JK mobile Ylöjärvi, VAROKAA!

Haluan muita kuluttajia varoittaa JK mobile autokaupasta, joka sijaitsee Ylöjärvellä. Ostin sieltä auton maaliskuussa.

Seuraavaa on tapahtunut:
1. auton vaihteiston syngropakka on rikki, kerrottiin aivan muuta.
2. auton helman maalit irtoilee, ruosteessa kummatkin kyljet. Ei muuten vituttais, mutta oli laitettu vaan päälle maalit, jotta näyttäis ostajalle hyvälle. Ei minkäännäkösiä pohjatöitä tehty!
3. ilmastointi ei toimi, tietenkin myynti ilmoituksessa se piti toimia.
4. tyhmänä en kattonut kesärenkaita huolella, kun luotin myyjään "uuden veroiset". Noh kahta eri malliahan ne oli

Toivottavasti tämä tavoittaa heidät, jotka ajattelee ostavan auton JK mobile -nettiauto Ylöjärvi. Minun neuvo älkää ostako sieltä mitään!!!

26

10170

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JKMobile

Tervehdys !! Ostit meiltä Skoda Octavian, ennen koeajo kerroin sinulle laatikossa olevan mahdollisesti vaihteensiirtäjä hajalla. Koeajon jälkeen totesit asian mutta halusit vielä varmistaa sinun tutulta korjaajalta asian. Palasit vielä saman illan aikana meidän liikkeelle ja tehtiin kaupat. Kauppasopimuksessa mainittiin laatikko viasta ja hyväksyit sen. Nyt täytyy muistaa että olet ostanut vuoden 2006, 293tkm ajetun auton.
      Ystävällisin Terveisin, Kimi

• Tämä kyseinen keskustelu löytyy myös Facebookista. Toivon heitä, jotka ajattelevat ostaa autoa JK Mobilesta menevän katsomaan JK mobilen facebook sivut. Sieltä julkaisut ja vierailijoiden julkaisut.

JK mobile
        Ylöjärvi
        kokemuksia

• Kurre

Minulla auto hajosi kaksi päivää oston jälkeeen ja jkmobile ei tullut yhtään vastaan korjaus kustannuksissa. Ei enään ikinä kauppoja noiden huijareiden kanssa!!

• Ages
        Kurre kirjoitti:

Minulla auto hajosi kaksi päivää oston jälkeeen ja jkmobile ei tullut yhtään vastaan korjaus kustannuksissa. Ei enään ikinä kauppoja noiden huijareiden kanssa!!

Oliko auto uusi vai käytetty? Oliko kyseessä kuluva osa, niitä autoliike ei korvaa. Oliko ostamasi auto uusi vai käytetty, kuinka paljon ajettu? Vuosimalli?

• JKMobile

Tervetuloa meidän liikkeelle, elovainiontie 3 33470 Ylöjärvi. Laitan kyseisen tapauksen kauppakirjan piirongin päälle, tietysti ostajan tiedot peitettynä :). Täällä netissä on helppo huudella, mutta laitetaan sitten faktaa pöytään :).

Tervetuloa Kimi / Automyynti JK Mobile

• Toivon todella teidän pitävän kauppakirjan esillä. Haluan kertoa tapahtuneen kulkua heille, jotka eivät ole palvelussa Facebook.

Ensiksi minua syytettiin, etten ollut ottanut heihin yhteyttä. Olin soittanut heille neljä kertaa, aikavälillä 14.05-17.05. Ensimmäisessä 14.05 puhelussa, minulle todettiin kiirettä, luvattiin soittaa takaisin. Seuraavana päivänä soitin uudestaan, ja kerrottiin asian unohtuneen luvattiin soittaa takaisin. Kolmantena päivänä otin yhteyttä, he tarjoutuivat korvaamaan satkun (100), vastatarjouksena annoin kaksisataa (200). Sanoivat miettivän, ja ottavan yhteyttä. Neljäntenä päivänä soitin heille, ja he totesivat pysyvän tarjouksessaan. Neljä puhelua, joista minä otin yhteyttä joka ainoan kerran.

Huvittavinta tapahtuneessa on JK Mobile facebook sivun asiakkaan kommenttien katoaminen. Sielä esiinnyin täysin nimeni kanssa, jolloin ei todella ollut huutelua kasvottomasti. Näin suomi24 lukijat eivät enää pysty todistamaan keskusteluamme. Onneksi olen ottanut kuvat keskusteluistamme talteen.

Rahallinen korvaus virheestä on sivuseikka siihen nähden, miten JK Mobile kohtelee asiakkaitaan. Haluan vielä kysyä JK Mobile, toteat ”laitetaan sitten faktaa pöytään”, ja samalla poistat meidän keskustelun facebook sivuiltanne?

• JKMobile

Asiat eivät ole näin, ei kannata puhua sontaa somessa. Mikäli hommat jatkuu näin, meidän lakimies saattaa ottaa yhteyttä mutta suosittelen että otat yhteyttä kuluttajasuoja asiamieheen mikäli meidän ehdotelma korvausasiassa ei miellytä.
      Teit kaupat minun kanssa, mutta otit yhteyttä meidän toiseen myyjään, tässä kohtaa toisen myyjän on hieman vaikea selvittää asiaa koska ei ole itse tehnyt kyseistä kauppaa.
      Terveisin, Kimi

• Olen ollut täysin rehellinen, miten asiat ovat teidän kanssa menneet. En alennu enää korjaamaan väitteitäsi täällä "somessa". Teillä on yhteystietoni, jos koette kunnianloukkausta ottakaa yhteyttä lakimiehen kautta.

• Rambo2

Ei jessus. Jos ruosteen päälle laitetaan maali, niin sen kyllä huomaa. Ja varmasti koeajossa huomaa, jos vaihteistossa vikaa. Ostokrapulaa pukkaa ,kun viimeiset rahat laitettu 300tkm ajettuun kiesiin ja olettaa sen olevan uusi.

• rakki

Eipä noita ruosteenpäälle maalauksia likikään kaikki osaa katsoa! Kyllähän sitä tietysti liikkeestä ostaessa olettaa ettei yksikään autoliike moisia edes harrasta! Kertoo paljon liikkeen laadusta, ja turha selittää että tullut sisään tuollaisena, ammattitaitoisen automyyjän sen luulis kyllä huomaavan.
      en kyllä edes kusis tuollaseen liikkeeseen päin..

• Timo.J

Itse ostin auton jk mobilesta alku vuodesta ja olen ollut tyytyväinen. Myyjän palvelu oli loistavaa. Ostin käytetyn auton ja myyjä näytti maalipinnassa olevat pienet naarmut. Kerroin hänelle että en ole uutta autoa ostamassa ja ymmärrän että käytetyssä autossa on mahdollisia maalivirheitä. Eiköhän jokaiselle käytettyjen autojen jälleenmyyjille tapahdu reklamaatioita, se on ymmärrettävää jos myydään useita käytettyjä autoja kuukaudessa :).

Terveisin, Timo.J

• ensuosittele

Itse ostin noin vuosi sitten kyseisestä paikasta auton. Kyselin perään että missäs metalliset vara-avaimet ovat (pitäisi olla sähköisen kaukoavaimen sisällä) kuulemma mukana tulivat. Eipä oo tähänpäivään mennessä näkynyt ja vastausta ei kuulu kun totesin että eipä ole metalliavaimia.

• Rahtari63

Eiköh metalliavaimii saa sitten teetettyy🙄.

• Bmw320d

Minä jaksan harvoin kirjoitella näille p*ska foorumeille, mutta hieman on pakko kehua jk mobilen toimintaa. Itsehän ostin 15000€ bmw merkkisen auton, ensimmäisenä autosta hajo startti n.2kk jälkeen (tyyppi vika) JK Mobile osallistui mielestäni rehdisti korjaus kuluihin niin kuin pitää. Sen jälkeen autosta hajosi polttoainepumppu (tyyppi vika) myös tämän kyseisen auton heikkolenkki. Taas soittoo jk mobileen ja homma hoidettiin niin kuin piti. Hienoa palvelua. Nyt jos joku on ostamassa autoa jk mobilesta niin suosittelen kyseistä yritystä. Asianomaiset jotka täällä kirjottelee niin eivät paljoa puhua ostetun auton hinnasta, jos ostaa 2000€ auton niin eipä niille mikään autoliike anna isompia takuita.

Kirjoittelee tyytyväinen asiakas.

• Autokauppiaasi

Saitko halvalla, minkä auton ostit ja vuosimalli.?
      Tääl ei haukuta jos hintaa ei tiedetä.

• Anonyymi

Pikku kommentti näihin nettikeskusteluihin. Sympatiat autokauppiaan puolella. Auton ostajalla ei kohtaa käytettävä rahamäärä ja oma vaatimustaso autolle. Edessäpäin hyväksytään kaikki mitä keskustellaan ja sitten puhutaan sontaa selän takana. Ehdottaisin näihin keskusteluihin valokuva ja nimeä. Kirjoittelu saattaisi loppua tyystin. Terveisin 500 autoa vuodessa ja luottoluokitusluokka AAA.

• Anonyymi

Yhden ostanut, toista en osta.

• Anonyymi

13.5 soiteltu Volvo V50 2.0D -09 243tkm ajetusta kulkineesta hintaan 5500€. Puhelussa käyty keskustelu muunmuassa ettei yksilössä tietysti mitään vikaa ole, jakopää remontti tehty 60tkm sitten ja painotettu, että edessä vielä huolettomia kilometrejä. Täydellinen huoltokirja jne. Kerroin, että olen tulossa kauempaa sitä katsomaan ja varmistin, että pitää paikkansa ettei autossa ole ilmennyt vikoja.

Samana päivänä ajeltiin illan suussa volvoa katsomaan ja käytiin koeajolla missä ei ilmennyt mitään outoa. Ilta oli tietysti kaiken lisäksi viileä, että ilmastointi tuntui pelittävän. Tehtiin kaupat .

Samantien kotiin päin ajamaan lähtiessä auto nyki epämääräisesti paristi kiihdyttäessä ja oletin sen johtuvan vähäisistä ajoista edellisen talven aikana. Loppu matkan aikana, kun ei mitään enää ilmennyt. Kuitenkin ensimmäisen viikon aikana nykiminen jatkui. Sen lisäksi pamahti ekat helteet eikä se ilmastointikaan sitten toiminut. Käytin toukokuun lopussa ilmastoinnin täyttöhuollossa omaan laskuun ajatellessa ettei kyseessä ole kuin satanen. Viikko huollosta ilmastointi ei taaskaan toiminut. Silloin otin ekaa kertaa yhteyttä puhelimitse autoliikkeeseen.

Puhelimitse käytiin keskustelu, jonka kulusta ollaan nykyään eri mieltä. Puhelussa liike neuvoi, että kyseessä on varmaankin näissä tyyppivikana oleva lauhdutin. Kerroin myös nykimisviasta, jonka oletetaan olevan egr ja aion sen ohjelmoituttaa pois käytöstä. Liikkeestä sanottiin voivan osallistua egr:n poistoon puolella ja sen lisäksi ymmärsin, että lupasivat osallistua myös ilmastoinnin kuluihin puolella. Heidän kanta on nyt, etteivät näin ole sanonut. Tässä välissä on useampia puheluita ja tekstareita siitä, kuinka pyörin pitkin kaupungin korjaamoja selvittämässä mikä ilmastointia vaivaa ja kuka sen ehtii ottaa työn alle. 14.6 käytin ekassa paikassa vian etsinnässä, mutta he eivät vikaa löytäneet ja sielläkin asiakaspalvelu oli niin huonoa, se olkoon sivuseikka, etten sinne autoani enää halunnut viedä.

26.6 sain vihdoin ajan korjaamolle, jolla oli aikaa hoitaa asiaa. Vian selvittelyyn meni hurjasti aikaa, kun mistään ei löytynyt ilman purkua vuotokohtaa ja lisäksi ei löytynyt syytä sille miksi järjestelmä lopetti kylmän puhaltamisen vaikka oli täynnä. Kun vihdoin sain puhelun, että vika paikannettu ja löydetty myös, että pa suodattimen kotelosta menee ilmaa pa järjestelmään, koska on halki. Sain kustannusarvion koko touhulle ja se oli ~1400€. Pyysin korjaamoa olemaan yhteydessä liikkeeseen, josta tuli vastaus etteivät he siihen suostu. Vaihtoehtoja ei tässä kohtaa ollut itsellä, vaan auto oli korjattava ja itse en laskua nähnyt suurena ottaen huomioon työnmäärän ja osien hinnat.

Otin seuraavana maanantaina yhteyttä kuluttajasuojaan, josta sain ohjeistuksen, että liikkeen osuus olisi 30% ilmastoinnin korjauksesta ottaen huomioon auton iän ja kilometrit. Auton sain pois korjaamolta 2.7. maksua vastaan tietysti. Otin samantien myös yhteyttä liikkeeseen, jonne kerroin kuluttajasuojan ohjeen ja summan mitä 30% olisi ilmastoinnin korjauksesta. Myyjä sanoi, että olisi halunnut oman kuitin korjaamolta osuudestaan saadakseen sen vähennyksiin, kerroin sen olleen mahdotonta, koska minun piti lasku maksaa, että auton saan ja he olivat aiemmin ilmoittaneet etteivät suostu tällaiseen laskuun. Myyjällä oli kiire, joten sovittiin että kysyn vielä josko saisin heille oman kuitin ja soitellaan toiste.

8.7 laitoin tekstarin, kun en saanut puhelimitse kiinni, että voisiko hän itse kysyä kuittia korjaamosta kun tietää mitä tarvitsee ja miksi. Ja virheellisesti, että summa olisi 318€, siitä oli jäänyt ensimmäinen täyttöhuolto pois laskusta. En saanut vastausta, joten kysyin 11.7 uudelleen. En saanut vastausta siihenkään. Ajattelin vielä kärsivällisesti, josko myyjä on jäänyt kesälomalle ja palaa asiaan, kun loma lusittu. 2.8 olin mielestäni odottanut jo tarpeeksi kauan ja soitin myyjälle. Oli lomalla niinkuin olin ajatellut ja lupasi palata maanantaina 5.8 asiaan, kun palaa töiden pariin. Siitä puhelusta odotin kolme viikkoa ja laitoin liikkeeseen sähköpostin 26.8, jossa ilmoitin tilinumeron, summan 350,92€ joka on ainoastaan ilmastoinnin osuus ja kerroin huomanneeni heidän puhuneen myös jakopääremontista puuta heinää. Kirjoitin myös, että myönnän sen olleen oma virhe, että luotin tässäkin heidän sanaan enkä tarkistanut huoltokuitteja joista kävi ilmi, että jakopää olisi pitänyt tehdä jo ennen myyntiä. Tähänkään postiin en saanut vastausta. 31.8 soitin myyjälle, joka jatkoi jankkausta kuitista, jonka olisi halunnut. Kiivastuin hieman, kun olen kärsivällisesti odottanut maksua ja he vain vetkuttavat ja vänkäävät vaikka ovat itse myyneet minulle paskaa siihen nähden mitä lupasivat. Mainitsin puhelimitse myös jakopäästä. Tässä vaiheessa myyjä sanoi, että lopetetaan puhelu, kun ei jaksa kuunnella tällaista naputusta. Vastasin, ettei ole naputusta vaan ihan tosiasia. Myyjä jatkoi, että 300€ voi maksaa ja siihen suostuin, kun pinna oli jo aivan täynnä.

• Anonyymi

siihen suostuin, kun pinna oli jo aivan täynnä. Sanoin, että hän sitten siirtää rahan heti tililleni tänään ja maksu näkyy viimeistään seuraavalla viikolla tililläni. Näin sovittiin.

Eipä ollut. Lauantaina 7.9 laitoin tekstarin, että voisivatko nyt vihdoin hoitaa asian tavalla tai toisella. Ei vastausta, ei rahaa. 12.9 kirjoitin heidän fb seinälle yöllä, että josko sitä kautta tulisi vauhtia asiaan, poistivat ilman vastausta, eikä vieläkään rahaa tilillä.

Näiden lisäksi olen joutunut tekemään jarruremontin ja ahtoputki on haljennut, sekä maksoin tietysti jakopään 420€ sekä egr pois ohjelmointi lisää vielä 200€. Jarrut ja ahtoputki menee mielestäni normaaliin kulumiseen ja on ok. Ymmärrän ettei pikku rahaan voi uutta saada ja mikäli nämä viat olisi ilmenneet myöhemmin, olisin maksanut ne itse mukisematta. On kuitenkin selvää, että viat on ollut autossa jo myynti hetkellä. Periaate on, ettei voi myydä mitä vaan sen ollessa jotain aivan muuta.

• Anonyymi

Myivät auton juuri katsastettuna, vähän myöhemmin jarruhuoltoon vietynä joka nurkasta jarrut aivan loppu, toinen takapyörä ei jarruttanut ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myivät auton juuri katsastettuna, vähän myöhemmin jarruhuoltoon vietynä joka nurkasta jarrut aivan loppu, toinen takapyörä ei jarruttanut ollenkaan.

Jarrut ovat kyllä kuluvia osia, voi herranjumala sentään. Kyllä sinäkin olet huoltanut aikaisempia autojasi aivan varmasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jarrut ovat kyllä kuluvia osia, voi herranjumala sentään. Kyllä sinäkin olet huoltanut aikaisempia autojasi aivan varmasti.

Ovat toki, kysymys olikin siitä miten auto voi päästä katsastuksesta läpi jos yhden nurkan jarruvoima on 0%.

Huomasin toki jarrulevyn ruosteen, mutta niinhän ne tuppaa olemaan jos autolla ei hetkeen ajeta. Parin päivän jarruttelujen jälkeen kun levy ei kirkastunut asia valkeni. Katsastuspäivämäärän ja ostopäivän välissä oli alle viikko. Jarrusatula oli syöpynyt sellaiseen kuntoon mitä ei ihan muutamassa päivässä tapahdu.

Hyvin oli myös korin ruostevaurio meikattu piiloon, propsit siitä.

Oppirahojahan nämä on!

• Anonyymi

oletko tavannut rehellistä autokauppiasta. säälittävä ammatti. kun pitää valehdella joka lähtöön.puku päällä puhuvat puhelimeen. vaikka siellä toisessa päässä ei ole ketään.

• Anonyymi

ostettiin citroen c4 erittäin hyvä palvelu ja auto pelaa hienoo palvelua suosittelen

• Anonyymi

Mielestäni ihan hyvä autokauppa

• Anonyymi

Elämä on valintoja , osta uusi auto , ei tarvitse täällä nillittää, Jos joku haluaa ajaa 300 tkm ajetulla vanhalla lintalla, korjailkoon itse.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2126
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1207
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      986
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe