Köyhän Automalli?

EiainakaanVolvo

Aina puhutaan millä millä ns. rahamiehet ajaa, tai jotka esittävät olevinaan rikkaittaita......

Mutta itse asiaan jos minulla olisi juuri ja juuri varaa johonkin autoon mikähän se olisi?

39

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halpa_hoppa_tietysti

      Fiat Bravo -98

    • ghorahgaohah

      Vanhoja Toyota Priuksia saa siinä neljään tonniin. Kaveri just osti sellaisen.
      Näyttää hienolta mutta ei maksa juuri mitään.
      Itsellä Nissan Primera Hastback josta maksoin aika paljon kun itse ensikäyttäjä.
      Sellaisen joka haluaa päästä halvalla, kannattaa ostaa auto, josta joku muu on ajanut "kalliit kilometrit" pois.

      • Kalliskolina

        Ettei vaan olis battery empty, eli tästä ne kalliit km alkaa


      • 345345345

        Jaa saa vai? Tänään 12.5.18 Nettiautossa on yksi alle 5ke hintainen Prius jolla silläkin on tuupattu 386tkm ja ikää 11v. Sitten kaikki muut onkin yli 6ke autoja vaikka ikää niilläkin 11v.


    • Vuodenköyhämiesauto

      Köyhän miehen autot on siinä 1000€ luokkaa ja ajokuntoisia rekisterissä olevia ja tuoreus on tässäkin valttia, ettei auto näytä niin köyhältä:), tosin uudempiin autoihin ei välttämättä käteväasentajaan voi mitään, mutta ovatko nämä asentajat tällä hetkellä työelämässä kun on kuulemma työtilanne hyvä:)

      Tosin tämä ei tarkoita sitä jos ajaa köyhän miehen autolla, että olisi varaton , oikeastaan tämä on EKOTEKO :)

      Oma valintani on Fiat Punto

    • Kupinkääntäjä

      Toyota

    • tojokaheli

      tojo kahelin syytä lopettaa autolla ajaminen.

    • Seat124

      Jos Toyotista puhutaan, niin ne on sit vanhempaa kalustoa ! Köyhäkin haluaa tuoreempaa , ehkä Daewoo

    • Sopii.köyhälle

      Joku mersu vois olla hyvä vaihtoehto. Halvat huollot ja halvat varaosat.
      Ei kai kukaan muuten mersulla ajais.

    • Seat124

      Omasta mielestäni kaikista huonoin auto on kun takuu on juuri loppunut, eli auto maksaa ja ei ole mitään turvaa ,ja niin nykyautoihin tulee aina jotain:)....
      Toisaalta ns. Köyhänmiehenauto on oikeastaan järkevä, osia saa hyvin ja on edullisia.....

      Mutta tuosta Daewoosta en olekkaan varma

      • Joukhainen

        Daewoo on Opelin tekniikkaa, mutta ei ihan uusinta. Valmistus jossakin idässä. Olen vähän ajanut tuttavan autolla ja kyllä menee nätisti tiellä. Suuntavakaa paremmin kuin Mercedes. Totta on Parista mersusta yhteensä 9 v. kokemus.


    • Käytetylläkerkiää

      Mun tutulla on kalliihko käytetty iso Volvo. On kuulemma tosi tiukkaa perheellä. Niin tämä perheenisä sanoi mulle, ei oikein ole varaa lomalla käydä missään kotimaan lomapaikassakaan. Joutuu huollot/korjaukset maksamaan osamaksulla. En ymmärrä että täytyy ajaa jollain isokoneisella, paljon kuluttavalla 20 000 € autolla jos noin tiukkaa. Itse ajelen suht edullisella autolla vaikka voisin käteisellä ostaa uuden ns. melko kalliin luokan auton. Eipähän tartte stressailla raha-asioista niin paljon. Voi tuhlailla muuhun, ajella ympäri Suomea jne.

      • Jereeeh

        Suomalaisen tarvii aina näyttää muille ja munan jatkeitahan nuo kalliimmat ovat jos niitä osamaksuilla ostetaan ja sitten ollaan tiukilla.


    • monenlaista

      Köyhä yksinhuoltaja - Opel Astra, Toyota Corolla tai Ford Focus vm 1995-205
      Köyhä sinkku mies - Nissan Primera, Volvo V40, Toyota Avensis tai Fiat Punto vm 1990 - 2005
      Köyhä opiskelija - VW Golf, Nissan Micra, Toyota Yaris tai BMW 3sarja vm 1990 -2010
      Köyhä maahanmuuttaja - lukemattomia henkilöautomalleja ja paljon tila-autoja, monesti suomessa vähän myytyjä kummajaisia vm 1990 - 2010.
      Piiloköyhä, jonka luottotiedot vielä kunnossa - Audi A4, A5 tai A6 , BMW 1, 3 tai 5 sarja vm 2005 - 2014
      Ihan vain omien havaintojen perusteella omalla köyhäilistön asuinalueella.

      • Nuljakemies

        Entä wanna bee köyhä, eli nuuka


      • monenlaista

        Fiat panda 4x4, noin 2010, BMW 520 1999 uudesta asti omistettu. Molemmat omistajiensa ainoat autot.
        Tuo jälkimmäinen varmuudella multimiljonäärillä...todennäköisesti ensimmäinenkin.


      • GS450h_rules
        Nuljakemies kirjoitti:

        Entä wanna bee köyhä, eli nuuka

        Tähän oli taas pakko kommentoida. Olemme vaimoni kanssa tosiasiassa varmasti ja pankkinikin mukaan Suomen vauraimman 15-20% joukossa. Ajan silti käytettynä Saksasta ostamallani autolla jossa on mielestäni eniten autoa hintaansa verrattuna. Koska autossa ei ole enää mitään takuuta, huollan myös autoni itse ja tarvittaessa ystäväpiirin avustuksella. Jos ajaisin samantasoisella Mersulla, minua pidettäisiin ökyilevänä nousukkaana mutta nyt juuri kukaan ei näytä tajuavan, ja se on hyvä se. Olen varmasti jonkun mielestä nuuka mutta ei sellainen minua häiritse lainkaan.


      • MassiaOnJaTuhlaanNeItse
        GS450h_rules kirjoitti:

        Tähän oli taas pakko kommentoida. Olemme vaimoni kanssa tosiasiassa varmasti ja pankkinikin mukaan Suomen vauraimman 15-20% joukossa. Ajan silti käytettynä Saksasta ostamallani autolla jossa on mielestäni eniten autoa hintaansa verrattuna. Koska autossa ei ole enää mitään takuuta, huollan myös autoni itse ja tarvittaessa ystäväpiirin avustuksella. Jos ajaisin samantasoisella Mersulla, minua pidettäisiin ökyilevänä nousukkaana mutta nyt juuri kukaan ei näytä tajuavan, ja se on hyvä se. Olen varmasti jonkun mielestä nuuka mutta ei sellainen minua häiritse lainkaan.

        Tähänkin on pakko kommentoida. Jos olet mielestäsi rikas, niin kenelle säästät rahasi, jos kerran ajelet saksasta ostamallasi autolla? Lapsillesiko, jos sinulla sellaisia on? Mitä ne on tehneet sellaista, että ansaitsevat rahasi? Olemalla vain lapsiako?
        Itse aion ainakin tuhlata kaikki itse tienaamani rahat. Vaikka sitten esim. uuteen autoon.


      • MassiaOnJaTuhlaanNeItse kirjoitti:

        Tähänkin on pakko kommentoida. Jos olet mielestäsi rikas, niin kenelle säästät rahasi, jos kerran ajelet saksasta ostamallasi autolla? Lapsillesiko, jos sinulla sellaisia on? Mitä ne on tehneet sellaista, että ansaitsevat rahasi? Olemalla vain lapsiako?
        Itse aion ainakin tuhlata kaikki itse tienaamani rahat. Vaikka sitten esim. uuteen autoon.

        Tilastojen mukaan kuulumme vaimon kanssa Suomessa ansiotulojen mukaan 5% korkeimpaan luokkaan . Auto hankittu tarpeen, ei näyttämisen mukaan. Emme pihtaa arjessa ja matkustetaan paljon, mutta suurin osa rahoista käytetään kuitenkin oman asuntovelan lyhentämiseen ja sijoituksiin (asuntoja, osakkeita). Tarkoituksena saada sijoituksia sen verran, että voi jäädä aikaisin eläkkeelle, nauttia ja muuttaa hemmettiin Suomesta ainakin kylmiksi ja pimeiksi kausiksi.


      • MassiaOnJaTuhlaanNeItse
        Yaris_Hybrid kirjoitti:

        Tilastojen mukaan kuulumme vaimon kanssa Suomessa ansiotulojen mukaan 5% korkeimpaan luokkaan . Auto hankittu tarpeen, ei näyttämisen mukaan. Emme pihtaa arjessa ja matkustetaan paljon, mutta suurin osa rahoista käytetään kuitenkin oman asuntovelan lyhentämiseen ja sijoituksiin (asuntoja, osakkeita). Tarkoituksena saada sijoituksia sen verran, että voi jäädä aikaisin eläkkeelle, nauttia ja muuttaa hemmettiin Suomesta ainakin kylmiksi ja pimeiksi kausiksi.

        No empä tiennyt, että sinulla on asuntovelkaa. Itselläni kun ei ole velkaa sen enempää asunnosta, kuin autostakaan, eikä velkaa mistään, ja käteistä löytyy sen verran, että voisi ostaa vaikka kaksi uutta mersua käteisellä. Rahaa en ole edes tarkoituksella yrittänyt säästää, vaan elänyt ajassa, ja ostanut sitä, mitä milloinkin sattuu huvittamaan. Silti sitä tuntuu jäävän ylimääräistä jokaisesta tilistä satoja euroja. Minäkin olen miettinyt matkustamista Suomesta muutamaksi kuukaudeksi johonkin viileämpään maahan....ainakin kesäksi, kun en tykkää yhtään kuumasta ilmastosta.


      • MassiaOnJaTuhlaanNeItse kirjoitti:

        No empä tiennyt, että sinulla on asuntovelkaa. Itselläni kun ei ole velkaa sen enempää asunnosta, kuin autostakaan, eikä velkaa mistään, ja käteistä löytyy sen verran, että voisi ostaa vaikka kaksi uutta mersua käteisellä. Rahaa en ole edes tarkoituksella yrittänyt säästää, vaan elänyt ajassa, ja ostanut sitä, mitä milloinkin sattuu huvittamaan. Silti sitä tuntuu jäävän ylimääräistä jokaisesta tilistä satoja euroja. Minäkin olen miettinyt matkustamista Suomesta muutamaksi kuukaudeksi johonkin viileämpään maahan....ainakin kesäksi, kun en tykkää yhtään kuumasta ilmastosta.

        Good for you et massii löytyy noin paljon ja velkaa ei ole ollenkaan. Rahaa jää vielä satoja euroja kuitenkin, siistii. Me nyt ollaan valitettavasti veloissa, mutta meillä jää kuukaudessa vielä 1-2k€ ylimääräistä sijoitettavaksi kuitenkin. Ei ole kiire maksaa lainoja pois koron ollessa 0% ja marginaali 0,2%. Hei, meillä menee hyvin, nautitaan siis.


      • JihuuMitäÄlykköjä
        MassiaOnJaTuhlaanNeItse kirjoitti:

        No empä tiennyt, että sinulla on asuntovelkaa. Itselläni kun ei ole velkaa sen enempää asunnosta, kuin autostakaan, eikä velkaa mistään, ja käteistä löytyy sen verran, että voisi ostaa vaikka kaksi uutta mersua käteisellä. Rahaa en ole edes tarkoituksella yrittänyt säästää, vaan elänyt ajassa, ja ostanut sitä, mitä milloinkin sattuu huvittamaan. Silti sitä tuntuu jäävän ylimääräistä jokaisesta tilistä satoja euroja. Minäkin olen miettinyt matkustamista Suomesta muutamaksi kuukaudeksi johonkin viileämpään maahan....ainakin kesäksi, kun en tykkää yhtään kuumasta ilmastosta.

        Tottakai sulla on käteistä muutamaan metsiin, kuten kaikilla Suolessa provoilleella.


      • MassiaOnJaTuhlaanNeItse
        JihuuMitäÄlykköjä kirjoitti:

        Tottakai sulla on käteistä muutamaan metsiin, kuten kaikilla Suolessa provoilleella.

        Olet ihan oikeassa.


    • AutoVaihtooni

      Jos pitäisi säästää lisää ja auto joutuisi säästölistalle, niin ostaisin pikkuauton ja laatikon korvatulppia.

    • Seat124

      Jos pistettäisiin vielä vähän pökköä pesään, eli kun puhutaan että auto on maksanut itsensä tarkoitetaan tällä että auto on ollut halpa ja on pystytty ajaa isompia rahanmenoja.

      Tehdään näin kellä on tälläinen eli auton edullinen hinta ja paljon kilometrejä, kuka pistää parhaaksi, eikä mitään tutuilta saatua laatuautoa

    • Yökyöpä

      Renault Megane haukkuen halpa.

    • KIA_tietysti

      Köyhän Ihmisen Auto.

    • sekundaapukkaa

      Tuskinpa kukaan täyspäinen aidosti varakas tulee tänne elvistelemään ja palkkaansa kehumaan. Täällä riehuvat vain kädestä suuhun elävät asuntovelalliset haaveijat Skodansa ongelmissa

      • Vanha_Mersumies

        Täysipäisyydestä en tiedä mutta usko tai älä, täällä on koko kansan mittakaavassa monia todella varakkaita joihin itsenikin luen. En kehu palkkaani koska en ole töitä tehnyt enää 9 vuoteen vaan elän pääomatuloilla. Asuntovelkaa oli viimeksi 80-luvun lopulla eikä muuta velkaa käytännössä ikinä. Autoistani arvokkain on museorekisteröity aikoinaan laadukas saksalainen, muut kaksi autoa ovat halvempia vaikka vielä hyviä. Voisin vaihtaa uuden Ferrarin vuosittain mutta parempi pitää matalampaa profiilia koska täällä etelässäkin kateus vaivaa köyhempiä enkä halua sellaisesta stressiä.


    • sssssssssssss

      Kun omista WWW konsernin auton on taatusti köyhä. Menee kaikki rahat jakopää vaihdelaatikko. öljynsyönti korjauksiin.

    • dfgkkd

      Opel

    • asiansivusta

      Hyvähän sitä on puhua jos ajaa toisten autoilla ja ylläpitää toisten rahoilla, mutta teeppä sama omalla rahalla.
      Silloin alkaa merkit vaihtumaan ja vähävikaisuus ja luotettavuus korostumaan.
      Egon kohotusmerkit jää sivummalla liikkeisiin.

    • aumebe

      no ei se ainakaan skoda ole niinkalliskin blööblöö

    • Eläkkeellä-olo

      Mulla on ollut monia autoja. Jotka olen ostanut uutena. Sekä työn puolesta. Että siviili käytöön. Jäin eläkkeelle. Ostin viimevuoden lopulla. Dacia dusterin. Lähinnä siksi että se oli halpa ja se on aika korkea. Kun olemme muuttaneet tänne maalle. Jossa on aika huonot tiet. Ja aurauksia saattaa joutua odottamaan aika pitkään. Yleensä kaiki naapurit ja ystävät, ovat olleet kiinnostuneita. Kun olen vaihtanut autoja. Mutta nyt ainoastaan yksi naapuri on vain todennut. Että olet vaihtanut autoa.
      Ilmeisesti. Jotkut todella mittaa ihmisten arvon tai elämisen tason. Siintä millaisella autolla ajaa.
      Itse olen tyytyväinen tähän köyhään eläkkeellä oloon. Ja olen tyytyväinen. Nykyiseen ajopeliin.

    • kevytajoneuvokukkarolle

      Miten olisi mopo auto .Kauppakassiksi kelpaa kyllä. Nuorille oiva peli mopon sijaan. Kori ympärillä tarjoaa suojaa ja lämpöä .Liikenteeseen kokemusta tuolla saa varsinaista korttia silmällä pitäen ja hinta suhde helpottaa hankintaa eikä tule autoveroa.

      Tosin nyt buukkaavat kevyt ajoneuvoa normi auton pohjalta, mutta mahtaisiko tuo sitten ajaa tarkoitusta nopeusrajoitettuna,hinta suhteen puitteissa? Miten käy ajoneuvo veron noiden osalta ,ei ole tietoa mutta eläkepäiville tuollainen kyllä ajaisi asiansa kauppakärrynä jos ajoneuvoverosta eroon pääsee . Tosin moottoritielle ei kevyen liikenteen välineillä ole asiaa .

    • Anonyymi

      > Aina puhutaan millä millä ns. rahamiehet ajaa, tai jotka esittävät olevinaan rikkaittaita......

      Eikähän ne rikkaiden esittäjät löydy juurikin sieltä köyhimmästä päästä.

      Esim. autona tonnin ritsa ja siihen sitten tarra takaikkunaan "oma ja maksettu". Se on silti tonnin ritsa eikä enempään ollut rahaa.

      Samaa sarjaa myös amisviiksi, joka asuu mahdollisimman halvassa 30 m² kerrostalokämpässä, halvassa lähiössä. Mutta auto on iso bemari. Varmaankin saksasta uitettu. Varaa ei ole edes maksaa tolppapaikasta, joten autoa seisotetaan kylmällä paikalla tai tungetaan ilmaisparkkiin vieraspaikoille.

      Tästä vielä edistyneempi versio oli nulikka, joka taannoin oli töissä faijani duunipaikalla. Asui vuokralla törsäsi rahat autoon & elektroniikkaan. Eli esitti rahamiestä. Niin hyvin, ettei raha riittänyt vuokraan. Ratkaisi ongelman muuttamalla 3-kymppisenä takaisin vanhempiensa luo. Ettei tarvinnut autosta yms. luopua.

      Eikä lista tähän lopu... tyypillistä on alempi koulutustaso, tupakointi ja viinan/kaljan kanssa läträys. Jos ei jo pelkästään tällä setillä saa rahoja hukattua, niin sitten ostellaan käytettyjä autoja. Mieluummin kerran vuoteen. Ja ihmetellään, mihin raha katoaa, kun biznesmies kuitenkin pyörittää autokauppoja niin, ettei kulut ole kuin satanen kuussa bensaan. Autolainahan ei ole kulu sitten, kun se on maksettu pois. Minkä jälkeen hyvityshinta onkin jo puhdasta voittoa ja em. pyörittyksellä tienaa ainakin kymppitonnin vuodessa. Kumma vaan, että tili on aina tyhjä ja viimeinen viikko ennen seuraavaa palkkapäivää eletään työkavereilta vippaamalla.

    • Anonyymi

      Mitä enemmän autossa on kiinni rahaa sitä enemmän siinä häviää jos ei tee bisnestä autokaupalla. 0stan itse mieluummin 25teur sijoitusyksiön kuin laitan ne auton maksuun tai rahoitukseen.

      Lähipiiristä, oikeasti varakas henkilö joka voi kävellä autokauppaa ja ostaa useamman kalliin mersun omaksi tai hakea uusi valtra jolla ajellaan raivaussahan kanssa metsäpalstalle vähän sahailemaan.

      Käyttöauton arvo 6000eur. Tuolla rahalla saa aika hyviä autoja joilla uutena hintaa 60-70teur eli tuntuu laadussa ja hiljaisuudessa, halpaa käyttöä.

      Verrattuna vaikka 2019 octaviaan tai mihin muuhun tahansa

    • Anonyymi

      Köyhien autoja on vanhat corollat ja Mondeot. Skoda Octavia on nykyisin aika suosittu duunarin tai eläke läisen auto. Poikkeuksena Octavian Corollaan ja Mondeoon on on se että ne ostetaan uutena tai vähän käytettynä.

    • Anonyymi

      Rahamiehet ajaa saksalaisilla. Ne vaatii ylläpitoon huomattavasti enemmän varoja kun muut kulkuneuvot.
      Hankinta vaatii paljon, huollot vaatii paljon ja korjaukset jotka tuotekehitys laittaa kuluttajan maksettavaksi vaatii erittäinkin paljon.
      Huolettomampia ja edullisempia yhdessäolon hetkiä varmasti monilla muilla merkeillä ja voi laittaa sen oman rahan joka on itse hankittu vaikka lomailuun ja mökkeilyyn ym nautiskeluun.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe