Vein roskat, jotka olin lajitellutihan oikein.

minuus.tallella

Biot biojätepussissa omaan keräilyastiaan roskakatoksessa.
Kartonki, huuhdellun maitopurkin sisään kymmenen maitopurkkia, siihen toiseen muut kartongit jotka taiteltuina siihen mahtuivat.
Kartonkilaatikkoon lisäksi ne pakkauspahvit joita olin taitellut ja niputtanut.
Kaikki muovijäte yhteen muovipakkaukseen tungettuna sekajätteeseen, joka menee polttolaitokselle.
Yritän etsiä muoviastioille keräilypisteen, siis, niille, joihin on pakattu rasvat, jugurtit, raejuustot, maitorahkat, tms. tuoretuote.

Joko sinä lajittelet omat roskasi!

39

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putipuhdas

"Joko sinä lajittelet omat roskasi!"

Totta´kai ja tarkasti, ja senkin, kuten tyttäreni opasti, että savukeaskista menee metalliin se tinakuorinen, , pahviin se itse aski ja sekajätteeseen se sellofani, joka on sen askin päällä.

Kaikki metallipurkit, maitotölkit, lasiastiat pese ennen kierrätykseen viemistä.

Harmittaa vain, kun paperinkeräys laatikossa on kartonkia ja sekajätettä ja päinvastoin, joten aikamoisen siivouksenkin teen käydessäni.

Harmi, että kodissani on silti aina siivous kesken!

• Kyllä. Tai olen lajitellut niin kauan kuin muistan, jopa ilman pakkoa, eli kierrätyslakia

• hohhhoijaa

Johan tuo jätelajittelu on ollut voimassa vaikka kuinka kauan ainakin asutuskeskuksissa, huvittavaa kun joku oikein aloituksessa selittää lajittelujaan. Myöhäisherännyt taitaa tämä ikäimmeinen olla.

• kyllähän_me

Sama tyyppi, joka kyselee minkäs hyvän työ sinä olet tehnyt tänään ?, ja miten sinä pyyhit piiskaustelineen hih'hih! mitenkäs sinä, oletkohan yhtä hyvä ja siisti kuin minä? Meitä on moneks nääs!

• minuus.tallella
        kyllähän_me kirjoitti:

Sama tyyppi, joka kyselee minkäs hyvän työ sinä olet tehnyt tänään ?, ja miten sinä pyyhit piiskaustelineen hih'hih! mitenkäs sinä, oletkohan yhtä hyvä ja siisti kuin minä? Meitä on moneks nääs!

Aloittaja ei ole tehnyt kumpaakaan !kyllähän me! nikin mainostamasta. Meitä on moneksi, kun lukee noita
        hohhhoijaa
        9.5.2018 12:21
        ja
        hohhhoijaa
        kirjoittamia viestivastauksia!

Asun talossa jossa suurin osa asukkaista heittää biojätteeseen muovikassissa viikon biojätteensä!
        Laittaa Parerijätteeseen paperit muovisäkeissä! jne.

Että ei aloittaja ole ihan tyhmä, eikä esitä tyhmiä kysymyksiä, kuten te kaksi vastaajaa, esititte tyhmiä vastauksia!

Oletteko tekoonne tyytyväisiä?
        Liikkeellä olikin taas pastan "viisaat kokkanokat" nokkimassa kirjoittajaa.

Aloittaja on ihan tyytyväinen tekstiinsä, ei haittaa jos teitä harmittaa kun joku muukin osaa tehdä jotain oikein.

• hajahtaa
        minuus.tallella kirjoitti:

Aloittaja ei ole tehnyt kumpaakaan !kyllähän me! nikin mainostamasta. Meitä on moneksi, kun lukee noita
        hohhhoijaa
        ja
        hohhhoijaa

Asun talossa jossa suurin osa asukkaista heittää biojätteeseen muovikassissa viikon biojätteensä!

Että ei aloittaja ole ihan tyhmä, eikä esitä tyhmiä kysymyksiä, kuten te kaksi vastaajaa, esititte tyhmiä vastauksia!

Aloittaja on ihan tyytyväinen tekstiinsä, ei haittaa jos teitä harmittaa kun joku muukin osaa tehdä jotain oikein.

Paskaako taloyhtiönne tapoja täällä levittelet ? Ketään ei kiinnosta läpitunkeva omahyväisyystesi.

• samaaloittaja
        minuus.tallella kirjoitti:

hohhhoijaa
        ja
        hohhhoijaa

Vahinko teki kahteen kertaan tuon hohhoijan.
        Tarkoitus oli kertoa, kuten tekstissä jo sanoin,
        kyllähän_me
        9.5.2018 12:33

ja hohhoijan vastausten liittymisestä toisiinsa ja aloitukseen kommentoineena!

• haisee.nyt.siellä
        hajahtaa kirjoitti:

Paskaako taloyhtiönne tapoja täällä levittelet ? Ketään ei kiinnosta läpitunkeva omahyväisyystesi.

enhän minä maininnut paskasta mitään!

• hajahtaa
        hajahtaa kirjoitti:

meillä haisee, haluan pois!

• Mielensäpaaduttaja
        samaaloittaja kirjoitti:

Vahinko teki kahteen kertaan tuon hohhoijan.
        Tarkoitus oli kertoa, kuten tekstissä jo sanoin,
        kyllähän_me

ja hohhoijan vastausten liittymisestä toisiinsa ja aloitukseen kommentoineena!

Mielenkiintoista keskustelua! Käydään ilmeisesti mielipiteenvaihtoa jonkun toisen ketjun teksteistä. Mitpäs jos minäkin:
        Juu, kyllä olit ihan oikeassa, kun vastasit sillä tavalla 28.4. minun esittämääni väitteeseen. Tosin sitten 1.5. joku oli eri mieltä, pahoitin niin mieleni.
        En kanna kaunaa kuitenkaan.

• aloittajana
        Mielensäpaaduttaja kirjoitti:

Mielenkiintoista keskustelua! Käydään ilmeisesti mielipiteenvaihtoa jonkun toisen ketjun teksteistä. Mitpäs jos minäkin:
        Juu, kyllä olit ihan oikeassa, kun vastasit sillä tavalla 28.4. minun esittämääni väitteeseen. Tosin sitten 1.5. joku oli eri mieltä, pahoitin niin mieleni.
        En kanna kaunaa kuitenkaan.

hohhhoijaa

UUSI
        Johan tuo jätelajittelu on ollut voimassa vaikka kuinka kauan ainakin asutuskeskuksissa, huvittavaa kun joku oikein aloituksessa selittää lajittelujaan. Myöhäisherännyt taitaa tämä ikäimmeinen olla.
        Kommentoi2IlmiannaJaa
        7 VASTAUSTA:
        UUSI
        kyllähän_me

Sama tyyppi, joka kyselee minkäs hyvän työ sinä olet tehnyt tänään ?, ja miten sinä pyyhit piiskaustelin... jne.

__________________________________________________________________________________

_Olisit voinut lukea ketjusta mihin on vastattu ja mitä kohtaa korjattu!

Tuossa yllä ne molemmat "Koppanokkaviestit"

Jos olet tarkistamassa kuka ja mitä kirjoittaa, hae ne vanhat viestisi joihin tämä aloittaja ei ole sormellaan koskenut. Eikä mene kurkkimaan mitä "hyvää" olet kysynyt, tai mihin "hyvään" olet saanut vastauksia!

Palstalla on vastaustoimintaa valvova yhden naisen komitea, joka yrittää ottaa haltuunsa sellaistakin mitä ei ole olemassa. Mielensäpaaduttaja / Koppanokka vert

______________________________________________________________________________
        Tässä hän sanoo näin; Mielensäpaaduttaja
        10.5.2018 7:37

"Mielensäpaaduttaja kommentoi:
        Mielenkiintoista keskustelua!
        Käydään ilmeisesti mielipiteenvaihtoa jonkun toisen ketjun teksteistä. Mitpäs jos minäkin:
        En kanna kaunaa kuitenkaan."

ja vastaus tuossa yllä!
        Huutele Sinä vaan! Laitoin korvatulpat!

• opittua.toteutan

Lajittelin roskat ja eilen tyhjensin kaikki neljä roskalajia ao. keräysastioihin. Perjantaina vien vanhat paristot keräykseen.

Tuntuu hasulta, mutta on totta, monessa talossa asukkaat eivät viis veisaa jäteasioista. Tuolla ylempänä eräs vastaaja jo sanoikin tekevänsä roskiksilla lajittelua kun ihmiset heittävät kaiken sekaisin.
      Metallijätteeseen kuuluvat myös ne leipäpussien pussinsulkijat!
      Niissä on metallia. Tapani on laittaa metasllijätteeseen myös lääkepakkausten läpipainopakkausten alumiini, se on kallista metallia ja pitäisikin kerätä muusta metallista erillisenä, mutta harva senkin kohdalla mieltää sen metalliksi.

Puutarhajätettä sisältävään jäteastiaan oli tässä laitettu saunan kiuaskivet!
      Huippua sekin. Ei kivi maadu, ei ole puutarhajätettä, on mineraali.

Toivottavasti me jo osaamme lajitella, ja opettaa sen lastenlapsillekin.
      Nythän lapsset kunnostutuivat ja pääsivät ihan telkkariin kertomaan jätekeräyksestä ja roskapoliisina olemisestaan.

Hyvää Helatorstaita.

• miksi.pitäisi

En lajittele. Talossamme on kaksi jäteastiaa, toinen biojätteelle ja toinen yleisjätteelle lisäksi lehdille eli paperille on omansa. Lehdet vien lehtien osastoon. Biojätteen ja sen muun roskan osalta ei maksa tehdä erittelyä, sillä talomme asukkaan tunkevat kaikkea kaikkeen eli biojätteestä löytyy suurimmaksi osaksi yleisroskaa mikrouunista lähtien ja yleisroskasta kaikenlaista ruoanjätettä, lehtiä ja puutarhatuoleja yms. Ihan sama siis minne roskani tungen, kunhan nyt johonkin lootaan. Olen myös katsellut roska-autoa eli lajitteleeko se näitä roskia. Ei lajittele, kaikki jätteet tyhjennentään yhteen moolokin kitaan. Sen pituinen se.

• jätelakia

Mikäli biojätteessä on sinne kuulumatonta jätettä, se katsotaankin sekajätteeksi ja tyhjennetään samaan lastiin kuin sekajäte, muuten niille on molemmille ihan eri keräysauto. Eri päivinä tyhjennetään ainakin meillä, ja useinpa se sekajäteauton on pakko tyhjentää biojäteastiakin, koska siellä on sinne kuulumatonta muovikassia ja säkkiä joita ei biokuljetus huoli.

Kalliiksi tulee jäteasiat taloyhtiöille kun ei niitä asioita vai saa ihmisten tapoihin korjattua.
        Osa asukkaista ei bviiksen vertaa välitä talon menoista ja tavoista, valitettavan monessa talossa, sanoo Jäteyhtiön neuvonta.

Olen liian tarkka omien jätteideni kanssa, lidlin leipäpussistakin revin sen muoviosan pois, että saan pussiin biojätteitä. Säästöä se on pienikin säästö, vaikka biojätepussilla vien bioskaan kaiken jätteen ämpäristäni. leipäpussi on "välipakkaus".

• 50-50

Oikein hyvä AP oikein hyvä. Olet hyvä tyyppi. Jos sinun laisiansa olisi 3 miljardia, hyvää tyyppiä niin maapallo pelastuis.
      Tarkoitan sais lisäaikaa. Lopputuloshan on kuitenkin kaiken elämän katoaminen kasvien ja eläinten osalta.

• e.lä.mä

En lajittele sen tekee laitos joka polttaa . Jätteet tänään on miljardi pisnes, täällä paloivat jota Napolin jätteet.

• elää

Oli hiljattain kuva jossain netissä, kun kylän yhteiseen jätepisteeseen oli kuljetettu vanhat huonekalut , hella, jääkaappi ja jopa auton renkaat.
        Ilmeisesti joillakin on sellainen mielikuva, että joku ne jätteet hoitaa, tai polttaa, kuten tuo e.l.ämä tuossa yllä.

Mitä jää tuleville sukupolville jos jokainen miettii ettei kuulu minulle!
        Saastetta ja pilattu ilmakehä.

• ihana-kevätilta

Älä nyt hyvä ihminen sure, useimmat ihmiset on jo aikaa lajitellut jätteet. Valistus on hyväksi, mutta miksi niin paniikinomaisesti luetella toisten virheitä?

Maailma on valtava pieneen suomeen verrattuna, joten koko maailmaa et voi saavuttaa saarnaamalla kuitenkaan. Suurten päästöjen vähentäminen on ratkaisvampaa ilmaston kannalta, lento ja autoliikenne, hiilenja puun polttaminen ja teollisuuden päästö!

Hyvää Helluntaiaattoa.

• e.lä.mä
        elää kirjoitti:

Oli hiljattain kuva jossain netissä, kun kylän yhteiseen jätepisteeseen oli kuljetettu vanhat huonekalut , hella, jääkaappi ja jopa auton renkaat.
        Ilmeisesti joillakin on sellainen mielikuva, että joku ne jätteet hoitaa, tai polttaa, kuten tuo e.l.ämä tuossa yllä.

Mitä jää tuleville sukupolville jos jokainen miettii ettei kuulu minulle!
        Saastetta ja pilattu ilmakehä.

Suomi ilman järkeä???

• lajittelu.OK

e.lä.mä Illempana apinalisällä vai mitä att?

• e.lä.mä
        lajittelu.OK kirjoitti:

e.lä.mä Illempana apinalisällä vai mitä att?

Da vott, finni on apina aina!!!

• ohikulkija-

Hyvä asia, että jätteet lajitellaan ja lajitellaan oikein, mutta ei siitä paineita kannata itselleen ottaa. Suurta syntiä ei ole laittaa pienet pahvi- ja paperipalaset kuivajätteisiin.
      Biojätteestä sanotaan ohjeissa: Pakkaa jäte muoviseen tai paperiseen pussiin tai sanomalehteen, älä käytä biohajoavia muovipusseja.
      Tuleehan nykyisin myös kuiva- ja sekajäte hyötykäyttöön , poltetaan sähköksi ja kaukolämmöksi.
      Esim. pantittomia juomatölkkejä ei kuitenkaan pidä laittaa sekajätteisiin. Sula alumiini kuulemma tukkii laitteistoja.

• minäkin.osaan

Pantittomat juomatölkit?
      Metalliahan ne on tietääkseni ja metalliakin kerätään.
      Kenelle te saarnaatte ettei pidä sitä tai tätä, jokainen sanoo mielipiteensä ilman rajoituksia tietääkseni.
      joka paikassa on ohjaajia mitä saa ja mitä ei saa sanoa tai ajatella.
      Saahan tänne muutkin sanoa jotain, aloittajahan kysyy lajittelitko, joo, lajittelin juomatölkit metalliksi!

• pedantti.lajittelija

Nuo valtamerien jätemuovialueet ovat tulleet kaikki war ll sodan jälkeen. Oli kyllä kauhistuttavia öljytankkerihaveritakin.
      Exxon Valdes arktisella alueella. Myös Antarktisella sattui öljytuho. Silti kierrättäminen ja jätteiden lajittelu on vä'lttämätöntä edes EU.alueella.

• Kodinhoito-opastajat

Monimuotoisia taloudenpitäjiä ilmaantunut meidän rahvaan edustajien opettajiksi. Annetaan ensin ohjeet mattojen tuulettamiseen ja nyt jätteiden kierrättämiseen.
      Tiedoksi, että myös pantittomat tölkit voi viedä kaupan luukkuun. Oikeaan osoitteeseen menevät, vaikkei niistä saa maksulappua.
      Seuraavaksi Ikkunanpesu?

• Haluaa.tietää

Kodinhoito-opastajat
        10.5.2018 7:43

Kuinka sinä ne peset, et kertonut!

• malliesimerkki

Meidän taloyhtiössä on jäteenkeräysasioita montaa sorttia varten, kuuliaisesti kannan jätteeni niille osotettuihin paikkoihin. Olen jo aloittanut sen kuolinsiivouksen, jota nykyään kehotetaan aloittamaan, ettei jälkipolvelle jää rasitusta vanhan mummon tarpeettomista tavaroista. Kierrättämistä olen myös harrastanut, monta miesystävääkin pistänyt kiertoon! 😉
      Mutta nyt yksinollessa ikkunoitani pestessä, on monta kertaa tullut mieleen, että tässäpä olisi miehelle tarvetta. Nääskun se ikkunanpesu vielä menettelee, mutta se avaaminen ja sulkeminen vasta voimia kysyy, niin piukassa ovat ikkunanpuitteet. Voimat on selvästi käsistä huvenneet, toinen ikävä homma on kirjan kansien irroittaminen, mihin jätteisiin ne muuten kuuluvat, pahveihinko? Ylpeä olen kuitenkin itsestäni kun vielä miltei kaikki kodin hommat sujuu, ikääkin jo 80 v.

• tuttutyttötäällä

Älä irroita kirjoista kansia, vie kirjat paikkaan josta joku saa ottaa luettavakseen.
        Monilla paikkakunnilla on esim. hyvähtekeväisyyskirpparissa mahdollisuus jättää tavaraa ilmaiseksi.
        Sellaisella kirpparilla josta ei vuokrata myyntipöytiä!
        Ostin tiistaina kolme kirjaa kirpparilta, euron kappale.
        Hakemani kirjan olen joskus löytänyt juuri tuollaisesta ilmaisjakelusta joka oli kirpputorin edessä kadulla olevalla pöydällä.

Miksi nykyisin ei arvosteta kirjoja.
        En itse kyllä kirjaa laita roskikseen.
        Lajittelen ja sama " perunkirjoituskrääsän" poistoa tässä on pakko harrastaa. Keräyslaatikoihin vien puhtaat ja ehjät, muut polttoon.

Parvekelasien pesu on kyllä vihoviimeistä, liian korkeat

• faracalle

Joskus otan ison roskan tiepuolesta ja vien sen kaupungin järjestämään roskalootaan. Ohikulkija hymähti kun otin ison pahvirosta pyöräni tarakalle.
      Oli siihen joskus talvella heitetty.

• että.näinkin

Ihmisen muisti on kummallinen järjestelmä.
        Se varastoi vanhoja tapoja ja asioita hyvinkin tarkkaan, mutta hävittää eilisen päivän kuin sitä ei olisi ollutkaan.
        Muistisairas, keppien kanssa liikkuva ihminen pysähtyi kadulla ja osoitteli kävelysauvansa kanssa muovipussia jota tuuli pullisteli nurmikkoalueella.
        Kysyin mitä nyt, mikä tuli?

"Ota pois!"
        ..tuo muovikassiko kysyin ja hain pussin nurmikolta.
        Oli hidasta päiväulkoilua.
        Lumen alta oli paljastunut tupakantumppeja, koiran kakkaa, karkkipaperia, kauppakuitteja, mitä kaikkea ihminen nyt keksiikin heittää maahan. Pahinta oli huumeruisku jota minä en edes havainnut, mutta Hän huomasi ja mikä ihmeellisintä, huusi isoon ääneen: " Hullut huumeorjat!"

• huh...mitähänvielä

että näinkin

juu ihan kauheaa, kamala näky, kaikki jalot mummelit auttaa putsaamaan kadunvarsia tai nurmikoita.
        Oih' huudahtaa lukijakin "miten ihmeellistä elämä voikaan olla"

• järkevämpää.olen.lukenut
        huh...mitähänvielä kirjoitti:

että näinkin

juu ihan kauheaa, kamala näky, kaikki jalot mummelit auttaa putsaamaan kadunvarsia tai nurmikoita.
        Oih' huudahtaa lukijakin "miten ihmeellistä elämä voikaan olla"

Olisit huutanut!
        Olisit saanut samalla ostajia tuotteillesi!

• Katsoin.jo

Kummallisia viestittelijöitä.
      Mikä asia tahansa, aiheena vaikka puhdas luonto, saa irvistelijät liikkeelle!
      Onko teillä niin vaikea elämä ettei mikään saa teitä rauhoittumaan ja miettimään mitä olette sanomassa.
      Oman mielenrauhani vuoksi en viitsisi irvistellä ihan joka ketjuun ja joka viestin jälkeen.
      On täällä meitä elämän kovaksi keittämiä ja on meitä pehmeiksi jääneitä, osa raakojakin versioita, mutta suvaitaan nyt edes toisiamme, kun maahanmuuttajatkin on täällä jo teilattu.

Mummot ja papat kerää roskansa, muutamille sekin on huvittavaa ja siitä pitää ihan mainita kuinka tyhmää on roska asiasta puhua.
      Me olemme saatuttaneet enemmän kun menneet sukupolvet yhteensä!
      Heillä ei ollut varaa kerätä krääsää joka täyttää kaatopaikat nykyisten ihmisten elintapojen vuoksi.

Katsotaanko peiliin?

• Saiturin.kaapit

Edelliset sukupolvet keksivät uusiokäyttöä kaikelle. Vanhoilla sanomalehdillä tapiseerattiin porstuat ja portaikot, ja ulkohuussiin tarvittiin paperia jatkuvasti.
        Jokainen purkki oli uusiokäytössä keittiön kaapissa, sokeriastiana, kahvipurkkina, jauholaatikkona. Peltipurkit olivat hyviä säilytysastioita, eivät päässeet hiiret käsiksi. Vaatteet leikattiin matonkuteiksi, lapset säästivät jopa karkkipaperit ja tekivät niistä kuusenkoristeita.
        Kaupan käärepaperit säästettiin piirustuspapereiksi. Kirjeet talletettiin ja sidottiin nipuiksi langalla. Vinteille kerättiin pärekoreihin vuosien aikana kerääntynyt pikkutavara, korjausta kaipaavat esineet ja muut tarpeettomat, sillä voihan olla, että joskus niille on taas käyttöä.
        Laudoista naputeltiin naulat talteen, ainahan niille käyttöä löytyy.
        Käytöstä poisjääneet villapaidat purettiin ja kudottiin uudestaan sukiksi ja kintaiksi, vaatteita pienennettiin ja korjailtiin uuteen uskoon, takit ratkottiin ja käännettiin nurjapuoli päällepäin. Ruuantähteet annettiin possulle.

Se oli kierrättämistä, jota joka taloudessa pakosta tehtiin, eikä sitä pidetty mitenkään kummallisena. Hyvän tavaran pois heittäminen sen sijaan oli tuhlaamista ja huonoa taloudenpitoa.
        Ny sitä pidetään itaruutena.

• sen.tuskin.tiedän.vertai

Kyllä Suomessa on vaurauttakin ollut isoimmissa talollisissa aikanaan, äidit tyttärineen paukuttelivat kangaspuita talvet pitkät. "

"Vedä verkaa kudo sarkaa, anna sukkulan käydä" kertoo laulu muistoista vieläkin.
      Kauniit kansallispukumme kertovat käden taidoista revinnäisineen, monet kotoiset maakuntien käsityöt löytyvät museoista yhä.

Sota-ajan muistot lienee ikäpolvemme tiedoissa, joskin onneksi kattoi vain joitakin vuosikymmeniä .
      Ei kaikista villapuseroista millään saanut purettua edes sukkalankaa,..pesussa vanuunut villa ei siihen suostunut.
      Maaseututaloudessa sopi antaa possuille perunankuoret ja ruuantähteet, hyötyviljelykin oli iso etu kaupunkioloihin nähden.
      Sotavuosien kangaspulaa vaatteissa koki sekä kaupunki että maaseutu, armeijan varustetarpeet kun oli pienen kangasteollisuutemme ensisijainen huoltotehtävä.

Aloituksen jätteenkierrätykseen, totean näin yksineläjänä, tuo kätevä tetrojen sisäkkäinpakkaus on tuttua tilansäästöä, samoin kaikenlaista huuhtomista ja sisäkkäin latomista hajun välttämiseksi.

Ikäviä pakollisia puuhia silti, ainaisine kuljettamisineen!
      Sain postilähetyksenä siistin kapean pahvilaatikon, johon mahtuu useampi leikelty pikkupahvilevykin , ja voin eteisessä sen säilyttää.

• Hallaahon.äänestäjä44

"kätevä tetrojen sisäkkäinpakkaus on tuttua tilansäästöä, samoin kaikenlaista huuhtomista ja sisäkkäin latomista hajun välttämiseksi"

Juuri näin. Kun lopuksi purkit työntää pussiin (marjapussiin hedelmäpussiin ...) että pysyvät koossa leviämättä

ja astuu yhdellä jalalla päälle

sadan kilon äijä saa aikaan ehkä 4 ilmakehän paineen ja ne rutistuvat lisää
      ja tasapainoilemalla yhdellä kantapäällä painamalla jopa 10 ilmakehän joten litistyminen on täydellistä
      eikä tarvitse viedä ulos edes usein, koska hajua ei ole huuhtomisen jälkeen

Biojätteen kärpäset huoneessa (kaksisiipiset harsosääsket diptera) estää kuiva käytetty kahvikerros, vaatii vähän vaivaa varastoida

• paitakaappi.täynnä

T-paitakelit ovat alkaneet.
      Olen saanut eri järjestöiltä ns. tekstipaitoja, mainospaitoja, ym. ja eri laatuja tekstiilejä on kertynyt kaappeihin yli oman tarpeen.
      Osaa olen pitänyt sen yhden ainoan kerran järjestön tilaisuudessa, osa on täysin käyttämättä.
      Mitin minne laitan paidat, kun mattoja en kudo.

Käsityöpalstoillahan on paljon kerrottu käyttökohteita, sanoo tuttavani.
      Minne te kaitatte tekstiilit? Tietenkin poltettavaksi, mutta mitä muuta käyttöä.

Lattiarättejäkö uudet paidat?

• hel.lu

Kirpputoreille tarvitsijoille, hakevat jopa kotoa, astioita myö jonkin verran. Ainakin UFF ja ennen 10 v sitten Pelastusarmeijakin. Saahan niitä hyväkuntoinen itsekin vietyä, jos haluaa lahjoittaa uutta tavaraa.

Kertovat kyllä puhelimitse, mitä vastaanottavat ja sopivat päivän ja ajan. Pari laatikollista sain putsattua eri pari asitoita ja kukkavaaseja ja ruukkuja aikanaan muutossa.

• totuttu.tapa

Vien myös kirppareille käyttökelpoista tavaraa, jota en myymään ala. Lajittelen muovin ja seka jätteet omiin kasseihinsa. Vielä erikseen pahvit ja sanoma- ja aikakauslehdet. Vain sekajäte menee kaatopaikkakamaksi tontin keräilypönttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1731
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1290
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1254
    Aihe