Vanhuksen harhat ja uhkailu

aivanliiankiltti

Varoitus: harkitkaa kaksi kertaa ennen kuin alatte auttamaan jotain yksinäistä vanhusta. Joku syy on siihen että on yksin ja lapsetkin hylänneet.

Eli aloin auttamaan erästä vanhusta ja hänellä on ollut harhoja että naapurit häntä tarkkailee ja vakoilee ym. Puheissa on ollut viime aikoina usein "saunan taakse ja kuula kalloon".
Olen hänelle selittänyt että ei siinä ole mitään järkeä.
Tänään tulikin sitten pommi niskaan kun hän on niin sekaisin että alkoi minua uhkailemaan.

Tietenkään en aio hänen luokseen mennä, mutta todella ikävää ja pelottavaa.
Onneksi hän asuu maaseudulla ja minä kaupungissa, joten en joudu häneen törmäämään.
Mutta ikävä että uhkauksia voi lähettää kännykälläkin ja nyt tajuan että hän voi levittää muille samoja harhanäkyjä minusta kuin naapureistaankin.

4

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyväeieksy

Oletko ilmoittanut tilanteesta jonnekin esim. vanhustyön ohjaajalle/johtajalle?

• SoitaPoliisille

Tai poliisille. Väkivallalla uhkailu on rikos.

• sdd

Dementia tuota teettää.

• kysynn

Mikähän aiheuttnut välien kärjistymsisen ihmsisuhteissa
      - itseltäni katosi parkisonismin hoitoon tarkoitettuaj kolmiolääkkeitä apteekista hakemiani
      tilalle kaappiin olijätetty vanhentuneita schzerproct -suppoja- bubrenrfin- ja 4mg nikotiinitabl ynnä oxepamia-- ei kukaan lääkäri mulle edes niitä määrännyt - joten
      jotka vein apteekkiin hävitettäviksi - muita päivittäiskäytössa lääkkei rr- ja kilpirauhaslääke terveyskekskukn sairaanhoitaja ja ensihoidon väki kävi tarkistamassa tilanteen. olen vanhus myös ja useitakin kertoja eloni aikana joutunut uhkailun, kiristyksen ja tosi raakalaismaisen väkivallan kohteeksi. Tällä kertaa ei aivoverenvuodosta ollut kyse. Kaikenlaisia uskontojen selittäjiä - politiikan ja eri kulttuurien edustajia kuuluu tuttavapiiriin - osa ihan ok-ihmisiä - joukossa myös niitä jotka vielä kipeempiä kuin itse vammoineni olen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      36
      2141
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      60
      1965
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1910
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      377
      1622
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1621
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1444
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1072
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      957
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      73
      875
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      869
    Aihe