Megane IV bensaturbo?

kolomosmekane

Onko tuosta 1.2 turbosta kuulunut mitään negatiivista? Alavääntö on kait aika vaisu (vaisumpi kuin vanha 1.4 tce), mutta entä ongelmat?

19

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovvooajjoo

      Lähemmäs vuosi takana 1.2tce manuali bose farkulla ajoa, yleisesti ottaen tyytyväinen autoon. Alavääntö hieman vaisu, ei häiritsevästi mutta sen tiedostaa ja se pitää pystyä ottamaan ajossa huomioon, tilanteen korjaa sports-asetuksella ajaminen. Ecolla ajo tekee autosta kaupunkiajossa lähes vaarallisen nuhapumpun, joten vain isoille teille matka-ajoon. Muut miinukset hieman korkea kulutus eli n. 6 litraa satkulla, vaikka lienee normia nykyautoissa että todellisuus ei vastaa valmistajan ilmoittamaa ja toinen on auto kehnot talviominaisuudet. Joihin laskisin tiivisteiden ym osien äänekkyyden nitinät ym, erilaiset sähköongelmat kuten etu- ja takatutkien häiriökäytöksen (saa kytkettyä pois päältä) ja sen että oven avaimeton avaus ei toimi (joutuu käyttää kakea). Pikku juttuja kuitenkin. Plussaa autossa toki moottorin yleinen reippaus (huomioiden alaväännön varauksin), ei laite huono olo arkiajossa mutta ei tietenkään rakettikaan (kts gt tqi rs versio jos kiinnostaa). Äänieristys ja äänentoistolaitteisto ovat mainiot, kuskin hierontatoiminto on luxusta, tilat ovat hyvät joista erityismaininta 580 litran tavaratilalle. Ohjaus ja ajettavuus muuten hyvää keskitadoa, rlink infotainment-systeemi on ok mutta saisi olla viilattu fiksummaksikin. Kaiken kaikkiaan hintaansa nähden paljon vastinetta, varustelua ja tilaa.

      • Eco_2

        Jos noinkin kookas auti vie 6 litraa satasella sekalaisessa ajossa niin ei todellakaan ole paljon. Epäilen että vie oikeasti enemmän kun sama auto 1.5 dci koneella näyttää keskikulutukseksi 5,2 litraa.


    • DGC

      Mitä polttoainetta olet käyttänyt? Oktaaniluku lisää yleensä alavääntöä.

      • Kovvooajjoo

        95...


      • DGC

        Koitapa huvikseen seuraavan tankillisen verran ja kerro meille muillekin kuinka kävi.


    • HintansaVäärtti

      Alavääntö hoituu kaasupolkimella, eikä se niin vaisu ole että kannattaisi edes mainita. On tainnut pojat katsella TM:n poikien testivideon? Paras vääntö on 2000rpm, eli hieman ylempänä kuin monella muulla, mutta vastaavasti kone kiertää kivasti. Automaattina kiva.

    • Veekassii

      Eikö väännä tyhjäkäynnillä kynnyksen yli, melko kakkivekotin on sitten moottori?

      • aikaTyperäJuttusi

        Herää nykyaikaan, sinä senkin jälkeen jäänyt takatukka.


    • SiirryJapanilaiseen

      Meganet ja muut ranskalaiset ja saksalaisperäiset autot kannattaa jättää hankkimatta, no sakupremiumit tietysti eri asia... Tavisautoilijan oikea vaihtoehto on luotettava ja kaikin puolin hyvin tehty ja sekä teknisesti että pelleiltään kestävä japanilainen merkki.

      Japsit suunnittelevat kaiken tekemänsä kunnolla ja valvovat tiukasti laatua. Myös osatoomittajille asetetaan automaailman tiukimmat kriteerit, näin tuloksena on aina huoleton ja laadukas tuote.

      Autojen kohdalla moni unohtaa sen tosiasian, että juuri niissä laatuerot ovat revenneet valtavan suuriksi ja siis puhutaan nyt samanhintaluokan autoista. Esim. Moottoripyörissä, kelkoissa, mönkijöissä tai vaikka kodinkoneissa tai kännyköissä ei tätä suurta laatueroja enää ole.

      Laadukas japanilainen, erityisesti Toyota on auto vailla huolia, kaikki toimii eikä jätä tielle eikä ylimääräisiä korjaamokeikka tule ainakaan ensimmäisen 150 000-200 000 kilometrin aikana. Eurooppalaisissa kuten Renaultissa on uutenakin monia korjaamokäyntejä ja riski jäädä tien päälle on uuden elektroniikan myötä vain kasvanut. Ja lisäksi kannattaa muistaa se, että japanilainen menee katsastuksesta läpi ekalla vielä vanhanakin, aika tavallista on, että 15 vuotta vanhakin menee heittämällä läpi.

      • setäPäivitäItsesi

        Voihan setämies kuinka olet pudonnut kelkasta jo toistakymmenetä vuotta sitten.
        Toyota on markkinoitten kovin ruostuja ja tekniikaltaan halpaa ja heikkoa. Toyotan ajo-ominaisuudet on aina ollut kuraa, eikä niissä ole enää mitään hyvää tai edes asiallista ominaisuutta.


      • 95Corolla

        Joopajoo...silti Toyota on kaikkien tilastojen ja testien laatuykkönen. Ja ruosteesta ei ole havaintoja, vain ns. maksettuja testejä, oikeassa maailmassa Toyota pellit ei ruostu.


      • faktaaVäliin
        95Corolla kirjoitti:

        Joopajoo...silti Toyota on kaikkien tilastojen ja testien laatuykkönen. Ja ruosteesta ei ole havaintoja, vain ns. maksettuja testejä, oikeassa maailmassa Toyota pellit ei ruostu.

        Juu ainahan ne Toyotalle negatiiviset testit ja tutkimukset on maksettuja, kuten Auto Bildin kestotestit, Ruotsin tutkimuslaitoksen ruostetutkimukset, autolehtien havainnot ja esim. Finikorin esimerkit kuvien kera jne......
        Toyota ei ole vuosiin menestynyt eurooppalaisissa vika/katsastustilastoissa. Toyotan menestys perustuu suomalaiseen Valittujen Palojen 392 hlön kyselyyn ja katsastustilstoihin joissa lasketaan myös hylsyt, eli huonoista renkaista ja vastaavista, eli Toyotan katsastushuollot toimii.


    • Heze69

      -itse taasen olen siirtynyt parin jaappanilaisen jälkeen ranskalaisiin enkä ole katunut -sain mm. ajo-ominaisuudet, talvilämmöt sekä ok ulkonäön muutamia tässä mainitakseni...

      -japskien jälkeen ollut pösö, nyt citikka ja seuraavana varmaankin megane farkku -kaikki hankittu uusina eikä todellakaan ole tarkoitus pitää mitään autoa mihinkään 150 tkm asti!

      -japskeilla ajoin à 40 tkm, pösöllä 100 tkm ja nykyisellä C4:lla on lasissa 70 tkm -tosin mikään autoistani ei ole tielle jättänyt ja eikä kyllä vielä pitäisikään noilla kilsoilla ;-)

      -autojen hankinnat ovat pitkälti maku/mieltymisasioita, itse kukin hankkikoot kulkineen joka itseään kiinnostaa -turha siinä on toisten tuputtaa / mainostaa omia hankintojaan! Onneksi meillä on vielä valinnanvapaus!

    • sairaushanTuoOn

      Jännää kun Toyotauskovainen sekopää tunkee asiaansa ihan joka paikkaan.

    • Vanha.huono.maine

      Toinen merkki keulalla, niin saattaisi kiinnostaa, nyt kuitenkin tulee mieleen ruoste ja heikot sähköt=tielle jääminen.
      Mutta onko edes todellisuudessa enää nopeasti ruosteessa? Äkkipäätä en muista ruosteisia uudempia Relluja tulleen vastaan...

      • sitkeässäUskomukset

        Rellu on ehkä tämän hetken paras ruostetta vastustava automerkki ja nuo sähköviat oli 80-80 luvun juttuja.


    • voiskiinnostaamuuten

      Puhutaanko tässä 100 vai 120 hevosen versiosta? Vähätehoisemman suoritusarvot näyttävät ainakin paperilla kovin vaisuilta, ja valitettavasti hinta sitten pompsahtaa liikaakin, että auto olisi enää kovin kilpailukykyinen verrokkeihin nähden kun mennään tehokkaampaan versioon, vaikka kyse tuskin on muusta kuin moottorinohjelmoinnin eroista (=ilmaista tehtaalle).

    • laatupelejä

      Tuo 1.2 l TCe on 100 tai 132 heppainen, ainakin tuo terhakampi kulkee ihan riittävästi ja pehmeästi automaattina.

    • perusauto

      Ite päässy matka ajossa 80 kmh 4.8 ja 100 kmh 5.0 tosin 1.2 tce 115 hv vanhempimalli no ajotietokoneen lukemat hyvin pysyy liikenteen mukana ihan riittävä jos ei mene F1 kisaan mukaan äänieristys ilmeisestti parantunut uudemmissa mitään vikaa ei ole n 70 000 kmh aikana ilmennyt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      190
      22471
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      84
      9682
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      47
      7645
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      88
      6428
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      190
      6146
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      49
      5142
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      120
      4812
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      107
      4499
    9. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      43
      2738
    10. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      105
      2257
    Aihe