Kokemuksia siipipyöristä

Kumiveneiliä

Olin kauhuissani, kun katsoin kumisen siipipyörän merkillistä 120 euron hintaa. Vastaavanlainen tarvikeosa BIltemassa maksoi 12 euroa. Voi olla että joudun vaihtamaan Bilteman version ehkä joka toinen vuosi, mutta mahtaako merkillisen varaosan laatu todella olla kymmenkertainen tähän yksinkertaiseen kumituotteeseen nähden, eli voisiko tuolla mennä kymmenen vuotta?

Mitä kokemuksia siipipyöristä, onko merkillä rahallista vastinetta?

39

1319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bofiytunömu

      D1-30 moottorissa Volvon alkuperäinen kesti 7 vuotta ja n 800h.

      • ja.sitten.paukahti

        Aha. Ja sit kone leikkasi kiinni, vai mitä tapahtui, kun tiedät, että se ei enempää kestänyt?


      • bofiytunömu
        ja.sitten.paukahti kirjoitti:

        Aha. Ja sit kone leikkasi kiinni, vai mitä tapahtui, kun tiedät, että se ei enempää kestänyt?

        Ei leikannut moottori kiinni vaan vaihdoin uuteen kun veden tulo pakoputkesta loppui.


    • A41hjlöäå

      A41'ssä Bilteman siipipyörästä oli kaikki siivet poikki 2 kesän jälkeen. Avattu maaliskuussa.
      Eli jos käytät, niin vaihto joka vuosi.

      • dsadadsd

        Itselläni lähti kahdeksas kesä samalla bilteman siipipyörällä, hyvältä näytti kun tarkistin.


      • siipip

        No sulla onkin varmaan vielä ajalta ennen EU-direktiiviä joka kielsi kestävän materiaalin noissa pyörissä.


      • vedenpäälläkelluvat

        Kelluminen veden päällä, onhan sellainen hauskaa ja voi onkia kaloja ihan luvallisesti kokeillen että tuleekohan kaloja. Turkulaiset jotkut voivat tietää minkälaisia houkuttavia pyydyksiä voi kaloille laittaa :)

        Joskus kun olimme kalalla, siis uistelemassa veneellä, oli monia siimoja vedessä, nopeasti tuli myrsky ja olin ajamassa, että: on pakko ottaa siimat pois vedestä, niin kova myrsky tulee että on pakko käyttää moottoria ja ajettava tuota aallokkoa vastaan suoraan tehoilla sitten.


      • Kestää.minkä.muutkinn

        Bilteman siipipyörät tehdään euroopassa, Volvon "alkuperäiset" kiinassa. Ongelma ei siis taida olla siinä soopipyörässä hankinta- tai valmistupaikasta kiinni, eikä myöskään hinnasta. Ratkasevin on tuuri ja kuinka hyvä on asennuskohteessa esim. "pesä".


    • bilteman

      kympin siipipyörä kestää ainakin tunnin ajoa ilman vettäkin.

    • hjkhjkhjkhjk

      Jospa pilkku oli väärässa kohtaa.

    • seijaHuttunen

      Vaihdan pyörykän joka kesä ja se on Jabsco eli Jonsson. Säästäkää työ amatöörit.

      • Tupla-ostos

        Yllättävän vaikea on saada oikeaa siipipyörää tai vetolaitteen laakeripesän sinkkiä kaupasta. Näitä kahta hain vetolaitteeseen joka on Suomen ehkä kolmanneksi yleisin, eli Bravo 1. Helsinkiläisessä auto- ja venealan liikkeestä myivät väärän sinkin , joka hajosi asennettassa , koska ei ollut oikea osa , vaan ilmeisesti melkein oikea, Martyr -merkkinen. Ja erillisen mv-pumpun (Johnson) siipipyörä, vaikka minulla oli malli mukana , 10-siipinen , niin myivät 8-siipisen tilalle. Ja kauhea etsiminen, ei mulla kiire ollut, mutta ihmettelin , että kyllä kestää. Olin luullut tuota kauppaa ammattilaiseksi, mutta ei. Ostajan pitäisi ottaa itse selville näköjään malli ja tilata netistä.


      • Intertetistähän.ne
        Tupla-ostos kirjoitti:

        Yllättävän vaikea on saada oikeaa siipipyörää tai vetolaitteen laakeripesän sinkkiä kaupasta. Näitä kahta hain vetolaitteeseen joka on Suomen ehkä kolmanneksi yleisin, eli Bravo 1. Helsinkiläisessä auto- ja venealan liikkeestä myivät väärän sinkin , joka hajosi asennettassa , koska ei ollut oikea osa , vaan ilmeisesti melkein oikea, Martyr -merkkinen. Ja erillisen mv-pumpun (Johnson) siipipyörä, vaikka minulla oli malli mukana , 10-siipinen , niin myivät 8-siipisen tilalle. Ja kauhea etsiminen, ei mulla kiire ollut, mutta ihmettelin , että kyllä kestää. Olin luullut tuota kauppaa ammattilaiseksi, mutta ei. Ostajan pitäisi ottaa itse selville näköjään malli ja tilata netistä.

        Tuollaiseksi se valitettavasti on mennyt, edes erikoisliikkeissä, ei ole osaavaa vastuuntuntoista myyntiväkeä. Hinnoittelu kyllä hallitaan, ja rahastetaan niin saatanasti.


      • Tupla-ostos

        Joo. Siipipyörän hinta oli firman nettisivuilla 9 e , mutta tuo maksoi 20 e. En viitsinyt nikotella , kun myyjällä meni niin kauan osan hakemiseen. Uskoin , että varmasti tulee oikea osa, kun hätiköimättä haetaan ja hinnastossa kai oli virhe. En kehdannut mennä valittamaan , kun myyjä selkeästi kyllä yritti parhaansa, ja asun kaukana , tunnin ajomatkan päässä .


      • Tupla-ostos
        Tupla-ostos kirjoitti:

        Joo. Siipipyörän hinta oli firman nettisivuilla 9 e , mutta tuo maksoi 20 e. En viitsinyt nikotella , kun myyjällä meni niin kauan osan hakemiseen. Uskoin , että varmasti tulee oikea osa, kun hätiköimättä haetaan ja hinnastossa kai oli virhe. En kehdannut mennä valittamaan , kun myyjä selkeästi kyllä yritti parhaansa, ja asun kaukana , tunnin ajomatkan päässä .

        tarkooitin siis sinkin hintaa tuossa.


    • 1GM10

      Paljonko virallinen pikku-Yanmarin siipipyörä maksaa?

    • VPD6

      Ihan mielenkiinnosta kyselen. Mihin venemoottoriin moottoriin siipipyörä maksaa 120€, ja tarvikeosat saa Biltemasta 12€:lla?

      • Setämiess

        Ei nyt kannata kai alkaa pilunnussiaksi. Etkö ymmärrä oikein pointtia?


    • siipipyörylä

      Yanmarin 4 jh sarja siipipyörä alkuperäisenä on sen 120 € sama pyörä mm joissakin volvopentoisssa jne.

      • Kerro

        Missä noita Yanmarin impellereitä myydään noin kalliilla hinnalla?


      • Miksi.tärkeätä
        Kerro kirjoitti:

        Missä noita Yanmarin impellereitä myydään noin kalliilla hinnalla?

        Onko sillä tosiaan jotain merkitystä?


      • Paljonko_maksaa

        Mistä niitä sitten ostetaan edullisesti?


      • VPD6
        Miksi.tärkeätä kirjoitti:

        Onko sillä tosiaan jotain merkitystä?

        Onhan sillä merkitystä missä noin kallis hinta mukamas on. Linkki Suomessa olevan alkuperäisiä Yanmar varaosia ja huolto-osia myyvän sivulle vahvistaisi asian. Muutenhan täällä voi kuka tahansa vetäistä "hatusta" noita hintoja.


      • Outoa.avautumista
        VPD6 kirjoitti:

        Onhan sillä merkitystä missä noin kallis hinta mukamas on. Linkki Suomessa olevan alkuperäisiä Yanmar varaosia ja huolto-osia myyvän sivulle vahvistaisi asian. Muutenhan täällä voi kuka tahansa vetäistä "hatusta" noita hintoja.

        Huonoa pilaako ?


      • Keksittyä

        Sadankahdenkympin hinta on siis vedetty hatusta, ei sellaista ole.


      • Thbtgjh
        Keksittyä kirjoitti:

        Sadankahdenkympin hinta on siis vedetty hatusta, ei sellaista ole.

        Onko se jotenkin sinulta pois? Vai mikä on ongelma?


      • suttuajasekundaa
        Thbtgjh kirjoitti:

        Onko se jotenkin sinulta pois? Vai mikä on ongelma?

        Kun esitetään tietylle tuotteelle eksaktisti tietty hinta, olisi kohtuullista kysyttäessä kertoa, mistä ko. tuotetta saa ko. hintaan. Aloittaja ei vieläkään ole kertonut.


      • Tjijkkgvlh
        suttuajasekundaa kirjoitti:

        Kun esitetään tietylle tuotteelle eksaktisti tietty hinta, olisi kohtuullista kysyttäessä kertoa, mistä ko. tuotetta saa ko. hintaan. Aloittaja ei vieläkään ole kertonut.

        Minulle ainakin on jokseenkin yhdentekevää, jos jossakin vaikka satuttaisi myymään jotakin impelleriä 120:lla eurolla koska en kuitenkaan moista hintaa maksaisi.


      • tatun.visokasta
        Tjijkkgvlh kirjoitti:

        Minulle ainakin on jokseenkin yhdentekevää, jos jossakin vaikka satuttaisi myymään jotakin impelleriä 120:lla eurolla koska en kuitenkaan moista hintaa maksaisi.

        Suomalaisryhmä kävi veneellä kuussa.

        Minulle on yhdentekevää vaikka olisi sattunut käymäänkin, koska en kuitenkaan itse veneilisi kuuhun.


      • Asiat.kohdillaan
        tatun.visokasta kirjoitti:

        Suomalaisryhmä kävi veneellä kuussa.

        Minulle on yhdentekevää vaikka olisi sattunut käymäänkin, koska en kuitenkaan itse veneilisi kuuhun.

        Joku vertaa ylihinnoiteltuja varaosia veneellä käyntiin kuussa... jep jep.


      • Aloitus
        Asiat.kohdillaan kirjoitti:

        Joku vertaa ylihinnoiteltuja varaosia veneellä käyntiin kuussa... jep jep.

        Aloittaja olisi sitten voinut yhtä hyvin kertoa veneilystään Kuuhun, se olisi yhtä fiksu aloitus.


    • Ei_valittamist

      Olen käyttänyt bilteman siipipyöriä jo niin kauan, etten muista milloin ostin ensimmäisen. Vaihdan sen 5 - 6 vuoden välein uuteen varmuuden vuoksi. Koskaan ei ole siipiä irronnut tai murtumia ollut, mielestäni mainio hinta-laatusuhde.

    • oy.kiven.alla.ab

      Kuka on nyjyään Yanmarin virallinen edustaja? Telvan sivuillakaan ei mitään Yanmarista.

      • Googlella.onneen

      • ajantasa

        Kävin muutamia vuosia sitten tuolla Leeveneessä ostamassa Yanmariin osaa kuten olin tehnyt ennenkin, mutta kertoivat etteivät enää edusta merkkiä. Onko asia nyt taas muuttunut toisinpäin?


      • käettömille

        Tuon karttalnkin antamaan Topboatiinkaan turha mennä tiedustelemaan impelleriä. Sinne veneenkorjausvaatteissa saapuva asiakas saa vain torjuvaa ja alentavaa kohtelua, ja vaikka siellä impelleri olisikin niin sen hintakin on tophinta


    • oiskotämä

      Ekströmin konkan jälkeen kertoivat edustuksen siirtyneen Otto Brantille. Siitä tosin on jo vuosia.

      • entiedä

        Telva möi niitä siipipyöria ja muuta Leeveneen lopetettua myynnin. Nyt ei Telvakaan taida enää myydä.


    • ohessa

      Virallisia Yanmarin impellereitä saanee Suomesta vain ostamalla koko moottori, mistäs niitä sitten saa Helsingissä rannikolla?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe