Länsimaalaiset poissa

kulttuurisokki

Onko länsimaalaiset vähentyneet Thaimaassa vai onko intialaisten, turkkilaisten ym. vastaavien määrä kasvanut? Ei näy länsimaalaisia katukuvassa enään samassa määrin mitä joitakin vuosia sitten.

4

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun katsoo Thaimaa turistien määrien kehitystä vaikkapa viimeisen 10v. ajalta, niin "länsimaalaisten " (eurooppa, yhdysvallat, kanada, australia) matkailijoiden määrä on tänä aikana lisääntynyt "vain kohtalaisesti" tai joidenkin maiden osalta hieman jopa laskenut, mutta mitään kovin isoja muutoksia ei eurooppalaisten määrissä ole tapahtunut kymmenen vuoden seurantajaksolla, mutta kun muiden matkailijoiden määrä on "räjähtänyt käsiin", niin "länsimaalaisten" matkailijoiden suhteellinen osuus on pienentynyt paljon.

      Thaimaassa kävi vuonna 2017 noin 35miljoonaa ulkomaista turistia, joista noin 9.8milj. oli Kiinasta (yli kymmenkertaistunut vuodesta 2007), ja 9.2milj. (kolminkertaistunut vuodesta 2007) oli ASEAN maista (kaakkoisaasian yhteistyö järjestö, eli Malesia, Indonesia, Filippiinit yms. eli Thaimaan lisäksi 9 muuta lähi-alueella olevaa maata).
      Muista Aasian maista isoimpia turistimääriä kävi Etelä-koreasta 1.7milj., Japanista 1.5milj. ja Intiasta 1.4milj.
      Isoin "länsimaa" turistien määrässä oli Venäjä noin 1.3milj. kävijällä. sitten Yhdysvallat 1.1Milj., Britit 1.0Milj. Saksa ja Australia 0.8Milj. ja Ranska 0.7Milj.

      Eli se mitä tilanteessa on tosiaan muuttunut viimeiseen kymmeneen vuoteen, on se että Thaimaan ulkomaan matkailijoiden määrä on noussut noin 14milj. vuosittaisesta matkailijasta yli 34milj. matkailijaan, ja tuo kävijöiden kasvu on tullut hyvin pitkälti muualta kuin eurooppalaisperäistä väestöä olevista maista.
      Kun aikaisemmin Thaimaan turisteista oli noin 50%:a (tai osassa kohteista jopa yli) oli tuota länsimaista väkeä, nyt heidän osaas Thaimaan matkailijoista on enään luokkaa 20 - 25%:a ja se muutos tosiaan näkyy selkeästi Thaimaan turistikohteissa.
      Ja syy tosiaan ei ole se, että Thaimaan matkailu olisi länsimaista vähentynyt, vaan se että KASVU on tullut hyvin pitkälti muista maanosista.

      • kohtasataapaskaa

        "Ja syy tosiaan ei ole se, että Thaimaan matkailu olisi länsimaista vähentynyt, vaan se että KASVU on tullut hyvin pitkälti muista maanosista."

        Juuri näin, tämänhän jokainen Thaimaassa käynyt on voinut todeta omin silmin, toki asia varmaan hiekkaharjusta googlella matkustettaessa voi näyttää erilaiselta, ja krapuloistaan herättyään jompikumpi tai jopa molemmat sankarit (lerppa, aviomies) siitä tulevat pian meille "erikoisasiantuntija-lausunnon" antamaan...


      • TaisiJoSataa
        kohtasataapaskaa kirjoitti:

        "Ja syy tosiaan ei ole se, että Thaimaan matkailu olisi länsimaista vähentynyt, vaan se että KASVU on tullut hyvin pitkälti muista maanosista."

        Juuri näin, tämänhän jokainen Thaimaassa käynyt on voinut todeta omin silmin, toki asia varmaan hiekkaharjusta googlella matkustettaessa voi näyttää erilaiselta, ja krapuloistaan herättyään jompikumpi tai jopa molemmat sankarit (lerppa, aviomies) siitä tulevat pian meille "erikoisasiantuntija-lausunnon" antamaan...

        Ei päivää ilman tuon kaltaista, täytyy todella olla pää kipee.


      • PyydettyLausunto
        kohtasataapaskaa kirjoitti:

        "Ja syy tosiaan ei ole se, että Thaimaan matkailu olisi länsimaista vähentynyt, vaan se että KASVU on tullut hyvin pitkälti muista maanosista."

        Juuri näin, tämänhän jokainen Thaimaassa käynyt on voinut todeta omin silmin, toki asia varmaan hiekkaharjusta googlella matkustettaessa voi näyttää erilaiselta, ja krapuloistaan herättyään jompikumpi tai jopa molemmat sankarit (lerppa, aviomies) siitä tulevat pian meille "erikoisasiantuntija-lausunnon" antamaan...

        No annan "asiantuntijalausunnon" pyydettäessä muistamaan taannoista lausumaani Santun käydessä kotikaupungissani, että varo kadulla käveleviä kiinalaisia, ne pitää ajorataa kävelytienä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe