Kiusaaminen loppuumaan

Surullinen

Meidän luokan poika sanoo mua aina läskiks jos istuu lähel mua. (Ei oo se poika mikään keijukainen) Se ei vaan tajuu miten se rikkoo mua. Mulla ei oo enää hyvää itsetuntoo. Se vaan ei tajuu miten mua sattuu sen sanat. Ei mulla tulis mieleenkään sanoo sitä lihavaks tai ees ylipäätään ketään. Vaikka mä en reagoi ulkoisesti sen sanoihin mun sydän silti huutaa tuskasta. Jos sua on sanottu läskiks tai rumaks kirjota tänne. Oikeesti mun mielestä toi on kiusaamista!!!

9

3156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!
      Toisten nimittely, jollain muulla kuin omalla nimellä/lempinimellä, on kiusaamista. Voi tuntua että pääsee helpommalla kun ei näytä sitä että nimittely sattuu. Mutta voi olla, että tuo poika ei ajattelemattomuuttaan ymmärrä sen loukkaavan sinua. Siksi olisi hyvä että sanoisit siitä hänelle. Kerro että tuo nimittely on loukkaavaa. Jos hän ei siltikään lopeta nimittelyä, kerro siitä opettajalle tai koulunne tukioppilaalle. Koululla on varmasti malli miten puuttua tällaiseen kiusaamiseen.

      Minna - Kalajoen rovastikunnan NettiSaapas

    • Ei ole kiusaamista ollenkaan. Ryhdistäydy ja syö kasviksia kolmevuotta. Olet heikko

      • Apua on olemassa kaikkiin ongelmiin. Pitää vain olla tarpeeksi rohkea uskaltaakseen todeta missä itse menee ja pyytää sitä....

        Tsemppiä!


      • HuoneKasviRakkautta

        Jos nimimerkki on Goottigoppikuollutytto ei voi järkevää kommentttia odottakaan, ainakaan Suomi24:ssa.

        Sinulle suosittelen, että ryhdistäydyt ja luet käytöoppaita kolme vuotta. Olet tarpeettomasti ilkeä.


    • Miksi et reagoi?

      Kerro hänelle siitä, miten se loukkaa. Tarvittaessa huuda ja räjähdä. Hän ei välttämättä edes tajua tekevänsä mitään väärää, koska siitä ei ole hänelle sanottu.

    • ÄläOleSurullinenOleVahva

      Vedä sitä turpaan tai nöyryytä se jotenkin. Näin minä olen aina kiusaajistani selvinnyt.

    • AuttavaTaho

      Kannattaa todellakin sanoa sille pojalle, miltä susta tuntuu. Jos ei siltikään lopeta nii sit vaa sanomaan asiasta suoraan opettajalle. Ei todellakaan kannata vaa kestää sitä vaa puuttua asiaan jotenkin.

    • Jos koet että onnistuisi ja voisit niin kysy suoraan miksi niin tekee ja ymmärtääkö että satuttaa sinua. Ei ole helppoa mutta kova sana jos teet! Muuten opettajalle heti. Ei tuota tarvi arpoa onko kiusaamista....aivan selvä homma! Itsetuntoa voit samalla alkaa itsekin rakentamaan, sellaista mikä ei ole riippuvaista toisista tai painosta tai mistään muusta kuin siitä että sinä olet arvokas juuri sinuna. Tsemppiä!!

    • kenfkhj3ef

      jos mua joku kiusais ni nyrkki heilahtaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe