Nyt olisi aika lopettaa jo röökin poltto ja olin ystävälläni viikonlopun, jonka sähköröökiä vedin sitten tuon pari päivää. Olin ekaa kertaa yli 20 vuoteen ilman tupakkaa. Kaverini saa nesteet joltain tutultansa.. Haluaisin itse alkaa tekemään, mutta mitä kaikkea siihen tarvitaan ja mistä niitä aineksia saa?
Itse laitteet katseltiin kyllä jo läpi. Oli montakin vaihtoehtoa ja käyn varmasti loppuviikosta Lahdesta jonkun hakemassa.
Sähkötupakan aloitus
32
1370
Vastaukset
- kaksivuottasavuton
Nesteiden valmistustarpeet saa netistä:
VG pohjanestettä laitetaan 70-90%
PG pohjanestettä loput
Mikäli haluat makua tai nikotiinia, lasketaan ne noihin pohjien suhteisiin.
Eli jos makunesteen suositeltu sekoitussuhde on 15% ja se on PG:tä (kuten yleensä), niin desin pullon tekoon laitetaan 15ml makua (pg).
Mikäli haluat niksaa, ostetaan kivijalkamyymälästä mautonta VG:tä jossa 18mg/ml. Tätä myydään 10ml pulloissa. Jos lisäät tuon 10ml desin pulloon, on valmissa desissä 1,8mg mikä tehokkailla laitteilla on jo aika hyvin. Alkuun ehkä kannattaa aloittaa vaikkapa 3,6mg/ml eli kaksi pulloa desiin.
Koko homma menisi näin:
Kaada pulloon 15ml makunestettä, kaksi pulloa niksaa ja täytä loppu pullo VG pohjalla. Näin saat desin valmista nestettä jonka niksapitoisuus on 3,6mg, makua 15% ja lopullinen PG/VG -suhde 15/85. Netistä löytyy myös laskureita tähän ja apua voit kysyä/katsella vaikkapa e-savuke foorumilta ja Youtubesta. - Manu55
Pohjanesteen löydät Googlesta ja saat postitse, kuten myös makunesteet eli tiivarit. Googleta vaikkapa Extrapure VG tai Chemnovatic VG. Lubrisolven kiertäisin kaukaa jos et halua kaataa kokemusta heti alkuunsa. Tiivareita saat monesta paikasta Suomalaisistakin kaupoista, kaupoista ja netistä. Googleen vain katselemaan!
- Höyryttäjä_
Mikä vika se tuossa lubrissa muka on?
hyvin on toiminut aina. - Keisarii
Ainakin oma kokemus os osoittanut ettei Lubriin sekoitetut nesteet säily hyvänä yhtä kauan kuin melkeimpä mikä vain muu.. Jos myös kokeilet höyryttää pelkkää pohjaa, huomaat myös eron. Joten olen aika samaa mieltä Manun kanssa. Useita litroja on kyl Lubrilla menty mut ei enää kiitos
- Höyryttäjä_
Minun kokemus on osoittanut että säilyy vuosia ja maistuu ihan samalta miltä muutkin.
- Diyy
Joo ei lubria :D
- sdcasd
Etupakki (Electric tobacco) on vain takapakkia. Keuhkosyövän hankinta on tehokkaampi lopetustapa
- itsetuhoariittää
Kaikki mikä ei kuulu keuhkoihisi, vie sinut nopeasi hautaan. Ainoastaan mielenvikaisrt tyypit vetävät kaikenlaista saastaa keuhkoihinsa, ja sitten narisevat lääkärille, mitenkäs tässä nyt näin kävi. Hautuumaat ovat täynnä idioottien jäännöksiä.
- höyryttäjä_
Pidät siis kaasunaamaria ulkoillessasi?
- Höyryllä6v
No tottahan se on, että hautausmaa on täynnätupakan lopettaneita. Josnyt kuitenkin miettii, että on vaihtoehtona analoginen tai sähkötupakka, niin mieluummin valitsen jälkimmäisen. Niitä haitallisia aineita on makuaineissa, mutta useammat kotimaiset valmistajat tekee makunesteet aineista jotka ovat diasetyylivapaita ja aina ku joku aine lutettavasti todetaan haitalliseksi, sen myynti lopetetaan.
Testejä läpäisseet mm.
Puffila.fi (siellä kotimiset nesteet)
unclecycos.com (sieltäkin kotimaiset)
aftertaster.fi - ninjamummo
Tämä oli ehkä typerin kommentti ikinä lol Jaa, ja mihinkäs ne muut menee sitten kun aika jättää, vai meinasitko että "viisaat" ei ikinä kuole?;) Hautuumailla taitaa olla aika vähän "veippaamiseen" kuolleita nyt ja tulevaisuudessa.
- kaksivuottasavuton
Kyllähän on tämän sääntösuomen kanssa niin, että mautonta niksapohjaa haet lähimmästä kivijalasta ja vg:t maut netistä.
Sedällä taitaa olla nyt halvimmat pohjat ainakin, kympin litra kun kivijaloissa jopa 14,90€ litra. Samasta paikasta saa nykykään myös esim. Heisenberg tiivarin 4,50€ / pullo. Missään en oo halvemmalla nähnyt. Eli www.unclecycos.com ja tilaamaan. Juicebar oli ainakin toinen hyvä paikka mutta foorumeilta kuultuna niillä alkaa olla toimitusajat lähellä 3-4viikkoa. Sedältä tullut parhaillaan päivässä tänne melkein Venäjän rajalle.. Makuguru myös ihan ok - Inariii
Setälässä taitaa olla kaikki myytävä halvempaa kuin missään muualla Suomessa?
- onneasinulletuohon
Meni 3-4 vuotta nikotiininesteiden kanssa. Sitten lopetin senkin.
TUo oli kuitekin ainoa tapa päästä tupakasta eroon. Kokeilin kaikkea ja rahaa paloi paljon.
Otat nikotiininesteen 18mg ja maku sen mukaan mistä tykkäät. Minusta hyvä oli esim. minttu.
Sillä pääsee eroon tupakasta eikä tee enää pian mieli ollenkaan.
Sähköröökin etu on se, että sitä ei polta loppuun. Sitä polttaa vaan sen, mitä tekee mieli.
Ei haise henki, ei vaatteet, ei asunto ja huomaat omankin olosi paremmaksi.
Ei enää tervaa, ei häkää ja paljonko niitä oheismyrkkyjä siinä röökissä olikaan.
Ei tietenkään kannata ostaa sitäkään, jos ei tarvii.
Mulla vaan se oli ainoa tapa päästä eroon, joten tiedän mistä puhun.
Alle 18mg/ml nikotiinia nestettä ei alkuun kannata ostaa.
Kun olet ollut 1-2 kk erossa tupakasta, voit kokeilla 12 mg/ml.
Sitten 6mg ja lopulta voi mennä 0mg nesteellä.
Itse en kokeillut 0 nestettä ollenkaan. Siirryin imeskely tablettiin ja sillä irti koko hommasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232