Vanhan tilalle uusi rakennus

oksanreikä

-Voiko vanhan rakennuksen tilalle tehdä ulkoisesti vanhaa vastaavan rakennuksen ilman rakennuslupaa, vai pitääkö mennä pitkän kaavan mukaan ensin vanhan purkulupa ja sitten uuden rakennuslupa? Kysymyksen taustalla on pihalla olevan jo ränsistyneen pienen varaston uusiminen.

3

4702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä

jos tekee peruskorjauksen eli vaihtaa kaikki osat yksitellen ilman täydellistä purkamista.

• teen

Olen rakentamassa uutta saunaa 15m2 vanhan paikalle kunta vaatii rakennusluvan kaikkineen kiemuroineen päivineen ja lisäksi vanhalle purkulupa pitää olla. Kysy oman kuntasi rakennustarkastajalta,

• kuviot

Vanhalle pitää saada purkulupa. Uuden lupa pitää hakea aivan normaalia reittiä. Samankaltaista taloa et välttämättä saa, jos kaavaan on tullut muutoksia. Et edes samalla verhouksella. Samalle paikallekaan et sitä välttämättä saa, paikan määrittää ja mittaa kunta. Jos rakennat Helsingissä, toi kaikki on HELVETIN VAIKEAA. Terveisiä vaan, nyt sekin on koettu. Ja sit on poikkeuksia, jotka on lähinnä kiinni kaupungin aluearkkitehdistä. Ja millä tuulella hän sattuu olemaan. Meillä esim. kaavassa vaaditaan lauta- tai rappaus julkisivuun. Mutta saimme tiiliverhoilun. Sitten hän vaati välttämättä pulpettikattoa, vaikka kaavassa sanotaan harjakatto. Siihen vedoten saimme sit harjakaton. Tää on vain osa siitä puliveivauksesta, mitä käytiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä

Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod
      Maailman menoa
      347
      2158
    2. Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty

niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul
      Ikävä
      38
      1947
    3. Voi minkä rikoksen teki

Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis
      Kuhmo
      66
      1433
    4. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      3
      1235
    5. Mitä haluaisit

Sanoa minulle nyt? En ole tätä kysynytkään pitkään aikaan🤔
      Ikävä
      78
      1171
    6. Mitä olen tehnyt

Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet
      Ikävä
      85
      1137
    7. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      96
      1120
    8. Tuon sinulle jännitystä

Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.
      Ikävä
      114
      1061
    9. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      194
      995
    10. Kumpa kaikkeen vois palata

Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      11
      971
    Aihe