Telian onnellinen asiakas.

mattijohannes

Telian opnellinen asiakas.
Olin jälleen kerran talven poissa suomesta ja palasin takaisin suomeen mökille 10 toukokuuta.
Syksyllä lähtiessäni sanoin irti sim kortin rajoittamattoman verkkoyhteyden Ja muutin yhteyden halvinpaan mahdolliseen liittymään.
Talvella huomasin, että minun simkortti ei toiminut jostain syystä. luultavasti vioittunut kun siirsin sen puhelimesta toiseen.
Tilasin uuden sim kortin valmiiksi Suomeen omalta telian sivulta Chatin kautta.
Pian huomasin, että laskuissa oli ylimääräistä maksettavaa. Siihen olikin kytketty vataajapalvelu. Sellaista en ole koskaan halunnut. Varsinkaan jos olen vielä ulkomailla. En tietystikään soita kalliita puheluita vastaaja palveluun.
Jälleen kirjautuminen netistä omalle sivulle ja chatin kautta sain poistettua vastaajapalvelun.
No ainahan sattuu ajattelin.
Mutta kun sitten tulin toukokuussa Suomeen ja sisko ajoi minut mökilleni. Siellä tyytyväisenä otin esiin uuden simkortin joka oli siskolle tullut postissa ja oli kirjekuoressa valmiina. Asensin sen tyytyväisenä puhelimeen.
Ja olin mielessäni mennyt jo läpi jotta nyt pystyn viikonloppuna netin kautta katsomaan jääkiekkoa formuloita sekä Euroviisut ja palautua mukavasti mökillä reissun jälkeen.
Niin sitten olikin seuraava yllätys jo käsillä. Kortti ei toiminut. Oli ensin aktivoitava kortti.
No pikku juttu ajattelin ohjeet oli mukavasti liitetty mukaan.
1. Kirjoita textiviesti AKTIVOI sekä liittymän numero ja lähetä se numeroon 18100
Tein näin,, mutta viestipä ei menyyt perille.
No ajattelin otetaanpa seuraava vaihtoehto käyttöön.
2. Kirjaudu sivulle telia.fi ja aktivoi simkortti siellä.
No eipäs sillä simkortilla tietty päässy verkkoon kun sitä ei oltu AKTIVOITU.
No otetaan sitten vaihtoehto numero kolme käyttöön se nyt ainakin toimii.
3. Soita asiakaspalveluun 020690400 ja AKTIVOI siten.
No ajattelin että tietysti telia on ottanut sen huomioon ja kortilla pystyy tietysti soittamaan asiakaspalveluun.
Ei kun soittamaan. Mutta pahus eihän sillä minnekään päässyt kun ei ollut verkkoa.
Joten siinä sitten miettimään kohtoloaan ilman yhteyttä ulkomaailmaan. Yksi naapuri on mutta sekin talo oli mutta siellä ei ihmisiä. Ja autoa ei ollut käytössä. Ja yökin alkoi jo tulla.
Ajatutksiani en voi tässä pistää paperille. Niin hirvittäviä asioita liikkui mielessäni.
Myös mielessäni mietiskelin millaista henkilökuntaa mahtaa olla töissä Telialla.
Luultavasti vanhoja poliitikkoja tai valtion laitoksissa olleita virkamiehiä joille on annettu jonkinlainen eläke virka.
Koska olihan se nyt täysin varmaa, että IT. Tietämystä ja yleensä intenetistä tai digitaalisesta osaamisesta heillä ei ole minkäänlaista käsitystä.
No seuraavanä päivänä pääsin lopulta maalikylään ja liikkeeseen missä oli jonkinlainen telian palvelu. Sain lainattua myyjän puhelinta ja lopulta yhteyden Telian asiakaspalveluun. Hän jopa pitkän palaverin jälkeen suostui AKTIVOIMAAN simkortin. Hyvä ajattelin minä. Mutta hän mainitsi samantien, että se sitten maksaa 6 € taas paloi minulta pinna. Ei sen 6€uron vuoksi mutta periaateen vuoksi. Sillä olihan se nyt sitten selvää miksi sitä simkorttia ei voikaan AKTIVOIDA itse sillä näinhän saa taas kiskottua asikaalta lisää rahaa. Liite missä neuvotaan AKTIVOINTI on tietty vain feikkiä.
No hän lupautui AKTIVOIMAAN kortin ja lupasi jopa yrittää saada sen maksunkin nollattua. Hyvä ajattelin nythän tämä on lopultakin kunnossa.
Pyysi häntä asikaspalvelussa samantien laittamaan minulle rajattoman netin koska siinä halpis liittymässä on vain pieni internetin siemen millä ei pitkälle pötkitä.
SITÄ EI VOI TEHDÄ. Oli vastaus. Toimenpiteitä simkorttiin voi tehdä vain YHDEN laskutuskaudella. Nyt sitten lopultakin varmistus tietoisuuteen mikä on TELIA.
Eli joudun hankkimaan Elisan tai DNA: simkortin ja nettiliittymäm jotta voin olla netissä seuraavaan laskutuskauteen. VOI JEESUS mihin olen sotkeutunut. Eli olisi pitänyt jo alun alkaen tilata myös kilpailijan simkortti millä olisi voinut AKTIVOIDA Telian liittymän ja selata nettiä telian seuraavaan laskutuskauteen.
Siis VAROITUS kaikille jotka aiotte hankkia Telian liittymän. Tilatkaa ainakin saman tien myös kilpailijan kortti väliaikaisesti.

3

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hockey

Telian SM-liigan paketti on aivan toivoton. Luvattuja pre season pelejä ei näy ollenkaan, ja tuo Liiga Alumni pelikin näkyy vain noin minuutin pätkissä kunnes katkeaa vaikka liitymä on 200 Mbps. En voi suositella.

• Ette

Paras tapa katsoa liigaa, on heidän digiboxi, joka on kuitenkin aivan perseestä, en ole ikinä noin surkeaa digiboxi nähnyt, siinä ei ole edes Netflixii , Nelonen ei näy lainkaan jne. Eli se boxi on täysi vitsi ja maksaa siis 10 egee kuussa, mutta paras tapa se on kuitenkin katsoa matseja. Tietokoneelta, tabletilla tai kännyltä katsominen on täysin pois laskuista heidän vanhanaikaisen ja epävarman teknikkansa takia..

• Idioottiasialla

Omaa tyhmyyttä jos et aktivoi korttiasi. Mistä Telia olisi voinut tietää, että olit ulkomailla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7726
    2. Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata

Manneja, vaiko matuja?
      Mikkeli
      108
      5921
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5157
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4526
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2957
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2918
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2046
    Aihe