Kyllä Ubuntu on helppo

Upu.tupu

Kaikki käy uudella Ubuntulla kuin tanssi.
Automaattiset päivitykset ja lataukset.
Muutenkin toimii tosi hienosti.
Paljon parempi, kuin aikaisemmat versiot. Puhumattakaan Windowsista.

52

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies-50tre

      Itsellä käytössä Ubuntu 16.04 LTS,helppo on pitää paikaansa enpä usko että 18.04 LTS juurikaan eroaaa käyttäjä ystävällisyydestä.Hienoa jos olet tyytyväinen kuten minä tähän nykyiseen käyttikseeni,päivitän uudempaan jossain vaiheessa asialla ei kiire päivityksiä saatavilla 2021 asti.

      • eikehumista

        Pysy siinä 16.04 LTS:ssä. Aloitus on pelkkää valhetta! En oikein ymmärrä, ketä varten nämä valheelliset aloitukset? Kokeiltu on jo, eli aloittajan väittämä ei pidä paikkaansa.


    • 6u772211

      Tähänastisista versioista paras ja helpoin on 2018

    • eitäydellinenmut

      Kyllä on upee. muutaman toiminnon kaipaan unitystä. on rinnan 16.04 ,10 win ja tämä 18.04.

    • 345g345

      Toimiikos tuossa se että kaikki päivitykset otetaan "lennossa" käyttöön eli käynnistelyjä ei tarvita niinkuin windowsissa?

    • Turbo-Urpo

      Ihan vitun sama toimiiko vai ei, on niin helvetin hankala ja hidas paska että ei voi kenellekkään suositella minkään tasoista tutustumista.

      • ei-viruksiakaan

        Onko hankalaa painaa kone napista käyntiin ja lopuksi sammuttaa. Siinä välillä Ubuntu toimii huolettomasti ja nopeasti.


    • tietämättömyys-ei-hyve

      Aivan tarpeetonta automaattinen päivitys.
      On se hyvä nähdä mitä päivityksiä tarjotaan ja päättää sitten itse mitä päivittää ja milloin.

    • Sahtivahti

      Miten siinä saa laitettua käynnistysvalikon ohjelmien kuvakkeet haluamaansa järjestykseen vaikka ryhmittäin? Entä käynnistäpalkin kuvakkeet? Voiko kuvakkeisiin tarttua ja siirtää ne haluamaansa järjestykseen tai paikkaan?

      Entä miten siinä skaalataan ruudulla olevat kohteet halutun kokoisiksi? En siis tarkoita resoluution muuttamista, koska eihän litteillä näytöillä muuta käytetä kuin natiiviresoluutiota, ellei halua kuvanlaadun heikkenevän merkittävästi, enkä halua joka ohjelmassa säätää sitä erikseen. Onko käytössä jokin skaalaustoiminto näyttöasetuksissa?

      Entä mistä vaihdan äänilähtöä, jos haluan kytkeä kuulokkeet tai kaiuttimet vaikka monitorin liitäntään, johon ääni kulkee HDMI-kaapelia pitkin näytönohjaimesta? Onko tällainen valinta kaiutin ikonin yhteydessä tai asetuksissa?

      Entä jos haluan suojatun etäyhteyden sisäverkon ulkopuolelta puhelimesta, tabletista tai tietokoneelta, jossa on toinen käyttöjärjestelmä, niin kuinka monta vaihetta tai muutosta tällaisen luominen vaatii? Erään kirjoittajan mukaan Ubuntu on käyttöjärjestelmä, eikä sitä pidä sekoittaa asentamalla muiden käyttöjärjestelmien ohjelmia, kuten vieraita paketinhallintaohjelmia. Mikä Ubuntun paketinhallinnan ohjelma toteuttaa asennettuna suojatun etäyhteyden?

      Jos minulla on vanha kone, johon aivan sopivia ajureita ei löydy, niin kokeilen rinnakkaismallin ajureita jos saisin esimerkiksi näytönohjaimen kiihdytyksen toimimaan. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen kuitenkin käy ilmi, että ajurit ei toimi ja ruudulla on pelkkää sekamelskaa. Mistä uninstalloin väärät ajurit graafisessa käyttöliittymässä ja palautan koneen sellaiseksi, että se käynnistyy normaalisti? Valitettavasti kone on sekaisin, enkä voi hakea neuvoja internetistä, joten minun pitää päästä graafisessa käyttöliittymässä poistamaan väärät ajurit tutusta paikasta, josta niitä muutenkin hallitaan tai pitää olla jokin tekstipohjainen valikko, josta saan tämän tehtyä. Voinko käynnistää koneen suoraan graafiseen käyttöliittymään vääristä ajureista huolimatta, että voin korjata ongelman? Entä jos kyseessä on tulostimen ajuri, niin mistä valikosta klikkaan, että saan väärän ajurin poistettua koneesta?

      Käynnistän toisinaan koneen myöhään illalla, enkä halua kenenkään heräävän kaiuttimista raikuvaan viidakkorumpuun. Missä kohtaa asetuksista löytyy paikka, josta voin hallita kirjautumisruudun ääniä ja poistaa ärsyttävän rummutuksen? Läppäristä ei voi irroittaa kaiuttimia.

      Läppärissäni on sormenjälkitunnistin ja webkamera videopuheluita varten. Toimivatko nämä automaattisesti Ubuntussa?

      • Matti-Jakkara

        Vastaus kaikkiin kohtiin: EI MISTÄÄN / EI MITENKÄÄN


      • kokeile-ja-opi

        Vastaus kaikkiin kohtiin: kokeile, jos joku noista mainitsemistasi asioista erityisesti kiinnostaa.

        Vai oletko sinä se sellainen mainoksen poika, jolle äidin pitää tulla nostamaan ylös kaatunut yskänlääkepullokin?


      • Sahtivahti
        kokeile-ja-opi kirjoitti:

        Vastaus kaikkiin kohtiin: kokeile, jos joku noista mainitsemistasi asioista erityisesti kiinnostaa.

        Vai oletko sinä se sellainen mainoksen poika, jolle äidin pitää tulla nostamaan ylös kaatunut yskänlääkepullokin?

        Jos tarkkoja ollaan, niin olen kokeillut nuo kaikki ja mikään noista ei toiminut. En pyri v*ttuilemaan, vaan kertomaan miksi olen sitä mieltä että käytettävyys ei ole vielä sillä tasolla kuin pitäisi jos halutaan haastaa OS X ja Windows.

        Olen aivan aidosti kiinnostunut niistä mahdollisuuksista, joita Linux-pohjalta voidaan saavuttaa. Olen myös varsin kokenut tietokoneiden käyttäjä ja jos käyttö on minulle tukalaa, se on peruskäyttäjälle sellainen kynnys, jota ani harva ylittää.

        Tiedän että voisin selvittää nuo asiat niin, että saisin aikaan haluamani systeemin, mutta ellei näitä voi tehdä helposti, ei käyttöliittymä tule koskaan saamaan merkittävää suosiota. Linux-puolella tarvittaisiin noob-2-developer -kanava, jossa peruskäyttäjät voisivat antaa palautetta kehittäjille siitä mitä pitäisi saada aikaan. MS ja useimmat maksulliset ohjelmistovalmistajat tiedustelevat asiakkailta jatkuvasti, mitä uusia ominaisuuksia tai muutoksia he kaipaavat.

        Uskon myös että kehitystyön keskittäminen nykyisistä lukemattomista versioista muutamaan, eri käyttötarkoitukseen kehitettyyn versioon olisi hyväksi koko käyttöjärjestelmäalustalle.


    • Ubuntun.wifi.ongelma

      Älä yleistä. Eihän uusimmassa 18.04 LTS versiossa toimi edes langaton wifi. Milläs sen sitten päivität? Et millään.

      • sinulla-on-

        Älä taas valehtele vaikka patoloogisuus taitaa pakottaa siihen.


      • Ubuntu.on.säätämistä
        sinulla-on- kirjoitti:

        Älä taas valehtele vaikka patoloogisuus taitaa pakottaa siihen.

        Sinä täällä valehtelet kieltämällä Ubuntun ongelmat. Esimerkiksi uusin Ubuntu 18.04 LTS on kykenemätön yhdistymään langattomiin verkkoihin. Sillä ei pääse siis edes internetiin. Näin on ainakin sillä asennusmedialla (ubuntu-18.04-desktop-amd64.iso, 1 921 843 200 tavua), joka oli ladattavissa virallisen julkaisun aikoihin.

        Windows 10 on Ubuntuun verrattuna helppo, koska kaikki toimii automaattisesti. Ubuntu on näköjään edelleen jatkuvaa säätämistä. Ei sellaisella saa mitään aikaiseksi.


      • sinulla-on-
        Ubuntu.on.säätämistä kirjoitti:

        Sinä täällä valehtelet kieltämällä Ubuntun ongelmat. Esimerkiksi uusin Ubuntu 18.04 LTS on kykenemätön yhdistymään langattomiin verkkoihin. Sillä ei pääse siis edes internetiin. Näin on ainakin sillä asennusmedialla (ubuntu-18.04-desktop-amd64.iso, 1 921 843 200 tavua), joka oli ladattavissa virallisen julkaisun aikoihin.

        Windows 10 on Ubuntuun verrattuna helppo, koska kaikki toimii automaattisesti. Ubuntu on näköjään edelleen jatkuvaa säätämistä. Ei sellaisella saa mitään aikaiseksi.

        Vai niin, minä kuitenkin kokeilin sitä läppärissä ja asensinkin pöytäkoneelle ja molemmissa toimi Wlan/Wifi joten hävisit kinan 2-1.
        Ja voin myös tuhota sinun paskanjauhamisesi 6-1 käyttäen eri laitteita (läppäreitä, pöytäkoneita ja erilaisia Wlan/Wifi pulikoita.


      • molli
        sinulla-on- kirjoitti:

        Vai niin, minä kuitenkin kokeilin sitä läppärissä ja asensinkin pöytäkoneelle ja molemmissa toimi Wlan/Wifi joten hävisit kinan 2-1.
        Ja voin myös tuhota sinun paskanjauhamisesi 6-1 käyttäen eri laitteita (läppäreitä, pöytäkoneita ja erilaisia Wlan/Wifi pulikoita.

        Minäminä. Älä yleistä. Se että sinulla sattuu joku toimimaan ei tarkoita että se toimisi kaikkialla. Ubuntu ei ainakaan toimi. Samassa koneessa Windows 10 toimii moitteetta. Windows on näin ollen huomattavasti helpompi käyttäjälleen kuin Ubuntu.

        Hävisit 100-0.


      • lopeta_jo
        molli kirjoitti:

        Minäminä. Älä yleistä. Se että sinulla sattuu joku toimimaan ei tarkoita että se toimisi kaikkialla. Ubuntu ei ainakaan toimi. Samassa koneessa Windows 10 toimii moitteetta. Windows on näin ollen huomattavasti helpompi käyttäjälleen kuin Ubuntu.

        Hävisit 100-0.

        Mikset windows-trolli käytä langallista verkkoa? Eli yhdistät koneesi piuhalla ja haet päivitykset siten!


      • Tosi-helppo-Ubuntu
        lopeta_jo kirjoitti:

        Mikset windows-trolli käytä langallista verkkoa? Eli yhdistät koneesi piuhalla ja haet päivitykset siten!

        Vai pitäisi vielä kaapelinetti rakentaa erikseen. Sinulla on erikoinen käsitys helppoudesta. Näin 2000-luvulla internet tulee koneelle langattomasti. Paitsi Ubuntuille, jotka eivät ymmärrä mitään wifi-tekniikan päälle.


      • sinulla-on-
        molli kirjoitti:

        Minäminä. Älä yleistä. Se että sinulla sattuu joku toimimaan ei tarkoita että se toimisi kaikkialla. Ubuntu ei ainakaan toimi. Samassa koneessa Windows 10 toimii moitteetta. Windows on näin ollen huomattavasti helpompi käyttäjälleen kuin Ubuntu.

        Hävisit 100-0.

        Minä kerroin rehellisesti omista havainnoistani.
        Taaperojengi @Ubuntu.on.säätämistä ja @molli itwse yleistävät ja ainakin toinen toistaa tuota yleistystään päivästä toiseen.


      • Ubuntun.vaikeus
        sinulla-on- kirjoitti:

        Minä kerroin rehellisesti omista havainnoistani.
        Taaperojengi @Ubuntu.on.säätämistä ja @molli itwse yleistävät ja ainakin toinen toistaa tuota yleistystään päivästä toiseen.

        Minäminä jaksaa jauhaa paskaa. Hän on saanut tuurilla Ubuntun toimimaan kaapelinetissä ja julistaa sitten kaikkitietävänä Ubuntun olevan helppo. No miksei Ubuntussa toimi wifi-netti suoraan asennuksesta? Jos Ubuntu olisi helppo kuten Windows, niin internet toimisi ilman säätämistä.


      • lopeta_jo
        Tosi-helppo-Ubuntu kirjoitti:

        Vai pitäisi vielä kaapelinetti rakentaa erikseen. Sinulla on erikoinen käsitys helppoudesta. Näin 2000-luvulla internet tulee koneelle langattomasti. Paitsi Ubuntuille, jotka eivät ymmärrä mitään wifi-tekniikan päälle.

        Minä ainakin kytken koneeni kaapelilla nettiin, tämä mm. siksi että langattomat verkot pätkii ja on epäluotettavia (on huomattu monet kerrat). Ubuntu ON helppo joten siinä netti toimii ilman säätämistä! Joten lopeta trollaus. Äläkä tule tänne jauhamaan p*skaa että vain langaton verkko on 2000-lukua! Ja kyllä se Ubuntukin wifin päälle ymmärtää.


      • Ubuntun.toimimaton.wifi
        lopeta_jo kirjoitti:

        Minä ainakin kytken koneeni kaapelilla nettiin, tämä mm. siksi että langattomat verkot pätkii ja on epäluotettavia (on huomattu monet kerrat). Ubuntu ON helppo joten siinä netti toimii ilman säätämistä! Joten lopeta trollaus. Äläkä tule tänne jauhamaan p*skaa että vain langaton verkko on 2000-lukua! Ja kyllä se Ubuntukin wifin päälle ymmärtää.

        Arvoisa minäminä, olette jääneet 1900-luvulle. Soittelette ilmeisesti vielä puhelinkioskista?

        Lankapuhelinten aika on auttamatta ohi. Nykyään verkkoliikenne hoidetaan langattomasti. Ubuntu ei ymmärrä langatonta wifiä ja on siten vaikea käyttöjärjestelmä 2000-luvun ihmisille.

        Onneksi on Windows, joka toimii moitteettomasti nykyaikaisten teknologioiden kanssa.


      • lopeta_jo
        Ubuntun.toimimaton.wifi kirjoitti:

        Arvoisa minäminä, olette jääneet 1900-luvulle. Soittelette ilmeisesti vielä puhelinkioskista?

        Lankapuhelinten aika on auttamatta ohi. Nykyään verkkoliikenne hoidetaan langattomasti. Ubuntu ei ymmärrä langatonta wifiä ja on siten vaikea käyttöjärjestelmä 2000-luvun ihmisille.

        Onneksi on Windows, joka toimii moitteettomasti nykyaikaisten teknologioiden kanssa.

        "Arvoisa minäminä, olette jääneet 1900-luvulle. Soittelette ilmeisesti vielä puhelinkioskista?"

        Sinähän se itse olet minäminä-tyyppi! En ole jäänyt 1900-luvulle enkä soittele puhelinkioskista, eihän sellaisia edes ole enää missään!

        "Lankapuhelinten aika on auttamatta ohi."

        Väärin, lankapuhelin on edelleen toimintavarma keino pitää yhteyttä. Se ei kaadu niinkuin matkapuhelinverkot joskus tuppaa tekemään.

        "Nykyään verkkoliikenne hoidetaan langattomasti."

        Väärin, langattomat verkot ovat epävarmoja ja pätkivät (olen itse sen huomannut), lisäksi tuottavat radiosaastetta.

        "Ubuntu ei ymmärrä langatonta wifiä ja on siten vaikea käyttöjärjestelmä 2000-luvun ihmisille."

        Taas väärin! Ubuntu kyllä ymmärtää langattomiakin eikä ole vaikea käyttöjärjestelmä!

        "Onneksi on Windows, joka toimii moitteettomasti nykyaikaisten teknologioiden kanssa. "

        Väärin taas, Windowsissa on omat ongelmansa. Kuten vaikka uusimman päivityksen kuoleman sininen ruutu.

        Summa summarum: olet Microsoftin ja langatonverkko-uskonnon aivopesemä.


      • linuksitLeluiksi
        lopeta_jo kirjoitti:

        "Arvoisa minäminä, olette jääneet 1900-luvulle. Soittelette ilmeisesti vielä puhelinkioskista?"

        Sinähän se itse olet minäminä-tyyppi! En ole jäänyt 1900-luvulle enkä soittele puhelinkioskista, eihän sellaisia edes ole enää missään!

        "Lankapuhelinten aika on auttamatta ohi."

        Väärin, lankapuhelin on edelleen toimintavarma keino pitää yhteyttä. Se ei kaadu niinkuin matkapuhelinverkot joskus tuppaa tekemään.

        "Nykyään verkkoliikenne hoidetaan langattomasti."

        Väärin, langattomat verkot ovat epävarmoja ja pätkivät (olen itse sen huomannut), lisäksi tuottavat radiosaastetta.

        "Ubuntu ei ymmärrä langatonta wifiä ja on siten vaikea käyttöjärjestelmä 2000-luvun ihmisille."

        Taas väärin! Ubuntu kyllä ymmärtää langattomiakin eikä ole vaikea käyttöjärjestelmä!

        "Onneksi on Windows, joka toimii moitteettomasti nykyaikaisten teknologioiden kanssa. "

        Väärin taas, Windowsissa on omat ongelmansa. Kuten vaikka uusimman päivityksen kuoleman sininen ruutu.

        Summa summarum: olet Microsoftin ja langatonverkko-uskonnon aivopesemä.

        linuxilla sen tosiaan huomaa kuten olet itsekin huomannut että wlan pätkii.
        windowsilla ei pätki.


      • lopeta_jo
        linuksitLeluiksi kirjoitti:

        linuxilla sen tosiaan huomaa kuten olet itsekin huomannut että wlan pätkii.
        windowsilla ei pätki.

        "linuxilla sen tosiaan huomaa kuten olet itsekin huomannut että wlan pätkii.
        windowsilla ei pätki. "

        TAAS väärin, ei ole käyttiksestä riippuvaista tuo wlanin pätkiminen! Kyllä se pätkii yhtälailla windowsisakin joten lopeta p*skanjauhanta ja häivy täältä!


      • linuksitLeluiksi
        lopeta_jo kirjoitti:

        "linuxilla sen tosiaan huomaa kuten olet itsekin huomannut että wlan pätkii.
        windowsilla ei pätki. "

        TAAS väärin, ei ole käyttiksestä riippuvaista tuo wlanin pätkiminen! Kyllä se pätkii yhtälailla windowsisakin joten lopeta p*skanjauhanta ja häivy täältä!

        Itsehän sinä niin sanoit että ne pätkii ja ole Linuksin käyttäjä joten...
        Launaus:
        ”Väärin, langattomat verkot ovat epävarmoja ja pätkivät (olen itse sen huomannut), lisäksi tuottavat radiosaastetta.”

        Sinä voit itse pysytellä pois kun et edelleenkään osaa keskustella järkevästi, sinä et myöskään ketään määräile täällä poistumaan palstalta.


      • Lanka-Linux
        lopeta_jo kirjoitti:

        "linuxilla sen tosiaan huomaa kuten olet itsekin huomannut että wlan pätkii.
        windowsilla ei pätki. "

        TAAS väärin, ei ole käyttiksestä riippuvaista tuo wlanin pätkiminen! Kyllä se pätkii yhtälailla windowsisakin joten lopeta p*skanjauhanta ja häivy täältä!

        Eipä pätki wifi Windowsilla. Mutta olet näköjään huomannut itsekin Linuxin wifi-ongelmat. Uusin Ubuntu on kuitenkin pohjanoteeraus, vaikkei siinä wifi pätkikään. Sillä ei pääse enää lainkaan wifiin. Ubuntun voinee hyvin ristiä Lanka-Linuxiksi, koska sen verkko ei toimi kuin vanhanaikaisella kaapeliyhteydellä.


      • lopeta_jo
        linuksitLeluiksi kirjoitti:

        Itsehän sinä niin sanoit että ne pätkii ja ole Linuksin käyttäjä joten...
        Launaus:
        ”Väärin, langattomat verkot ovat epävarmoja ja pätkivät (olen itse sen huomannut), lisäksi tuottavat radiosaastetta.”

