Onko tuosta 1.2 turbosta kuulunut mitään negatiivista? Alavääntö on kait aika vaisu (vaisumpi kuin vanha 1.4 tce), mutta entä ongelmat?
Megane IV bensaturbo?
19
508
Vastaukset
- Kovvooajjoo
Lähemmäs vuosi takana 1.2tce manuali bose farkulla ajoa, yleisesti ottaen tyytyväinen autoon. Alavääntö hieman vaisu, ei häiritsevästi mutta sen tiedostaa ja se pitää pystyä ottamaan ajossa huomioon, tilanteen korjaa sports-asetuksella ajaminen. Ecolla ajo tekee autosta kaupunkiajossa lähes vaarallisen nuhapumpun, joten vain isoille teille matka-ajoon. Muut miinukset hieman korkea kulutus eli n. 6 litraa satkulla, vaikka lienee normia nykyautoissa että todellisuus ei vastaa valmistajan ilmoittamaa ja toinen on auto kehnot talviominaisuudet. Joihin laskisin tiivisteiden ym osien äänekkyyden nitinät ym, erilaiset sähköongelmat kuten etu- ja takatutkien häiriökäytöksen (saa kytkettyä pois päältä) ja sen että oven avaimeton avaus ei toimi (joutuu käyttää kakea). Pikku juttuja kuitenkin. Plussaa autossa toki moottorin yleinen reippaus (huomioiden alaväännön varauksin), ei laite huono olo arkiajossa mutta ei tietenkään rakettikaan (kts gt tqi rs versio jos kiinnostaa). Äänieristys ja äänentoistolaitteisto ovat mainiot, kuskin hierontatoiminto on luxusta, tilat ovat hyvät joista erityismaininta 580 litran tavaratilalle. Ohjaus ja ajettavuus muuten hyvää keskitadoa, rlink infotainment-systeemi on ok mutta saisi olla viilattu fiksummaksikin. Kaiken kaikkiaan hintaansa nähden paljon vastinetta, varustelua ja tilaa.
- Eco_2
Jos noinkin kookas auti vie 6 litraa satasella sekalaisessa ajossa niin ei todellakaan ole paljon. Epäilen että vie oikeasti enemmän kun sama auto 1.5 dci koneella näyttää keskikulutukseksi 5,2 litraa.
- DGC
Mitä polttoainetta olet käyttänyt? Oktaaniluku lisää yleensä alavääntöä.
- Kovvooajjoo
95...
- DGC
Koitapa huvikseen seuraavan tankillisen verran ja kerro meille muillekin kuinka kävi.
- HintansaVäärtti
Alavääntö hoituu kaasupolkimella, eikä se niin vaisu ole että kannattaisi edes mainita. On tainnut pojat katsella TM:n poikien testivideon? Paras vääntö on 2000rpm, eli hieman ylempänä kuin monella muulla, mutta vastaavasti kone kiertää kivasti. Automaattina kiva.
- Veekassii
Eikö väännä tyhjäkäynnillä kynnyksen yli, melko kakkivekotin on sitten moottori?
- aikaTyperäJuttusi
Herää nykyaikaan, sinä senkin jälkeen jäänyt takatukka.
- SiirryJapanilaiseen
Meganet ja muut ranskalaiset ja saksalaisperäiset autot kannattaa jättää hankkimatta, no sakupremiumit tietysti eri asia... Tavisautoilijan oikea vaihtoehto on luotettava ja kaikin puolin hyvin tehty ja sekä teknisesti että pelleiltään kestävä japanilainen merkki.
Japsit suunnittelevat kaiken tekemänsä kunnolla ja valvovat tiukasti laatua. Myös osatoomittajille asetetaan automaailman tiukimmat kriteerit, näin tuloksena on aina huoleton ja laadukas tuote.
Autojen kohdalla moni unohtaa sen tosiasian, että juuri niissä laatuerot ovat revenneet valtavan suuriksi ja siis puhutaan nyt samanhintaluokan autoista. Esim. Moottoripyörissä, kelkoissa, mönkijöissä tai vaikka kodinkoneissa tai kännyköissä ei tätä suurta laatueroja enää ole.
Laadukas japanilainen, erityisesti Toyota on auto vailla huolia, kaikki toimii eikä jätä tielle eikä ylimääräisiä korjaamokeikka tule ainakaan ensimmäisen 150 000-200 000 kilometrin aikana. Eurooppalaisissa kuten Renaultissa on uutenakin monia korjaamokäyntejä ja riski jäädä tien päälle on uuden elektroniikan myötä vain kasvanut. Ja lisäksi kannattaa muistaa se, että japanilainen menee katsastuksesta läpi ekalla vielä vanhanakin, aika tavallista on, että 15 vuotta vanhakin menee heittämällä läpi.- setäPäivitäItsesi
Voihan setämies kuinka olet pudonnut kelkasta jo toistakymmenetä vuotta sitten.
Toyota on markkinoitten kovin ruostuja ja tekniikaltaan halpaa ja heikkoa. Toyotan ajo-ominaisuudet on aina ollut kuraa, eikä niissä ole enää mitään hyvää tai edes asiallista ominaisuutta. - 95Corolla
Joopajoo...silti Toyota on kaikkien tilastojen ja testien laatuykkönen. Ja ruosteesta ei ole havaintoja, vain ns. maksettuja testejä, oikeassa maailmassa Toyota pellit ei ruostu.
- faktaaVäliin
95Corolla kirjoitti:
Joopajoo...silti Toyota on kaikkien tilastojen ja testien laatuykkönen. Ja ruosteesta ei ole havaintoja, vain ns. maksettuja testejä, oikeassa maailmassa Toyota pellit ei ruostu.
Juu ainahan ne Toyotalle negatiiviset testit ja tutkimukset on maksettuja, kuten Auto Bildin kestotestit, Ruotsin tutkimuslaitoksen ruostetutkimukset, autolehtien havainnot ja esim. Finikorin esimerkit kuvien kera jne......
Toyota ei ole vuosiin menestynyt eurooppalaisissa vika/katsastustilastoissa. Toyotan menestys perustuu suomalaiseen Valittujen Palojen 392 hlön kyselyyn ja katsastustilstoihin joissa lasketaan myös hylsyt, eli huonoista renkaista ja vastaavista, eli Toyotan katsastushuollot toimii.
- Heze69
-itse taasen olen siirtynyt parin jaappanilaisen jälkeen ranskalaisiin enkä ole katunut -sain mm. ajo-ominaisuudet, talvilämmöt sekä ok ulkonäön muutamia tässä mainitakseni...
-japskien jälkeen ollut pösö, nyt citikka ja seuraavana varmaankin megane farkku -kaikki hankittu uusina eikä todellakaan ole tarkoitus pitää mitään autoa mihinkään 150 tkm asti!
-japskeilla ajoin à 40 tkm, pösöllä 100 tkm ja nykyisellä C4:lla on lasissa 70 tkm -tosin mikään autoistani ei ole tielle jättänyt ja eikä kyllä vielä pitäisikään noilla kilsoilla ;-)
-autojen hankinnat ovat pitkälti maku/mieltymisasioita, itse kukin hankkikoot kulkineen joka itseään kiinnostaa -turha siinä on toisten tuputtaa / mainostaa omia hankintojaan! Onneksi meillä on vielä valinnanvapaus! - sairaushanTuoOn
Jännää kun Toyotauskovainen sekopää tunkee asiaansa ihan joka paikkaan.
- Vanha.huono.maine
Toinen merkki keulalla, niin saattaisi kiinnostaa, nyt kuitenkin tulee mieleen ruoste ja heikot sähköt=tielle jääminen.
Mutta onko edes todellisuudessa enää nopeasti ruosteessa? Äkkipäätä en muista ruosteisia uudempia Relluja tulleen vastaan...- sitkeässäUskomukset
Rellu on ehkä tämän hetken paras ruostetta vastustava automerkki ja nuo sähköviat oli 80-80 luvun juttuja.
- voiskiinnostaamuuten
Puhutaanko tässä 100 vai 120 hevosen versiosta? Vähätehoisemman suoritusarvot näyttävät ainakin paperilla kovin vaisuilta, ja valitettavasti hinta sitten pompsahtaa liikaakin, että auto olisi enää kovin kilpailukykyinen verrokkeihin nähden kun mennään tehokkaampaan versioon, vaikka kyse tuskin on muusta kuin moottorinohjelmoinnin eroista (=ilmaista tehtaalle).
- laatupelejä
Tuo 1.2 l TCe on 100 tai 132 heppainen, ainakin tuo terhakampi kulkee ihan riittävästi ja pehmeästi automaattina.
- perusauto
Ite päässy matka ajossa 80 kmh 4.8 ja 100 kmh 5.0 tosin 1.2 tce 115 hv vanhempimalli no ajotietokoneen lukemat hyvin pysyy liikenteen mukana ihan riittävä jos ei mene F1 kisaan mukaan äänieristys ilmeisestti parantunut uudemmissa mitään vikaa ei ole n 70 000 kmh aikana ilmennyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4688442Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1195800Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2544748Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli564589Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s624099Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603920SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1673722- 901688
- 931192
- 42847