Vanhuksen harhat ja uhkailu

aivanliiankiltti

Varoitus: harkitkaa kaksi kertaa ennen kuin alatte auttamaan jotain yksinäistä vanhusta. Joku syy on siihen että on yksin ja lapsetkin hylänneet.

Eli aloin auttamaan erästä vanhusta ja hänellä on ollut harhoja että naapurit häntä tarkkailee ja vakoilee ym. Puheissa on ollut viime aikoina usein "saunan taakse ja kuula kalloon".
Olen hänelle selittänyt että ei siinä ole mitään järkeä.
Tänään tulikin sitten pommi niskaan kun hän on niin sekaisin että alkoi minua uhkailemaan.

Tietenkään en aio hänen luokseen mennä, mutta todella ikävää ja pelottavaa.
Onneksi hän asuu maaseudulla ja minä kaupungissa, joten en joudu häneen törmäämään.
Mutta ikävä että uhkauksia voi lähettää kännykälläkin ja nyt tajuan että hän voi levittää muille samoja harhanäkyjä minusta kuin naapureistaankin.

4

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyväeieksy

Oletko ilmoittanut tilanteesta jonnekin esim. vanhustyön ohjaajalle/johtajalle?

• SoitaPoliisille

Tai poliisille. Väkivallalla uhkailu on rikos.

• sdd

Dementia tuota teettää.

• kysynn

Mikähän aiheuttnut välien kärjistymsisen ihmsisuhteissa
      - itseltäni katosi parkisonismin hoitoon tarkoitettuaj kolmiolääkkeitä apteekista hakemiani
      tilalle kaappiin olijätetty vanhentuneita schzerproct -suppoja- bubrenrfin- ja 4mg nikotiinitabl ynnä oxepamia-- ei kukaan lääkäri mulle edes niitä määrännyt - joten
      jotka vein apteekkiin hävitettäviksi - muita päivittäiskäytössa lääkkei rr- ja kilpirauhaslääke terveyskekskukn sairaanhoitaja ja ensihoidon väki kävi tarkistamassa tilanteen. olen vanhus myös ja useitakin kertoja eloni aikana joutunut uhkailun, kiristyksen ja tosi raakalaismaisen väkivallan kohteeksi. Tällä kertaa ei aivoverenvuodosta ollut kyse. Kaikenlaisia uskontojen selittäjiä - politiikan ja eri kulttuurien edustajia kuuluu tuttavapiiriin - osa ihan ok-ihmisiä - joukossa myös niitä jotka vielä kipeempiä kuin itse vammoineni olen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22