Kauneimmat Linux-distrot

Solus-kokeiluun

Tuli mieleen etsiä joku uudempi designiltaan moderni ja kaunis Linux-distro, ubuntun ruskeus kun ei oikein viehätä.

https://fossbytes.com/most-beautiful-linux-distros/

Noista sitten silmä kiintyi Solukseen. Solus 3 Budgie .iso, koko vain vähän yli GB.
Tikulle ja kokeiluun toiselle koneelle.

Ainakin hyvältä näyttää!
Sopivan konservatiivinen kuitenkin.

14

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exBersel

      Jätän käymättä tuolla sivustolla

      • niii.son

        Paree nii mel kaikil ja myöskii lopuil!


    • Solus-kokeiluun

      Kumma että wifi löytyi tikulta kokeillessa, mutta ei sitten enää asennuksen jälkeen.
      Sääli. Muuten niin nätti tuo Solus.
      Pitääpä tutkia netistä että mikähän siinäkin on.

    • ysjyrwjwyrtj

      Ruskeus?

      • werpers

        Irlannin väri taitaa olla ennemminkin vihreä mutta joillakin mitään mistään tietämättömillä kommentoijilla on vielä vaipoissa (vaalean)ruskeaa.


    • Never

      Kädettömimmät ei osaa edes taustakuvaa tai teemaa vaihtaa...

      • Solus-kokeiluun

        Eihän ne.

        Mutta osaatko sinä sanoa kuinka Solus 3 Budgiessa saa toimimattoman wifin toimimaan?
        Näyttäisi myös Bluetooth toimimattomalta, en ole aivan varma kuitenkaan.


      • solussa
        Solus-kokeiluun kirjoitti:

        Eihän ne.

        Mutta osaatko sinä sanoa kuinka Solus 3 Budgiessa saa toimimattoman wifin toimimaan?
        Näyttäisi myös Bluetooth toimimattomalta, en ole aivan varma kuitenkaan.

        Solus:ssa saa Wlan/Wifin toimimaan kun antaa Wlan/wifin salasanan, ei se muuta vaadi.
        Toimii sekä livenä ettäasennettuna.


      • Solus-kokeiluun
        solussa kirjoitti:

        Solus:ssa saa Wlan/Wifin toimimaan kun antaa Wlan/wifin salasanan, ei se muuta vaadi.
        Toimii sekä livenä ettäasennettuna.

        No kun tässä koneessa käyttöjärjestelmän (graafisen käyttöliittymän) asetukset sanoo, ettei koneessa ole mitään wifi-laitteita.

        Mitään wifi-verkkoja ei myöskään kone näytä näkevän.

        lshw (kun sen ensin oli asentanut) sanoo kyllä että koneessa on wlan-kortti mutta että se on disabled :

        *-network DISABLED
        description: Wireless interface
        product: Centrino Advanced-N 6205 [Taylor Peak]
        vendor: Intel Corporation
        physical id: 0
        bus info: pci@0000:0a:00.0
        logical name: wlp10s0
        version: 34
        serial: 8c:70:5a:37:32:a8
        width: 64 bits
        clock: 33MHz
        capabilities: pm msi pciexpress bus_master cap_list ethernet physical wireless
        configuration: broadcast=yes driver=iwlwifi driverversion=4.15.18-67.current firmware=18.168.6.1 latency=0 link=no multicast=yes wireless=IEEE 802.11
        resources: irq:29 memory:f0c00000-f0c01fff

        lspci myös sanoo että koneessa wlan-kortti on:

        0a:00.0 Network controller: Intel Corporation Centrino Advanced-N 6205 [Taylor Peak] (rev 34)

        Ja kyllä tässä tuollainen on, olen koneen purkanut ja kortin aivan omilla silmillä nähnyt.

        Koneessa on wlanille aivan fyysinenkin nappula, se on ON asennossa. Nappula toimii aivan oikein.

        Ethernet/LAN toimii normaalisti.


      • Solus-kokeiluun
        solussa kirjoitti:

        Solus:ssa saa Wlan/Wifin toimimaan kun antaa Wlan/wifin salasanan, ei se muuta vaadi.
        Toimii sekä livenä ettäasennettuna.

        rfkill list all

        sanoo:

        0: phy0: Wireless LAN
        Soft blocked: yes
        Hard blocked: no


      • Solus-kokeiluun
        solussa kirjoitti:

        Solus:ssa saa Wlan/Wifin toimimaan kun antaa Wlan/wifin salasanan, ei se muuta vaadi.
        Toimii sekä livenä ettäasennettuna.

        Jos komentaa

        rfkill unblock all

        tapahtuu että:

        rfkill list all

        0: phy0: Wireless LAN
        Soft blocked: no
        Hard blocked: no

        Mutta rebootin jälkeen tilanne on taas sama:

        rfkill list all

        0: phy0: Wireless LAN
        Soft blocked: yes
        Hard blocked: no


      • Solus-kokeiluun
        solussa kirjoitti:

        Solus:ssa saa Wlan/Wifin toimimaan kun antaa Wlan/wifin salasanan, ei se muuta vaadi.
        Toimii sekä livenä ettäasennettuna.

        No nyt sain wifin toimimaan!

        Olikin aika yksinkertainen homma, graafisen wi-fi asetussivun yläosassa oli vain kaksi vipstaakia, joista toinen eli wifi piti laittaa ON ja toinen eli lentotila OFF.

        Sitten saattoi syöttää wlan salasanan yms. tiedot tallentaa.
        Nyt wlan toimii, myös uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

        Outoa on kyllä, että oletusarvoisesti Soluksessa wi-fi ei edes ole päällä.

        Mutta muuten kiva tämä on.


    • Kaunein on tietysti Gentoo... Itse en kaipaa pyörivää kuutiota, sadetta, tulenlieskoja ja ties mitä efektejä työpöydälle. Kaikkiin työpöytiin löytyy paljon erilaisia teemoja joista voi valita mieleisensä. Nopein on OpenBox sopivilla pikanäppäimillä ja kevyellä paneelilla. Pienellä säädöllä saa myös hyvin nätiksi.

      • Solus-kokeiluun

        Minimalismi funktionaalisuudesta tinkimättä on tietysti kaunista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe