Siis oon menossa yläasteelle nyt kesäloman jälkee, mun sisko on täl hetkel seiskalla ja tunnen sielt melkee kaikki ja mul on sielt kavereit mut mua pelottaa ne kasit ku mun serkku (joka on 9luokal) ja sisko sano et siel ne kasit jotka nyt menee ysille nii tulee vittuilee kaikille ja kiusaa mua. Tunnen sielt pari tyyppii jotka oikeesti jos nään ne kadul ne tulee kysyy mult et mitne menee tai sillee mut sit siel o sellasii jota pelkään eniten koska oon niinku 140cm ja oon menos seiskalle nii pelottaa et mua aletaan kiusaa sen takii ku oon nii lyhyt. Kaikki aina kysyy mult et onks kivaa olla noi lyhyt nii oon tottunu siihe. Eniten pelottaa et ne niinku väkivaltasesti kiusaa mua ei se haukkuminen haittaa mut esim jos ne uittaa mut vessassa. Miten pääsen yli siit pelosta tai sille? :I
Yläasteelle meno
6
514
Vastaukset
- Lukiolainen
Oh no, älä hätäile😆 yläaste on just chillii aikaa ja siel tapaa hyviä kavereita! Joo on totta, et ne ihmiset siel voi olla vähän julmia, mut kaverien kans pärjää kyl
Tsemppiä No olisiko mahdoton ajatus jutella asiasta niiden tuttujen kasiluokkalaisten kanssa ja kertoa heille huolestasi? Ehkä he lupautuvat vähän pitämään puoliasi.
Älä ainakaan alistu isompien maskotiksi joka perseilee, esittää ja tekee tyhmyyksiä muita miellyttääkseen.
Ja vietä nyt rauhallinen ja kiva kesäloma ensin, äläkä stressaa sitä pilalle.
Ja kuka tietää, saatathan vaikka kasvaa huimasti pituuttakin kesäloman aikana.- 9lle
Itse menen ysille nyt loman jälkeen.
Ei kannata kaikkia kauhutarinoita ottaa todesta,itsekin tein niin sillon ku yläaste oli alkamassa ja jännitin vaan turhaan. - amistyöukko
Älä stressaa ite menossa amikseen syksyllä ja hyvin se yläaste meni vaikka en mikään pisin seiskalla ollutkaan ehkä just sen 155 tai jotain vastaavaa ja en siitä koskaan vittuilua kuullut. Ja ne koulun "kovat jätkät" on oikeesti koulun pelleimmät jätkät joista kaikki jauhaa paskaa. ja jos joku niistä tulee aukomaan päätä ja uhkailemaan niin älä alistu tai ala selittämään jotain stereotyyppista "olet vain heikko ja huonon omantunnon omaava pikkupaska" koska saat nokkiisi saman tien :D Mutta joo muista olla asenteella "ihan vitun sama mitä muut ajattelee" paitsi kaverit tietenkin poikkeuksena. Ja älä hiljenny nurkkaan mutta älä ole kokoajan äänessä. ja ainiin tämmönen 183 cm 70kg ukko oonki nyt vaikka lyhyt olinkin että kyllä säkin alat yläasteen aikana kasvaa.
- lmaogirl
öö ei tollasta oikeesti nykyään tapahdu että esim pöntössä uitettas... ja oon aika varma että ysejä ei vois vittuakaan kiinnostaa seiskaluokkalaiset ja niitten pituus
- kasillemenossa
Hei!
Olen kasiluokalle menevä poika ja päätin nyt poiketa yleisestä käytännöstäni, että en tällaisille palstoille mitään kirjoita.
Tosiaan kannattaa nyt huomioida se, että vaikka kyseisessä yläkoulussa olisi sinulle entuudestaan tuttuja ihmisiä samalla taikka sitten ylemmillä luokka-asteilla, he ovat kaikki vain ihmisiä. Älä anna luokka-asteiden luoda minkäänlaista arvojärjestystä, vaikka monet ylemmillä luokilla olevat henkilöt pyrkisivät luomaan auktoriteettia koulussasi. Ole vain oma itsesi, älä keskity siihen, miellytätkö muita.
Mitä tulee omiin henkilökohtaisiin kokemuksiini, niin ihan ensimmäisinä yläastepäivinä oli yksi onnenonkija, jokin kasiluokkalainen poika, joka yritti käyttää seiskaluokkalaisten oletetusti pieniä aivoja hyväkseen. On siellä seiskaluokallakin joitain yksilöitä, jotka ymmärtävät tämän asian ja pystyvät hyvin kylmästi sanomaan ei, sekä käsittelemään näitä lapsia, jotka hakevat jotain auktoriteettia tai yrittävät ikäerojen avulla luoda sellaista. Tämä onnenonkija siis kohdisti minuun jonkinlaista "isottelua", mutta kylmällä asenteella ja määrätietoisuudella saadaan tällaiset ihmiset hyvin helposti käännytettyä. Lisäksi haluan huomioida vielä sen, että tämän tekstin ideana ei ole luoda minkäänlaista pelkokuvaa kenellekään yläasteelle menevälle, mutta hyvä on myös huomioida realiteetit ja miettiä etukäteen skenaarioita, joita voisi tapahtua, mutta tietenkin jättämättä huomiotta tällaiset myytit seiskojen uittamisesta vessanpöntössä tms. Ne ovat täyttä puppua, eivätkä vastaa mitenkään realistista kuvaa tilanteesta.
Seiskalle meneminen voi pelottaa ja ahdistaakin, ja päässä pyörii varmasti monenlaisia ajatuksia -- mutta oikeastaan ainut asia, minkä voit tehdä on se, että luotat itseesi, kaikki ovat selvinneet siitä, niin selviät sinäkin! Koulussa voi tietenkin olla niin, että monet luokka-asteet ovat erottuneita toisistaan, mutta tämä saattaa johtua suurilta osin erilaisista kiinnostuksen kohteista.
Lisäksi voi olla pieni shokki, että puhun tässä viestissä ihan kuin olisin jokin aikuinen, mutta ehkä tämäkin kertoo jotain keskimääräistä korkeammasta kypsyystasosta.
Kiitos! cx
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1192395- 971623
- 421195
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri1771141Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu771047Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i61947Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri28937Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu24925Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan38850Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56810