Windows 10 uusin päivitys teki ohjelmien avautumisesta niin hidasta että päätin luopua kokonaan sen käytöstä. Aiemmin olen käyttänyt ubuntua ja minttiä mutta nyt päätin asentaa fedoran koska se on juuri ilmestynyt.
Olen todella positiivisesti yllättynyt. Enää ei tarvitse salasanaa jokaisen paketin asentamiseen (paitsi päätteessä). Sudo on automaattisesti käytössä ja nyt riittää yksi salasana.
Se tosin aiemmasta poiketen asentaa salasanan vasta asentamisen jälkeen kun avautuu uuteen järjestelmään.
Mutta kyllä tätä voi suositella kenelle vaan. Kannattaa päivitysten jälkeen lisätä rpmfusion jotta saa vlc:n asennettua sekä ym. jos tarvitsee.
Uusin fedora on mennyt eteenpäin ystävällisyydessä
10
312
Vastaukset
- exBersel
Sen huomaa heti, kun trolli tekee aloituksen :)
- kato_peiliin
Oikeastaan se olet kyllä sinä joka niitä trollauksia tehtailee..
- exBersel
kato_peiliin kirjoitti:
Oikeastaan se olet kyllä sinä joka niitä trollauksia tehtailee..
Linkitä tähän joku trollausketju jonka olen aloittanut:
Nothing? - kato_peiliin
exBersel kirjoitti:
Linkitä tähän joku trollausketju jonka olen aloittanut:
Nothing?Et ole aloittanut ketjuja mutta olet VASTANNUT trollauksinesi useisiinkin ketjuihin! Kuten tähänkin ketjuun ja syytit aloittajaa trolliksi. Ja miksi?
- exBersel
kato_peiliin kirjoitti:
Et ole aloittanut ketjuja mutta olet VASTANNUT trollauksinesi useisiinkin ketjuihin! Kuten tähänkin ketjuun ja syytit aloittajaa trolliksi. Ja miksi?
Koska aloitus on trolli
Luuletko oikeasti että se menee kenessäkään täysipäisessä läpi, että "uusi windows päivitys teki ohjelmien avaamisesta hidasta". Sitä paitsi vaikka joskus niin kävisikin, ensireaktio ihmisillä on selvittää ongelma, ei asentaa jotain toista käyttöjärjestelmää. Vielä sellainen vahvistus päälle, että ne joille noita ongelmia voi tulla, on niin osaamattomia tietokoneen käyttäjiä, että ei niille tulisi mieleenkään alkaa asentamaan jotain linuksia.
Ergo, aloitus on trolli - näin_näkisin
No tuskinpa mikään yksittäinen juttu tuota aikaan saakaan. Kaikki pikku ärsyttävyydet yhdessä ja sitten tulee se juttu mikä katkaisee kamelin selän.
- Fedora-käyttäjä
Ei Fedoran asentaminen ole koskaan ollut erityisen vaikeaa, kunhan on edes hieman tutustunut yleensäkin Linux-jakelun asennukseen. Wikin jo osin vanhentunutta tietoa:
https://www.linux.fi/wiki/Luokka:Fedora
ja erityisesti rpm-fusionista:
https://www.linux.fi/wiki/RPM_Fusion - fedora28
Vastaus exBersel :lle
En ole trolli enkä usko kenenkään ikäiseni (65v) sellaista harrastavan.
Kerroin vain oman kokemukseni uudesta fedorasta kun fedora-palstalla joku kysi että kannattaaako fedoraa asentaa.
Olen käyttänyt eri linux-versioita jo 90-luvun alusta ja samoin windowssia. Windowssin nykysuuntaus ei vaan ole minun mieleeni etenkään nyt kun ne taas muuttivat yhtäkkiä sopimustekstiä. Kun vielä päivityksen jälkeen ohjelmat avautuivat turhan hitaasti päätin että mitäs turhaa kikkailen sen kanssa kun helpommallakin pääsee. Fedora tukee hyvin minun oheislaitteita joten olen tyytyväinen tähän.
Tuollaisesta trolliksi haukkumisesta ei ole muuta hyötyä kun saa vain toiselle pahan mielen useaksi päiväksi ja miettii muutamankin kerran kannattaako enää mihinkään kysymykseen vastata.- Turbo-Urpo
Minäkin innostuin testaamaan, ja nyt Fedoran laskin on jo ihan fiksun näköinen.
https://i.imgur.com/DLm8aRQ.png
Vakavasti otettava vaihtoehto Mintille.
- Turbo-Urpo
Ihailkaa Fedoran työpöytää,
https://i.imgur.com/SUWnXuk.png
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984