tutkinto yliopistosta, joten opiskelu on kyllä ihan tuttua. Eri alat kun vaan ovat niin erilaisia ja joka tiedekunnassa on omat käytäntönsä. Espanjan lisäksi juurikin nuo yleiset kielitiedeopinnot ja mahdollisuus sivuaineopintoihin ovat toisaalta juuri se mikä minua yliopistoon houkuttelee opistoja enemmän. Siksi pohdin josko opintojen suorittaminen osa-aikaisesti on mahdollista vai sotkeeko pakolliset luennot suunnitelmani heti kättelyssä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe