Moi! Mulla on mopo, joka pitäs katsastaa noin vuoden päästä. En vain ole varma miten se tapahtuu minun kohdalla. Mopohan on siis ollut käytössä suljetulla alueella noin 3 v ajan. Ensi vuonna ois ikää ajaa tiellä ja pitäs saaha mopo rekisteriin. Kaupasta josta ostimme mopon , meille annettiin joku vakuutuspaperi tms en ees oo varma. MUTTA se on kadonnut.. mitä on tehtävissä? Riittääkö että saatais sieltä kaupasta todistus että se on meidän omistuksessa ja sitten sais katastaa? Kertokaa joku viisaampi.
Mopon rekisteröinti
5
1098
Vastaukset
- MP-info
menet vain www.trafi.fi -sivulle ja kirjudut "ostajan" tunnuksilla. siis sen tunnuksilla jonka nimiin ostitte mopon alunperin. (isä /Äiti ym..) hänen ajoneuvo "tilillä" näkyy kyseinen mopo.
Suomessa on pakollista rekisteröidä mopo trafin -rekisteriin, liikkenne vakuutus ei ole pakollinen jos ajaa suljetulla alueella.
Kun löydät omistatteko "oikeasti" kyseisen mopon. menet vain vakuutus yhtiän sivulle ja ostat vakuutuksen. moposi on nyt tieliikenne kelpoinen. ei tarvitse mennä katsastus asemalle.
jos ei ole kilpiä, käyt runkonumerolla ja henkilöllisyys todistuksilla**, hakemassa paperit katsastus asemalta ja saat kilvet mopoosi.. mopoa ei tarvitse viedä näytille, paitsi jos se on joskus poistettu esim. viritettynä pois tieliikenteestä.. tai on epäilys huonokuntoisuudesta.
**sen mopon ostaneen pitää tehdä tämä...(jos ei ole tehty omistajan vaihdosta...)- asfasf
musta tuntuu että sitä trafin rekisteriin rekisteröitymistäkään ei oo tehty. Se paperi joka on alunperi hävinny on kai just se...
- Jutustelija1
asfasf kirjoitti:
musta tuntuu että sitä trafin rekisteriin rekisteröitymistäkään ei oo tehty. Se paperi joka on alunperi hävinny on kai just se...
Nuo on tiukkoja vääntöjä kun alkaa olla dokumentteja hukassa ja aikaa on kulunut.
Onnea matkaan. - asdfghlffk
Jutustelija1 kirjoitti:
Nuo on tiukkoja vääntöjä kun alkaa olla dokumentteja hukassa ja aikaa on kulunut.
Onnea matkaan.Kaupasta saahaan todistus että ollaan ostettu se, mutta saa nähä tuleeko sakkoo rekisteröimättömästä ajoneuvosta :( Tulee perkleeen kalliiks jos tulee koska on kulunu monta vuott jos tuloo sakkoo.
- tässä_tietoa
menet vain katsastus kontorille ja ne selvittää paperi hommat. maksaa 20e n.50e plus jotain,,,
saat paperit ja otat samalla vakuutuksen siitä katsastus aseman pöydältä... sen vakuutuksen voit vaihtaa vaikka heti omaan vakuutusyhtiöön.. omilla tunnuksilla... jälkikäteen
Kai sinulla on runkonumero? :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1633056Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3722087- 411861
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431836Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328985Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles113968Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802