        Sinä voit itse pysytellä pois kun et edelleenkään osaa keskustella järkevästi, sinä et myöskään ketään määräile täällä poistumaan palstalta.

        Niin sanoin että ne pätkii mutta se pätkiminen on havaittu muillakin käyttiksillä kuin linuxilla!

        "Sinä voit itse pysytellä pois kun et edelleenkään osaa keskustella järkevästi, sinä et myöskään ketään määräile täällä poistumaan palstalta. "

        Silloin kun mennään trollauksen ja p*skanjauhannan puolelle, voin määräillä sinua ja kaveriasi poistumaan täältä. Ja sinä ja kaverisi ette osaa itse keskustella järkevästi vaan vain haukutte perusteetta linuxeja ja ylistätte wintoosaa, siihen tämä palsta EI ole tarkoitettu!


      • lopeta_jo
        Lanka-Linux kirjoitti:

        Eipä pätki wifi Windowsilla. Mutta olet näköjään huomannut itsekin Linuxin wifi-ongelmat. Uusin Ubuntu on kuitenkin pohjanoteeraus, vaikkei siinä wifi pätkikään. Sillä ei pääse enää lainkaan wifiin. Ubuntun voinee hyvin ristiä Lanka-Linuxiksi, koska sen verkko ei toimi kuin vanhanaikaisella kaapeliyhteydellä.

        Ensinnäkin kyllä pätkii wifi yhtälailla windowsilla. Wifin pätkiminen EI ole käyttiksestä kiinni ja wifin saa toimimaan myös Ubuntulla. Se pätkiminen johtuu juuri siitä langattomuudesta, ainoa stabiili tapa siirtää dataa on käyttää kaapelia.

        JA mitä tulee kaapeliyhteyksiin, ne eivät ole vanhanaikaisia!!! Ilman kaapeleita ei toimisi myöskään se sinun langaton verkkosi, ei vaikka käyttäisit mokkulaa, nimittäin myös 3G/4G/5G-verkoissa data kulkee tukiasemasta operaattorillepäin kaapelilla! Täysin langatonta ei siis ole olemassa, joten puhut jälleen p*skaa ja valehtelet. Tosin mitä muuta voikaan pesunkestävltä windows-trollilta odottaa.


      • sivusta.seurannut
        lopeta_jo kirjoitti:

        Niin sanoin että ne pätkii mutta se pätkiminen on havaittu muillakin käyttiksillä kuin linuxilla!

        "Sinä voit itse pysytellä pois kun et edelleenkään osaa keskustella järkevästi, sinä et myöskään ketään määräile täällä poistumaan palstalta. "

        Silloin kun mennään trollauksen ja p*skanjauhannan puolelle, voin määräillä sinua ja kaveriasi poistumaan täältä. Ja sinä ja kaverisi ette osaa itse keskustella järkevästi vaan vain haukutte perusteetta linuxeja ja ylistätte wintoosaa, siihen tämä palsta EI ole tarkoitettu!

        Linux ei ole käyttöjärjestelmä.


      • linux_leluks
        lopeta_jo kirjoitti:

        Niin sanoin että ne pätkii mutta se pätkiminen on havaittu muillakin käyttiksillä kuin linuxilla!

        "Sinä voit itse pysytellä pois kun et edelleenkään osaa keskustella järkevästi, sinä et myöskään ketään määräile täällä poistumaan palstalta. "

        Silloin kun mennään trollauksen ja p*skanjauhannan puolelle, voin määräillä sinua ja kaveriasi poistumaan täältä. Ja sinä ja kaverisi ette osaa itse keskustella järkevästi vaan vain haukutte perusteetta linuxeja ja ylistätte wintoosaa, siihen tämä palsta EI ole tarkoitettu!

        1. Sinä et voi määräillä ketään, tai ainakaan sinun määräilylläei ei ole mitään merkitystä, kaikilla on oikeus kirjoittaa näillä palstoilla.
        2. kutsut siis omia sanojasi trollaukseksi, minähän en ole mitään trollannut.
        3. En ole linuxia haukkunut, sinä sen sijaan olet Windowsia haukkunut ja käyttäytynyt lapsellisesti kirjoittajia kohtaan.
        5. En ole Windowsia ylistänyt, oletko sinä?
        4. Täällä ei ole mitään minun kavereita, olisiko sinun kavereita?


      • lopeta_jo
        linux_leluks kirjoitti:

        1. Sinä et voi määräillä ketään, tai ainakaan sinun määräilylläei ei ole mitään merkitystä, kaikilla on oikeus kirjoittaa näillä palstoilla.
        2. kutsut siis omia sanojasi trollaukseksi, minähän en ole mitään trollannut.
        3. En ole linuxia haukkunut, sinä sen sijaan olet Windowsia haukkunut ja käyttäytynyt lapsellisesti kirjoittajia kohtaan.
        5. En ole Windowsia ylistänyt, oletko sinä?
        4. Täällä ei ole mitään minun kavereita, olisiko sinun kavereita?

        " 1. Sinä et voi määräillä ketään, tai ainakaan sinun määräilylläei ei ole mitään merkitystä, kaikilla on oikeus kirjoittaa näillä palstoilla."

        Jos koet että sulla on oikeus kirjoittaa täällä, nin lopeta sitten linux-vastainen ristiretkesi, sekä trollaus ja valehtelu!

        "2. kutsut siis omia sanojasi trollaukseksi, minähän en ole mitään trollannut."

        Ei, minä en harrasta trollausta, sinä sen sijaan kyllä. Katsopa omaa nimimerkkiäsi "linux_leluks" Siinäkin on trollauksen maku.

        "3. En ole linuxia haukkunut, sinä sen sijaan olet Windowsia haukkunut ja käyttäytynyt lapsellisesti kirjoittajia kohtaan."

        OIet sinä linuxia haukkunut, windowsia olen haukkunut koska minulla on siihen hyvä syy. Lapsellisesti en ole mielestäni käyttäytynyt.

        "5. En ole Windowsia ylistänyt, oletko sinä?"

        En todellakaan ole, mutta sinun viesteistäsi paistaa windows-uskonto.

        "4. Täällä ei ole mitään minun kavereita, olisiko sinun kavereita?"

        Minun kaverini eivät käy täällä eivätkä edes sortuisi trollaukseen. Lie siten siis sinun sivupersoonasi? Olet siis jakautunut persoona, skitsofreenikko ja vielä psykopaattinen luonne.


      • linuksitLeluiksi
        lopeta_jo kirjoitti:

        " 1. Sinä et voi määräillä ketään, tai ainakaan sinun määräilylläei ei ole mitään merkitystä, kaikilla on oikeus kirjoittaa näillä palstoilla."

        Jos koet että sulla on oikeus kirjoittaa täällä, nin lopeta sitten linux-vastainen ristiretkesi, sekä trollaus ja valehtelu!

        "2. kutsut siis omia sanojasi trollaukseksi, minähän en ole mitään trollannut."

        Ei, minä en harrasta trollausta, sinä sen sijaan kyllä. Katsopa omaa nimimerkkiäsi "linux_leluks" Siinäkin on trollauksen maku.

        "3. En ole linuxia haukkunut, sinä sen sijaan olet Windowsia haukkunut ja käyttäytynyt lapsellisesti kirjoittajia kohtaan."

        OIet sinä linuxia haukkunut, windowsia olen haukkunut koska minulla on siihen hyvä syy. Lapsellisesti en ole mielestäni käyttäytynyt.

        "5. En ole Windowsia ylistänyt, oletko sinä?"

        En todellakaan ole, mutta sinun viesteistäsi paistaa windows-uskonto.

        "4. Täällä ei ole mitään minun kavereita, olisiko sinun kavereita?"

        Minun kaverini eivät käy täällä eivätkä edes sortuisi trollaukseen. Lie siten siis sinun sivupersoonasi? Olet siis jakautunut persoona, skitsofreenikko ja vielä psykopaattinen luonne.

        Sinä voisit lopettaa itse tuon trollauksen täällä ja muiden määräilemisen, vissiin jäänyt armeijat käymättä?

        linux sopii lelux, vai oletko eri mieltä?
        https://github.com/cheery/lelux


    • Ubuntun.wifi-onglemat

      Minäminälle tiedoksi ettei Ubuntussa toimi langaton wifi-netti. Windowsissa se toimii moitteetta. Myös kaikki Windowsin päivitykset hoituvat automaattisesti. Ei tarvitse etsiä esimerkiksi salasanoja. Käyttöjärjestelmä hoitaa itse päivitykset. Käyttäjän ei tarvitse muuta kuin käyttää.

      Ubuntu = vaikea, toimimaton
      Windows = helppo, toimiva

      • ongelmanuorelle

        Miksikön tämä osaamaton pikkunaskali tunkee tuota valeuutistaan joka ikiseen paikkaan?


      • Ubuntussa.ei.toimi.wifi
        ongelmanuorelle kirjoitti:

        Miksikön tämä osaamaton pikkunaskali tunkee tuota valeuutistaan joka ikiseen paikkaan?

        Ei se mikään uutinen ole, vaan Ubuntun (18.04 LTS) testauksen lopputulos. Ubuntu ei tunnista wifi-verkkoja, joten sillä ei pääse nettiin. Ei se Ubuntu kovin helpolta vaikuta ainakaan käyttäjän näkökulmasta.

        Ubuntun helppoudesta uutisoiva minäminä on tämän palstan valehtelija, koska väittää ubuntua helpoksi. Helppo käyttöjärjestelmä toimii myös osaamattomilla. Windows onkin Ubuntuun verrattuna todella helppo.

        Windowsilla pääsee langattomaan verkkoon heti asennuksen jälkeen. Sen jälkeen päivitykset toimivat automaattisesti. Eipä voi käyttöjärjestelmä helpommaksi tulla.


      • lopeta_jo
        Ubuntussa.ei.toimi.wifi kirjoitti:

        Ei se mikään uutinen ole, vaan Ubuntun (18.04 LTS) testauksen lopputulos. Ubuntu ei tunnista wifi-verkkoja, joten sillä ei pääse nettiin. Ei se Ubuntu kovin helpolta vaikuta ainakaan käyttäjän näkökulmasta.

        Ubuntun helppoudesta uutisoiva minäminä on tämän palstan valehtelija, koska väittää ubuntua helpoksi. Helppo käyttöjärjestelmä toimii myös osaamattomilla. Windows onkin Ubuntuun verrattuna todella helppo.

        Windowsilla pääsee langattomaan verkkoon heti asennuksen jälkeen. Sen jälkeen päivitykset toimivat automaattisesti. Eipä voi käyttöjärjestelmä helpommaksi tulla.

        Lopeta nyt jo tuo p*skanjauhaminen ja poistu täältä! Olet selvästi Micro$oftin mainosmies joka suoltaa skeidaa linuxeista sen minkä ehtii!
        "Ubuntu = vaikea, toimimaton
        Windows = helppo, toimiva "

        Tuo kyllä menee toisinpäin:
        Ubuntu=helppo, toimiva
        Windows=vaikea, toimimaton


      • Ubuntun.wifissä.vikaa
        lopeta_jo kirjoitti:

        Lopeta nyt jo tuo p*skanjauhaminen ja poistu täältä! Olet selvästi Micro$oftin mainosmies joka suoltaa skeidaa linuxeista sen minkä ehtii!
        "Ubuntu = vaikea, toimimaton
        Windows = helppo, toimiva "

        Tuo kyllä menee toisinpäin:
        Ubuntu=helppo, toimiva
        Windows=vaikea, toimimaton

        Niin pitkään kuin Ubuntussa ei toimi wifi-netti heti asennuksesta se on vaikea. Tietokoneella pitää päästä nettiin heti käyttöjärjestelmän asennuksen jälkeen. Ubuntulla ei pääse. Siksi Ubuntu on vaikea.

        Windowsissa wifi toimii heti. Lisäksi automaattiset päivitykset toimivat ilman salasanojen muistelemista. Windows on täten helppo.


      • näin_näkisin

        Ubuntulla pääsee nettiin jo asennuksen AIKANA, windowsillea ei. Automaattiset päivitykset toimivat ilman salasanojn muistanmista AUTOMAATTISESTI. Eikä tarvita uudelleenkäynnistystä päivitysten käyttöönottamiseksi. Ubuntu on täten helppo.


      • Ubuntua.kokeillut
        näin_näkisin kirjoitti:

        Ubuntulla pääsee nettiin jo asennuksen AIKANA, windowsillea ei. Automaattiset päivitykset toimivat ilman salasanojn muistanmista AUTOMAATTISESTI. Eikä tarvita uudelleenkäynnistystä päivitysten käyttöönottamiseksi. Ubuntu on täten helppo.

        Älä valehtele. Ubuntu 18.04 LTS -versiossa ei toimi wifi asennuksen aikanakaan. Windowsissa sen sijaan toimii, ja Windows hakee myös päivitykset asennuksen aikana.

        Ubuntu vaatii muuten uudelleenkäynnistyksen päivitysten jälkeen. Ubuntu on hyvin vaikea ja sekava, mutta ennen kaikkea toimimaton.


      • Turbo-Urpo
        näin_näkisin kirjoitti:

        Ubuntulla pääsee nettiin jo asennuksen AIKANA, windowsillea ei. Automaattiset päivitykset toimivat ilman salasanojn muistanmista AUTOMAATTISESTI. Eikä tarvita uudelleenkäynnistystä päivitysten käyttöönottamiseksi. Ubuntu on täten helppo.

        Ubuntun tuputtajat eivät kainostele valehdellessaan, tuossakaan ei ollut mitään paikkansa pitävää. Näitä Ubuntun ylistys viestejä tehtaillaan vain Windows käyttäjiä kiusatakseen. Tässä ketjussa ei tähän asti vielä mitään mikä olisi totta, täyttä paskaa kaikki, mikä vittu noita oikein vaivaa, käsittämätöntä trolliporukkaa.

        Nyt kumihuulet turpa kiinni tai tulee bambukepistä niin että roikaa.


      • lopeta_jo
        Turbo-Urpo kirjoitti:

        Ubuntun tuputtajat eivät kainostele valehdellessaan, tuossakaan ei ollut mitään paikkansa pitävää. Näitä Ubuntun ylistys viestejä tehtaillaan vain Windows käyttäjiä kiusatakseen. Tässä ketjussa ei tähän asti vielä mitään mikä olisi totta, täyttä paskaa kaikki, mikä vittu noita oikein vaivaa, käsittämätöntä trolliporukkaa.

        Nyt kumihuulet turpa kiinni tai tulee bambukepistä niin että roikaa.

        Entäs nämä Windowsin tuputtajat sitten? Ne kuule vasta valehteleekin! Ihme trolliporukkaa ja sinä taidat kuulua näihin windows-tuputtajiin..


      • syytä_ittees
        Ubuntua.kokeillut kirjoitti:

        Älä valehtele. Ubuntu 18.04 LTS -versiossa ei toimi wifi asennuksen aikanakaan. Windowsissa sen sijaan toimii, ja Windows hakee myös päivitykset asennuksen aikana.

        Ubuntu vaatii muuten uudelleenkäynnistyksen päivitysten jälkeen. Ubuntu on hyvin vaikea ja sekava, mutta ennen kaikkea toimimaton.

        Valehtelet taas. Ubuntu ei ole lainkaan vaikea, sekava ja toimimaton! Sulla tietenkin jokin M$-sertifikoitu kone jolle on wifi-ajurit vain windowsille, syytä siis itseäsi jos olet sellaiseen sortunut. NORMAALIjärkinen ottaa ensin selville toimiiko jokin laite haluamassaan käytttiksessä eikä tule jälkikäteen valehtelemaan itkupotkuraivarein kuinka se ja se ei toimi esim. Ubuntussa.


      • takkuinen_windows

        " Windows hakee myös päivitykset asennuksen aikana."

        Ubuntukin hakee jos haluat, valintaruutu tälle on asennuksen alussa. Ubuntullahan voi selailla sitä nettiäkin asennuksen aikana niin sujuu asennuksenkin aika leppoisasti.

        "Ubuntu vaatii muuten uudelleenkäynnistyksen päivitysten jälkeen. Ubuntu on hyvin vaikea ja sekava, mutta ennen kaikkea toimimaton."

        Ei vaadi kuten windows joten kyllä on helppo ja ennenkaikkea toimiva:

        https://www.ubuntu.com/server/livepatch

        "Canonical Livepatch Service
        Apply critical kernel patches without rebooting.
        Want to apply critical kernel security fixes without rebooting your system? The Canonical Livepatch Service reduces planned or unplanned downtime while maintaining compliance and security. Livepatch is available on LTS based systems, starting with Ubuntu 14.04 LTS, within its normal support cycle."


      • Vaikea.Ubuntu
        syytä_ittees kirjoitti:

        Valehtelet taas. Ubuntu ei ole lainkaan vaikea, sekava ja toimimaton! Sulla tietenkin jokin M$-sertifikoitu kone jolle on wifi-ajurit vain windowsille, syytä siis itseäsi jos olet sellaiseen sortunut. NORMAALIjärkinen ottaa ensin selville toimiiko jokin laite haluamassaan käytttiksessä eikä tule jälkikäteen valehtelemaan itkupotkuraivarein kuinka se ja se ei toimi esim. Ubuntussa.

        Tuntuupa Ubuntu vaikealta, jos pitää ensin etsiä kissojen ja koirien kanssa harvinaista Ubuntu-yhteensopivaa rautaa. Windows toimii moitteetta kaikilla komponenteilla, kuten myös kaikilla tehdasvalmisteisilla konepaketeilla.

        Ubuntu on kovin vaikea ja toimimaton.
        Windows on hyvin helppo ja toimiva.


      • lapsellisuus.kunniatonta

        "Windows toimii moitteetta kaikilla komponenteilla, kuten myös kaikilla tehdasvalmisteisilla konepaketeilla."

        Taas joku yhdenkoneen-ihme-poika yleistää unohtaen mainita "Windows 10 setifioiduilla"


      • Windowsin.helppous
        lapsellisuus.kunniatonta kirjoitti:

        "Windows toimii moitteetta kaikilla komponenteilla, kuten myös kaikilla tehdasvalmisteisilla konepaketeilla."

        Taas joku yhdenkoneen-ihme-poika yleistää unohtaen mainita "Windows 10 setifioiduilla"

        Mitähän minäminä nyt horisee? Valmistajat nyt vaan tuppaavat "setifikoimaan" eli tekemään pc-komponenteistaan standardin mukaisia. Ja Windows puolestaan on tehty toimimaan standardiosien kanssa.

        Ubuntun pojat taas vaikuttaisivat käyneen SER-kontista osat, joiden kanssa yrittävät saada viritelmäänsä toimimaan. Ubuntua ei ainakaan ole tehty kilpailemaan Windowsin kanssa, joka toimii kaikissa pc-kokoonpanoissa.


      • näin_täällä

        Olen 9 vuotta käytttänyt Ubuntua, koneet olen rakentanut peruskomponenteista mitä kaupanhyllyltä löytyy. Hyvin on Ubuntu niissä aina toiminut. Läppäreistä minulla ei ole hajua, voi olla haastavampaa kenties.
        En ole oikein laskuissa montako konetta olen noin tehnyt, ehkä 6kpl. Perheessä on useampi käyttäjä nin pari konetta täytyy olla samaan aikaan. Teini-ikäinen poika on ainoa joka käyttää windowsia,


      • minä-minälle
        Windowsin.helppous kirjoitti:

        Mitähän minäminä nyt horisee? Valmistajat nyt vaan tuppaavat "setifikoimaan" eli tekemään pc-komponenteistaan standardin mukaisia. Ja Windows puolestaan on tehty toimimaan standardiosien kanssa.

        Ubuntun pojat taas vaikuttaisivat käyneen SER-kontista osat, joiden kanssa yrittävät saada viritelmäänsä toimimaan. Ubuntua ei ainakaan ole tehty kilpailemaan Windowsin kanssa, joka toimii kaikissa pc-kokoonpanoissa.

        Valhe-emävalhe -Windows kehuminen.


    • miettijä

      voiko ubuntulla tehdä jotain muuta kuin päivittää

      • mieti.vaan

        Jatkuvasti noita Windows päivityksiä tuppaa tulemaan, milloin pistetään koko höskä uusiksi ja silloin ei kovin paljoa voi tehdä ja sitten taas joku koontipäivitys ja sitten taas joku korjaus.
        Kannattaa lukea uudet Windows käyttöehdot ettei tule niitä rikottua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe