Uusin fedora on mennyt eteenpäin ystävällisyydessä

Fedora28

Windows 10 uusin päivitys teki ohjelmien avautumisesta niin hidasta että päätin luopua kokonaan sen käytöstä. Aiemmin olen käyttänyt ubuntua ja minttiä mutta nyt päätin asentaa fedoran koska se on juuri ilmestynyt.
Olen todella positiivisesti yllättynyt. Enää ei tarvitse salasanaa jokaisen paketin asentamiseen (paitsi päätteessä). Sudo on automaattisesti käytössä ja nyt riittää yksi salasana.
Se tosin aiemmasta poiketen asentaa salasanan vasta asentamisen jälkeen kun avautuu uuteen järjestelmään.
Mutta kyllä tätä voi suositella kenelle vaan. Kannattaa päivitysten jälkeen lisätä rpmfusion jotta saa vlc:n asennettua sekä ym. jos tarvitsee.

10

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exBersel

      Sen huomaa heti, kun trolli tekee aloituksen :)

      • kato_peiliin

        Oikeastaan se olet kyllä sinä joka niitä trollauksia tehtailee..


      • exBersel
        kato_peiliin kirjoitti:

        Oikeastaan se olet kyllä sinä joka niitä trollauksia tehtailee..

        Linkitä tähän joku trollausketju jonka olen aloittanut:

        Nothing?


      • kato_peiliin
        exBersel kirjoitti:

        Linkitä tähän joku trollausketju jonka olen aloittanut:

        Nothing?

        Et ole aloittanut ketjuja mutta olet VASTANNUT trollauksinesi useisiinkin ketjuihin! Kuten tähänkin ketjuun ja syytit aloittajaa trolliksi. Ja miksi?


      • exBersel
        kato_peiliin kirjoitti:

        Et ole aloittanut ketjuja mutta olet VASTANNUT trollauksinesi useisiinkin ketjuihin! Kuten tähänkin ketjuun ja syytit aloittajaa trolliksi. Ja miksi?

        Koska aloitus on trolli

        Luuletko oikeasti että se menee kenessäkään täysipäisessä läpi, että "uusi windows päivitys teki ohjelmien avaamisesta hidasta". Sitä paitsi vaikka joskus niin kävisikin, ensireaktio ihmisillä on selvittää ongelma, ei asentaa jotain toista käyttöjärjestelmää. Vielä sellainen vahvistus päälle, että ne joille noita ongelmia voi tulla, on niin osaamattomia tietokoneen käyttäjiä, että ei niille tulisi mieleenkään alkaa asentamaan jotain linuksia.

        Ergo, aloitus on trolli


      • näin_näkisin

        No tuskinpa mikään yksittäinen juttu tuota aikaan saakaan. Kaikki pikku ärsyttävyydet yhdessä ja sitten tulee se juttu mikä katkaisee kamelin selän.


    • Fedora-käyttäjä
    • fedora28

      Vastaus exBersel :lle
      En ole trolli enkä usko kenenkään ikäiseni (65v) sellaista harrastavan.
      Kerroin vain oman kokemukseni uudesta fedorasta kun fedora-palstalla joku kysi että kannattaaako fedoraa asentaa.
      Olen käyttänyt eri linux-versioita jo 90-luvun alusta ja samoin windowssia. Windowssin nykysuuntaus ei vaan ole minun mieleeni etenkään nyt kun ne taas muuttivat yhtäkkiä sopimustekstiä. Kun vielä päivityksen jälkeen ohjelmat avautuivat turhan hitaasti päätin että mitäs turhaa kikkailen sen kanssa kun helpommallakin pääsee. Fedora tukee hyvin minun oheislaitteita joten olen tyytyväinen tähän.
      Tuollaisesta trolliksi haukkumisesta ei ole muuta hyötyä kun saa vain toiselle pahan mielen useaksi päiväksi ja miettii muutamankin kerran kannattaako enää mihinkään kysymykseen vastata.

      • Turbo-Urpo

    • Turbo-Urpo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe