UNI :
Oli komee kaunis jykevä laituri meren rannalla,
sininen valtameri aaltoili levottomasti pärskyen laiturin reunaan ,
tuuli oli voimaksa kolea,
pidin lujasti laiturin kaiteesta kiinni, etten putoa mereen, mua pyörrytti,
vierellä seisoskeli e l ä v ä n ä hyvin rakas k u o l l u t veljeni tumma pukutakki päällä,
siistit vaatteet kuten herrojen työvaatteet yleensä on,
yllättäin hän sukelsi vaatteetpäällä myrkyävään kylmään siniseen mereen,
ui kierroksen, nousi jälleen laiturille,
uni päättyi siihen,
uni oli hyvin todentuntuinen, kuollut veljeni hyvin elävä,
mitä uni merkitsee,
Mitä uni merkitsee ?
66
1314
Vastaukset
Viitannee lähi-tulevaisuudessa tarvittavaan rulla-tuoliin.
Unen yksi-tyis-kohta viittaa kapeanpaan malliin.
H.- viikatekko-heilahtaa
Mikä yksi-tyis-kohta ?
onko kapeita pyörätuoleja ?
Onko viikatemies liikkeellä,
jos, niin ketä hakee,
- Reimari
Oliko meri tyyntynyt, kun veljesi nousi laiturille takaisin?
- siis-mitä
ei, sama tuuli sama aallokko
- sama-
siis-mitä kirjoitti:
lisäys,
yhtä kylmä - Siunausmyötämerellä
siis-mitä kirjoitti:
Vedessä uiminen tietää sairautta sille joka ui. Sinulla taas on vakaa pohja millä seisoa ja kohdata, kaikki mitä maailma tuo tullessaan. Sinä voitat vaikeudet, olivat ne millaisia tahansa ja jo niitä tulee ja läheisesi ovat tukenasi.
- huoli-rakkaista-
Siunausmyötämerellä kirjoitti:
Vedessä uiminen tietää sairautta sille joka ui. Sinulla taas on vakaa pohja millä seisoa ja kohdata, kaikki mitä maailma tuo tullessaan. Sinä voitat vaikeudet, olivat ne millaisia tahansa ja jo niitä tulee ja läheisesi ovat tukenasi.
Voi kauheeta, uija oli jo kuollut veljeni,
siis ketä uni voi tarkottaa,
huolestuttaa, - Uniennäkijä
Sinua. Huolestuminen kertoo että pelkäät sairastumista ja / tai kuolemaa. Uni kertoo ehkä, että sulla on elämäntahtoa ja -voimaa ja vaikka sairastuisitkin, niin selviät. Lakkaa siis turhaan huolehtiamsta, energiaasi kuluu hukkaan.
- totuus-ainoa-kivijalka-
Uniennäkijä kirjoitti:
Sinua. Huolestuminen kertoo että pelkäät sairastumista ja / tai kuolemaa. Uni kertoo ehkä, että sulla on elämäntahtoa ja -voimaa ja vaikka sairastuisitkin, niin selviät. Lakkaa siis turhaan huolehtiamsta, energiaasi kuluu hukkaan.
Ihana, kiitos,
jotenki tunneki olevani vahva jollaintasolla, luotan totuuteen, jalat tukevasti maassa,
tarraudun kasinkäsin totuuteen pidän siitä aina kiinni lujasti,
mutta minussa on heikot puoleniki,
jotkut vanhat koetut vääryydet joskus pomppaa tähän hetkeen
silloin olen hyvin heikko, avutona, lyöty, viittävaille etten vapise fyysisesti,
kait särkyny saviruukku ei tule ehjäksi koskaan, - Uskopoisvain
Hyvällä 'liimalla' koottu "saviruukku" on vahvempi kuin alkuperäinen.
- unet-on-arvoitus-
" ken uniin uskoo se varjoaan pelkää "
raamatussa sanotaan , unet on viesti,
mutta kuka selittää viestit ????- Ehkätärkeää-kin
Omia uniasi ei voi "selittää" kukaan muu kuin sinä itse. Unesi ovat kertomus sinusta ja jos osaat 'avata' viestin, opit jotain itsestäsi.
- Salatunsisimmänviesti
Sitä ei kukaan voi sinun puolestasi tietää ja kertoa. Uni kertoo sinusta, omista peloistasi, toiveistasi ja kaikesta siitä, mitä päiviesi ja elämäsi aikana olet alitajuntaasi säilönyt. Unen jälkeen pitää miettiä mitä se kertoo oman elämäsi sisällöstä, mikä se tarkoittaa ja mitä 'haluaa' kertoa sinulle. Kukaan muu ei siihen pysty eikä kykene koska me emme elä sinun elämääsi.
- Bengalitikku
Kirjoitan taas tämän, mitä minulle ystäväni aikoinaan sanoi.
Edesmenneet tulevat hoitamaan asioitasi, mikä on lohdullista.
Näitkö unen hiljan.
Näin viime yönä niin kauheaa unta, etten voi kertoa.
Huusin apua useaan otteeseen. Ja ne, jotka ovat unessa huutaneet, tietävät, että kun ei tahdo ääni tulla tai kuulua minnekään.
Tuttuni näki hiljan myös painajaista. - unet-on-aina-seikkailua
Bengalitikku kirjoitti:
Kirjoitan taas tämän, mitä minulle ystäväni aikoinaan sanoi.
Edesmenneet tulevat hoitamaan asioitasi, mikä on lohdullista.
Näitkö unen hiljan.
Näin viime yönä niin kauheaa unta, etten voi kertoa.
Huusin apua useaan otteeseen. Ja ne, jotka ovat unessa huutaneet, tietävät, että kun ei tahdo ääni tulla tai kuulua minnekään.
Tuttuni näki hiljan myös painajaista.Näin unen viimeyönä, siis aivan tuore juttu,
veljeni oli läheinen tärkeä tukihenkilö elämässäni,
suru oli suuri hänen poismenon johdosta,
lähti liian varhain sydän petti,
veljeni oli unessa hyvin terve hyvinvoiva siisti,
itse olin unessa vähissä vaateissa kuin yöpaidassa
kylmä tuuli tuiversi tukkaa ja vaateita,
tarrauduin kasinkäsin laiturin kaiteeseen , pyörrytti, pelotti että putoan veteen,
en pudonnu,
joskus unet on hyvin selviä käsitettävissä,
usein unet harhailee lapsuuden maisemissa maalla joenrannoilla missä milloinki, - Bengalitikku
Minulla on käsitys, että kaikki näkevät unia, mutta suuri osa ei muista.
Usein näen sellaisia unia, missä on jotain uutisista, kirjasta tai lehdestä, ihmisistä, joiden kanssa tai joista olen keskustellut ja ajatellut, lopulta tätä kaikkea, tavallaan järkevän ja järjettömän summa.
En ole mikään tulkitsija ja sekin perustuu mielikuvituksen.
Mutta.
Unestasi ajattelen, että sulla on ehkä jokin epäselvä asia mietittävänä.
Ajattelet,että asia olisi helpompi ratkaista, jos veljesi olisi elossa.
Ja sinulla on häntä ikävä.
Niin kuin oikeassa elämässä isot muutokset ovat hyppyjä ja on vain luotettava itseensä.
Voin olla älyttömän väärässä, mutta noin ajattelisin.
Unen merkityksen voi parhaiten itse tulkita koska tietää ja tuntee oman elämänsä ja sen kuviot.
Jos olisin nähnyt tuollaisen unen itse..
Jos kuollut veljeni ilmestyisi uneeni, niin ehkä minulla on jokin selvittämätön juttu häneen liittyen. Meren aallot ovat tunteitten aaltoja, syviä luonnon voimia, kuoleman tai sairauden pelkoa yms.
Veli palasi takaisin, hän on yhä lähelläni, asia hoituu hyvin. Toki se voi kertoa suuresta kaipauksesta.
Ei lainkaan paha uni.- taaskomentiin
Eivät unet välttämättä jotakin merkitse. Usein unissa kuitenkin on pieni osa siteeksi tosielämästä otettua ja enemmän tai vähemmän aivoissa keksittyä, kokonaisuus on usein sitten melkoinen sekametelisoppa. toiset eivät kuulemma näe unia koskaan, ja joskus tuntuu että heillä mielikuvituksen lento onkin hieman rajallinen, taipumusta enemmän tosikkomaisuuteen, mutta mene ja tiedä.
Unet voivat olla niin kummallisia että voi vaan ihmetellä, mutta ovathan ne merkki siitä, että aivoissa on monenlaista, myös tiedostamattomalla tasolla majailevaa kapasiteettia. Itsellä on ollut unennäköjä myös siten, että olen ensin unissani ollut jossakin ja puuhastellut jotakin, ja samasta aiheesta on jatkettu vaikka viikkojen kuluttua. Tuollaisissa jatko- osaunissa mukana on tuntemus myös siitä, että asiassahan on jo paljon myös tuttuja piirteitä ja täällähän on oltu jo aikaisemminkin. Ehkä kaikkein omituisempia ja mielikuvituksellisimpia ovat olleet juuri nämä jatko-osaunet, ja juuri niistä muistaa jotain jopa vuosien kuluttua.
Mutta että unilla muka olisi joku tarkoitus ja merkitys ja oikea yhteys elävän elämän asioihin, ja että joku asia tai esine, vaikka se meren aalto, tarkoittaisi juuri jotakin tiettyä asiaa tai esinettä tai tunnetta tosielämässä, sellaisten tulkintojen oikeaoppisuuteen en usko alkuunkaan. Tuollaisten tulkintojen tekeminen itsessään eikö jo voisi alkaa pöllöyttää tulkitsijaansa? - noohjooh
"Myrskyisä meri merkitsee unien symboliikassa emotionaalista kuohuntaa ja unet merelle eksymisestä kertovat vailla suuntaa ajelehtimisesta elämässä."
"Laituri kannattaa unennäkijää epävarman elementin päällä, jolloin hän voi vielä vaikuttaa ja kontrolloida omia toimintojansa."
"Edesmenneen tapaaminen unessa lupaa hyvää. Vainaja voi myös tuoda unessa viestiä tai neuvoja."
Nuo ovat eri sivujen lainauksia.
Tulkinta. Sua vaivaa joku harkittuksessa oleva suunnanmuutos elämässäsi? Siksi seisot laiturilla meri kuohuen ympärillä, koska olet epävarma? Mä ajatten sen niin, että sinun veljesi näyttää sulle että ota se askel. Se menee hyvin.
Maallikon tulkinta :) Tuli tässä kahvitellen mieleen, että voi kai elämässä mennä noinkin. Ja voisi olla hyväkin ohje, jos vaan tietää mitä oikeasti mieltä vaivaa. Ettei tee sitä väärää päätöstä, vaan sen joka vie oikeasti hyvään elämään. Eroon kuonasta kuormassa ja hyvää kompostia tilalle :)"noohjooh"
Mainitsehan keneltä nuo lainasit.
Rehellisyys kertoo sitten sinusta enemmän.
Ilman tuon-laista mainintaa.
Olet.
Vähän samaan tapaan kuin tuolla toisaalla mielen-terveys ym. sairaus-ongelmaiset.
H.- voivoijalämminleipä
Sekavaksi selittelyksi vetää noohjoohilla...kun sivuilla käyvät kai useimmat ovat 60- 70- vuotiaita, niin ehkä ne kuonalastikuljetukset ja päätökset sinne ja tänne on jo ajat sitten tehty. Tulkinta ja maallikon tulkinta ja tulkinnan tulkinta, ei oi voi sentään.
- noohjooh
hunksz kirjoitti:
"noohjooh"
Olet.
Vähän samaan tapaan kuin tuolla toisaalla mielen-terveys ym. sairaus-ongelmaiset.
H.Löydätkö googleen itse, vai pitääkö minun linkittää? Kokeile sieltä vaikka "unentulkinta".
Vai on rehell-isyys noin pien-estä kiinni :)
- kaikmahdollista
Minä joka näen enneunia jotka useimmiten myös toteutuu olen sitä mieltä veljesi kävi varoittamassa sinua. Siispä pidä huolta terveydestäsi jos on kulunut jo aikaa viimeisestä lääkärintarkastuksesta varaa aika ja otata kaikki labrakokeet ynm. usein meidän poismenneet omaiset lähettävät meille viestejä unien tai muilla keinoin mahdollisista tulevista tapahtumista.
Olet.
H.- kaikmahdollista
hunksz kirjoitti:
Olet.
H.Ei tarvitse lainailla keneltäkään kuten jotkut tekee, sinun jonka kommentit ovat yleensän vain "renkuti" "ränkyti" on varmaan vaikea ymmärtää että joillekin on ihan oikeasti suotu ylimääräisiä kykyjä.
kaikmahdollista kirjoitti:
Ei tarvitse lainailla keneltäkään kuten jotkut tekee, sinun jonka kommentit ovat yleensän vain "renkuti" "ränkyti" on varmaan vaikea ymmärtää että joillekin on ihan oikeasti suotu ylimääräisiä kykyjä.
"kaikmahdollista "
Hi, hi...
Kirjoitahan riimi musiikkiin.
Onhan sekin tavallaan unen-näköä.
-
Nämä sinun "näkysi" ovat 80-90 ikäisten juttuja.
H.hunksz kirjoitti:
"kaikmahdollista "
Hi, hi...
Kirjoitahan riimi musiikkiin.
Onhan sekin tavallaan unen-näköä.
-
Nämä sinun "näkysi" ovat 80-90 ikäisten juttuja.
H.Jostain rajan-takaa.
Vaikkapa Suomus-salmen kohdalta.
H.- kaikmahdollista
hunksz kirjoitti:
Jostain rajan-takaa.
Vaikkapa Suomus-salmen kohdalta.
H.Keskity sinä vain niihin riimiisi minulla kun on vähän vaativimpia tehtäviä, työt kutsuu.
- unet-ovat-outoja-
Hyviä vastauksia,
jotkut liippaa läheltä jotenkin nyky todellisuutta,
nyt tässä unta muistellessa herää suuri ihmetys,
kun kuollut veljeni kaikki vaatteet päällä, pukupäällä, kengätki jalassa sukelsi kymään aallokkoon,
ui lenkin, tuli taksi , nousi laiturille,
uni päättyi siinen,
mikä ihmeen viesti se voi olla,
itse olin unessa kylmissäni pieni yöpaita vain päällä, heh,
itse kuvaan tätätä elämää, olen tai tunne itseni köyhäksi, ( keskiverto ) olen menttäny omaisuutta,
mutta mitä se veljeni merkitys unessa oli,
hän oli eläissään varakas, koulutettu, älykäs, monilahjakkuus,
viimme yönä näin unta,
sain sairaskohtauksen, en pystyny hengittämään, huusin apua äkkiä nirtoja,
sitten hengitys palasi takasi,Mainitsehan keneltä nuo lainasit.
Olet.
H.- onks-hunkszi-sairastunu
hunksz kirjoitti:
Olet.
H.TÄH,
harrastat tauttofoniaa, huomaatko itse ,,,,,
oletko dementikko,
vai muuten vaanko muisti pettää, onks-hunkszi-sairastunu kirjoitti:
TÄH,
harrastat tauttofoniaa, huomaatko itse ,,,,,
oletko dementikko,
vai muuten vaanko muisti pettää,"onks-hunkszi-sairastunu"
En ole.
Minä vain jankutan jankutuksissa.
Jos ei samaa aina jankuteta.
En jankuta minäkään.
H.
Mikäli näkisin unessa vaikkapa sitten kuolleen veljeni, olisin yllättynyt, sillä en tiedä minulla olevan eläviäkään veljiä.
Mutta mistä tuon varmaksi tietää, jos vaikka onkin.
Unia tulee ja menee, en pidä niistä lukua enkä mieti tarkoittavatko mitään muuta kuin alitajunnan yöllisiä seikkailuretkiä.- Tutkimusmatka
Sääli, sillä omia uniaan tutkimalla voi opetella tuntemaan itseään. Alitajuntasi ei tee "yöllisiä seikkailuretkiä" ellei elämäsi ole täyttänyt sitä seikoilla omasta elämästäsi. Niistä jotka jäävät kesken, käsittelemättä, mieleen, vaivaavat, koskettavat, joihin et saa vastausta reaalielämässä ...
Tutkimusmatka kirjoitti:
Sääli, sillä omia uniaan tutkimalla voi opetella tuntemaan itseään. Alitajuntasi ei tee "yöllisiä seikkailuretkiä" ellei elämäsi ole täyttänyt sitä seikoilla omasta elämästäsi. Niistä jotka jäävät kesken, käsittelemättä, mieleen, vaivaavat, koskettavat, joihin et saa vastausta reaalielämässä ...
Joo, minä taidan elää niin tavallista ja normielämää, ettei tarvitse unien välityksellä asioita käsitellä ja korjailla.
- Metkallista
Ei se tee immeisestä yhtää epätavallista, että haluaa ja tahtoo tutustua itseensä. Mutta niinhän se menee muoalimassa, että naapurin ja vieraitten tuntemattomien asiat kiinnostavat paljon enemmän kuin oman itsen tutkiskelu.
Metkallista kirjoitti:
Ei se tee immeisestä yhtää epätavallista, että haluaa ja tahtoo tutustua itseensä. Mutta niinhän se menee muoalimassa, että naapurin ja vieraitten tuntemattomien asiat kiinnostavat paljon enemmän kuin oman itsen tutkiskelu.
Vielä vähemmän minua kiinnostavat naapureitten ja tuntemattomien asiat.
Omia asioitaan voi pähkäillä valveilla ollessaankin.- Valkeattiet
No niinpä. Valveilla minäkin pähkäilen mm. niitä unia joita näen. Silloin joskus kun oli vaikeat ajat elämässä eikä mistään saanut 'oikeita' vastauksia, niin ne olivat unet, jotka loppujen lopuksi vastaukset antoivat.
Valkeattiet kirjoitti:
No niinpä. Valveilla minäkin pähkäilen mm. niitä unia joita näen. Silloin joskus kun oli vaikeat ajat elämässä eikä mistään saanut 'oikeita' vastauksia, niin ne olivat unet, jotka loppujen lopuksi vastaukset antoivat.
Näköjään on kaksi unilinjaa:
Toisessa nähdään ensin uni ja sen jälkeen aletaan pohtia sen salattuja tarkoituksia.
Toisessa taas päivän tai jonkin kokemuksen tapahtumat selkiytyvät nähdyssä unessa, eikä niitä tarvitse enää pohtia, ainakaan niin ankarasti, kun uni on antanut vastauksen.
Minäkin näin viime yönä unen, vieläkin huvittaa.- noohjooh
Ancie kirjoitti:
Näköjään on kaksi unilinjaa:
Toisessa nähdään ensin uni ja sen jälkeen aletaan pohtia sen salattuja tarkoituksia.
Toisessa taas päivän tai jonkin kokemuksen tapahtumat selkiytyvät nähdyssä unessa, eikä niitä tarvitse enää pohtia, ainakaan niin ankarasti, kun uni on antanut vastauksen.
Minäkin näin viime yönä unen, vieläkin huvittaa.Ite olen nyt paria unia täällä tulkinnut, huvin vuoksi, koska ei ole muutakaan tekemistä ollut. Vasemmalla kädellä huitaissut, pilke silmäkulmassa. "Joojoo, tää on tätä huuhaata." :)
Mutta, on sanottava, että nyt kun olen kahta unta varten "tehnyt läksyt", kunnioitus on noussut tätä huuhaata kohtaan. Niissä on tietty järkeenkäyvä kuvio. Edelleen jatkan varmaan hupiani jos jaksan, mutta en enää niin kämmeneeni pyrskähdellen.
Haastan teidät epäilijät, ottakaa selvää mitä unentulkinta sanoo teidän unista :) saatatte yllättyä positiivisesti. Niin mä ainakin tein, vaikka olen tunnetusti putkiaivoinen jäärä. noohjooh kirjoitti:
Ite olen nyt paria unia täällä tulkinnut, huvin vuoksi, koska ei ole muutakaan tekemistä ollut. Vasemmalla kädellä huitaissut, pilke silmäkulmassa. "Joojoo, tää on tätä huuhaata." :)
Mutta, on sanottava, että nyt kun olen kahta unta varten "tehnyt läksyt", kunnioitus on noussut tätä huuhaata kohtaan. Niissä on tietty järkeenkäyvä kuvio. Edelleen jatkan varmaan hupiani jos jaksan, mutta en enää niin kämmeneeni pyrskähdellen.
Haastan teidät epäilijät, ottakaa selvää mitä unentulkinta sanoo teidän unista :) saatatte yllättyä positiivisesti. Niin mä ainakin tein, vaikka olen tunnetusti putkiaivoinen jäärä."noohjooh"
Ei saa kiusata Ancieta.
-
Jos joku unessasi sanoo sinulle:
- Rohkea rokan syö...
Kerrohan miten tulkitset asian. :)
Jos tulkitset oikein, saatat alkaa nähdä samaa unta öistä toisiin.
Vai?
(Voi heevetti teidän ja höpötystenne kanssa)
H.noohjooh kirjoitti:
Ite olen nyt paria unia täällä tulkinnut, huvin vuoksi, koska ei ole muutakaan tekemistä ollut. Vasemmalla kädellä huitaissut, pilke silmäkulmassa. "Joojoo, tää on tätä huuhaata." :)
Haastan teidät epäilijät, ottakaa selvää mitä unentulkinta sanoo teidän unista :) saatatte yllättyä positiivisesti. Niin mä ainakin tein, vaikka olen tunnetusti putkiaivoinen jäärä.Minä mitään epäile, uskon että unien tulkitseminen on joillekin täyttä totta :)
Lauletaas yhdessä Jo Karjalan kunnailla lehtii puu, se ainakin on totta eikä unta.- noohjooh
Ancie kirjoitti:
Minä mitään epäile, uskon että unien tulkitseminen on joillekin täyttä totta :)
Lauletaas yhdessä Jo Karjalan kunnailla lehtii puu, se ainakin on totta eikä unta.Se kävi myös omassa mielessä viimeisen tulkintani jälkeen, että varovainen saa olla jos on toiselle huuhaata ja toiselle totta. Sitäpaitsi tulkintaakin voi tulkita, että suo siellä vetelä täällä ei ole nyt, aika kuivaa... :)) Nääs, lennossa vaihdoin puheenaihetta.
- noohjooh
hunksz kirjoitti:
"noohjooh"
Ei saa kiusata Ancieta.
-
Jos joku unessasi sanoo sinulle:
- Rohkea rokan syö...
Kerrohan miten tulkitset asian. :)
Jos tulkitset oikein, saatat alkaa nähdä samaa unta öistä toisiin.
Vai?
(Voi heevetti teidän ja höpötystenne kanssa)
H.Toiset ne höpöttää unista, toiset rakkaudesta :)
Enhän minä Ancieta kiusaa, mutta saathan sinä häntä varjella. Vaikka en usko että hän varjelua tarvitsee, pärjää varsin hyvin itse. Voihan se silti hyvältä tuntua.
Ja toiset ne höpöttää varjeluksesta, huheijaa. noohjooh kirjoitti:
Se kävi myös omassa mielessä viimeisen tulkintani jälkeen, että varovainen saa olla jos on toiselle huuhaata ja toiselle totta. Sitäpaitsi tulkintaakin voi tulkita, että suo siellä vetelä täällä ei ole nyt, aika kuivaa... :)) Nääs, lennossa vaihdoin puheenaihetta.
Uneksikoon ja tulkitkoon jokainen uniaan uniaan kuinka haluaa, harrastushan sekin on.
Juu, ei minua tarvitse varjella ja suojella, hunkszilla varsinkin on muutenkin ylenmäärin puuhaa, pitää häärätä joka puolella vahtaamassa.
Eikä tunnu miltään.
Uteliaisuutta, tiedonhalua, vastausten saamista, ihmettelyä. Toisaalta taas terveyttä, pitkää ikää, ystäviä, ehkä rahaakin, uskoa ja toivoa
- uni-asiasta-poiketen-
"nocomment 2"
Onko profiili kuva itsestäsi, vai mummostasi,,,
heh olen melkein saman näkönen,
muinon lapsuudessani melkein satavuotta sitten oli yksi Taava vanha mummo
ton näkönen,
ei tietääkseni ollu lähisukua,
pyöri piikana perheessämme, - meneisyyden-haamu
Nocomment2 kirjoitti:
Kuva ei ole minä, vaan joku muu, jonka kaltaiseksi näen itseni
ai jaa, itse oletan myös olevani saman näkönen " kaunotar "
Toissa yönä näin unta, että
Suomi oli sodassa venäjän kanssa
ikkunasta katselin kuinka kylällä nousi iso savupatsas
olohuoneeni lattilla kasakat valkoisissa tötteröhatuissaan tanssivat ripaskaa ja nauroivat haapattomilla suillaan.
Siinäpä uni ja on siinä selitettävää.
Seuraavana päivää Putiinin uusi valtakausi alkoi juhlallisuuksineen. Mitä lie ajattelin edellisenä päivänä, että uniin tulivat.
Sodan tulkitsen siksi valtavaksi möhennykseksi joka sielua riivaa.- rauha-tulee-maailmaan
Venäjä on aina ollu arvoitus suomalaisille,
jostain syystä pidän heitä kauniina älykkäänä kansana,
koskaan en ole haluunnu matkustaa sinne,
vaikka puolisoni kanssa muuten matkustelimme aurinkorannikoilla,
jotenki pelotti ajatuski sinne matkustamisesta,
mutta se ihmetyttää miksi ne ei hoksaa olla vilpittömiä rehellisiä poltiikassaan naapurimaita kohtaan, se on suurta tyhmyyttä,
vanha sanonta,,, venäläiset ovat venäläisiä vaikka voissa paistaisi,
unesi merkitsee muistoja sota-ajasta, kasakat unsessasi oli vanhoja kaatuneita sotilaita,
jotain levottomuutta elämääsi tulossa, - kasakkaratsasti
rauha-tulee-maailmaan kirjoitti:
Venäjä on aina ollu arvoitus suomalaisille,
jostain syystä pidän heitä kauniina älykkäänä kansana,
koskaan en ole haluunnu matkustaa sinne,
vaikka puolisoni kanssa muuten matkustelimme aurinkorannikoilla,
jotenki pelotti ajatuski sinne matkustamisesta,
mutta se ihmetyttää miksi ne ei hoksaa olla vilpittömiä rehellisiä poltiikassaan naapurimaita kohtaan, se on suurta tyhmyyttä,
vanha sanonta,,, venäläiset ovat venäläisiä vaikka voissa paistaisi,
unesi merkitsee muistoja sota-ajasta, kasakat unsessasi oli vanhoja kaatuneita sotilaita,
jotain levottomuutta elämääsi tulossa,En ole ikinä käynyt aurinkorannikolla, ei kiinnosta, mutta Venäjällä olen käynyt, Neuvostoliitossakin. Muutamissa isommissa kaupungeissa siellä olen käynyt mutta erityisesti maaseutu ja Siperian reunat ovat miellyttäneet. Miten ihmiset jotka eivät kertaa eläissään rohkene käymään ihan vieressä sijaitsevalla maalla, sitä voisivatkaan ymmärtää. Ja onhan siellä erilaista ja sillä ns. etelänmatka- asenteella ei sinne maksa vaivaa lainkaan lähteä. Pieni ryhmä suomalaisista ymmärtää Venäjää aika hyvin, en nyt tarkoita kieltä, mutta enemmistölle kaikki on jotakin kauhistavaa ja pelottavaa!
Olen minä omat etelänmatkanikin tehnyt, eteläisin paikka on ollut etelänapamantereella, pohjoisin taas aivan toisella puolella palloa.
Unesi oli unesi, ei mitään muuta tai mitään sen suurempaa. Unissa on usein hitunen todellisuudesta ja loppu mielen kuvittelemaa. Unessasi tuo hitunen lienee ollut sitä, että sinulla on jokin hatara tieto siitä miten maassamme on joskus ollut venäläisiä sotilaita, loppu on kuvitelmaasi ja kokonaisuus ei oikein merkitse sitä eikä tätä! kasakkaratsasti kirjoitti:
En ole ikinä käynyt aurinkorannikolla, ei kiinnosta, mutta Venäjällä olen käynyt, Neuvostoliitossakin. Muutamissa isommissa kaupungeissa siellä olen käynyt mutta erityisesti maaseutu ja Siperian reunat ovat miellyttäneet. Miten ihmiset jotka eivät kertaa eläissään rohkene käymään ihan vieressä sijaitsevalla maalla, sitä voisivatkaan ymmärtää. Ja onhan siellä erilaista ja sillä ns. etelänmatka- asenteella ei sinne maksa vaivaa lainkaan lähteä. Pieni ryhmä suomalaisista ymmärtää Venäjää aika hyvin, en nyt tarkoita kieltä, mutta enemmistölle kaikki on jotakin kauhistavaa ja pelottavaa!
Olen minä omat etelänmatkanikin tehnyt, eteläisin paikka on ollut etelänapamantereella, pohjoisin taas aivan toisella puolella palloa.
Unesi oli unesi, ei mitään muuta tai mitään sen suurempaa. Unissa on usein hitunen todellisuudesta ja loppu mielen kuvittelemaa. Unessasi tuo hitunen lienee ollut sitä, että sinulla on jokin hatara tieto siitä miten maassamme on joskus ollut venäläisiä sotilaita, loppu on kuvitelmaasi ja kokonaisuus ei oikein merkitse sitä eikä tätä!Tottahan unet ovat ”sitä sun tätä”, mutta yksi mielenkiintoinen ulottuvuus ihmisen elämässä. ja kuitenkin tahdosta riippumattomia juttuja, kulkevat ihan omia latujaan. En näe unta tietystä asiasta, vaikka kuinka asiaa ajattelisin ja haluaisin siitä nähdä unta. Ei onnistu…
Itse aina tulkitsen uniani, se on hauska harrastus. Tämäkin uni löysi omat selityksensä, suhteutettuna omaan elämäntilanteeseen.
Sota on unessakin traumaattinen kokemus, ristiriitaa ja vaikeaa aikaa, pakkomielteisiä ajatuksia.
Räjähdys liittyy avuttomuuden tunteeseen ja pelkoon. Savupatsaan paikka yksilöi paikan ja varsinaisen pakkomielteeni kohteen. Kertoo minulle: Muuta kiireesti elämäntapaasi.
Kasakat ovat elämäni Animushahmoja, niitä oli kolme jotka tanssivat ja nauravat, suuret valkoiset karvahatut päässään.
Nauru on helpotus, tanssi iloa ja tyytyväistä onnentunnetta tuossa tilanteessa.
Luku kolme on yleensä vaaran luku, kertoo uudesta elämän suunnasta, jonkinmoista ”triangelidraamaa”, tehokas unikuva. Ehkä tässä tapauksessa kolme elämääni raskaasti vaikeuttavaa asiaa.
Hattu on ihan oma lukunsa Animushahmolla, hatulla voi olla monta selitystä,
valkoinen väri ilmoittaa, että asia on ok ja hyvää ja tavoiteltavaa, itselleni ilmoittaa vain: ei syytä huoleen.
Kaikkea katselen kuitenkin kauempaa, vaikka kasakat tanssivatkin olohuoneessani, eli omassa mielessäni. Etäisyys antaa ulkopuolisuutta.
Eli semmoinen selitys se, se tuli ja meni. kirjoitan unipäiväkirjaa, joten tuskin tätäkään unta unohdan.- pahapii
maissii kirjoitti:
Tottahan unet ovat ”sitä sun tätä”, mutta yksi mielenkiintoinen ulottuvuus ihmisen elämässä. ja kuitenkin tahdosta riippumattomia juttuja, kulkevat ihan omia latujaan. En näe unta tietystä asiasta, vaikka kuinka asiaa ajattelisin ja haluaisin siitä nähdä unta. Ei onnistu…
Itse aina tulkitsen uniani, se on hauska harrastus. Tämäkin uni löysi omat selityksensä, suhteutettuna omaan elämäntilanteeseen.
Sota on unessakin traumaattinen kokemus, ristiriitaa ja vaikeaa aikaa, pakkomielteisiä ajatuksia.
Räjähdys liittyy avuttomuuden tunteeseen ja pelkoon. Savupatsaan paikka yksilöi paikan ja varsinaisen pakkomielteeni kohteen. Kertoo minulle: Muuta kiireesti elämäntapaasi.
Kasakat ovat elämäni Animushahmoja, niitä oli kolme jotka tanssivat ja nauravat, suuret valkoiset karvahatut päässään.
Nauru on helpotus, tanssi iloa ja tyytyväistä onnentunnetta tuossa tilanteessa.
Luku kolme on yleensä vaaran luku, kertoo uudesta elämän suunnasta, jonkinmoista ”triangelidraamaa”, tehokas unikuva. Ehkä tässä tapauksessa kolme elämääni raskaasti vaikeuttavaa asiaa.
Hattu on ihan oma lukunsa Animushahmolla, hatulla voi olla monta selitystä,
valkoinen väri ilmoittaa, että asia on ok ja hyvää ja tavoiteltavaa, itselleni ilmoittaa vain: ei syytä huoleen.
Kaikkea katselen kuitenkin kauempaa, vaikka kasakat tanssivatkin olohuoneessani, eli omassa mielessäni. Etäisyys antaa ulkopuolisuutta.
Eli semmoinen selitys se, se tuli ja meni. kirjoitan unipäiväkirjaa, joten tuskin tätäkään unta unohdan.Aika levotonta, olisiko vaan terveyden kannalta parasta lopettaa väkinäiset unien "tulkinnat"? Kun tulkintasi mukaan joku unessa nähty räjähdys on ohje muuttaa kiireesti elämäntapoja, mitä silloin tarkkaan ottaen pitäisi muuttaa, pitäisikö lopettaa perunoiden syönti, lopettaa tämä netin käyttö, muuttaa asumaan ihan muualle vai mitä. Ja loppuisivatko juuri tuollaiset unennäöt sitten ihan varmasti, tulisiko sotilastoimintaan liittyvien räjähdysten tilalle vaikka unia missä jossain tietyömaalla räjäytettäisiin kalliota. Jos tulisi, olisiko se taas merkki tarpeesta muuttaa kiireesti elämäntapoja?
Luku kolme on yleensä vaaran luku...minusta se on vain kokonaisluku joka seuraa kakkosta ja edeltää nelosta. Onko vielä vaaraa jos on murtoluku lähellä kolmosta, esim. 2,89 tai 3,14?Jälkimmäinen on piin likiarvo ja paljon käytetty? Jos unessa rakentelee jotakin missä pyöreän esineen halkaisijatiedolla pitää laskea sen kehäpituus, joutuu käyttämään lukua 3,14, onko paha juttu, mitä tarkoittaa, olisiko pikainen täydellinen elämänmuutos paikallaan? pahapii kirjoitti:
Aika levotonta, olisiko vaan terveyden kannalta parasta lopettaa väkinäiset unien "tulkinnat"? Kun tulkintasi mukaan joku unessa nähty räjähdys on ohje muuttaa kiireesti elämäntapoja, mitä silloin tarkkaan ottaen pitäisi muuttaa, pitäisikö lopettaa perunoiden syönti, lopettaa tämä netin käyttö, muuttaa asumaan ihan muualle vai mitä. Ja loppuisivatko juuri tuollaiset unennäöt sitten ihan varmasti, tulisiko sotilastoimintaan liittyvien räjähdysten tilalle vaikka unia missä jossain tietyömaalla räjäytettäisiin kalliota. Jos tulisi, olisiko se taas merkki tarpeesta muuttaa kiireesti elämäntapoja?
Luku kolme on yleensä vaaran luku...minusta se on vain kokonaisluku joka seuraa kakkosta ja edeltää nelosta. Onko vielä vaaraa jos on murtoluku lähellä kolmosta, esim. 2,89 tai 3,14?Jälkimmäinen on piin likiarvo ja paljon käytetty? Jos unessa rakentelee jotakin missä pyöreän esineen halkaisijatiedolla pitää laskea sen kehäpituus, joutuu käyttämään lukua 3,14, onko paha juttu, mitä tarkoittaa, olisiko pikainen täydellinen elämänmuutos paikallaan?Ehee, tästä näkee, ettei unien tulkinta sovi kaikille. Tulkitsen vain omia uniani, ja eivät unet mitään käske tai kehota tekemään.
Joskus ne saattavat antaa uusia ajatuksia, joita ei päiväsaikaan ole huomannut tai hoksannut.
Olet hauskasti irrottanut yksittäisiä juttuja omiksi asioikseen.
Unessa jos jotain näkee se on aina jossain asiayhteydessä, jossa sen voi tulkita, jos haluaa.
Elämänmuutos voi olla ajatuskulkujenkin muuttanmista tiettyyn suuntaan. Sitä tässä elämänvaiheessa odotetaan, mutta en halluu, en.
Olen peluri, vain pelikorteilla, mutta numeroilla on tärkeä merkitys myös unien tulkinnassakin ko asiayhteydessä.
Piinarvo on kaikin puolin hyvä luku, jos sen näkisi unessa, jossa kirjoittaa numeroita lottokuponkiin, siinähän olisi kolme varmaa numeroa, tai jospa ne kertovat voittosumman... niin jopa voisi elämänmuutosta alkaa suunnittelemaan... edellyttäen, että uni on enneuni ja että se uni vielä toteutuisi.
Ei unet ole terveydelle vaarallisia, jos nukkuu riittävästi.
Vime yönä näin oksennusunen, olen joutunut nielemään jotain inhottavaa, sitäköhän se tarkoitti, mene ja tiedä.
Hauskaahan se on, unien tulkinta... kokemuksesta tiedän, että yleensä kannattaa olla hiljaa omista unistaan... hykerrellä sitten vain jälkikäteen.- vääryydet-aina-pahajuttu
maissii kirjoitti:
Ehee, tästä näkee, ettei unien tulkinta sovi kaikille. Tulkitsen vain omia uniani, ja eivät unet mitään käske tai kehota tekemään.
Joskus ne saattavat antaa uusia ajatuksia, joita ei päiväsaikaan ole huomannut tai hoksannut.
Unessa jos jotain näkee se on aina jossain asiayhteydessä, jossa sen voi tulkita, jos haluaa.
Elämänmuutos voi olla ajatuskulkujenkin muuttanmista tiettyyn suuntaan. Sitä tässä elämänvaiheessa odotetaan, mutta en halluu, en.
Olen peluri, vain pelikorteilla, mutta numeroilla on tärkeä merkitys myös unien tulkinnassakin ko asiayhteydessä.
Piinarvo on kaikin puolin hyvä luku, jos sen näkisi unessa, jossa kirjoittaa numeroita lottokuponkiin, siinähän olisi kolme varmaa numeroa, tai jospa ne kertovat voittosumman... niin jopa voisi elämänmuutosta alkaa suunnittelemaan... edellyttäen, että uni on enneuni ja että se uni vielä toteutuisi.
Vime yönä näin oksennusunen, olen joutunut nielemään jotain inhottavaa, sitäköhän se tarkoitti, mene ja tiedä.
Hauskaahan se on, unien tulkinta... kokemuksesta tiedän, että yleensä kannattaa olla hiljaa omista unistaan... hykerrellä sitten vain jälkikäteen.sinun oksennus-uni tarkottaa : olet kokenu vääryyttä, siksi oksennat,
- pahajuttu-
vääryydet-aina-pahajuttu kirjoitti:
sinun oksennus-uni tarkottaa : olet kokenu vääryyttä, siksi oksennat,
niin tai tulet kokemaan vääryyttä tulevaisuudessa,
- hyväpii
maissii kirjoitti:
Ehee, tästä näkee, ettei unien tulkinta sovi kaikille. Tulkitsen vain omia uniani, ja eivät unet mitään käske tai kehota tekemään.
Hauskaahan se on, unien tulkinta... kokemuksesta tiedän, että yleensä kannattaa olla hiljaa omista unistaan... hykerrellä sitten vain jälkikäteen.Joo, eivät unet ole terveydelle vaarallisia, niin en kai kirjoittanutkaan. Mutta se tulkitseminen saattaa olla, varsinkin jo valmiiksi vähän höpöhöpölle altistuneille ihmisille, kun sekoitetaan jumalaa ja kaikkea samaan soppaan, hauskaahan siitä saattaa tulla, paitsi että tälläkin sivulla joku tulkitsija jo valittaa tuskaansa...
Piin arvosta saisi vaikka kaikki lottonumerot, tuohan on vain likiarvo, niitä desimaaleja tiedetään riittävän ja riittävän. Kun hiljan lähetettiin satelliitti yhdeksän vuotta kestävälle (meno)matkalle olikohan Merkuriukseen, lienevät matkan suunnittelijat joutuneet laskelmissaan käyttämään piitäkin kymmenen tai kahdenkymmenen desimaalin tarkkuudella!
Tuohon laitteeseenhan tuli paljon suomalaisten kehittelemää tekniikkaa, että sillä se nyt tuli mieleen. - tätä-mieltä
hyväpii kirjoitti:
Joo, eivät unet ole terveydelle vaarallisia, niin en kai kirjoittanutkaan. Mutta se tulkitseminen saattaa olla, varsinkin jo valmiiksi vähän höpöhöpölle altistuneille ihmisille, kun sekoitetaan jumalaa ja kaikkea samaan soppaan, hauskaahan siitä saattaa tulla, paitsi että tälläkin sivulla joku tulkitsija jo valittaa tuskaansa...
Piin arvosta saisi vaikka kaikki lottonumerot, tuohan on vain likiarvo, niitä desimaaleja tiedetään riittävän ja riittävän. Kun hiljan lähetettiin satelliitti yhdeksän vuotta kestävälle (meno)matkalle olikohan Merkuriukseen, lienevät matkan suunnittelijat joutuneet laskelmissaan käyttämään piitäkin kymmenen tai kahdenkymmenen desimaalin tarkkuudella!
Tuohon laitteeseenhan tuli paljon suomalaisten kehittelemää tekniikkaa, että sillä se nyt tuli mieleen.Joo, mutta unilla on aina jokin viesti,
sekavat unet tarkottaa psyykkeen sekavuuta, selvittämättömiä asioita,
kuten alempa amutuksi tuleminen taroittaa henkilöön kohdistuvia vääryyksiä tulevana aikoina, ym,
jokain pohtikoon itsekseen tai jättäköön pohtimatta mitä unet merkitsee, - piipaatulee
tätä-mieltä kirjoitti:
Joo, mutta unilla on aina jokin viesti,
sekavat unet tarkottaa psyykkeen sekavuuta, selvittämättömiä asioita,
kuten alempa amutuksi tuleminen taroittaa henkilöön kohdistuvia vääryyksiä tulevana aikoina, ym,
jokain pohtikoon itsekseen tai jättäköön pohtimatta mitä unet merkitsee,Tuosta se hulluus juuri alkaa: Unilla on aina jokin viesti... ja on siis AINA tulkittava kaikki unet jotenkin, yksi tulkitsee saman asian yhdellä tavalla ja toinen toisella jne., ja jokainen tulkitsija tulkitsee oman tulkintansa olevan ikään kuin virallinen ja oikea. Sitä psyyken sekavuutta alkaa aidosti olla se, että pakkomielteenomaisesti tulkitaan ja tulkitaan.
- Aamulla.varhain
Sexsi unesta herätessä tajuu mistä kyse ja kohde on tutun oloinen.
- Aamusexiä-kö
Paas pilkut ja / tai pisteet kohilleen että virkkeestäsi tulee ymmärrettävä.
- Sitä.Merkitsee
On tullut nukuttua.
- toistuvat-unet
Minä näen unia, jotka toistuvat usein yöstä toiseen, mutta ei aina jatkuvasti. Aikaisemmin näin unia sellaisista sotatoimista, jotka kohdistuivat lapsuuskotini maisemiin, vaikka todellisuudessa ei ole niistä mitään kokemusta.
Usein tuli joitain pommikoneita ja ampumisia, joita täytyi mennä piiloon, mutta onneksi ei osumia tullut, sillä aina niistä selvittiin, siis minä.
Tulkitsen tuon unen, että meidan tiet mieheni kanssa erosi, koska sen jälkeen en ole nähnyt näitä unia.,,
Mutta tämä toinen uni on ihmeellisin, koska se toistuu jatkuvaasti. Olen siis kirjanpitäjä unessani, mutta tilit osoittivat valtavaa ylijäämä, jotka talletin omille tileilleni ja silloin oli ne SYP-KOP ja PSP. Tunnen ainaista pelkoa, että kaikki paljastuu, mutta niin ei käy.
Sitten uni jatkuu ja ystäväni tarvitsevat rahaa, joita annan, mutta sitten tulee sekaannusta, että missä pankissa oli vielä rahaa? Aina on rahaa jäänyt, siis en ole antanut viimeisiäni.
Miksi tämä sama uni toistuu vuodesta toiseen? Olisi hienoa omistaa niinpaljon varoja, että voi auttaa, mutta onko joku kirjanpito rikos tämän takana? Silloisen esimieheni vaatimuksesta jouduin kirjoittamaan verovirastolle valheelisia tiedotteita. Itse en niistä saanut rahaa. - elämän-tuskaa-tunnen
toistuvat-unet kirjoitti:
Minä näen unia, jotka toistuvat usein yöstä toiseen, mutta ei aina jatkuvasti. Aikaisemmin näin unia sellaisista sotatoimista, jotka kohdistuivat lapsuuskotini maisemiin, vaikka todellisuudessa ei ole niistä mitään kokemusta.
Usein tuli joitain pommikoneita ja ampumisia, joita täytyi mennä piiloon, mutta onneksi ei osumia tullut, sillä aina niistä selvittiin, siis minä.
Tulkitsen tuon unen, että meidan tiet mieheni kanssa erosi, koska sen jälkeen en ole nähnyt näitä unia.,,
Mutta tämä toinen uni on ihmeellisin, koska se toistuu jatkuvaasti. Olen siis kirjanpitäjä unessani, mutta tilit osoittivat valtavaa ylijäämä, jotka talletin omille tileilleni ja silloin oli ne SYP-KOP ja PSP. Tunnen ainaista pelkoa, että kaikki paljastuu, mutta niin ei käy.
Sitten uni jatkuu ja ystäväni tarvitsevat rahaa, joita annan, mutta sitten tulee sekaannusta, että missä pankissa oli vielä rahaa? Aina on rahaa jäänyt, siis en ole antanut viimeisiäni.
Miksi tämä sama uni toistuu vuodesta toiseen? Olisi hienoa omistaa niinpaljon varoja, että voi auttaa, mutta onko joku kirjanpito rikos tämän takana? Silloisen esimieheni vaatimuksesta jouduin kirjoittamaan verovirastolle valheelisia tiedotteita. Itse en niistä saanut rahaa.Vastausestasi tuli vanhat unet mieleen,
kymmeniä vuosia sitten näin usein unta
että minut ammuttiin,
joskus tunsin kuinka luoti lävisti ruumiini, odotin kulevani, en kuitenkaa kuollu,
heräsin terveenä, painajainen vaan ihmetyttää edelleenki tai oikeestaan ei,
sillä paljon olen kokeu vääryytä pitkän elämän aikana,
edelleen ne vääryydet viistää siellussa, ne ei parane koskaan, luoja armahtakoon,
nyt elämä on eletty, kaikki on takanapäin,
paljon olen elämän aiheuttamaa huolta ja tuskaa tuntenu elämäni varrella,
nyt rukoilen jälkeläisten puolesta jumalalta suojelua varjelua ja esi-isien aiheuttamia syntien suraamuksia,
kun raamatussa sanotaan
" jumala rankaisee esi-isien tekemät synnit seuraavaan polveenki asti,
tähän pyydän sielunipohjata anteeksi antoa
ja a r m o a kaikille lapsilleni ja lasten-lapsille,
sillä jeesuski sanoi " anna heille anteeksi, sillä he ei tiedä mitä he tekevät "
ihminen on hyvin hyvin hyvin vajaa täydellisyydessään, - Tosion
toistuvat-unet kirjoitti:
Miksi tämä sama uni toistuu vuodesta toiseen? Olisi hienoa omistaa niinpaljon varoja, että voi auttaa, mutta onko joku kirjanpito rikos tämän takana? Silloisen esimieheni vaatimuksesta jouduin kirjoittamaan verovirastolle valheelisia tiedotteita. Itse en niistä saanut rahaa.Mutta eivätkö mahdolliset rikokset olisi jo joka tapauksessa juridisesti vanhentuneet, ei kai noilla nimillä toimivia pankkejakaan ole enää aikoihin ollut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223