Minä pyydän teitä että vastaisitte minulle mitä mieltä olette. Myös pyydän että jotku vl;ät muuttaisivat asenteita ei- vl:iä kohtaan,sekä maailmasta tulleita vl-iä kohtaan, sellaset ainakin jotka tuntevat olevansa parempia kuin ihmiset jotka tulevat ulkopuolelta.
Siis toivosin koko sydämmestä; että vl;ät haluaisivat auttaa ulkopuolella olvevia ihmsisiä.
Siellä tapathuu niin kamalia asioita että kun ihmiset tulee vl:uskoon, vaikka se paha mitä on tapahtunut ei itsestä johdu, mutta siinä on paljon sellaista mistä tuntuu, että tuskin minäkään koskaan ulkopuolisille ihmisille uskalstaisin puhua jos ei tätä palstaa olisi.
Täällä jaksan kirjoittaa. Siis ihmisen pitää olla näin vanha, että melkein 60 vuotta, ennenkuin jaksaa puhua.
Mikähän tarkoitus Jumalalla on tällaisessa että tällaista on sallinut tapahtua kohdallani.
Älkää vaan kysykö että enkö ole näitä anteeksi antanut, ei se siitä ole kiinni, mutta toivon että vl:ät osaavat ajatella, että ihmisillä on myös henkinen puoli, Ja on rajansa kuinka paljon ihminen kestää.
Minä olisin sortunut jo aikoja sitten, jos en olis löytänyt vl-uskoa alle 20;senä.
Siis lapsuuteni on ollut yhtä kärsimystä.
Ensimmäinen muisto minkä muistan on lapsuudestani, että nukuin pikku-tyttönä isän ja äitin isän keskellä. Toinen työnsi kädet housuihini, ja uskon että hän oli isäni, koska myöhemmin, hän 13 vuotiaasta lähtien teki tätä samaa ja lipsutteli sormiaan jalkojeni välissä.
Siihen asti kunnes löysin vl:ät kunnes tein parnnuksen vl-uskoon ja nämä alkoivat sitten auttaa minua.
Olin niin viaton, että en edes tiennyt miksi isä tällaista tekee, ja samalla kotona varotetaan vieraista miehistä.
Isäni järjseti äitin aina pois siksi aikaa. Vejeni soitti vasta ei siitä niin kauan ole, ja kysyi minulta että onko tällaiset asiat totta, koska yksi siskoistani on sanonut että isäni on häntä yrittänyt. Vastastin, kyllä kaikki on totta, ja että hän on yrittänyt toistakin siskoani. Hän sanoi ja että äitini on ollut isän puolta. Mutta, hän lisäsi;" Me kaikki rakstamme sinua." Tällä hän tarkoitti sisaruksiani.
Sinulla on paha isä hän sanoi sitten, tämä veljeni ei ole vl.
Meitä oli siis kolme tyttöä mutta kaikkia isäni on yrittänyt. Mutta vaan minut hän sai sellaisen pelon alle että pystyi tekemään tätä ja muutakin mitä halusi vuosi kausia .
Eräs vl sanoikin, että isä on minut valinnut "uhriksi" koska en puhu. Ja että jos hän olis siskolleni tehnyt saman, se ei olis pysynyt sisällä.
Lopussa kun hän yritti työnttä eka kerran siiintä siisääni, silloin juoksin erään vl-poliisin luokse. Ja olin niin väsynyt, että matkalla kuulin "meidän" auton äänenen. Ja minulle tuli kauhun tunteet, kun luulin että isäni jälestää minua ja on löytänyt minut. Ja juoksin erääseen pihaan karkuun pimeän turvin ajattelin juosta piiloon. Mutta kun pysähdyin, ja katsoin sitten siellä pihalla, ei mitään autoa tullutkaan. Nyt ymmärrän että minulta oli vaan hermot mennyt ja kuulin olemattomia.
Kun lapsena eskysin, en ollut vielä varmaan koulussakaan ja minut poliisiauto toi kotiin, isäni heitti puukolla. Mutta se osui seinään ja ja isä oli raivoisssaan. Ja silloin hän kirosi. Hän myös kävi kapakassa, vaikka aina hän kerskui, että ei se viina häneen vaikuta.
Kun en voinut syödä riisipuuroa, isäni syötti vaan lautasellisen minulle, hän ruukasi sanoa äitille: "Kato näin helppoa se on, ja eipä ne pennut minulle sano vastaan." Menin äitin perään ksvimaalle ja oksensin kaikki ulos.
Isäni laittoi jotain kummallisia ruokia ja kun veljeni oksensi. Isä raivostui, veljeni sai muistaakseni säköjohdosta takamuksille silloinkin. Eikä se ollut vaan silittelyä. Isäni purki raivonsa samalla lapsiin, eikä koskaan lopettanut ennenkuin takamukset oli lapsilla mustana ja lapsi puolikuollut. Ja aina tällasen jälkeen oli takmukset mustana.
Kerran karkasin kun olin saamassa isältäni selkäsaunan ja menin naapusin leikkimökin alle, ja olin varmaan siellä noin 10-vuotiaana tyttönä
tunti kausia, ja olin niin peloissani, että kauhun tuntee tulivat. Kun ajattelin että se selkäsauna vaan jatkuu. jos sisaruksen löytävät minu. Heidät oli laitettu hakemaan minua, ja yski kurkisti lekkkimökin alle jossa olin. Minä luulen että hän ei voinut olla näkemättä minua. Ja niinpä varmuuden vuoksi juoksin erään koulukaverini kotiin. Kuna hänen äiti näki takamukseni hän kauhistui ja sanoi heti, tämä pitää ilmoitta sosiaalilautakunnalle. Mutta hänen isänsä komensi minut kotiin jonkin ajankuluttua, ja lopulta kun menin kotiin.Äiti muistaakseni jatkoi selkäsaunan antoa, koska karkasin.
Monet kerrat isäni on minut ja sisarukseni pieksänyt sotilasvyöllä niin että minun ja sisarukseni takamukse oli tämän tästä mustansinisenä. Minä piilotin, tämän vyön, mutta isäni otti käyttöön sähköjohdon. Ja sanoi aina, "meijän pennuille ei riitä tavallinen
vitta."
Kun veljeni oli pelannut pajatsoa ja vienyt sellasia rahjoja sinne jotka ei kuulunut. Heräsin keskellä yötä kun kuului veljeni hirveä huuto. Isäni pahoinpiteli häntä ja kurisiti häntä kurkusta. Äitini huusi viersestä: isä rakas älä tapa sitä lasta.
Tämän ohella pyssyillä pelottelua, ja että jos minä puhun mitä on tapahtunut, niin isäni kertoi, että hänen tarkoituksensa on tappaa meidät molemmat, siis ajaa vaikka autolla johonkin että molemmat kuolemme.
Kun tulin koulusta kesken kotiin, erään kerran olin silloin jo nuori, niin kaaduin ja takki repesi.
Kun menin kotiin, äitini sanoi isälle ylimielisenä ; "kato minkä takia tuo tyttö tuli koulusta kotiin." Isäni sanomatta sanaakaan kaatoi minut lattialle ja hakkasi päätä lattiaan.
Olin silloin kauppakoulussa.
Menin kouluun takasin ja eka kerran tuli purkaus; itkin niin että varmaan tärisin ja sanoin epätoivoisella äänellä koulun konttorissa istuvalle naiselle; "Hakekaa rehtori". Tässä tilanteessa olin menettänyt kontrollin täysin ja itkin vaan. Rehtori tuli ja selitti että viedään se takki korjattavaksi. " Ei, ei," itkin vielä enemmän". Lisäsin; "Jos isä saa tietää, että olen puhunut saan selkään".
Karkasin kotoa, ja olin muutaman päivän pois.
Isä oli laittanut poliisikuulutuksen ja minut otettiin tullissa kiinni, yrititn paeta Ruotsiin.
Mutta minulla ei ollut paikkaa mihin mennä, vaan iman päämäärää yritin paeta.
Tietämättä mitään mitä oli isäni kanssa tapahtunut sängyssä, veljeni tuli isäni kanssa hakemaan minua. Isäni tuli takapenkille ja hali minua , inhosin tätä. Mutta en taaskaan uskaltanut puhua mitään.
Sitten isä myös kertoi, että kuinka mies pitää huonona naisena jotka tekevät seksiä avioliiton ulkopuolella ja hän ei voi olla kun äitin kanssa vaan. En ymmärtänyt yhtään mitään.
Isä siis sai rauhassa jatkaa niin kuin ennenkin, minä rakensin niin vahvan muurin ympärilleni, niin että kukaan ei päässyt sen sisälle, mutta minä en myöskään päässyt siitä uos.
Olin kyllä välillä ihastunutkin johonkin poikaankin, mutta ei koskaan mitään sen kummempaa tullut poikein kanssa. Joskus yritti tulla poika ja lähestyä minua, lukkiinnuin. Enkä edes tiennyt, mitä tehdä, miten seurustellaan.
Siis
Aina minulla oli kauhun tunteet ja vapisin kauttaaltani pelosta kun näin että, nyt se isä taas suuttuu.
Kerran hän heitti pirtin pöydän nurin ja siinä meni asiat ja kaikki. Äiti pyysi,että isä lopettais. Itse sain silloin sellasen kohtausken alle 20-kymppisenä, että minusta tuntui, että muisti meni ja tuli tunne että piti lähteä juoksemaan vaan pimeään metsään ilman päämäärää.
Mutta silloin siskoni tuli ja yritti houkutella saunaan minua. Hän tuli vähän ajan päästä uudestan. Myöhemmin hän kertoi, ettei voinut minua yksin jättää koska olin aivan kalpea.
Kun kerran karkasin kotoa niinkuin edellä kerroin vl:poliisin luokse ja kerroin kuinka isä oli menetellyt. Ja uhannut monta kertaa että hän ampuu minut. Jos jotain sanoin kärsimättömästi, hän otti ja nipisti että tuli mustelma käsirvarteeni.
Siis kun kerroin mitä oli tapahtunut uskovaiselle vl-poliisille, hän kysyi onko tämä kaikki totta, vastasin, että on. Silloin hän puki keskellä yötä vaatteet päälle. Vaimo sanoi, että älä nyt keskellä yötä. En voi olla menemättä omantuntoni vuoksi, vastasi tämä poliisi.
Ja aamuyöllä vai oliko se aamulla isäni pidätettiin ja poliisit hakivat aseet myös.
Isä sai kolme vuotta vankeutta. Niin, vähän totesi eräs uskovainen.
Mutta sattui että oli presidentin armahdusvuosi juuri silloin kun isä vapautettiin. Ja isä pääsi muistaakseni pulella ajalla vankilasta ulos.
Sillä kirjoitan, kun näen toisista vl:istäkin, että he eivät edes ymmärrä minälaisen painneen alla epäuskoisessa kodissa voi lapsi ja nuori olla.
Jos vanhemmilla ei ole asiat kunnossa, se on tarttunut lapsiin ja nuoriin. Ja jos he haluvat valoa elämään kuten itsekin rukoilin Jumalalta apua. Vanhemmilla voi olla ilmitulon pelko ja he voi pahoinpidellä lastaan ja nuorta, kuten minunkin vanhemmat teki kun tulin vl:uskoon ja he eivät enää pystyneet muuttamaan minua.
Mutta nyt oli jo vl:ien tiedossa mitä tapahtui, ja he alkoivat tukea minua.
Siitäkin huolimatta, vaikka isäni kuuluutti heille, että minua ei tarvi uskoa, että valehtelen. Tunsin voimattomuutta, olin niin yksin. Sanoin epätoivoisena eräälle vl_puhujalle;
"Kukaan ei usko minua." Kukaan ei usko isääsi" hän sanoi.
Kun vl-poika tuli luokseni eka kerran, tunsin että siinä oli vahvempi ihminen kuin itse olin.
Tunsin heikoksi itseni, mutta yritin peittää sen.
Keitin kahvit koska hän oli lähtenyt saatolle, ja matka oli pitkaä. Hän kertoi myöhemmin, että minusta näkyi, että olin peloissani.
Halusin olla kuitenkin rehellinen, enkä leikkiä miehen tunteilla. Kerroin hänelle että ei minulla ole mitään tarkoitusta alkaa seurustelemaan. Mutta samalla pelksäsin suunnattomasti miestä, mutta en uskaltanut sanoa sitä hänelle.
Kun hän lähti pyysin, että hän ei enää toista kertaa tulisi. Mutta hän ei jättänytkään minua, vaan pyysi että saisi vielä toisen kerran tulla.
Sanoin että en jaksa. "Jos me yritettäis yhdessä" hän yaritti houkutella.
Säikähdin, sitä että tunsin, että hän on niin vahva ja samalla pelksäin sisimmäsäni suunnattomasti, mitä se tuo tullessaan jos mies tulee elämääni, pekäsin tulevaisuutta ja kaikkea. Voimani valahti maahan, pyörryin. Tämä tuntui liian vaikealta. Tunsin että en mahtanut miehelleni mitään, hän oli niin vahva.
Annoin hänelle luvan tulla toisen kerran vaan siksi että yrittäsin sitten kuitenkin selvittää tämän asian ja sanoa sitten että sitten se on loppu tämä. Mutta sanoin sen siksi koska olin niin epävarma.
Kerroin kahvitellessa mitä oli tapahtunut isän kanssa, halusin olla rehellinen. Ja odotin että koska hän lähtee, koska luulin että hän tekee sen, kun kuulee mitä on tapahtunut. Ja tunsin itseni niin arvottomaksi, että kärsin siitä. Mutta hän sanoo, että eihän tämä ole minun syy.
Tämä helpottaa minua että saan kertoa täällä ja tyhjentää sisimpäni. Sen vuoksi kerron, että jos tämä vähän muuttaa ihmisten ajatuksia, myös vl:ien, että he auttasivat näitä ulkpuolisia. Ihminen näkee ulkokuoren vaan, mutta Jumala näkee sydämmen.
Haluaisin oikein polvillaan rukoilla erikoisesti; vl:ät että puhuisitte näistä asioista ja yrittäisitte auttaa ulkopulisia, erityisesti lapset ja nuoret ovat puolustuskyvyttömiä.Siellä se kova kuori ulkopuolisilla voi olla pelkoa, eikä uskalla puhua, kuten minullakin.
Mutta vl:miehelläni oli avaimet sisimpääni.
Jumala on kuullut rukoukseni ja auttanut.
Katselin erästä kirjamainosta vasta; Se kertoo siitä, että mies yritti vaimonsa tappaa ja otti sitten oman 14 vuotiaan tyttönsä tyttö-vaimoksi, joka sai tälle 2 lasta. Tämä on tosi tarina.
Se on tosi asia että hätä tämän maailman on suurempi kuin luullahan.
Olen yrittänyt jos olen virheitä tehnyt lasteni kanssa yrittäää pyytää anteeksi. Ja olen todella yli voimien yrittänyt perheeni eteen , juuri sen vuoksi koska itselläni on tausta niin raskas.
Iman vl:iä en olis selvinnyt. 2 veljeistäni sortuikin huumesisiin. Toinen on tappanut itsensä ja toinen luultavasti on päässyt eroon niistä. Mutta jokaista sisarustani on kai psykologit joutunut auttamaan.
Minustakin sanoi psykiatri, että minusta on tullut heikko isäni vuoksi. Mutta nyt tunnen itseni vahvaksi koska olen jakasnut täällä puhua.
Ja jaksan sen vuoksi puhua, että koska vl:ät on minua auttanut niin paljon, niin toivon että kun he tämän lukevat haluavat auttaa muitakin hädässä olevia. Sillä niitä on paljon, siis avun tarpeess olevia, maailmassa, mutta ei tiedä mistä ja miten apu löytyy, siksi on huumeita itsemurhia ym. Ja tämä on vaan lisääntynyt
maailmassa.
Olisin kiitollinen vastauksesta tähän viestiini.
Larssi ym. VL:ät minä rukoilen ; kuunnelkaa minua.
13
1408
Vastaukset
- onn
paha. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. En epäile yhtään kertomustasi.
On hyvä, että noista nykyään puhutaan enemmän. Mutta vieläkin ne ovat vaiettuja asioita. Elämäsi on ollut järkyttävä. Ja on todella hianoa, että olet saanut ihmisiä ympärille jotka auttoivat.
Karu totuushan on se, että myös vl:t ovat tavallisia ihmisiä ja se ei tarkoita sitä, että heidänkin piireissä ei olisi tapahtunut hyväksikäyttöä.
Ihminen on sairas kuka käyttää hyväksi toista. Sairaita ihmisiä on kaikkialla. Tilastot kertovat, että hyväksikäyttöjä tapahtuu suhteellisen paljon. Mutta niistä ei puhuta.
Olet todella rohkea kun kerroit oman elämäsi kauhun hetket. Se laittaa miettimään kaikkia ihmisiä. Mutta korostan, että suhtautumista noihin vaaditaan muiltakin kuin vl:ltä. Monet luulevat, että vl-perheen lapset elävät pumpulissa. Aina se ei niin ole.- ulkopuolelta vl:ksi tullut
kun sain vastausken viestiini. Ymmärrän mitä sanoit; monet luulevat että vl:ien laspet elävät pumpulissa, aina se ei kuitenkaan näin ole.
Ei varmaan, vaikka parannuksen teko hetkellä, on armontuntemisia paljon.Ja näkee vaan valoisat puolet ja vl:issä ei näe vikaa eikä virhettä. Pyhän jälkeen tulee myös arki.
Mutta että Jumala on auttanut minua ja sinannut, sen tunnen vaikka koettelemuksiakin on, mutta ne ei ole kuitenkaan samanlaisia kuin tämän uskon ulkopuolella. Ei ole siis minulla ainakaan ollut.
Mutta ajattelen kokemuskeni pohjalta, että itse olen valmis auttamaan lapsiani, silloin kun ymmärrystä riittää siihen. Ja tarpeen tullen vaikka ulkopuolelta.
Nyt tunnen, että ei se ole häpeä, että ihminen hakee apua. Ihmisen tulis uskaltaa hakea sitä. Ja yleensä sosiaaliviranomaiset ovat aina lasten puolta. Mutta itse ajattelen, että tämä vl:usko voi myös auttaa vanhempia, mutta vaan siinä tapauksessa, että heille tulee synnintunto.
Kyllä ne vanhempanikin on voinut tässä tapauksessa todella pelätä esim. kun ihmiskunnia on mennyt. Vaikka vanhemmillani oli ulkonaista, että varmaan moni oli kateellinen. Niin nyt kun tulikin tällaisia asioita ilmi. Ja lisäksi, että paikallisessa lehdessä oli ilmoitus, että isäni (nimen kanssa) on tuomittu siveellisyysrikoksesta. Ja kun meidän perhettä oli niin ulkopuolisten taholta kehuttu ja lapsia ym. Ja nyt kaikki hajosi kuin korttikasa.
Ei se ollut vanhemmillenikaan helppoa nähdä, että herran yläpuolellakin on oikea Herra ja Hän näkee kaikki. Ja vaikka ihmistä voi pettää, Jumalaa ei voi, eikä Jumalan seurkauntaa.
Sehän se olikin suurin pelkoni, kun elämäni oli luhistusvaiheessa, että jos vl:ät uskovat vielä enemmän vanhempiani kuin meitä lapsia. Jos näin olisi käynyt, en tiedä missä olisin tänäpäivänä.
Mutta kun olin rukoillut Jumalaa avuksi, hän kuuli minua.
- Eräs heistä
Sinulle Rakas ihminen sanoisin,että samanlaisessa kurimuksessa on ollut paljon meidän ikäisiämme,Itse olen myös liki 60, ja joutunut myös vaikeita sioita kotona kestämään. Minulla ei ollut uskovaisia vanhempia,isä-puoli,joka kiusasi melkein "hengiltä" ja äiti joka pahoinpiteli samoin isä-puoli. Jos nyky aikana olisimme nuoria meidät olisi "huostaan otettu, sinut ja minut,ynnä monet saman kohtelun alaiset. Itse lähdin kotoa 17 vuotiaana kun koulusta pääsin,eikä ikävä ole ollut. Paitsi äitini sai parannuksen armon -75 ja minä omalla tahollani samana vuonna. Mutta silti vaikka oli asioita sovittu,pelkäsin äidin kuolemaan saakka häntä,kuolemasta on parivuotta. Ne,ja monet muut traumaattiset kokemukset ovat "särkeneet sieluni" ja vaikka uskonlahjan olen saanut,silti varsinkin öisin näen painajaisia menneistä tapahtumista.
Selkäsaunojen myötä,ja raskas nostelutyö( vanhainkodissa) vei "jalat alta" jouduin selkäleikkauksiin kahdesti ja jalkaleikkaukseen kerran, olen ollut sairaseläkkeellä vuodesta -63 ,äiti oli jollekkin sanonut "että onkohan se siitä kun hän on sitä selkyyttänyt niin paljon" Minulle ei puhunut sellaisia.. Monet ovat olleet "karikot" elämän polulla,mutta ilman uskoa en olisi jaksanut,yritin itsemurhaa jo 16-ja 23 vuotiaana,mutta Taivaan isä oli nähnyt hyväksi antaa elämän jatkua. Nyt iän myötä on vanhat asiat nousseet "pintaan" ja on vaikeaa joskus,kun selkää särkee ja kaikki raihnaudet vaivaa, pysyä "optimistisena" , Mutta tähän asti on Herra auttanut ja uskon että sinäkin selviät puhumalla niistä ystävälle. Taivaan Isä sinua siunatkoon ja antakoon rohkeutta elää vaikka ne muistot ovat raskaita kantaa. Jos haluat voit kirjoittaa minulle suoraan ja keskustella privaatisti, ettei koko kansa näe,koska on täällä palstalla muitakin kuin vl-iä,jotka voivat loukata,tahtomattaankin.
siis [email protected] Jrt.E.K.- Selkäkipuinen
Selkäkivut ovat hirveitä. Niiden kanssa on vaikeaa. Sinulla on tosiaankin ollut kestämistä kun olet jo alle 20-vuotiaasta ollut sairaseläkkeellä. Voimia ja jaksamisia sinne vaan.
- ulkopuolelta vl:ksi tullut
Niin kyllähän minä vähän arkuuttakin tunsin kun kirjoittelin tänne. Mutta luulen silti, että tämä kirjoitukseni on vl:ien eduksi kuitenkin, koska sieltä olen apua saanut, vaikka se ei ollutkaan pääasia.
Minulle on tärkeää myös että ihmiset saavat tietää, mitä todellisuudessa perheissä ja tässä maailmassa tapahtuu.
Siis aivan tavallisissa perheissä ainakin muiden mielestä.
Ja sekin on tarkoitukseni, että näitä heikkoja yritettäis auttaa, että tämä on siis myös siihen avunpyyntö.
Ja että tämä kirjoitus herättäis ihmisiä ajattelemaan ja pitämään silmät auki, täälaistenkin asioiden varalta.
Eihän mitään uutta ja parempaa saada luotua jos ei vanhaa ensin hävitä ja sitä ensin tuoda päivänvaloon.
Jos ei ihmisille puhu ensin siis, niin miten he tietävät jos kaikki pidetään salassa ja peitetään. Minusta on erittäin tärkeää, että tällaiset asiat tuodaan julki ja että sen mitä voi yrittäis parantaa tilanteita, että ei enää pääsis tällaista tapahtumaan.
Niin... uskon vl:ien kohdallakin, että jos vääryyttä tapahtuu, niin Jumala näkee kaikki heidätkin, eikä vilpillisellä mielellä pysy kauan uskomassa.
Mutta jotakin sellasta toivon, että kaikilla lapsilla ja nuorilla siis kaikilla ihmisllä olis tiedossa paikka mihin puhua jos tulee kestämättömiä tilanteita ja tieto turvasta, että apua on saatavissa.
uskotaan, eikä väheksytä hänen kokemaansa. Sillä se jo antaa voimia, kun joku kuuntlee oikealla tavalla, eikä enää loukkaa lisää. Sitä ei tällaisessa tilanteessa kestä.
Toviosinkin, että muillekin löytyis olkapää johon saa nojata ja itkeä surunsa. Itselläni on ollut vl-mies joka on ymmärtäväinen, mutta siltikin solmujen aukeaminen on kestänyt kauan... - ulkopuolelta vl:ksi tullut
uskotaan, eikä väheksytä hänen kokemaansa. Sillä se jo antaa voimia, kun joku kuuntlee oikealla tavalla, eikä enää loukkaa lisää. Sitä ei tällaisessa tilanteessa kestä.
Toviosinkin, että muillekin löytyis olkapää johon saa nojata ja itkeä surunsa. Itselläni on ollut vl-mies joka on ymmärtäväinen, mutta siltikin solmujen aukeaminen on kestänyt kauan... - ulkopuolelta vl:ksi tullut
Kerroin avauksessa vl-pojasta joka lähti saatolle kun olin noin 20 vuoden ikäinen. Menimme avioliittoon myöhemmin.
Kun hän sanoi minulle että olen kaunis, hätääntyneenä sanoin heti, että minä vanhenen.
Pelkäsin, että jos se rakkaus kestää vain hyvinä hetkinä ja silloin kun tyttö on vielä kaunis.
Hän sanoi, että me vanhenemme yhdessä.
Kun hän kertoi että hän rakstaa minua. Kysyin häneltä että onko hän minusta kiinnostunut, ihmetellen.
Ja kun hän myönsi, alkoin itkeä liikutuksesta.
En ollut voinut uskoa korviani, kaiken tämän lapsuudessa koetun jälkeen.
Enkä uskonut että kukaan minusta välittää.
Mutta sitten tuli pelko, josta olen vasta vuosien päästä päässyt eroon; Pelkäsin nimittäin, että jos vuosien saatossa seksi vähenee tai loppuuu, että miehen rakkauskin loppuu. Mutta sekin on ollut turha pelko.
Avioliittomme on parantunut vaan vusosien varrella, kun on päässyt toista tuntemaan. Ja minäkin olen oppinut luottamaan mieheen.
Ja pikku hiljaa, sitä mukaa kun pääsin miestäni tuntemaan, olen kaikista peloista päässyt vapaaksi.- tytteli
kiva tarina.
se on, että helteisenä hetkenäkin tarvii vain päivän matkan kerrallaan kulkea. Kullakin päivällä on omat murheensa ja apua voi aina Herralta pyytää.
Leenu.n kirjoitti:
se on, että helteisenä hetkenäkin tarvii vain päivän matkan kerrallaan kulkea. Kullakin päivällä on omat murheensa ja apua voi aina Herralta pyytää.
Minulle oli tärkeää kirjoittaa tämä tänne, ei sen vuoksi, että etsisin itsesääliä.
Vaan se helpotti, että sai puhua ja sai vaikeat asiat ulos.
Ja senkin takia halusin nämä asiat tuoda esiin, että jos ja kun tällasia asioita tapahtuu, tniin ihmiset tietäsivät varautua, että myös tällaista voi tapahtua.
Ja sen esille tuominen oli myös tärkeää, että kuinka lapset kärsii tällaiseta. Ja että ulkopuolisten apua tarvittaisiin paljon enemmän kuin mitä itse sain.
Ja sitten kuin sain olin jo aikuinen ainakin paperilla, mutta vei kauan ennenkuin tämän vl:uskon kautta sisäpuoli parani. Ja tunsin sisäisesti, että olen vapaa näistä asioista.
Se on tapahtunut vasta nyt. Vaikka ehkä ei ulkouoliset ole ehkä mitään nähneet. Olen yrittänyt kaikille olla sellanen, että heillä ei olis mitään minusta sanomista tai valittamista, yleensä.
Mutta veljeni sanoi kerran, ei liian hyväsydämminen tarvi olla.
Niin, eihän sitä tarvis yli voimien yrittää, mutta tällaisessa tilanteessa sitä tulee sellaseksi. Koska lapsena ei ole saanut olla omia mielipiteitä koskaan.
Ja töitäkin on teetetty kokoajan lapsena, niin että ei ole ollut edes vapaaaikaa. Kun aloin tienaan rahaa, vanhemmat vei nekin. Siis itsellä ei saanut mitään olla.
Nyt on kuitenkin kaikki hyvin. Ja siitä olen iloinen ja kiitollinen Jumalalle, että tämä usko löytyi ja sen jälkeen alkoi kaikki mennä paremmin.
Kyllä uskovainen mies on aarre, hänelle minä olen ollut arvokas. Ja asioista on voinut puhua, kun oikea aika on tullut.
Ja joskus ihmettelen, voiko se elämä olla näinkin helppoa, että ei tarvitse yrittää olla yhtään enempää kuin mitä on. Ja saa olla oma itsensä, siis olen vapaa oikeasti tänä päivänä...
jotka sillä lailla ovat tässä ketjussa ottaneet osaa viestiini.
Toivon, että tästä viestistäni olis paljon apua, lasten ja nuorten elämässä. Että ihmiset heräisivät ja antaisivat apua ajoissa, eikä silloin heräis vasta kun se on liian myöhäistä.
Itse olin ennen kuin löysin vl:uskon siinä vaiheessa, että tunsin että en jaksa elää enää, vaikka olin nuori. Niin että pitääkö asiat näin pitkälle mennä ennen kuin saa apua. Se avuntarvitsija ei meinaa millään uskaltaa puhua ensin, koska pelkää että hän joutuu vaan vielä huonompaan asemaan. Niin minäkin pelkäsin.
Ja joskus on mieheni saanut onkia asioita minulta.
(Kyyneleitä on kyllä riittänyt kun asiat on alkaneet tulla ulos aikuisena, erään kerran itkin 7 kuukautta, kun raskaita asioita tuli ulos. Yritin lapsilta salata nämä asiat)
Mutta pikku hiljaa on luottamus parantunut ihmisiin uskovaisten kautta ja ennen kaikkea mieheeni. Ensin tuli vaan vähän asioita ja sitten enemmän ja enemmän ja niin pikku puroista on syntynyt suuri virta. Ja lopulta on kaikki paineet tullut ulos ja uskaltanut kaikista asioista puhua jotka on taakkana olleet.
Tämä usko oli minulle pelastus ja tie kohti parempaa tulevaisuutta löytyi tämän kautta.
Jumala on ollut kanssani näiden uskovaisten kautta ja siunannut minua. Näin tunnen...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293315- 1201331
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101265- 711028
- 581021
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871006olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26957Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38921Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66900Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78855