Mistä oikeesti tietää et

LoganMaarte

on migreeni?

Minä loukkasin nuorena niskani melko pahasti, mutta minua ei käytetty lääkärillä. En siis valittanut vanhemmilleni kivusta tarpeeksi. Otin särkylääkettä. Olin niin nuori etten heti edes tiennyt miten vakavasti loukkasin niskani ja sain siitä otsan alueen hermosärkyä yli kahdeksi kymmeneksi viideksi vuodeksi.

Oireet olivat juuri samantyyppisiä kuin on migreenissäkin. Neurologi kuvasi pääni, mutta ei niskaani, kun en osannut nuorena yhdistää niitä asioita. Määräsi migreenilääkettä, vaikka mitään sahalaitoja tai muuta ei näkynyt. Niskasta kukaan lääkäri ei kysynyt mitään koskaan. Sain siis neurologilta migreeni-diagnoosin, joka sitten kun aikuisena menin lääkäriin, todettiin niska syyksi tuohon kovaan hermokipuun. Fysioterapeutin kautta sain niskatuen ja tilanne on hyvä. Myöskin erikoistyyny on auttanut. Tällä hetkellä myöskin kun niskalihaksia on oikealla tavalla treenattu asiantuntijan kanssa niin olen jo useita vuosia ollut ilman mitään kipu/särkylääkkeitä.

Hermokipu niskassa siis saman tyyppinen kuin on migreenikipu.

1

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 35_vuotta_migeeniä

      Hyvä kysymys. Monen olen kuullut valittavan migreenistä ja lopulta on paljastunut, että se on sitä tavallista päänsärkyä. Migreenisäryn normisärystä voi erottaa sen luonteen ja sijainnin perusteella. Normisärky jakautuu yleensä symmetrisesti molemmille puolille päätä, mutta migreenisärky on toispuoleista. Normisärky on tasaista, migreenisärky on sykkivää. Sykkivä kipu johtuu siitä, että herkistyneet hermot reagoi valtimoiden sykkeeseen. Normisärky ei tule aivoista, kuten migreenisärky, vaan heijastekipuna esim. niskasta tai hartioista. Siksi esim. niska-hartia jännitystilat voi tuntea otsalla, silmien takana jne. särkynä. Mulla normipäänsärky ei koskaan aiheuta pahoinvointia, mutta migreenisäryssä laatta lentää aina. Lisäksi itselläni migreenisärkyyn ei tehoa burana, panadol, panacod tms. mutta normisäryn ne teilaa nopeesti. Lisäksi migreeniin liittyy muita oireita ennen särkyä ja särynkin yhteydessä, joten siitäkin tunnistaa, että kyse on migreenisärystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe