Voiko taloyhtiö PAKOTTAA hankkimaan ilmalämpöpumpun? Asunnoissa nyt sähkölämmitys ja laskun maksaa tietysti jokainen osakas itse.
Ilmalämpöpumppu pakolla
16
319
Vastaukset
- Mikä-kestää
Eipä taida, mutta itse olisin sen pumpun tai pari hankkinut jo sinuna vuosia sitten...
Toki sellainen mikä toimii myös talvikeleissä. - yhdenvertaisuus
Olet ymmärtänyt väärin, jos yhdellekin osakkaalle on annettu lupa asentaa ilmalämpöpumppu, on se muillekin sallittava.
- aloituksenpakko
Oikein ymmärretty eli noin ymmärrettynä tuosta on ollut PAKKO tehdä aloitus!
- Osakas
En ole ymmärtänyt väärin vaan niin hullulta kun se kuulostaakin niin taloyhtiö on nyt pakkohankkimassa jokaiseen asuntoon ilmalämpöpumpun! Viime kokouksessa meni enemmistöllä nurin mutta nyt puheenjohtaja ilmeisesti keksinyt porsaanreiän millä yhteishankintana kaikille ja kulut vastikkeeseen! Eli vastike nousee reilusti.
Miten laki saattaa sallia tälläisen menettelyn, en voi käsittää!- yhtiökokous_päättää
Viimestään tuosta höpöttelystä voi päätellä ettet ole ihan kartalla.
- kateus
yhtiökokous_päättää kirjoitti:
Viimestään tuosta höpöttelystä voi päätellä ettet ole ihan kartalla.
Vuokralurkin turha osallistua tämmöiseen keskusteluun.
Ah, aloitukseen oli eksynyt virhe.
Taloyhtiö voi toki hankkia kaikkiin asuntoihin ilmalämpöpumpun. Ihan taloyhtiön sääntöjen mukaan tehdyllä päätöksellä, eli vaatinee vähintään enemmistön yhtiökokouksessa, mahdollisesti jopa yksimielisen päätöksen...
Sen sijaan taloyhtiö ei taida voida velvoittaa asukkaita hankkimaan ilppiä. Kulut tulevat toki vastikkeeseen, mutta kyse on siis rahoitusvastikkeesta, ei hoitovastikkeesta.
Paras ratkaisu olisi, jos asukkaat hankkisivat ilmalämpöpumput itse (mutta yhdessä koordinoidusti), jolloin saisivat hyvät alennukset ja kotitalousvähennykset. Sen jälkeen sitten yhtiö voisi hankkia kaikkiin, paitsi jos on asennettu viime aikoina hyväksyttävä laite, jolloin voitaisiin jättää rahoitusvastike keräämättä näiltä muutamalta.
Toki tuosta seuraisi, että jokainen laskutaitoinen hankkisi sen itse. Aloittaja ei välttämättä kuulu tähän porukkaan.- kyykkyyn-ylös
kateus kirjoitti:
Vuokralurkin turha osallistua tämmöiseen keskusteluun.
Saatan olla sinukin vuokraisäntä :D
- holhouksen_alainen
Onneksi teillä on viisaita ihmisiä ajamassa yhtiön etua. Ilmiselvästi yhtiön lämmityskulut ovat tolkuttomat ja niitä on tarkoitus alentaa lämpöpumppujen avulla. Tästä on tehty yhtiökokouksessa päätös, viisaampien toimesta (sinä et ilmeisesti ollut paikalla, koska ei kiinnostanut ja/tai et ymmärtänyt tällöin ottaa asiaan kantaa ). Kiitä onneasi, että viisaammat ihmiset auttavat sinuakin säästämään rahojasi pitemmällä tähtäyksellä.
- viisasta
Totta. Lisäksi monessa ilmalämpöpumpussa on ilmansuodattimet joiden säännöllisellä vaihtamisella sisäilmanlaatukin on laadukkaampaa, koska suodattimet keräävät epäpuhtauksia pois ilmasta.
- Osakas
Nyt puhut puuta heinää, tietämättömyyttäsi.
Yhtiön lämmityskulut tolkuttomat.? Taloyhtiössä ei ole neliön vertaa yhteisiä tiloja vaan vain 6 asuntoa joissa sähkölämmitys ja laskun maksaa jokainen asukas itse!
Ai en ollut yhtiökokouksessa paikalla.? Tämä on ensimmäinen yhtiökokoukseni koska ostin asuntoni vasta viime syksynä! Tuosta kokouksesta minulle kertoi asuntonsa minulle myynyt nainen.- hyvä_haltija
Aaa, siis sinä et itse maksa lämmityskulujasi, vaan sinulla on kelan maksusitoumus. Se selittääkin kaiken.
- ymmärrettävää
hyvä_haltija kirjoitti:
Aaa, siis sinä et itse maksa lämmityskulujasi, vaan sinulla on kelan maksusitoumus. Se selittääkin kaiken.
Sossu maksaa vain asumisvastikkeet, ei ylimääräisiä korjausvastikkeita.
- huutava_vääryys
ymmärrettävää kirjoitti:
Sossu maksaa vain asumisvastikkeet, ei ylimääräisiä korjausvastikkeita.
Niin, siksi pitääkin ottaa pultit, kun ei ihan kaikkea saa ilmaiseksi.
- osakas
huutava_vääryys kirjoitti:
Niin, siksi pitääkin ottaa pultit, kun ei ihan kaikkea saa ilmaiseksi.
Maksusitoumus, sossu??
Olen kyllä ihan työssäkäyvä ihminen ja maksan kaikki laskuni ihan itse, ongelmitta :D
- osakas
Yhtiökokous nyt pidetty eivätkä menneet paskapumput läpi vaikka johtajisto kovasti yritti!! Oikeus voitti!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124510MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar882316Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 81299
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331118Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219990Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64947Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3918