Kuulusa karhunampuja Lieksasta?

Remuvveli

Montako karhhuu kumosi? Pittää aena olla pitkä puukko nykyään matkassa varmmuuven vuoksi, liikkupa sitten missä tahasa entisen Piellisjärven kunnan aluvveella metissä. Tietysti kyllähän se kakspiippusta haalikkoohi uskkoo, kun silimille räpssäättää.
1950-60 lukuloilla ei tarvinna karhuja pelätä, eikä hukkii koulluun kulukkiissa, vaekka oli 6km matkkaa metsien läpi. Siihen aikkaan miehet piti huolen lasten koulutiestä. Leikittiinnii yhellä karhuntaljalla ja tais muuten olla yks ajoreissää.

10

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä alotit hyvinni. Mie oon noitten karhujenni paskoja katellu. Muitahi ku ommii , Karhuolluunjäliltä. Koko voimalla ei saa täällä otella. Haissoo se joskus muuhi ku politiikka. oon sitä mielipuolta, jotta karhuja on nyt liikaa. Iha livettää, no ne paskat. Mää siinä sitte tattia taas ens syksynnäi kerräämmää Vallille mummon kans ku ei rullat taivu mihiskää, hinnallakkaa.

      Se, se vasta metkaa on ku pelekkäävät korvasientähi! Sehä on iha aivojen näköne kaunis.
      Karhu ku ei ossoo keittää, joskus ei ees ommoosa. Pesis eres silämäsä joskus, jotta näkis kauemmas.
      Kyllä mie Kituset Pohjanmaalta, ja muut karhunkaatajat tunnen Lieksasta. Ei Väinö virsinkään ole vieras. Tuttu kumppani oli vielä 1982. Silloin ei enää samoiltu. Ajateltiin metsiä.
      Hetken vahvan sanailussamme heitti, kuin herrasmies. Hän, jotain Lieksan karhuista tietää.
      Muut tuskin suksien enemmän?
      Sydämellistä kevätsäänaurua teille lieksalaisille.

      PS. Korvasieniä on keitettävä väljässä vedessä. Ainakin kaksi kertaa. Välillä huuhtoen. Ja taas uudestaan .

      Suoraan pannulle laitettuna, voi tappaa. Kuten karhukin, monin eri tavoin.

    • korvarobo

      Eihän hyvä ole milloinkaan liiaksi. Minkäänlaisia näistä pihveistä oikein tulee?

    • pareetkorpi

      Eihän hyvä ole milloinkaan liiaksi. Minkäänlaisia näistä pihveistä oikein tulee?
      Uskokaa mihin uskotte. Minä uskon laajaan luontoon. Kuningatar mehiläisen pelastan hajanaisesta huoneestani. On häitä, on hautajaisia.

    • antitaito

      Kommunisti pilas koko palstan. Määrätöntö, raadollista, laadutonta. Perustelematonta. Hävettävää.

    • Ylhäinen.alhainen

      Alhaalta kuului liikettä.
      Kuinkahan kauan lienenkään nukkunut?
      Uni kaikkosi pojan silmistä. Jalat olivat hieman hellät, mutta mieli kovin virkeä.

    • Said-Shitass

      Me 👴🏿👶🏿👨🏿poistta teilta karhu te pelkka karhhu? me ei pelkka ja me kasin voinne taitta karhun niska ja karhhu ei hairitse ena teita

    • ahmed.sultan.kondom

      soitta isis lieksa se ampu kaiki karhu tai rajayta pommila karhu

    • ei.ole.kuuluisia

      Ei kuuluisa karhunkaataja Martti Kitunen ollut Lieksasta kotoisin. Hän oli kotoisin Virroilta ja hän kaatoin noin 200 täysikasvuista karhua ja liudan pentuja niiden lisäksi. Lieksassa ei ole kuuluisaia karhunkaatajia. Joku on saattanut kaataa nelisenkymmentä karhua, mutta se on vähän se.

    • Karukas

      Ampuhan Heikkinennii 36 karhuva muistaakseni. Taitaa olla piäkallottii tallessa.

      • paljon.kaatajia

        Se lienee Lieksan ennätys, mutta se ei vielä riitä todellisille suomalaisille karhunkaatajille kuten esimerkiksi Berndt Höökille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kivitippu: Avajaiset suunnitteilla jo syksyn aikana

      Kivitipulle uudet omistajat https://ilkkapohjalainen.fi/talous/kivitipulle-uudet-omistajat-avajaiset-suunnitteilla-jo-s
      Lappajärvi
      80
      3679
    2. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2895
    3. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2181
    4. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      120
      1620
    5. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1493
    6. Sehän on vain kymppi kuussa

      Ministeri Mykkäsen mukaan sähköautojen ajoneuvovero nousee vain alle10 eur/kk. Samaanaikaan muut ministeröt ovat veronma
      Maailman menoa
      111
      1459
    7. Onko kukaan koskaan sanonut

      Sinulle nainen että olet vaikea luonne? Minusta sinä olet vähän vaikea mutta ehkä elämä on opettanut sinua varautumaan j
      Ikävä
      101
      1212
    8. Juontaja Roope Salminen lataa rajua tekstiä juopottelustaan: "Ei mulla oikeastaan ollut..."

      Roope Salminen on elänyt viime vuodet päihteetöntä elämää ja puhunut päihteettömyydestä avoimesti. Voimaa ja iloa Roopel
      21
      1130
    9. Miten tämän kaipuun saa loppumaan?

      En jaksaisi enää kaivata, on mennyt liiankin pitkä aika kaipaamiseen. Olen elänyt vain puolittain ja se harmittaa. Ei a
      Ikävä
      81
      1079
    10. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1047
    Aihe