Syntinen elo

Mietteitä13

Olen parikymppinen nuori. Mutsin puolen suku on lähes täysin vanhollis-lestadiolaista. Kun olin 13 aloin miettimään, elämän kysymyksiä, kävin riparin Hankasalmen keskuksella, silloin kuuntelin musiikkia reilusti omasta puhelimestani. Silloin alkoi olemaan merkkejä epäuskosta, kukaan suvusta ei tiennyt asiasta.

Jossain vaiheessa kun ikää oli 17-vuotta, vedin ensimmäiset kännit vappuna, samaisena syksynä kokeilin ensimmäisen kerran Kannabista. Ikävuodet 17-19 käytin semisti alkoholia. Vanhempani eivät tienneet mitään, sisarukseni olivat tietoisia asiasta. He eivät kertoneet asiasta minnekkään.

19-vuotiaana tuli kokeiltua Amfetamiini, MDMA, LSD, sekä satunnaisia muita huumeita sekä Kannabiksen polttelu lisääntyi. Alkoholin kulutus väheni reilusti.

Kaveriporukkani koostuu täysin epäuskovaisista, ja näin on ollut kokoelämäni. Ystävälläni on tuomiota Pahoinpitelyistä, Näpistyksistä sekä muista pikkurikoksista. Olen myös todistanut näkymää kun ystävä sekoili Bentsopäissään ja hän teki tyhmiä asioita silloin, mutta onneksi mitään peruuttomantonta ei tapahtunut.

Menetin poikuuteni minua kolme vuotta nuoremmallle tytölle 2015, jonka jälkeen minulla on ollut 5 eri naikkosta, joista yhden kanssa olin parisuhteessa. Pari yhden yön juttua sekä loput ystäviä joiden kanssa tuli pantua. Olen väleissä näiden kahden FWB-naikkosen kanssa.

Vanhemmat eivät tiedä mitään mitä olen tehnyt tässä muutaman vuoden aikana.

Olen myös viettänyt aikaa paljon baareissa, sekä olen lentänyt parista baarista ulos, koska huumausaineet. Ystävien kanssa aika menee monesti näin kesäisin kaljotellessa tai muuten chillsti otettua. Myöskin kannabis kuuluu nykyisin vahvasti arkeen. Dullaa on parhaillaan tai pahimmillaan palanut joka päivä sekä töissä on oltu joskus pilvessä, pireissä tahikka mämmeissä, myöskin pienessä hiprakassa olen ollut töissä, mitään ongelmia ei ole näistä syntynyt, eikä poissaoloja ole juurikaan tullut.

Käyn myös satunnaisesti Teknomusiikin tapahtumissa, joissa ihmiset käyttävät ja myyvät varsin avoimesti huumeita. Tutustuin eräässä tapahtumassa naikkoseen, jonka kanssa olen nähnyt satunnaisesti sekä olen käyttänyt hänen kanssaan kannabista, alkoholia sekä amfetamiinia.

Joskus olen valvonut useamman vuorokauden putkeen amfetamiinin avulla ja olen myös ajellut autoa pitkien valvomisputkien jälkeen.

Haluaisin tiedustella. että kuinka pahalla minua ja minun syntejäni katsottaisiin Rauhanyhdistyksellä, mikäli palaisin takaisin näiden villien vuosien jälkeen? Onko muilla ollut tälläistä menoa?

16

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kassuuul

Kaikesta se lestaorjakin voi ainakin unelmoida. Parane pian.

• Vl-nuori

Katuvalle tulee saarnata aina kaikki synnit anteeksi. Jos katsotaan kieroon, niin sitten se on ihmisestä lähtevää rakkaudettomuutta, josta ei tarvitse välittää. Jumala rakastaa aina ehdoitta. Turvaudu Jeesukseen syntien anteeksiantajana niin pelastut. Kaikkea hyvää sulle! Rukoilen että sinulle käy elämässäsi hyvin.

T. Vl-nuori

• saisioppiakkinjotain

Raamatussa EI saarnata syntejä anteeksi, etkö voisi edes yhden kohdan sisäistää oikein !?

• Raamatusta
        saisioppiakkinjotain kirjoitti:

Raamatussa EI saarnata syntejä anteeksi, etkö voisi edes yhden kohdan sisäistää oikein !?

Luuk. 24:46-47
        "Ja hän sanoi heille: 'Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva
        kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava
        hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista."

• Miten todistatte katumuksen vilkuttelussa?

• Raamtusta

Miika 7:
        19. Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.

• Raamtusta kirjoitti:

Miika 7:
        19. Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.

Ketä tämä jae koskee?

• Raamatusta

1Joh. 1:
        9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

• Ei.kerholainen

Aloitus ehkä paras kirjoitus täällä koskaan. Kiitos aloittajalle.

• Raamattupuhuu

Raamatussa sanotaan, että jokainen taivastoivon omaava puhdistaa itsensä.

• Missä kohti?

• Raamatusta

1. Joh 3:3 Ja jokainen, jolla tämä toivo on hänen tykönsä, puhdistaa itsensä, niinkuin hänkin puhdas on.

• Aloittaja kirjoitteli varsin paljon päihteiden käytöstään. Jotenkin tuli tunne, että sillä paikataan sitä huonoa oloa ja henkistä tyhjyyttä, mitä lestaperheessä kasvaminen tyypillisesti aiheuttaa. Suosittelen aloittajalle päihteiden käytön vähentämistä tai jopa lopettamista. En ota kantaa asian synnillisyyteen, vaan ihan oman terveyden vuoksi kannattaa lopettaa itsensä myrkyttäminen. Runsas päihteiden käyttö aiheuttaa väistämättä terveydellisiä ongelmia.

Tuommoinen runsas päihteidenkäyttö oli kyllä itsellenikin tuttua lähtiessäni nuoruudessa pois vl-uskosta. Joku tarve oli ehkä ottaa menetettyä takaisin ja päissään tuli oltua joka viikko ja joskus useita kertoja viikossa. Ulkomailla myös nämä suomessa laittomat päihteet tulivat jossain määrin tutuiksi, mutta en silti koskaa ole tuntenut minkäänlaista vetoa ns. kovempia aineita kohtaan.Yhtä kaikki nopeasti siinä touhussa terveys heikkenee ja kyllä se vähän sekä masensi että havahdutti kun kävin aikoinaan työterveyshuoonon verikokeessa ja kaikki arvot oli yli suositusten. Jos vähänkin tajuaa asioista, niin kyllä korkeasta kolesterolista, koskeasta verenpaineesta ja korkeista maksa-arvoista kannattaa olla huolissaan ja parantaa elintapansa.

Mitä sitten seksiin tulee, niin silloin kun tuotetaan toiselle ja itselle hyvää oloa ja mieltä, niin en näe siitä mitään väärää. Jos taas valehdellaan ja käytetään toisia surutta hyväksi, niin sen jo järkikin sanoo olevan väärin. Vastuullisuus on tietysti siinä asiassa kaikin puolin suositeltavaa ja yksi pieni erehdys voi kaduttaa lopun elämää. Kännissä tai muuten päihteiden vaikutuksen alaisena harvemmin tulee kaikkein varovaisin oltua silläkään saralla.

En ole enää pitkään aikaan ollut vl, enkä ole minkäänlaista vetoa sitä liikettä kohtaan tuntenut. Pikemminjkin puistattaa se kaikki miten siellä opetetaan ja millaista se meno todellisuudessa on. En voi käsittää sitä kovisten määrää, kaksinaismoralismia, omaa kehua, juoruilua, tuomitsemista jne mitä siellä esiintyy. Mielestäni päihteiden käyttö ja rietas elämä tuhoavat ennen pitkää terveyden, mutta varsinaiseen sielun pelastukseen en näe niillä asioilla oikein yhteyttä. Ei kai Raamatussakaan ne ulkoisesti kaikkein onnistuneimmat ihmiset niitä autuaimpia olleet.

• nuorietelästä

Minkäläista kieltä nuoret lestat puhuvat? Tuntuu että kieli on jotain 40-luvulta? Aika karseeta.

• Johlnvb

Minulle nuorena opetettiin ettei oikeasti anneta mitään anteeksi. Jos olet kerran eronnut lestadiolaisista ja alkanut käyttämään huumeita niin olet päätöksesi tehnyt. Kokeile vaikka helluntailaisia he ehkä uskovat siihen että ihminen voi muuttua.

• anteeksiannettavaa

Tuo yllä ei sisällä totuutta.
        Ellette sydämestänne anna anteeksi rikkoneelle,
        ei taivaallinen Isännekään anna teille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      193
      12960
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      82
      6265
    3. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      123
      5965
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5552
    5. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4462
    6. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      92
      4380
    7. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4332
    8. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      42
      4251
    9. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      33
      4218
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      48
      3757
    Aihe