TA kuninkaantammi

Kuninkaantammelainen

Ketkä hakevat tänne ja millaisilla numeroilla? Taloudessa harkitaan hakemista. Mietityttää ensimmäiset vuodet asunnossa kun varmasti paljon rakenteilla vielä sillon.

92

7383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöllö

      Moikka! Sain just eilen tarjouksen sieltä. On ihan keskeneräinen alue eikä mitään palveluita. Yritän kuitenkin. Kas kummaa, tänään tuli varaus Kaivokselaan valmistuvasta Avainasuntojen talosta. Numero on 205xxx.

    • Kuninkaantammelainen

      Me ollaan asuttua alueella jo vuoden 2016 joulukuusta lähtien. Ihana rauhallinen alue paitsi joo, tämä rakennusmelu.

      • Muutehjuva

        Ja rakennustöiden aiheuttama liikenne ja teiden tukkiminen...


      • pöllö

        Kuninkaantammelainen, miten julkinen liikenne mielestäsi nyt toimii? Eikö sinne pääse jo bussilinjalla 43?


    • Kuninkaantammelainen

      Mitä veikkaatte millä numeroilla menee? Hason tammikallio meni max 207xxx

    • pöllö

      Numerollani 205xxx olen 78. kaikkiin asuntoihin. Ei varman mitään mahiksia :(

      • Kuninkaantammelainen

        Pöllö, jonossa sijalla 78 tammenkallioon vai TA:n taidemaalarinkadulle?


      • Pöllö

        Taidemaalarin kadulle.


      • Kuninkaantammelainen
        Pöllö kirjoitti:

        Taidemaalarin kadulle.

        Meillä ei tarjouksessa lukenut monennella sijalla ollaan 🤔. Ollaan varmaan niin lopussa että eivät kehdanneet laittaa


      • Pöllö

        Outoa. Luitko tarkkaan? Se oli siinä Tarjoukseen vastaaminen - väliotsikon alla.


      • Kuninkaantammelainen
        Pöllö kirjoitti:

        Outoa. Luitko tarkkaan? Se oli siinä Tarjoukseen vastaaminen - väliotsikon alla.

        Luin kirjain kirjaimelta ja sana sanalta 😂 ei löydy sijanumeroa. Meillä on uusi numero, joten ollaan varmaan ihan viimeisenä jonossa joten jospa eivät vaan kehdanneet laittaa tai sitten unohtanut. Hakemus kuitenkin laitettu. Katsotaan miten käy.


    • jan018

      Oli se numero meilläkin.Oletteko katsoneet pohjakuvaa?.Käsitänkö oikein terassit ja parvekkeet pohjoiseen,jos näin niin ei kiitos

      • Pöllö

        Joo niin näyttää olevan.


    • Aso-mummo-Pukinmäestä

      Onko Pukinmäestä pitkä matka Kuninkaantammeen?`

      • Asukkiii

        Pukinmäestä pääsee aika helposti, kun bussi 560 menee Malmin aseman kautta itään. Kilometrejä ehkä 9-10?


      • kylmä.totuus.virkistää

        Molemmat sijaitsee Helsingissä, joten matka ei voi olla pitkä, koska Helsinki on pinta-alaltaan yksi Suomen pienimmistä kaupungeista.


    • Lyytkäiselle.potkut.Ok
      • Sisko.takaisin.on.paras

        Simo on taas häiriköinyt palstalla koko perjantain.

        Eikö sulla ole muuta tekemistä, mee vaikka käymään joskus ulkona. Nyt olis hyvä tilaisuus, koska aurinko paistaa.

        Ota uusi askel elämässäsi ja käy ulkona, edes kerran. Kokeile.


    • Jan018

      Sulle Pöllö. Voit saada asunnon todella uudella numerollakin,koska kuten totesin ainakin mun hakemus menee paperinkeräykseen.Tässä Hekan Vuosaaren kämpässä jossa asumme on parveke etelään ja aina kirottu kun iso koivu estää osittain auringon paisteen. Meille ikuisen pimeyden pohjoisparveke on nou nou

      • pöllö

        Jan018, niin olen ajatellutkin, että aika iso osa hakijoista hylkää tarjouksen syystä tai toisesta ja näin ollen mahdollisuudet paranevat. Niinhän mä itsekin olen tehnyt, hylännyt jo 2 varattua asuntoa. Mun nykyisessä kämpässä aurinko paistaa iltapäivästä lähtien iltaan asti ja näillä keleillä partsilla ei voi istua ollenkaan kun on liian kuuma. Varjoinen parveke vois olla asunnon viileyden/kuumuuden suhteenkin ihan ok. Kattoo nyt, mielenkiinnolla odotan, tuleeko varaus vai ei.


    • Nukke90

      Tänään taitaa haku loppua. Sitten aletaan jännittää. Minkä kokoisia asuntoja olette hakeneet? Meillä haussa kolmio. Toivotaan että jo tämän viikon aikana tulee tieto.

    • pöllö

      Jep, jännät paikat :) Haen kaksiota, 44,5 m2 tai 48m2. Tarjouskirjeessä sanotaan, että tieto tulee postitse viikon sisällä tarjouskierroksen päättymisestä.

    • Nukke90

      Uskaltaiskohan TA:lle soittaa jo ja kysellä tilannetta? Ei millään jaksaisi odottaa.

    • pöllö

      Soita vaan, kerro sitten täällä, mitä sanovat :)

    • pöllö

      Onko kukaan saanut vielä tietoa?

    • Nukke90

      Ei oo vielä kuulunut :( oliko niin oikeasti että ensi keskiviikkona pitäisi maksaa jo varausmaksu jos asunnon saa?

    • pöllö

      Joo, varausmaksun eräpäivä on 6.6. Mä ihmettelin sitä kun 29.5. loppu tarjouskierros ja siitä viikon sisällä lähettävät POSTITSE tiedon asunnon saaville. Eli 6.6. tulee viikko täyteen ja heti pitäis maksaa varausmaksu. Nopeeta toimintaa kun rahaa haluavat.

    • Nukke90

      Tosi tiukka aikataulu. Toivoisi että he kanssa ymmärtäisivät postittaa ajoissa tarjoukset, jotta saisi muutaman päivän aikaa ennen kuin varausmaksu pitää maksaa.

    • pöllö

      Sain äsken tiedon TA:lta, että tarjouskirjeet on laitettu eilen postiin. Mulle ei kuitenkaan kerrottu sitä, olenko kirjeen saavien joukossa. Tuskin.

    • pöllö

      Ja nyt tuli korjausviesti, että kirjeet ovatkin lähteneet tänä aamua. Ovat siis vasta alkuviikosta perillä.

      • nukke_90

        En millään jaksaisi odottaa ensi viikkoon. Olisi ollut kiva kun olisivat samalla kertoneet onko saanut asuntoa ja jos on niin minkä


    • pöllö

      Aivan, oon ihan samaa mieltä. Laitoin sinne viestiä, että tiukille menee ton postituksen kanssa. Tiistaisin ei jaeta postia lainkaan, ainakaan Helsingissä ja keskiviikkona pitäisi jo maksaa varausmaksu jos postia tulee.

      • nukke_90

        Olisko voinu käydä painovirhe sen maksupäivän kanssa? Ihan älytöntä vaatia heti varausmaksua. Jospa on ollu 6.7


    • pöllö

      No ainakaan se Laura Kaikkonen, kenen kanssa viestittelin, ei ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Tai sitten jäi miettimään, että oho, tuli pieni tiplu tohon päivämäärään :)

    • nukke_90

      Onko kukaan vielä saanut tarjousta? Tänään varmaan alkaisi tippumaan. Meille ei tänään postin mukana tullut. Harmitus oli suuri.

    • pöllö1

      Sain tänään varauskirjeen just siitä asunnosta, joka mulla oli ykkösenä. Vakuusmaksun eräpäivä on 8.6. Ja asumisoikeusnumeroni on siis 205xxx. Nukke_90, älä menetä toivoa, sieltä voi vielä vapautua asuntoja, yli vuosi aikaa valmistumiseen.

      • Nukke90

        Jes onnea Pöllö! Onneksi sulla onnisti. Onnea asunnosta!


    • pöllö1

      Kiitos. Mä vaan oon nyt kahden vaiheilla kun perjantaina kävin kattomassa yhtä aivan ihanaa kämppää. Siinä oon vasta 7. jonossa eikä oo yhtään varmaa, että saisin sen, 14. päivään mennessä piti ilmoittaa, onko kiinnostunut eli ratkeaa vasta 15.6. ja Kuninkaantammen varausmaksu pitäis maksaa 8.6.

    • pöllö1

      Päätin sitten ottaa Kuninkaantammesta mulle varatun kaksion. Eikö kukaan muu täällä ole saanut varauskirjettä?

    • Kuninkaantammelainen

      Ilmeisen suosittu kohde. Jäätiin jonoon suht uudella numerolla 233 xxx ja haettiin ekan kerroksen kolmioita

      • pöllöö

        No voi harmi :( Kyllä sieltä varmaan vapautuu asuntoja. Kaikki eivät edes ota heille varattua asuntoa. Kuulin, että yhdessä kohteessa joku ei toimittanut tarvittavia liitteitä määräaikaan mennessä ja sitten menetti asunnon. Koskaan ei tiedä.


      • Kerttulii

        Mitä liitteitä tarvitaan?


    • pöllöö

      Kaupunki vaatii tiettyjä liitteitä voidakseen hyväksyä asumisoikeuden, tietoa omaisuudesta ja varallisuudesta. Liitteitä pyydetään siinä vaiheessa kun asunto varataan hakijalle. Jos ei niitä toimita, hakija hylätään.

      • Kerttulii

        Joo, tiedän että jotain liitteitä pitää toimittaa, kiinnostaisi lähinnä että mitä ne tarkalleen ottaen ovat. Eli mitä liitteitä varallisuutta koskien jne. :)


      • pöllöö

        Kerttulii - Jos olet asumisoikeusasunnon hakija niin varmaan olet jo ottanut selvää, mitä prosessiin liittyy? Jos et, niin kipin kapin tutkimaan. Netistä löytyy tietoa yli äyräiden. On sen verran tärkeä asia, ettei kannata olla keskustelupalstan tietojen varassa. Ja liitteistä sen verran, että luki se kirjeessä, mutten lukenut sitä kohtaa niin tarkkaan, koska ei koske mua.


      • Asolainen

        Toimitettavat liitteet: tulevan asunnonhaltijan/-haltijoiden varallisuusselvitys (tulee tarjouskirjeen mukana täytettäväksi. Ei koske 55 v. täyttäneitä tai asoasunnosta toiseen muuttavia) ja siihen liittyvät liitteet/tositteet/todistukset esim. kopio verotodistuksesta.


    • nukke_90

      Me jäätiin tosissaan jonoon. Kolmiota haettiin. Täällä nyt tiukasti analysoidaan kaikkea ja mietitään. TA:n sivuilla oli alunalkujaan 20 kohdetta kun tuli hakuun ja nyt näkyy enään 16. Oletan, että ottavat aina pois kun on varattu. Meidän kohteet vielä näkyy siellä, joten voisi hieman toivoa, että jonosta voitas jopa saada.

      Eikös tänään ollut varasumaksun päivä, joten sieltä saattaa joitain asuntoja nyt uudelleen vapautua.

      • Hasolainen

      • pöllöö

        Jep, tänään oli varausmaksun eräpäivä. Ensi viikolla siis TA:ssa tieto siitä, mitkä asunnot ovat edelleen vapaana. Tsemppiä, nukke_90! Toivottavasti saatte sieltä asunnon :)


    • pöllöö

      Onko kukaan saanut "peruuntunutta" asuntoa? Eli kun varausmaksun eräpäivä oli jo niin sieltä todennäköisesti vapautuu joitakin kämppiä.

    • nukke_90

      Ei ole vielä kuulunut.
      4 meidän hakemaa asuntoa näkyy vielä sivuilla. Katsotaan miten käy.

      • pöllöö

        Katsoin just, että kaiken kaikkiaan on vielä 8 asuntoa vapaana. Aika vähän. Toivottavasti nappaa, nukke_90!


      • nukke_90

        Toivotaan. En ymmärrä kuinka siellä on se rivari kolmio vielä vapaana!


    • Nukke90

      Millaiset oli muuten pöllö ne materiaali vaihtoehdot?

      • pöllöö

        Mä näen ne materiaalivaihtoehdot vasta sopimuksen allekirjoitustilanteessa. Ens viikolla pitäis tulla yhteydenotto ta:lta, jossa kerrotaan pvm. Pitäis olla aika nopeesti heinäkuun alkupuolelle viimeistään. Hei, soita ihmeessä sille Kaikkoselle ja kysy teidän tilannetta. Ethän sä siinä mitään menetä.


      • nukke_90

        Saatiin tarjous :) JEEE
        Miksi ne näkee vasta siellä? Mä ainakin haluisin rauhassa miettiä enkä valita nopeesti hetkessä.


    • pöllöö

      Höh, mun viesti poistettiin sääntöjen vastaisena! Onnittelin edellistä kirjoittajaa, hieno homma! Samalla kerroin, että todennäköisesti tiedän jo värivaihtoehdot mikäli kaikissa uudiskohteissa on samat. Luettelin ne. Olikohan se kiellettyä täällä?! :)

      • Nukke90

        Mitä ihmettä?! Just olin tulossa tänne lukemaan että mitkä ne vaihtoehdot olikaan 😂 en ymmärrä mistä kiellettyä sun viestissä vois olla.


    • Asukkiii

      Hei kaikki, itse asun Kuninkaantammessa vuokralla. Yksi iso puute alueella on Vaikka minulla on autopaikka, kadunvarren paikat ovat kortilla! Kun suku on iso on tuskaa saada vieraileville autopaikat, esim veljen perhe 3 lapsen kanssa jättää vierailut toistaiseksi kun niin hankalaapaljon ja viime kerralla räpsähti parkkisakko. Kannattaa vaatia enemmän vieraspaikkoja jos alueelle muuttaa. Ei kaikki kulje julkisilla, ei ainakaan minun läheiset pääse Tuusulasta ja Jäkestä helposti Helsinkiin perheellisinä.

      • Pöllöö

        Hyvä tietää. Itse kuljen julkisilla, mutta sukulaisia on jotka ei osaa ilman autoa mihinkään. Eipä ne kovin usein kyläile muutenkaan 😊


      • Pöllöö
        Pöllöö kirjoitti:

        Hyvä tietää. Itse kuljen julkisilla, mutta sukulaisia on jotka ei osaa ilman autoa mihinkään. Eipä ne kovin usein kyläile muutenkaan 😊

        Varmaan vaalea ja tumma oli niitä kiellettyjä täällä 😂


      • Nuuksio

        Oletteko viihtyneet???


    • pöllöö

      Tällä viikolla sitten odotetaan tietoa siitä, koska sopimuksen voi käydä allekirjoittamassa. Jotenkin on sellanen olo, että roikkuisi löysässä hirressä. Mikään ei ole varmaa ennen kuin nimi on paperissa.

      Tänään alkoi bussi 43 kulkemaan Kuninkaantammesta asti. Hienoa!

      • nukke_90

        Tiedän tunteen. En uskalla kellekkään vielä asunnosta kertoa ennekuin nimet on paperissa.


      • pöllöö

        Hehheh, mä olen kertonut kahdelle läheiselle. Muut saa tiedon sitten osoitteenmuutoskortilla jos muutan :)


    • pöllöö

      Nyt meni hermot kun odottelen kuumeisesti yhteydenottoa TA:lta eikä kuulu mitään. Laitoin sinne viestiä, että yhteydenoton piti tulla tällä viikolla ja monet lähtevät juhannuksen/loman viettoon jo tänään tai huomenna aikaisin. Missä viipyy yhteydenotto??? Luulis, että haluavat saada nimet soppariin ja rahat pois mahdollisiman pian. Ihmetyttää tällainen odotuttaminen.

    • pöllöö

      Jo nyt on kumma!!! Alle tunti viestini lähettämisestä sähköpostiin tipahti kirje sopimuksen allekirjoittamisesta. Olivatkohan unohtaneet postittaa viestit...

    • pööökkeli

      Meille vastasivat äsken, että hakemuksemme on vielä Helsingin kaupungin käsittelyssä.

      • pöllöö

        Oho! Sieltä ei siis tulekaan kaikki kerralla.


    • nukke_90

      Onko jollekkin jo ilmoitettu koska pääsee allekirjoittamaan? Me saatiin kanssa eilen viesti sopimuksen allekirjoituksesta.

    • pöllöö

      On, päivämäärä ja kellonaika sovittu.

    • keiju_92

      Miten muilla odottelu sujuu? Käytiin katsomassa taloa ja siellä on hyvää vauhtia nousemassa :) Alue vaikuttaa ihanallle. Ei malteta odottaa muuttoa.

      • pöllöö

        Olen käynyt vaikka kuinka monta kertaa katsomassa, miten talo nousee. Viimeksi n. viikko sitten. Ulkoseinät näyttävät nousseen ja kova kuhina oli tontilla. Työmiehiä ja koneita oli paljon. Mitäköhän siihen liiketilaan tulee?
        Sama täällä, että en malttaisin odottaa muuttoa :)


    • Anonyymi

      Milloin uskotte että päsätään muuttamaan? TA:lta tullut hieman ristiriitaista tietoa. Itse toivon lokakuun loppua. Tässä on jo niin kauan odoteltu, että mielellään jo muuttaisi

    • Anonyymi

      Mä sain tiedon, että vaikuttaa valmistuvan etuajassa, suunnilleen lokakuun lopussa. Toivottavasti ei tule mitään viivästyksiä. Liiketila näyttää olevan vuokrattavana. Voi kun siihen tulis jotain hyödyllistä.

    • Anonyymi

      Hei, jonossa olleet! Oletteko huomanneet, että muutama asunto on vapautunut. Outoa tässä vaiheessa, mutta hyvä niille, jotka jonottavat.

    • Anonyymi

      Käväisin eilen Kustaan päivän kahveilla ja tsekkaamassa talon tilanteen. Hyvältä näyttää, alkaa ulkopuoli olla valmis :)

    • Anonyymi

      Muuttoon olisi enään 4-5kk riippuen valmistuuko jo lokakuun lopussa. Toivottavasti kohta saadaan tietää aikatauluja. Koskakohan päästään katsomaan kohdetta sisältä?

      • Anonyymi

        En usko, että kovin paljon ennen valmistumista / luovutusta pääsee katsomaan, sikäli mikäli TA:lla on vakiokäytäntö tässä. Itse muutimme jokin aika sitten uuteen kohteeseen ja ensimmäisen kerran sisälle pääsi vasta 2-3 viikkoa ennen valmistumista tekemään ennakkotarkastusta ja samalla tutkimaan ja mittailemaan.

        Muuttokirje, jossa oli lopullinen valmistumisajankohta tuli n. 1,5 kk ennen muuttoajankohtaa.


      • Anonyymi

        Mä odottelen muuttokirjettä elokuun aikana ja että sitten syyskuussa päästäisiin katsomaan sisätiloja. JOS muuttopäivä on lokakuun lopussa.


      • Anonyymi

        Toivotaan, että sattuisi jo lokakuun loppuun.
        EIkös sinne olisi vielä tulossa astianpesukoneista kimppatilausta?
        Onko joku käynut katsomassa miltä siellä näyttää nyt?


    • Anonyymi

      No kuten edellä kerroin, kävin kesäkuun alkupuolella, alle kk sitten, ja hyvältä silloin näytti. Ulospäin talo näytti valmiilta, tekevät nyt sisätöitä. Astianpesukoneista ei mitään hajua.

    • Anonyymi

      Onko kukaan kysellyt valmistumisajankohtaa viime aikoina?

      • Anonyymi

        Kysyin muutama viikko sitten, mutta edelleenkään ei ole varmuutta onko valmis loka- vai marraskuun lopulla. Asukkaille tulee kuulemma 6 viikkoa ennen muuttoa tiedote.


      • Anonyymi

        Hyvä tietää. Ainakin sisätyöt on hyvässä vauhdissa, viime viikolla tuli rakennuttajan on viesti muutostöistä.


      • Anonyymi

        Erikosta, jos 6 vko enne muuttoa vasta selviää onko valmis lokakuussa vai marraskuussa. tai selviäähän se jos ei syyskuussa kuulu niin muutto menee marraskuulle.


      • Anonyymi

        Keväällä sanottiin, että muuttotiedote tulee loppukesästä. Siksi odotin sen tulevan jo elokuussa.


      • Anonyymi

        Jeo, juurikin näin. Toivoisin tiedotusta hieman aiemmin kuin 6 viikkoa ennen. Varsinkin kun nyt ollut hieman säätöä tämän kanssa valmistuuko talo loka-vai marraskuussa.


      • Anonyymi

        No niin, eilen tuli tieto. Muuttopäivä on 27.11.


    • Anonyymi

      Häh? Miksi poistettu kommentti jossa kerrotaan suurimman osan työmiehistä olevan romanialaisia?

      Mikä ihmeen sensuuri vallitsee, jos voidaan palkata romanialaisia se voitanee myös kertoa julki.

      Tämä ei ole mitenkään asiaton kommentti, vaan faktaan perustuva tosiasia.

    • Anonyymi

      Millainen lukitus HASO:n Kuninkaantammen kohteiden porraskäytävissä on? Pääseekö rappukäytäviin pelkästään asunnon avaimella vai myös numerokoodilla?

      • Anonyymi

        Olet väärässä keskusteluketjussa. Tämän otsikko on TA kuninkaantammi, ei HASO.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe