Kasvukausi kesken

Kertokaahan

Täytin maaliskuussa 17v ja olen viimeisimmän tarkistuksen mukaan 170,9cm "pitkä". Lääkärin mukaan oon viimesen parin vuoden aikana kasvanut 8cm eikä kasvukausi kuulemma ole vielä täysin ohi ja pituutta voisi vielä vähän tulla. En tajunnut silloin kysyä niin paljonko tämä "vähän" voisi olla suurinpiirtein? En haluaisi jäädä näin lyhyeksi, vaikka siihen en voi hirveästi vaikuttaa. 175cm voisi olla jo jotain, vaikka sekin on aika lyhyt mieheksi.

9

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No valitettavasti kukaan ei voi tietää, mitä se "vähän" sinun tapauksessasi tarkoittaa.

      Tämän kuitenkin sanon - ja olen sanonut aikaisemminkin: Sinun pituutesi ei ole sinun miehisyytesi mittari. En ole koskaan törmännyt siihen, että henkilön pieni fyysinen koko olisi vaikuttanut negatiivisesti siihen, miten hyvä tyyppi ihminen on. Päinvastaisia havaintoja kyllä on. Välillä ihmisen fyysinen koko, ego ja kusipäisyyden aste korreloivat vahvasti keskenään.

      Pituutesi ei ole ihmisarvosi mitta.

      • MississippiMississippi

        Luulet vsrmsan olevasi fiksukin kun noin sabot, mutta huonaa tämä, et ole. Joten älä sabotoi ja ole idioottin muita kohtaan, tuo kirjoituksesikin on siis sellane, et voisit kätdä sen koulun penkin uudestaan. Ja vähän tiedustella ja tutkailla siellä enemmän kirjoja, ja voisit kyselläkkin enemmän näustä asioista. Et sinuna en kyllä rupeisi täällä arvostelemmaan ketään, ennenkuin olen lukenut tuon hånen tekstinsä. Sitten rupeisin miettimään mitä sanon, ja jolkei mulla olis vastausta, nii sais sit vaa antaa olla.

        Moi aloittaja, voi oikeasti olla, että saat vähän pituutta sillä monet 23, ja 24 voivat myös saada. Mutta vain muutamia senttejä, kun taas joskus 48 ja 59 maissa ihminen rupee lyhenemääb. Eli jänteet, tai mitkä lie ovatkaan, nii rupevat painumaan kasaan. Eli olet just tollasena hyväm äkäkä välitä tollasesta tyypistä joka tulee heti sua arvostelemaan ku sä oikeesti tarttet sitä apuu. Et oo kenenkään mielestä täydellinen, ei kukaan ole. Eikä tuu oleem eli voit olla se mikä oot siis.


      • Siis mitä???

        Oletko trolli vai voiko joku todellakin ymmärtää tuon kirjoitukseni noin väärin? Jälkimmäisessä tapauksessa ironia on kyllä huipussaan. Siis sinä, joka et itse ymmärrä lukemaasi - tai et vaan lukenut sitä kunnolla - tulet arvostelemaan minua. Lol äksdee...

        Miss Mississippi: Lueppa tuo kirjoitukseni pariin kertaan uudelleen ihan ajatuksen kanssa ja kerro minulle sen jälkeen, että missä kohdassa siinä arvostellaan tai muuten dissataan aloittajaa?

        Ainoat henkilöt, joita tuossa edellisessä vastauksessani arvostelen ovat niitä, jotka kuvittelevat heidän suuren kokonsa tai muiden hyvien fyysisten ominaisuuksiensa tekevän heistä muita parempia ihmisiä (eli "alfoja"). Aloittaja ei ollut missään vaiheessa minkäänlaisen arvostelun kohteena.

        Mikäli huomaatkin tulkinneesi kirjoitukseni täysin väärin, niin voit toimia parhaaksi katsomallasi tavalla. Tässä punnitaan viimeistään se sinun "fiksuutesi". Jokainen tekee virheitä, mutta kaikki eivät huomaa omiaan, vaikka sormella osoitetaan. Mihin ryhmään sinä kuulut?

        Elä ja opi...


      • tyuiytu
        MississippiMississippi kirjoitti:

        Luulet vsrmsan olevasi fiksukin kun noin sabot, mutta huonaa tämä, et ole. Joten älä sabotoi ja ole idioottin muita kohtaan, tuo kirjoituksesikin on siis sellane, et voisit kätdä sen koulun penkin uudestaan. Ja vähän tiedustella ja tutkailla siellä enemmän kirjoja, ja voisit kyselläkkin enemmän näustä asioista. Et sinuna en kyllä rupeisi täällä arvostelemmaan ketään, ennenkuin olen lukenut tuon hånen tekstinsä. Sitten rupeisin miettimään mitä sanon, ja jolkei mulla olis vastausta, nii sais sit vaa antaa olla.

        Moi aloittaja, voi oikeasti olla, että saat vähän pituutta sillä monet 23, ja 24 voivat myös saada. Mutta vain muutamia senttejä, kun taas joskus 48 ja 59 maissa ihminen rupee lyhenemääb. Eli jänteet, tai mitkä lie ovatkaan, nii rupevat painumaan kasaan. Eli olet just tollasena hyväm äkäkä välitä tollasesta tyypistä joka tulee heti sua arvostelemaan ku sä oikeesti tarttet sitä apuu. Et oo kenenkään mielestä täydellinen, ei kukaan ole. Eikä tuu oleem eli voit olla se mikä oot siis.

        Jänteet? hahahha, v..un lääketieteen lisensiaatti. Ne ova nikamien välilevyt jotka lytistyvät. Ja toisaalta selkä köyrtyy niin sekin näennäisesti vähentää pituutta


      • MirandaUusi

        No kyl mää näö tiiän. Siis MississippiMississippi puhuu totra!


    • Kertokaahan

      Äh haluaisin oikeasti olla edes sen 175cm... Vaikka tosiaan 8cm tullu lisää parin vuoden aikana ja vaikka lääkäri kertoi että kasvu ei välttämättä ole viedä päättyny, niin viime loka-marraskuussa olin samanmittainen eli 170,9cm lääkärintarkastuksessa. Voiko tästä päätellä ettei pituutta enää tule, jos en oo yli puoleen vuoteen kasvanu pituutta? muutama sentti sinne tai tänne, mutta haluasin olla edes valtaosaa tytöistä pidempi.

      Oltiin yläasteella erään kaverin kanssa samanpituisia, mutta jossain kohtaa hän meni meikäläisestä ohi ja on nykyään 176cm. Hänellä on sukua aasiassa isän puolelta, joten mielestäni on hieman epäreilua että juuri hän on minuakin pidempi, sillä luulisi että suomalaisten geenit olis paremmat pituuden suhteen. Ärsyttää ja masentaa tuntea ittensä tälläseks tapiks.

      • gffgnh

        Voi se olla yllättävän hottiakin hommaa hypätä itseään piremmä tytön kaulaan, joskaan itselläni ei ou kokemusta minkäänmittaisen tytön kaulaan hyppimisestä. En usko että lisäsentit tois minunkaan elämään mitään helpotusta, fyysisestä kunnosta se minusta on lähinnä kiinni ihmisen hyvinvointi, sekä ja psyykkeestä. Minä en kyllä kiinnitä ihmisten pituuteen juuri sen enempää huomiioo ku vaatteisiinkaan. Kaikissa kun on paljon mielenkiintoisempaakin näkemistä kuin se pituus. En nyt ainakaan ite musita millon oisin nähny ihmisen joka ois ollu mielestäni vääränmittainen. Ruumiinrakenteestakin se riippuu mikä pituus kellekkin sopii


    • sdfvsdf

      Ei voi olla noi mahotonta, meä oo 2x vanhempi ja melkee sama mittane 172. Hyvin oo pärjänny tähä asti eikä koskaa oo tullu mieleen että oisin joteki liia lyhyt itsekseni. Tärkeintä kai että o hyvääs kunnos.

      • Eikiinnosta

        Mua ei kiinnosta vittuakaan että tunnetko itsesi lyhyeksi vai et. Mä oon mä ja tää on mun elämä,sun on sun omas


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe