Toinen vaimoko?

Sandon19822

Hei. Mieheni haluaa ottaa toisen vaimon sellaisen jonka kanssa saisi lapsia. Itse olen kristitty niin se on meiltä pois suljettua.

Onko täällä toisia moniavioisia? Itse en osaa edes kuvitella sellaista elämää mutta koska rakastan miestäni todella olen alkanut harkitsemaan. Jos en suostu tähän menetän hänet.

Toinen vaihtoehto on jos tulisin muslimiksi. Silloin olisimme vain kahden. Saisinko myös kääntymistarinoita?

46

881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisitko mitenkään halukas suostumaan siihen, että lapset kasvaisivat muslimiuskoon? Sitten teidän lapsenhankinnallenne ei olisi (uskonnossa) mitään estettä.

      Kääntymistarinoita saa lukea jokusia täältä:
      http://palaamistarinoita.com/

    • Sandon19822

      Miehelleni ei käy vaikka sanoin että lapset voisivat olla muslimeja. Uskoo että oppisivat kuitenkin kristityn tavoille koska äiti kristitty.

      • Jälleen kommenttini oli poistettu, joten laitan sen uudestaan.

        Suomessa lapset seuraavat uskonnon suhteen tietenkin äitiään.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Jälleen kommenttini oli poistettu, joten laitan sen uudestaan.

        Suomessa lapset seuraavat uskonnon suhteen tietenkin äitiään.

        Islamin mukaan muslimi on velvollinen tappamaan vaimonsa jos tämä ei käänny islamiin. Kääntyminen on kuitenkin aina vapaaehtoista.


      • Lettutaikinaonhyvää
        metsänpeili kirjoitti:

        Islamin mukaan muslimi on velvollinen tappamaan vaimonsa jos tämä ei käänny islamiin. Kääntyminen on kuitenkin aina vapaaehtoista.

        Nyt on niin lennokkaat jutut että alkaa olla melkeen hauskaa
        Vain mielikuvitus rajana metsänpeikolla


    • Irina_

      Normihommaa että muslimimiehet haluavat ottaa toisen vaimon.
      Sama toisen puolison ottaminen on tietysti naisilta täysin kiellettyä ja ennenkuulumatonta.

    • Mietiviela

      Jos asut Suomessa, luulen että sinun miehesi ei edes voi ottaa toista vaimoa, koska se on vastoin Suomen lakia. Ainakin moskeijassa, missä minä käyn noudatetaan Suomen lakia kuten kuuluukin, esimerkiksi alle 18-vuotiaat eivät voi siellä mennä naimisiin ja luulen että Suomen lakia seurataan ihan yhtälailla muuallakin.
      Vaikka itse olen muslimi, en kannata moniavioisuutta. Islamissa opetetaan, että jos miehellä on useita vaimoja, hänen täytyy huolehtia molempien/kaikkien vaimojen taloudellisista asioista ja kohdella heitä tasapuolisesti, mikä usein jää toteutumatta.
      Jos oikeasti uskot islamin oppeihin ja tutustunut uskontoon ja valmis harjoittamaan sitä, tietenkin se on hienoa, jos käännyt Islamiin. Jos harkitset kääntymistä vain miehesi takia, en suosittele. Voithan toki tutustua islamiin enemmän ja sitten harkita uudestaan, koska tuo ei ole mikään pieni päätös. Islamissa on niin paljon asioita, joista monet ei edes tiedä mitään, eikä miehet osaa naisia välttämättä edes neuvoa näissä asioissa, koska ne koskevat vain naisia.
      Sinuna harkitsisin vielä uudemman kerran

    • NoHuhhuh

      Sairasta. Tuollainen epätasa-arvoinen keskiaikainen barbaarikultti pitäisi lailla kieltää länsimaissa.

    • Sandon19822

      Kiitos vastauksesta. Mieheni haluaa nyt ottaa avioeron musta ja mennä naimisiin omassa kotimaassaan. Me voisimme kuulemma mennä naimisiin imaamin edessä mutta ei paperilla. Mietin tätä.

      En kääntyisi vain mieheni tähden. Se olisi väärin. Tutustun juuri koraaniin mutta se ei vain tunnu olevan itseäni varten.

      Eli en haluaisi menettää miestäni mutta en myöskään olla toinen vaimo. Olen liian mustasukkainen siihen. Paras varmaan vain erota vaikka en tiedä tulenko koskaan pääsemään siitä yli. Miehelleni asia ei tunnu olevan yhtä vaikea. Saahan hän uuden vaimon jota perheensäkin haluaa. Muslimi vaimon.

      • Laitetaanpas uudestaan vastaus, kun edellinen kommenttini oli poistettu.

        << vaikka en tiedä tulenko koskaan pääsemään siitä yli>>

        Pääset varmasti siitä yli. Jumalan avulla löydät vielä miehen, joka rakastaa vain SINUA.


      • jätin pois edellisessä kommentissani olleen "kristityn miehen", jos kommenttini oli sen vuoksi poistettu.


      • Xenofon

        Sinulle, Sandon 19822 sanon, että jätä se muslimimies. Jo tuo toisen vaimon haluaminen kertoo, että tällainen mies ei ole sinua, länsimaista naista, varten. Islamissa ei ole mitään hyvää. Tätä fasismin kaltaista totalitaarista ideologiaa ( ei siis mikään pelkkä uskonto) on syötetty muslimeille 1400 vuotta ja vaikutukset näkyvät muslimimaiden ja muslimien takapajuisuutena.


    • <<Hei. Mieheni haluaa ottaa toisen vaimon sellaisen jonka kanssa saisi lapsia. Itse olen kristitty niin se on meiltä pois suljettua.>>

      Minulla on kristitty ystävä, joka on muslimin kanssa naimisissa. Vaimo ja kaksi lasta ovat kristittyjä. No mies ei usko pelastuvansa, kun ei ole saanut käännytettyä perhettään muslimiksi. Ikävä hänen puolestaan. Mutta kristitty vaimo ja lapset eivät ole kiinnostuneita muslimiuskosta. Lapset ovat sanoneet isälleen, ettei heistä koskaan tule muslimeita.

      <<Onko täällä toisia moniavioisia? Itse en osaa edes kuvitella sellaista elämää mutta koska rakastan miestäni todella olen alkanut harkitsemaan. Jos en suostu tähän menetän hänet. >>

      Minä en voisi kuvitella sellaista elämää. Kristittynä tiedän, että on synti ottaa toinen nainen. Se on aviorikos. Minä lähtisin. Mies ei voi rakastaa, jos hänellä on toinen nainen kiikarissa. Jos hän tekee tämän kanssa lapsia, niin sinusta tulee pelkkä seksiobjekti. Mieti vähän. LÄHDE!

      <<Toinen vaihtoehto on jos tulisin muslimiksi. Silloin olisimme vain kahden. Saisinko myös kääntymistarinoita?>>

      Hylkäisitkö rakkaan Jeesuksen? Minä en voisi kuvitellakaan.

    • Sandon19822

      Kiitos vastauksesta!! En halua hylätä Jeesusta mutta en halua myöskään jäädä enää yksin. Olin yksin 30 vuotiaaksi. En osaisi enää olla. Mutta pakko kai.

      • kato.peiliin.siellä.syy

        olet jo hylännyt naidessasi muslimin, raamatun mukaan uskovalla ei ole mitään yhteistä uskottoman kanssa, ja muslimi kuuluu tuohon sakkiin.
        Eli et ole missään oikeassa uskossa ollutkaan ottaessasi muslimin.
        Itse sotkitaan asiat ja sitten syytetään Jumalaa ja Jeesusta kun on vaikeuksia, jokaisesta omasta valinnastaan on seuraukset, turha niistä on Jumalaa syyttää.


      • Taas kommenttini oli poistettu, joten laitan sen uudestaan.

        Olet vielä nuori. Minä menisin jonkun seurakunnan toimintaan, jossa tapaisin ikäisiäni nuoria. Näin en tuntisi oloani yksinäiseksi. Siellä tapaisin ystäviä, joiden kanssa voisin keskustella ja rukoilla. Jumala johdattaa sinulle vielä oikean, paremman elämänkumppanin.


      • Attiylänen

        Sandon1982. Jeesukseen uskova kristitty ei edes harkitsisi Jeesuksen hylkäämistä. Hän olisi iloiten toiset tai kolmannetkin 30v yksin tässä elämässä ja kuoleman jälkeen viettäisi iäisyyden Jeesuksen kanssa taivaassa.

        Näin minä asian näkisin. Jeesukseen uskova kristitty ei edes harkitsisi muita vaihtoehtoja ikuiselle elämälle taivaassa, mutta itseään uskoviksi väittäviä on niin erilaisia.


    • Kääntymisen täytyy tosiaan tulla 100 %:sesti omasta uskostasi Jumalaan. Onko sinusta loogista ja uskottavaa, että Jumala olisi lähettänyt Jeesuksen (rh) jälkeen toisenkin miehen levittämään samaa viestiä? Mitä kristinuskon käsitteet, kolminaisuusoppi ja perisynti sinulle merkitsevät, kuuluu kysymys.

      • <<Jumala olisi lähettänyt Jeesuksen (rh) jälkeen toisenkin miehen levittämään samaa viestiä? >>

        Samaa viestiä? Jeesus ei tappanut ketään. Jeesusta seuraten emme tapa ketään.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Jumala olisi lähettänyt Jeesuksen (rh) jälkeen toisenkin miehen levittämään samaa viestiä? >>

        Samaa viestiä? Jeesus ei tappanut ketään. Jeesusta seuraten emme tapa ketään.

        Puhuin islamin omasta näkökulmasta.
        Ja jos kunnioituksesi ja asenteesi islamia kohtaan on tuo, niin suosittelen, että pysyttelet vain omilla palstoillasi.


      • JeshuaisKing

        Yusraaa, raamattu sanoo selkeästi, että mitään toista evankeliumia ei tule, lupaus Jeshuasta on jo ensimmäisessä liitossa.
        Jumala on itse sanonut, että Hän ei muutu, joten Hän ei myöskään ole muuttanut pelastussanomaansa yhtään mihinkään.
        Pelastusta ei voi ostaa omilla teoilla, ei koskaan, eikä milloinkaan.

        Kai Jeesuksen omat sanat pitäisi muslimillekin jotain tarkoittaa, eikö teidän tulisi kunnioittaa niitä:
        No mitä Jeesus sanoo itse, otetaan vain mutama kohta:
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

        Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.

        Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

        Ja Yusraaa, ennen kaikkea nämä Jeesuksen sanat:
        Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.

        Edelleenkin on niin yksinkertaista osoittaa, että koraani ja raamattu eivät voi koskaan olla samasta lähteestä, vaan ne ovat toistensa vastakohdat.


      • Attiylänen

        Yusaraa. Kysyt "Onko sinusta loogista ja uskottavaa, että Jumala olisi lähettänyt Jeesuksen (rh) jälkeen toisenkin miehen levittämään samaa viestiä? "

        No mutta mutta. Eikös islamin mukaan kaikki islamin profeetat kuten Aabraham (Ibrahim) , Mooses(Musa), Jeesus (Isa) ja Muhammad levittäneet samaa viestiä? ;)


      • Attiylänen
        Attiylänen kirjoitti:

        Yusaraa. Kysyt "Onko sinusta loogista ja uskottavaa, että Jumala olisi lähettänyt Jeesuksen (rh) jälkeen toisenkin miehen levittämään samaa viestiä? "

        No mutta mutta. Eikös islamin mukaan kaikki islamin profeetat kuten Aabraham (Ibrahim) , Mooses(Musa), Jeesus (Isa) ja Muhammad levittäneet samaa viestiä? ;)

        Olisiko niin että Yusras on käännynnäinen. Hän on ollut kristitty, uskonut Jeesukseen jne.
        Nyt muslimiksi kääntyneenä hän sekoittaa kristityn ja islamin jeesuskäsitykset toisiinsa.
        Kristinuskosta hän vielä muistelee Jeesuksen olleen lopullinen vapahtaja, mutta toisaalta hän uskoo myös islamin käsityksen, jonka mukaan Jeesus oli vain yksi profeetoista.

        Mutta millainen on islamin käsitys Jeesuksesta? Koska islamin Jeesus poikkeaa niin paljon kristinuskon Jeesuksesta, niin on korrektimpaa viitata islamin jeesukseen nimellä Eesa. (Isa on englanninkielinen versio).

        Islamin omien kirjoitusten mukaan Eesa (muslimijeesus) mm.

        - ei kuollut ristillä (tämä romuttaisi koko kristinuskon perustan eli Jeesuksen sovitustyön).

        - ei ole Jumalan ainoa Poika, vaan pelkkä profeetta. (Allahilla ei ole lapsia)

        - lapsena Eesa taikoi huoneellisen lapsia sioiksi.

        Muhammad kertoi myös nähneensä, mitä Eesa tekee laskeutuessaan taivaasta toisen kerran (islamin eskatologia):

        - Eesa tuhoaa kristinuskon

        - Eesa tappaa siat

        - Eesa johtaa Mahdin muslimiarmeijan taisteluun juutalaisia vastaan ja tappaa kaikki

        Sellainen se Eesa - muslimijeesus.

        Sama viesti? Sama henkilö? Samat teot?


      • tupuna10

        muslimeita on kääntynyt kristityiksi ja paljon, mutta osa suomessa kääntynyt esim. jehovalaisuuteen ja sehän on kristinuskossa harhaoppi. sekä katolisuus on harhaoppi myös. hekään ei korosta Jeesuksen Jumaluutta vaan kaikki tiet vievät heidän mielestään taivaaseen ja Maria on heille Jumalan kaltainen. kristinuskossa on yllättävän paljon harhaoppia. helluntailaiset ovat ainut, jotka jäljittelee oikeaa uskoa, koska siellä korostetaan jeesuksen jumaluutta, sekä vapaakirkko myös. esim. suomen evlut kirkko on täysin harhanen myös. kts. mäkinen ja kumppanit, jotka johtaneet suomen kirkon luopumustilaan. en ihmette, jos suomea alkaa kohtaamaan Jumalan tuomiot.homot ja lesbot saavat mellastaa ihan miten lystää jne.synti rehottaa suomessa.


      • tupuna10

        myös IRR-tv:llä on hieno arabijohtaja Hani H, johonka voi ottaa yhteyttä. Myös avainmedia palvelee muslimeja. kehotan ottamaan heihin yhteyttä muslimeilla.


      • Attiylänen
        tupuna10 kirjoitti:

        muslimeita on kääntynyt kristityiksi ja paljon, mutta osa suomessa kääntynyt esim. jehovalaisuuteen ja sehän on kristinuskossa harhaoppi. sekä katolisuus on harhaoppi myös. hekään ei korosta Jeesuksen Jumaluutta vaan kaikki tiet vievät heidän mielestään taivaaseen ja Maria on heille Jumalan kaltainen. kristinuskossa on yllättävän paljon harhaoppia. helluntailaiset ovat ainut, jotka jäljittelee oikeaa uskoa, koska siellä korostetaan jeesuksen jumaluutta, sekä vapaakirkko myös. esim. suomen evlut kirkko on täysin harhanen myös. kts. mäkinen ja kumppanit, jotka johtaneet suomen kirkon luopumustilaan. en ihmette, jos suomea alkaa kohtaamaan Jumalan tuomiot.homot ja lesbot saavat mellastaa ihan miten lystää jne.synti rehottaa suomessa.

        Verratkaapa muuten huviksenne evlut kirkkoa ja tupuna10:ä. Kumpi käyttäytyy enemmän Raamatun mukaisesti?


      • Attiylänen
        tupuna10 kirjoitti:

        myös IRR-tv:llä on hieno arabijohtaja Hani H, johonka voi ottaa yhteyttä. Myös avainmedia palvelee muslimeja. kehotan ottamaan heihin yhteyttä muslimeilla.

        Esim. tässä tupuna10 kehottaa muslimeja kääntymään kristityiksi. tupuna10 välittää muslimeista niin paljon, että haluaa pelastaa heidät kadotukselta. Vertaa evlut kirkonmiesten toimiin.


      • Attiylänen kirjoitti:

        Yusaraa. Kysyt "Onko sinusta loogista ja uskottavaa, että Jumala olisi lähettänyt Jeesuksen (rh) jälkeen toisenkin miehen levittämään samaa viestiä? "

        No mutta mutta. Eikös islamin mukaan kaikki islamin profeetat kuten Aabraham (Ibrahim) , Mooses(Musa), Jeesus (Isa) ja Muhammad levittäneet samaa viestiä? ;)

        Joo, pointti oli siis nimenomaan se, että islamin mukaan Jumala _on_ lähettänyt Jeesuksen (rh) jälkeen toisenkin miehen levittämään samaa uskontoa. Kun jossain oli puhetta islamiin kääntymisestä, halusin herätellä kirjoittaja pohtimaan sitä, voisiko hän uskoa siihen, että Jeesuksen (rh) jälkeen on tullut vielä joku muukin. Jos se on hänen mielestään yhtään uskottava ja mahdollinen ajatus, niin sitten voi lähteä pohtimaan muita islamin opinkappaleita, uskooko niihin.


      • attiylanen
        Yusraaa kirjoitti:

        Joo, pointti oli siis nimenomaan se, että islamin mukaan Jumala _on_ lähettänyt Jeesuksen (rh) jälkeen toisenkin miehen levittämään samaa uskontoa. Kun jossain oli puhetta islamiin kääntymisestä, halusin herätellä kirjoittaja pohtimaan sitä, voisiko hän uskoa siihen, että Jeesuksen (rh) jälkeen on tullut vielä joku muukin. Jos se on hänen mielestään yhtään uskottava ja mahdollinen ajatus, niin sitten voi lähteä pohtimaan muita islamin opinkappaleita, uskooko niihin.

        Niin. Islam onkin ainoa, joka väittää Jeesuksen levittäneen samaa uskontoa kuin Muhammad.
        Kristinuskonnon sekä tieteen tutkimuksen) mukaan näin ei ole.


      • attiylanen kirjoitti:

        Niin. Islam onkin ainoa, joka väittää Jeesuksen levittäneen samaa uskontoa kuin Muhammad.
        Kristinuskonnon sekä tieteen tutkimuksen) mukaan näin ei ole.

        Tässä on kyse puhtaasti uskonasiasta. Tieteellä ei voi olla siihen kantaa sen enempää kuin Jumalan olemassaoloon, koska koko kysymys ei ole tieteen piirissä.


    • Kyllädstynytelätätjä

      EIkö kannata kerätä kamat lähteä mullahimaihin viettään sitä avioelämää.

    • miätäs

      Ei muuten pidä paikkaansa ettäkö Raamatun mukaan uskovalla ja uskottomalla ei olisi mitään yhteistä. Päinvastoin, uskova pyhittää myös uskovan. Ts. ei ole suositeltavaa että kaksi kovin eri katsomuksellista menevät naimisiin koska Hän tietää että haasteita tulee muutenkin, vaan Raam. kuitenkin puoltaa avioliiton säilymistä. Vaan jos mies ei halua lapsia sen vuoksi että heistä "kuitenkin" tulee kristittyjä niin se on ylipäätään vain oletus eikä fakta.

      Yusraan kysymykseen, koen että Jumalan ei olisi loogista ollut lähettää Jeesuksen jälkeen toista miestä levittämään samaa viestiä koska sellaiselle toiminnalle ei ole tarvetta.
      Ylipäätään toisaalta kristinuskossa ja islamissa on se eroavaisuus että islamissa uskotaan Jeesuksen ja Muhammedin tuoneen samaa viestiä, siinä missä kristinuskossa uskotaan molempien tuoneen eri viestiä.

      • kato.peiliin.siellä.syy

        jaa ei vai, miten ainakin mun raamatussani niin vain lukee, voithan tarkistaa omastasi, jos sellaisen edes omistat. jos et, niin tässä muistutus:

        2. Kor 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".


        Ja mitä siihen tulee, että kuitenkin menee naimisiin, niin tullaankin siihen tosiasiaan, että kenet Jumala on yhdistänyt, ja ketkä ovat yhtyneet ihan vain omasta halustaan.

        Ja kun ihminen tulee uskoon, esim. toinen puolisoista, niin toinenkin on pyhitetty silloin toisen kautta.
        Ei kannata sotkea asioita ja levitellä väärää totuutta, kun se kuitenkin on luettavissa raamatussa.


    • Jooseppivaan

      Ehdottomasti toinen vaimo myös. On lastenhoidon kannalta ja muutenkin järkevää pitää useampia vaimoja. Uhteiskunta vaan ei ole vielä asiaa oikein tajunnut.

    • Miätäs

      Peili: kiitoksia tarkennuksesta :) Molemmat taisimme kuitenkin tarkoittaa samaa eli ennen aviota kehotetaan ottamaan samoin uskova puoliso, mutta jos uskonasiat tulevat ajankohtaisiksi vasta avioitumisen jälkeen niin silloin tosiaan pätee ajatus että uskova pyhittää uskomattoman :)

      • kato.peiliin.siellä.syy

        Voi olla, mutta itse tarkoitin lähinnä lähtötilannetta.
        Ja vielä enemmän kiinnitän aina huomiota siihen, että joku sanoo raamatun tai Jumalan sanovan jotain joka ei ole totta.
        Jokainen voi tarkistaa asiat raamatusta, mutta harvapa niin tekee, siksi kannattaa olla varovainen mitä sanaa julistaa Jumalan sanaksi.
        Tartuin siihen, että kirjoitit: ei raamattu sano niin....

        Sillä ei voida sanoa, että olen Jumalan tahdossa kulkeva, jos menen ja otan omasta halustani muslimipuolison, siis miehen käytännössä, koska musliminaisethan eivät saa kristittyjä miehiä ottaa.

        Eli mikä on se alkuperäinen tilanne, siitä lähinnä kyse.

        Ja koska raamattu sanoo, että uskovalla ei ole yhteyttä ei-uskovan kanssa, niin silloin se on niin.

        Tuo nimenomainen raamatun kohta aukeaa vielä paremmin toisen käännöksen kautta:
        että meidän tulee erottautua muista. Eli ei meidän ole tarkoitus erota tästä maailmasta, koska meidän täytyy asua siinä ja elää, mutta meidän tulee erottautua tavoiltamme ja kuuliaisuudellamme ei-uskovista.
        Valitettavasta jotkut sekoittavat tämän lakiuskontoon, vaikka se tarkoittaa sitä, että teemme kaiken halusta, ei lakina ja pakotettuna.
        Ja kun kuljemme Jumalan johdatuksessa, niin silloin Hän johdattaa meidät kaikkeen totuuteen, ja totuus tekee meidät vapaiksi.

        Jos taas tulee uskoon myöhemmin, niin silloin puhutaan taas aivan eri tilanteesta.


    • Sandon19822

      Nyt on käynyt niin että pelkkä musliminainen ei riitäkään miehelleni. Hän on jäänyt nyt kiinni siitä että etsimällä etsii myös suomalaisia naisia on mm deittisivustoilla ja kirjoittelee ja tapailee monia naisia.

      Mitä islam opettaa tällaisesta?

      • "Älkää harjoittako haureutta, sillä sellainen on rivoa ja huonoa elämää."
        Koraani 17:32


      • Attiylänen
        Yusraaa kirjoitti:

        "Älkää harjoittako haureutta, sillä sellainen on rivoa ja huonoa elämää."
        Koraani 17:32

        Eikö ole itsestään selvää? Vaatiiko tuon ymmärtäminen Koraania?


      • Attiylänen kirjoitti:

        Eikö ole itsestään selvää? Vaatiiko tuon ymmärtäminen Koraania?

        No, tuo oli vastaus Sandonin kysymykseen "Mitä islam opettaa tällaisesta?".


    • hyvä.voittaa.aina

      Ehdotan lämpimästi sellaista, että asiat, jotka häiritsee sivistyneen maan elämää, jossa on ajattelun, sanan ja toiminnan vapaus, poistetaan maasta. Sivistysvaltiossa yksi tärkeä asia on kehittää elämää. Islam valitettavasti on taannuttava ja hyvin rajoittava uskonto.

    • wqdxca

      Muslimit naimisisiin vain muslimin kanssa.
      Kristityt naimisiin vain kristityn kanssa.
      Näin on helpompi ja parempi.

      • Attiylänen

        Joo. Niinhän se olisi paras. Lika barn leka bäst - kuten tämän palstan suvakkipioneeri kerran yllättäen kirjoitti. Tämä kuitenkin oli mahdollista vain silloin, kun oli kansallisvaltioiden aika ja eri kansallisuudet asuivat omissa maissaan. Nyt on aika eri.

        Eri kansallisuudet asuvat nyt samassa valtiossa. Toisin sanoen, kun Suomeen nyt vängällä otetaan muslimeja, niin kaikkein parhainta kuitenkin yhteiskuntarauhan kannalta olisi, että mahdollisimman moni muslimimies ottaisi kunnon länsimaalaisen feministisuvakkivaimon. Eiköhän se mullahkin siitä rauhoittuisi, kun femakko pistää tuulemaan. Erityisesti musliminaisten ja ei-muslimimiesten väliset parisuhteet olisivat toivottavia. Mikä olisi selvempi viesti siitä, ettei islamin määräyksiä enää kunnioiteta.


    • attiylanen

      Noh, Koraani antaa luvan hankkia niin monta vaimoa kuin on varaa.
      Vinkkinä vastaisuuden varalle: jos leikkiin ryhtyy, kannattaa ottaa selvää leikin säännöistä.

    • frgsfdrsf

      "Itse olen kristitty niin se (moniavioisuus) on meiltä pois suljettua."

      Millä perusteella? Monivaimoisuushan turvaa kansan lisääntymisen käsittääkseni, etenkin, jos katsotaan, että pari on terve.

    • minerva121

      Näitä kun lukee niin ei voi muuta kuin huokaista helpotuksesta, etten kuulu mihinkään uskontoon enkä oikeastaan usko mihinkään, silti: oma moraalini sanoo, että yhdelle miehelle/naiselle yksi puoliso tai kumppani, koska naimisiin ei ole pakko mennä...kaikki muu on itsekästä hörhötystä ja yleensä juurikin miehen puolella, ei nappaa se.
      Siinähän tappelette.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe