Terve,
Veneessäni on paikoillaan wallas safeflame 900 lämmitin puhallinkannella.
En ole käyttänyt laitetta veneen ostamisen jälkee. (neljään vuoteen)
Kuinka pitkään pitäisi koneen nukuttaa jotta käynnistyy? Pitäisikö puhallibänmoottorin pyöriä (pitää ääntä) heti ensi nakutuksesta saakka?
Ajattelin laittaa uudet aineet pyttyyn ja kokeilla.
-Ilkka
wallas safeflame 900
2
69
Vastaukset
Hehkutusjakso on n. 2.5min. Puhallinkansi lähtee käyntiin vasta laitteen lämmettyä tarpeeksi (lämpökytkin).
Kun viime käytöstä on noin kauan aikaa en pitäisi maankaatoihmeenä vaikka pumppu olisi jumissa. Siis nakuttaako? Vaikka nakuttaisikin ei ole vielä takeita siitä pystyykö imemään polttoainetta. Silloin pitäisi koettaa pakkosyöttää petroolia vaikkapa apteekin kertakäyttöruiskulla. Ehkä se sitten lähtisi vetämään, mutta vain ehkä.
Huomioi myös että näissä vanhoissa Wallaksissa on kaikissa (uusista en tiedä) ns kaksoishehkutuksen esto. Meinaa sitä että epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen on odotettava n. 10min. virrat katkaistuna ennen uutta yritystä. Tämä ominaisuus on laitettu estämään hehkutusta kun vaihdetaan tehoaluetta. On muuten harhauttanut monia päästelemään siivottomia ihan aiheetta.D- Ilkkaw
Kiitos vastauksesta. Eli toistaiseksi olen ainoastaan antanut naksuttaa lieden noin 20sek.
Ajattelin siis nyt edellä mainittujen ohjeiden kansaa kokeilla ensi kerralla kun pääsen veneelleni. Lisäksi ajattelin uusien polttoaineiden lisäksi nostaa pytyn lieden yläpuolelle ja pitää liesi naksumaan täydellä akulla.
-Ilkka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2422951
- 591492
- 991466
- 801158
Kuinka vanha olet?
Ite olen 35-vuotias. Kiinnostaa että onko se paljon vai vähän palstalaiseksi? Nyt ikiä pöytään :)1771004- 60958
- 78950
Kyynel vierähtää silmäkulmaan
Ku mietin kaikkea mitä meillä oli, vaikkei se paljoo ollut oli se enemmän ku mitä olen ikinä kokenut. Ehkä se ei ikinä r40880Miten abortin tekemisestä kieltäytyminen on "ihmisvihaa"?
Kertokaapa minulle tyhmälle, miten se on "ihmisvihaa", jos joku terveydenhuollon ammattilainen ei halua vakaumuksensa ja308839Epävakaan persoonallisuuden kera "ihana" olla
Se on mulla ainakin niin, että päivästä toiseen mieliala heittelee mitä ilosimmasta mitä matalimpaan. Ja se vaihtelu tap239780