Raitistumisen seuraukset

Tähystäjä

Oletteko juopot ja suurkuluttajat raittiuden myötä päässeet irti perheen pahoinpitelystä, mustasukkaisuudesta ja homosuhteista.

9

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä.Sami

      Vaikea sanoa, kun mihinkään noista en ole syyllistynyt.

      Juoppo ja suurkuluttaja siis kuitenkin olen.

    • roletaari

      En häiriköinyt! En romuttanut perheen taloutta! Romutin vain terveyteni 3:n vuoden 95%:sti päivittäisellä dokaamisella. Nuo 5% ovat niitä päiviä jolloin tiesin olevani ajovelvollinen seuraavana päivänä.

      Verenpaine oli törkeän korkealla Ramipril 10mg lääkityksestä huolimatta.
      6kk raitista kuntoilua ja paineet olivat paremmat ilman lääkitystä kuin max. lääkittyinä.
      Myös mieskuntoni koheni.
      En muuttanut ruokailuani mutta tuona aikana vyötäröni oheni 6-7cm vaikka paino pysyi ennallaan.
      Muutin tapani 59v11kk ikäisenä.

    • barikärpäne

      Osa päihteiden kuluttajisti ilkkuu raittiita,sillein että -ai sää et ota mitään,ootko uskovainen tai entinen alkkis tyyliin useimmiten.Miksi aikuiset eivät saa olla joidenkin suurkuluttajien mielestä raittiita? Emme ole sen tylsempiä selvinä,osataan heittää juttua ja nauraa,ja os kahvia otan kuppilassa,se in aika ajoin ihmetyksen aihe-miksi? Sen ole huomannut että päihteiden suurkuluttajat ovat ns selvinä erittäin jäykkiä,vähäpuheisia usein ja arkoja,liittyykö se käyttö siis että uskaltaa olla enemmän jotenkin sosiaalinen,sitten usein menee överiksi? JOS KÄYTTÄJILLE SANOISI ETTÄ MIKS TAAS JUOT NOIN PALJON NIIN,niin johan ne suuttuisi siitä,eli asian täytyy olla arka ja ongelmallinen käyttäjille? Ei toisten raittiuden pitäisi olla ongelma juojille! Silti siitä tehdään numero joskus,aikuiset eläköön miten haluaa,ilma ihme kyselyjä tyyliin että ai sää et ota,,,ootko uskis vai entinen juoppo,,,tätä olen kuullut usein...jospa seuraavan kerran sanon että miksi sä dogaat kauheesti...turpaan vois tulla-on se herkkä aihe juojille jóstain syystä ja sit auotaan päätä raittiille.

      • roletaari

        Kylläpä ne raittiitkin paheksuvat.
        Tuttavani kuntosaliyrittäjä ja siinä ohessa personal trainer sekä erityisryhmien kuntouttaja, paheksuu minun irtiottojani.
        Tosin paheksunta lienee osa hänen toimenkuvaansa ja ehdotonta kuntoilun puoltamista.
        Antaapa toki tunnustuksen tekemiselleni ja jopa tuloksille mutta vaatii täydellisyyttä.
        On kuitenkin puoliksi leikkimielistä suun soittoa.


    • katuja

      En kommentoi tuttavien juomisia ym niin kauan kuin se ei haittaa omaa elämääni,eli jos kumppani juo paljon ja se haittaa suhdetta,eri asia. Totuus on että suurin osa nauttii enemmän ja vähemmän päihteita päivittäin tai viikonloppuisin ja itse käyn baareissa niin en anna sen asian häiriätä itseäni vaikka itse en otakaan . Seuran saa valita ja poistua harmillisesta seurasta ja minä kun harrastan musiikin kuuntelua ja karaokea, en menisikään paikkohin jos antaisin sen häiritä. Joskus kyllä tuntuu että olen muutaman muun ystäväni kanssa maamme ainoat absolutistit lähiössä jossa elämme,mutta ei se haittaa,ns hörhösitäkin on tullut osa tuttavaseuraa ja ei koskaan inise raittiudestamme,koska heillä on elämää itselläänkin sen verran. Kyllä niitä tuomitsijoita riittää raittiidenkin parissa,työpaikiola ,naapurissa ym uskovaisissakin.

    • Rattoreiska

      Yo. kirjoittajilta on tuhoutuneet , kuten yleensä, ensimmäisenä aivot , joten raitistuminen ei auta ja tuskin ymmärtävät miksi elämä on niin tunneköyhää tai eivät tajua edes hävetä saati olla surullisia.
      Pienillä, 3 cm halkaisijaltaan, olevilla alkoholin liuottamilla ja siloittamilla sileillä kanan aivoilla elämällä ei ole enää juuri annettavaa.
      Kenties joku ystävällinen isäntä voisi ottaa aivonsa ryypänneitä lantaa luomaan sikalaan ja syksyllä syöttää uupuneet sontasepot tuleville joulukinkuille. Halpaa oluen makuista kinkkua voisi sitten myydä lähiöissä vuokrakorsujen asukeille. Kyllä tässä maassa olisi paljon korjattavaa. Mikään ei ole säälittävämpää kuin omaisuutensa ryypännyt sontaseppo, joka asuu asuntolassa, elää minimitoimeentulolla ja käärii sätkää päiviensä kuluksi ja keittää kahvia paikallisessa AA kerhossa. Parhaat sontasepot lähtevät pullo povarissa ja sepalus auki, eivätkä jää yhteiskunnan kulueriksi.

    • Björneborgs_pilsner

      Joko sinä olet lakannut hakkaamasta äitiäsi ja varastamasta hänen kansaneläkerahojaan? Kyllä vai ei!

      • kirillir

        Kyllä olen. Tosin vain sen takia että keplotteli akka ittensä hautaan.


    • knknnknk

      Raitistelija aloittaa aa-kerhon löylykauhaterapian,nauttii kun saunakauha survotaan perceeseen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe