Tein aikoinaan työharjoittelun yliopistolla erään tutkijan alaisuudessa. Opin siellä, että asiat voi tehdä hyvin Matlabilla, Maplella ja R:llä. Ilmeisesti kyseinen tutkija opiskeli lähinnä muutaman tehokkaan ohjelmointikielen ja keskittyi sen jälkeen mallintamismenetelmien opiskeluun.
Minusta tuntuu, että yrityksetkin voisivat käyttää samaa periaatetta. Oli opeteltaisiin vain yksi tai korkeintaan muutama Turing-täydellinen kieli. Lopun ajan voisi käyttää uusien menetelmien ja tieteellisten artikkelien lukemiseen. Minusta näin Suomeen saataisiin paljon laadukkaampia softia kuin vaihtamalla käyttiksiä ja ohjelmointityökaluja ja tekemällä samat asiat niille.
Eli asiat tehtäisiin vain kerran ja hyvin ja sitten uusien teorioiden kimppuun.
Suomen softat paremmaksi tieteen avulla
3
176
Vastaukset
- pihalla23423
Kehottaisin perehtymään softan tekemiseen. Mainitsemasi Mathlab, Maple tai R eivät parantaisi softien laatua. Jos kuvittelet että softan laatua parannetaan tieteen avulla, voin kertoa että olet softan teosta pihalla kuin lumiukko.
Miten niin Suomeen saadaan laadukkaampia softia vaihtamalla käyttiksiä ja ohjelmointityökaluja?
Eihän tuossa ole mitään järkeä. - konsulttivaltakunta
Varmasti tulisi parempaa softaa kun tekisi hyvin.
Mutta paskalla koodilla tekee enemmän rahaa kuin hyvällä koodilla. - Kielimies
Ainakin meidän opiskeluaikana tehtiin juuri noin. Koko 4 vuoden ajan käytössä oli vain yksi kieli: C
Toki sitten oikeassa elämässä tilanne on toisin. Omissa työpaikoissa olen tähän mennessä käyttänyt kahtatoista eri kieltä ja viittätoista eri frameworkia. Yksittäinne kieli ja teknologia ei taivu nykyajan ohjelmointityön vaatimuksiin. Microservicet vie vahvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412755Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4242294Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212166Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182020Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411769Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371699Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221226Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,11154- 741059
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67987