Puhallusvillaa välikatolle

minulle-kelpaa

Kuka tekee puhallusvillan asennuksia kokkolassa omakotitalon siiven välikatolle.
Voihan täällä kertoa jos löytyy edullinen ja hyvän työntekijä.

14

1566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varo_niitä

      Eipä taida olla muita kuin liikkuvia "huijareita" jotka sitä kauppaavat. Niitä kannattaa varoa, kokemusta on.

    • siivekkeellinentervervey

      mikä on omakotitalon siipi? neve hör .rakentakaa kunnolla ja rahalla.

    • TosirealistiKokkolan

      Puhallusvilla katolla kuin katolla - ja vaikka taivaassa on erinomainen "satsaus". Teetimme vuonna 2014 välikaton villatäydennyksen. Alkuperäinen, vuodelta 1987 oli "kutistunut" 18:aan senttiin. Villaa lisättiin 91 säkkiä (162 neliötä), eli paksuus on nyt noin 32 senttiä.
      Sopimus sisälsi "vakuuden" mm: Lämmityksen osalta sähkönkulutus puolittuu, ja työ kaikkineen (n 1600 €) "syö itsensä takaisin" vajaassa kahdessa vuodessa.
      Näin tapahtui. Aiemmin sähkölasku/vuosi oli lähes 2000 €, ja nyt noin 980€.
      Talossamme on suora sähkölämmitys ja varaava takka (erinomainen "lämmönantaja/-säästäjä")...

      • minulle-kelpaa

        Asiallinen vastaus/kommentti kysymykseeni.
        Laita vielä toimittajan asentajan tiedot.


      • TosirealistiKokkolan

        Vaimoni tosin huomautti että olen puhallusvillan asentamisen jälkeen ostanut terrasta vuosittain kolmella tonnilla märkiä klapeja niissä pikku säkeissä. Tätä en kuitenkaan laske lämmityskuluihin koska mielestäni takka antaa ilmaista energiaa hahhahaa


      • TosirealistiKokkolan
        TosirealistiKokkolan kirjoitti:

        Vaimoni tosin huomautti että olen puhallusvillan asentamisen jälkeen ostanut terrasta vuosittain kolmella tonnilla märkiä klapeja niissä pikku säkeissä. Tätä en kuitenkaan laske lämmityskuluihin koska mielestäni takka antaa ilmaista energiaa hahhahaa

        Kaivoin arkistoistani että ennen puhallusvillan asentamista ostin klapeja klapan essolta nykyrahaksi muutettuna neljällä tonnilla vuosi. Siitä sai vaimo nenilleen! Hahhahhaa


    • itselaitoin

      Helppo laittaa itse, useilla rautakaupolla on oma puhallusvillapuhallin vuokrattavana.

    • TosirealistiKokkolan

      Tarksitin Rakkaan vaimoni kanssa sähkölaskumme, ja toden totta, kirjoitin aikasemmin virheellisesti, lasku olikin paljon pienempi. Aiemmin sähkölasku/vuosi oli lähes 2000 €, ja nyt noin 180€.
      Talossamme on suora sähkölämmitys ja avotakka (erinomainen "lämmönantaja/-säästäjä")...

      • eivoiolla

        Ja tuota 180€ ei usko kukaan!!!


    • TosirealistiKokkolan

      Tarkistin vielä rakkaan vaimoni kanssa sähkölaskumme ja toden totta, Olemme saaneet palutuksia sähköyhtiöltä. Aiemmin sähkölasku oli lähes 2000 € ja viime vuonna saimme takaisin 360 €. Talossamme on suora sähkölämmitys ja koristetakka (erinomainen lämmittäjä) jossa poltamme etanolia

    • puhallus

      2000 € - 360 € = 1640 € eli uskotaan.

    • Ja_höpö_höpö

      "Aiemmin sähkölasku/vuosi oli lähes 2000 €, ja nyt noin 980€."

      Tuon ylläolevan on taatusti kirjoittanut yrittäjä joka puhallusvillaa toimittaa. Jo tuohon 2000€ sähkölaskuun pitää kyllä polttaa paljon puita takassa.

    • TosirealistiKokkolan

      Etsi haulla Puhallusvillat Oy. Lasku tuli jostain "Artjärveltä"...
      JK Ullakolla "urakoinut" ukko oli kuin olisi asunut siellä koko ikänsä - pelkkää luuta ja nahkaa (ulkolämpötila oli 23 astetta). Nuorempi mies "syötti" villaa puhaltimella säkeistä kuorma-auton takakontista "haitariputkea" myöten...

    • Samaafirmaakäytin

      Kaiva reijo realisti sieltä salaisesta arkistosta se lasku ja laita nimi oikein.
      JK lääkitys taas pois kohdaltaan kun pitää vanhan ukon öisin tänne kirjoitella.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe