Nopeusmittarin säätö

ellujakana

Onko avessa tai tojon käyttämissä mittarissa kaliprointisäätöä. Nopeusmittari näyttää 15 km liikaa, minä sen tiedän jo mutta eukko kun ajaa se jöröttää mittarinopeutta ja jonoja kerää.

11

1121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kas_näin

      Nyppää viisari irti ja siirrä parempaan kohtaan. Satasen vauhdissa kun laitat kohdilleen, niin hiljaisessa vauhdissa sitten näyttää liian vähän.

    • Halpuuttamisen_mestari

      Ei ole. Halvalla toteutetuissa autoissa on halvat instrumentit. Toisin on useimmissa kilpailijoissa, joissa korjaamotesterillä näytön voi kalibroita mieleisekseen.

    • BratwurstOnMakkara
    • Näin_se_on

      Minulla 307 HDI pösön mittari näytti 4% liikaa 205/55/16 renkailla mutta kun laitoin 205/60/16 renkaat niin alkoi näyttämään just oikein.

    • aasialainenKusetusHuh

      Toyotan markkinointi taktiikkaan kuuluu tuollainen heitto nopeusnäytössä. Koeajossa auto tuntuu terhakammalta, hiljaisemmalta ja vakaammalta kun koeajaja testaa eri vauhdeilla auton ominaisuuksia ja saadaan kulutuskin näyttämään pienemmältä kun maantienopeus on todellisuudessa paljon pienempi.
      Tämän näkee päivittäin kun Tojot vetää letkoja ja ovat tien tukkeena ja nolot punottavat kuskit luulevat ajavansa suurinta sallittua ja vauhti tuntuu hurjalta ja kone huutaa hoosiannaa, mutta todellisuudessa auto huojuu ja tehoton kone huutaa viimeisiään.

    • mikä.estää

      Miksei autojen naveissa ole nopeusnäyttöä?

    • Kupinkääntäjä

      Ei näytä missään autossa liian vähän koska ylinopeus sakot menisivät auton valmistajan piikkiin.

      • kovinRuostumaan

        Juu, mutta joku tolkku tuossakin pitäisi olla, mutta Toyotalla ei ole juurikaan moraalia tai vastuuta oikein mistään.


    • Ave08

      Vakionopeus päälle ja ajotietokoneesta keskinopeuden nollaus niin tiedän kilometrin päästä oikean nopeutesi parin km/h tarkkuudella. Jos taloudessa sattuu olemaan yksikin GPS-paikannuksella varustettu kännykkä niin saat - 1km/h tarkkuudella oikean nopeuden.
      Ei mitään järkeä mutta tämä on Toyota-insinöörien tahto ja tähän pitää Tojo-kuskien tyytyä

      • Nipponkippon

        Sitten voikin kirjailla vaikka maalitussilla ne oikeat nopudet mittaritaulun lasiin niin tietää jatkossakin mikä on todellinen nopeus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe