Miksi vw käyttää vieläkin surullisen kuuluisaa dsg laatikkoa.
Volkswagen tilasi pari vuotta sitten aisinilta automaatti laatikoita.
Nuo tilatut 1,5 miljoonaa vaihteistoa ovat menossa USA:han ja Kiinaan tuotettaviin autoihin, mm. Passateihin. Noissa maissa asiakkaat eivät pidä DSG:stä sen perinteiseen automaattiin verrattuna hieman nykivämmästä toiminnasta. Mutta australialaisessa GoAuto.com.au -verkkolehdessä viime syksynä haastateltu Volkswagenin voimansiirron kehityksen johtaja Michael Schaefer sanoi lokakususa VW Glf GTI:n esittelyssä Tasmaniassa, että Volkswagen harkitsee erilaisten momenninmuunninvaihteistojen tuomista tarjolle uusiin Up- ja Polo-malleihin.
Hän totesi, että kaikki kaupunkiautoilla ajavat eivät pidä DSG:n toiminnasta vaan arvostavat perinteisen automaatin värinättömämpää ja pehmeämpää toimintaa. Merkittävä tekijä on myös, että automaatin lisäkulutus on laskenut muutamien vuosien takaisesta 1,5 litrasta 0,2 l/100 km tasolle.
Schaefer totesi myös, ettei pienten, alle 200 Nm vääntävien moottorien yhteyteen ole mielekästä rakentaa 9- tai 10-vaihteista DSG-vaihteistoa. Pääjohtaja Martin Winterkorn on kertonut tavoitteena olevan 10-vaihteisen DSG:n kehittämisen suurempiin malleihin.
Miksi vw ei luovu dsg vaihteistosta.
80
1846
Vastaukset
- raastuppaan
Winterkorn saikin kenkää pari vuotta sitten.
- Apinatkin.kärsiä.sai
Joo.kehitys jäi kesken,mutta tulipahan saastuttavia tuplasti yli luvatun kuluttavia öljyn poltin moottoreita.
- Jooseppivaan
Bensiini autot ne häkäpönttöjä on......tuketua meinaa niiden pakokaasuihin.
- kyykkatsastus
Jooseppivaan kirjoitti:
Bensiini autot ne häkäpönttöjä on......tuketua meinaa niiden pakokaasuihin.
Katsastus muuttui kireämmäksi. Enää ei vanhoja bensarosvoja päästetä läpi katsastuksesta.
- visionX
Pohjalta ei ole kuin yksi tie ylöspäin. Veikkaan, että VW-konserni kaksinkertaistaa autotuotantonsa lähivuosina.
- Nuppi.sekaisin
Voi teitä hörhöjä. Niin pihalla reaalimaailmasta.
Ymmärrän että sinulla on tylsää ja kaikenlaista höpöphöpöä on pakko suoltaa ulos. - HolistiOnOnneton
Holistin epätoivoinen dissaaminen jatkuu. No ei se tee Toyotaa yhtään paremmaksi.
- Rehellisesti.toyota
Ei tee vaikka voisihan sitä tutkitusti luotettavinta toyotaakin vielä parantaa, mutta tuskin vikaisuudesta tunnetulla volkkarilla olisi mitään annettavaa muuta kuin vikoja.
- tutkitustirRuostuu
Rehellisesti.toyota kirjoitti:
Ei tee vaikka voisihan sitä tutkitusti luotettavinta toyotaakin vielä parantaa, mutta tuskin vikaisuudesta tunnetulla volkkarilla olisi mitään annettavaa muuta kuin vikoja.
Toyota on valitettavasti kovin vikainen nykyään ja kaikkein nopein ruostumaan, että jotain ne älyttömät säästö on saanut aikaan ja aikovat tehdä uuden säästöohjelman ihan seitsemän siihen palkatun johtajan avulla. Mistähän vielä keksivät säästää? Alihankkijoita pidetään jo nyt apinoina, ruosteenestokäsittelyjä ei tehdä, kaikki on jo nyt tehty halvimmasta mahdollisesta komponentista ja materiaalista? Ehkä jättävät pohjamaalauksen ja kittaukset pois tällä kertaa?
- suttajasekundaa
tutkitustirRuostuu kirjoitti:
Toyota on valitettavasti kovin vikainen nykyään ja kaikkein nopein ruostumaan, että jotain ne älyttömät säästö on saanut aikaan ja aikovat tehdä uuden säästöohjelman ihan seitsemän siihen palkatun johtajan avulla. Mistähän vielä keksivät säästää? Alihankkijoita pidetään jo nyt apinoina, ruosteenestokäsittelyjä ei tehdä, kaikki on jo nyt tehty halvimmasta mahdollisesta komponentista ja materiaalista? Ehkä jättävät pohjamaalauksen ja kittaukset pois tällä kertaa?
Montako ruosteista 2000-luvun Toyotaa olet tavannut liikenteessä? Kuvitteletko jonkun uskovan satujasi? Naapurilla 20-vuotias Avensis täysin ruosteeton yli 300.000 km ajettuna, eikä kone ja laatikko ole kertaakaan ollut auki. Tsi/ Dsg-volkkarilla olisi molemmat jo rempattu eikä ruostekaan olisi yllätys. Katsastustilastoistakaan ei Toyotalla hykäämisen syynä mainita mitään ruostumista. Vanha Volkkari sensijaan on varsinainen murheenalho katsastuksessa. Nyt vielä huijausominaisuudet lisäävät jännitystä, meneeko paaliin vai saako ajaa lahimmälle korjaamolle vai meneeko peräti ajokieltoon niin kuin Amerikassakin peräti uudet huijarivaakenit. Kyllä nauratti!
- tosikko-timo
suttajasekundaa kirjoitti:
Montako ruosteista 2000-luvun Toyotaa olet tavannut liikenteessä? Kuvitteletko jonkun uskovan satujasi? Naapurilla 20-vuotias Avensis täysin ruosteeton yli 300.000 km ajettuna, eikä kone ja laatikko ole kertaakaan ollut auki. Tsi/ Dsg-volkkarilla olisi molemmat jo rempattu eikä ruostekaan olisi yllätys. Katsastustilastoistakaan ei Toyotalla hykäämisen syynä mainita mitään ruostumista. Vanha Volkkari sensijaan on varsinainen murheenalho katsastuksessa. Nyt vielä huijausominaisuudet lisäävät jännitystä, meneeko paaliin vai saako ajaa lahimmälle korjaamolle vai meneeko peräti ajokieltoon niin kuin Amerikassakin peräti uudet huijarivaakenit. Kyllä nauratti!
Montako ruosteista 2000-luvun Skodaa olet tavannut liikenteessä? Et yhtään, koska ne on sinun puheidesi mukaan jo kaikki ruostuneet puhki ja paalattu. Eiks niin?
- kyssäri
Juuri tämän palstan kautta kannattaakin kysyä tuollaista. Pistä kuitenkin kysymysmerkki perään.
- tolkun_mies
DSG on hyvä laatikko vaikka trolli sanois mitä.
- aasialainenKusetus
Ja kehittyy kokoajan. Toyotalla on useita huonosti toimivia ns. automaatteja.
- Useitaautojaomistanut
Totta. Dsg -vaihteistot ovat nykyään luotettavimmasta päästä automaatteja. Alussa oli ongelmia, joista nämäkin "keskustelut" saavat sytykkeensä. Se Aisinin mehumaija mukavuus ei ainakaan minua miellyttänyt, joten vaihdoin takaisin VAG-autoon ja Dsg-vaihteistoon. Minulla on ollut 5 automaattia(4dsg), joista huonoin ominaisuuksiltaan oli Aisin 2017 vm loota. Yksikään em. vaihteistoista ei ole vikaantunut,ei dsg,eikä Aisin.
- Maalaisjuntti1
Sen takia niitä valmistetaan kun kysyntää on mutta kyllä se vähenemään päin on, vw:ltä se kyllä oli susi esitys. Kyl niitä paskoja tulee joka merkiltä jopa mersulta.
- skodajokke
Eihän niitä muuten valmistettaisi, ellei olisi kysyntää. Onko sekin Skoda-kuskien syy, kun niitä vielä valmistetaan?
- Perässähiihtämistä
Vielä muutama vuosi ja tojollakin on oma versio DSGstä. Aivan samoin kuin se esitteli tojon bensaturbon 10 vuotta Volkkarin jälkeen.
- vara.valita
No en kyllä ostaisi Volkkaria TSI koneellla ja Dsg laaatikolla, enkä missään nimessä ainakaan käytettynä. Hullu saa olla mutt ei tyhmä!
- Vergeltungswaffe.88
VW = VERGELTUNGSWAFFE. = Kostoase. = Hitlerin kosto.
= VOLKSWAGEN. = VW. - Vastuuvapauslomake
Dsg laatikko on kysytyin varaosa purkaamoilta.
Autoliikkeetkin kyselevät korjaus kuitteja dsg laatikoista ja öljyn kulutus korjauksista.- Vaihtomoottorillapisimmä
Montako kysymystä on tullut ja paljonko ajettuihin autoihin? 1/vko ? Ja 400 TKM ajettuihin? Ihan vaan tiedoksi, että meiltä kysytään päivittäin vaihtomoottoreita Toyota-autoihin. Johtopäätös: Toyotan koneet ovat epäluotettavia? Tosin nuo autot, joihin koneita kysytään ovat pääasiassa 200-250tkm ajettuja ennen koneen laukeamista.
- Pitäisi.ostaa.muilta
Mistäs volkswagen vaihteiston ja hybridi moottorin taikois.ei tunnu isse osaavan tehdä.
- BorgWarner
Siksi kun se erään maailman suurimman autonosia valmistavan yrityksen Amerikkalaisen BorgWarnerin tuote jota käytetään mm Nissan GT-R:ssa. Ei maailman suurimpiin kuuluvan autovalmistajan kannata miltään pikkuvalmistajalta tuotteita hankkia, ei kapasiteetti riitä. Tietysti jos kauppasota suttyy niin asia voi olla toisin. On niitä muidenkin valmistajien vaihtoistoja konsernissa mutta niistähän ei puhuta kun ei muuta tiedetä kuin DSG joka on vain VW:n käyttämä markkinointinimi BorgWarnerin vaihteistolle. BorgWarnerin sivuilta voi lukutaitoiset käydä lukemassa yrityksestä. Naurattikin jokin kommentti että VW jotenkin menisi konkkaan kun mukamas vaihteistoja on niin paljon hajonnut, kyllä ne on VorgWarner korvannut viimeistä euroa myöten koska muuten se ei olisi enää konsernin tavarantoimittaja.
- skodajulli
Onhan se tälläkin palstalla hehkutettu japanilaisen Aisinin valmistama vaihteisto DSG-vaihteisto. VW-konsernilla on paljon alihankkijoita. Aisinin DSG-laatikko on ehkä kestävämpi kuin BorgWarnerin valmistama, mutta hinta tai joku muu syy vaikuttaa siihen, että VW-konserni käyttää enimmäkseen amerikkalaisen BorgWarnerin valmistamia DSG-laatikoita.
- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
Ei tuossa B&W lodjussa itsessään mitään vikaa ole ollut, ohjelmistovikoja kylläkin. Kytkimet ovat olleet toinen ongelmakohta, kestävät kyllä JOS ei luistata.
Tuo on tulevaisuutta, energiaa hukkaavat mehulinko tulee poistumaan autoista, säilynee maan rakennus kalustossa ym. - kulutusasiamies
Tolkun ihmiset ovat tyytyväisiä DSG-vaihteistoon. Toista mieltä ovat kyykyttäjät, jotka saavat kaiken rikki. Ei mikään tekniikka kestä tolkutonta revittämistä.
- 2.4STW__
Kysymys ei ole siitä meneekö DSG rikki vaan sen käytöksestä. Näin ainakin omassa Audissa. Kyllä aski pelaa mutta se on huono käytökseltään. Nykii ja viivyttelee. pikkuvauhdeissa.
Lisäksi on tietysti konsernin tapa saada pienet päästöt ylipitkillä välityksillä niin että 190hp/400Nm auto tuntuu aina tehottomalta tai sitten se rynnii. Surkea esitys einkä haluaa enää toista.
Ihan vaan lisätiedoksi DSG on VWn mallinimi DCT vaihteistolle. Minunkin pitäisi kirjoittaa S-Tronicista kun kyseessä on Audi. Ei-VAG merkkine yhteydessä pitäsi vain puhua DCT vaihteisosta. - Direktschaltgetriebe
2.4STW__ kirjoitti:
Kysymys ei ole siitä meneekö DSG rikki vaan sen käytöksestä. Näin ainakin omassa Audissa. Kyllä aski pelaa mutta se on huono käytökseltään. Nykii ja viivyttelee. pikkuvauhdeissa.
Lisäksi on tietysti konsernin tapa saada pienet päästöt ylipitkillä välityksillä niin että 190hp/400Nm auto tuntuu aina tehottomalta tai sitten se rynnii. Surkea esitys einkä haluaa enää toista.
Ihan vaan lisätiedoksi DSG on VWn mallinimi DCT vaihteistolle. Minunkin pitäisi kirjoittaa S-Tronicista kun kyseessä on Audi. Ei-VAG merkkine yhteydessä pitäsi vain puhua DCT vaihteisosta.Et vaan osaa. Minulla 7-vaihteinen DSG toimii erittäin hyvin.
Audin S-tronic on tietyissä malleissa ihan sama kuin VW:n DSG.
DCT on taas Kian ja Hyundain käyttämä lyhenne WIA:n valmistamasta kaksoiskytkentävaihteistosta. - jepjepp
Lainaus "VW-konserni käyttää enimmäkseen amerikkalaisen BorgWarnerin valmistamia DSG-laatikoita"
Itse asiassa VW kyllä valmistaa ne laatikot ITSE Borgwarnerin lisenssillä. - skodajulli
jepjepp kirjoitti:
Lainaus "VW-konserni käyttää enimmäkseen amerikkalaisen BorgWarnerin valmistamia DSG-laatikoita"
Itse asiassa VW kyllä valmistaa ne laatikot ITSE Borgwarnerin lisenssillä.Jenkkien keksintö se VW:n DSG-laatikko kuitenkin on. Hieno keksintö, mutta sitä ei pidä käyttää kuten perinteistä automaattia. VW on valitettavasti yliarvioinut tavallisten kansalaisten ajotaidot. Tunarit saavat tunnetusti kaiken rikki.
- on.se.DSG.kuitenkin.hyvä
skodajulli kirjoitti:
Jenkkien keksintö se VW:n DSG-laatikko kuitenkin on. Hieno keksintö, mutta sitä ei pidä käyttää kuten perinteistä automaattia. VW on valitettavasti yliarvioinut tavallisten kansalaisten ajotaidot. Tunarit saavat tunnetusti kaiken rikki.
Näin se varmaankin on. Perinteistä momentinmuunnin-mehumaijaa ei toki saa rikki millään. Jos painaa yhtäkkiä rajusti kaasua, niin mitään muuta ei tapahdu kuin että moottori huutaa kierroksiaan. DSG-vaihteiston tapauksessa kaasua äkisti rajusti painettaessa kytkin puree kiinni ja auto lähtee kuin nappi housuista.
- automaatti
skodajulli kirjoitti:
Jenkkien keksintö se VW:n DSG-laatikko kuitenkin on. Hieno keksintö, mutta sitä ei pidä käyttää kuten perinteistä automaattia. VW on valitettavasti yliarvioinut tavallisten kansalaisten ajotaidot. Tunarit saavat tunnetusti kaiken rikki.
Aikoinaan ukko ajoi manuaalivaihteisella autolla siten, että kakkonen oli jatkuvasti silmässä. Varsinainen ajaminen sujui kytkintä luistattamalla.
- Ei_vieläkään_skodisti
skodajulli kirjoitti:
Jenkkien keksintö se VW:n DSG-laatikko kuitenkin on. Hieno keksintö, mutta sitä ei pidä käyttää kuten perinteistä automaattia. VW on valitettavasti yliarvioinut tavallisten kansalaisten ajotaidot. Tunarit saavat tunnetusti kaiken rikki.
Kai VW on laittanut manuaaliin ajo-ohjeet tai muut käyttöohjeet ettei vaan loota hajoaisi. Ettei vaan VW:n mirjardi-investointi mennyt ketuiksi ja paluuta ei ole ennenkuin kuluttajat ovat maksaneet VW:lle oppirahat.
- uskonyittees
Miksi hitossa luopuisi, onko muuta tarjollakaan sen vertaista kun asiasta puhutaaan eikä mennä taas yleistämään että kaikki tyyppiviat on jokaisessa volkkarissa,toyotassa tai mersussa.
Kun toiset tekee uutta tekniikka muille kopioon ja mitä sitten niihän se on aina ollut joku keksii jotain mikä myy ja sitä siiten seurataan.
Esimerkiksi miksi niitä dsg -vaihteistoja hajoaa kuulemma useita, no ensin niitä pitää myydä paljon ajaa paljon ja rikkoa paljon( taannoin taksirenki ajoin skodalla pihaan ja pysäyttämättä tempaisi pakin päälle, ei liene se paras/kestävin tapa).
Mutta vielä asiaan onko muilla merkeillä kaikilla sittekään parempia vaihteistoja joilla tavoitellaan jotain uutta tai parempaa ja onko päästöhuijaus oikeasti huijaus kun muillakin on samat moottorin ohjausjärjestelmät , polttoaineet, ja menetelmät ja kulutus (ainakin meikäläisen volvolla luvataan 4-5 l/100 km mutta totuus tankatessa 6-6,5l /100km d3 siis.) suurempi kuin luvataan, naapurin corollakin vie sitä polttoainetta parilitraa enemmän kuin tehtaan lupaus.- osssssVWviataudiskoda
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
Tässä on vastausta aikatavalla
- seataudiskodaVWsama
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201805252200968533_oa.shtml
VW autoille vielä kerroin 3 niin ollaan lähellä totuutta- kiatakuuVWeiole
https://www.hs.fi/autot/art-2000005694478.html?ref=rss
mitähän kaikkea VW salaileekaan
Miksi Suomi ei pakota kiatakuuta valehtelijakonsernille - Lexus
kiatakuuVWeiole kirjoitti:
https://www.hs.fi/autot/art-2000005694478.html?ref=rss
mitähän kaikkea VW salaileekaan
Miksi Suomi ei pakota kiatakuuta valehtelijakonsernilleMielenkiintoinen kysymys löytyisikoöhän joku tällainen: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1248177/Toyota-recall-Last-words-father-family-died-Lexus-crash.html
- Requ
KAksoiskutkentävaihteiston edelläkävijä on Porsche joka käytti sitä ratakilpa-autoissaan. Sen jälkeen kaikki merkittävät euroopassa myytävät merkit ovat tuoneet samalla periaatteella itse suunnittelelmiaan tai alihankintana valmistettavat niinkuin VW BorgWarnerin valmistamat/suunnittelemat vaihteistot. Jonkun vaan on näytettävä esimerkkiä.
- 2.4STW__
Vaan kun se toiminta on surkeaa alle 30 vauhdeissa.
Oma oli pajalla pari viikkoa sitten ja vähän parani viiveet mutta alkoi nykimään kytkinten kytkeytyessä joten on taas varattava aika pajalle. Kyllä tuon varmaan saisi toimimaankin mutta se vaatisi työtä ja sitä tehdas ei tule tekemään. Ja nyt siis kyseessä on 2 vuotta vanha A4 missä neliveto ja 7 vaihteinen märkäkytkinaski. Enää en tee tätä S_tronic/DSG virhettä. Eipä silti ei ne satunnaisen säännölliset ihmeellisest softaviatkaan kiinnosta ja niitä on riittänyt koko ajan.
Voihan se olla että Skodissa tuo DSG on toimiva mutta ainakaan Audi ei sitä saa pelaamaan.
- Kontrolli.prioriteetti.1
DSG on ainoa automaattilaatikko joka ei tunnu kuminauhamaiselta missään vaiheessa. Inhoan kuminauhamaisia voimalinjoja.
Vanha mehulinko on toki pehmeämpi parkkiruutuveksauksissa, mutta en minä silti sellaista halua. Männästä vetävään pyörään pitää olla lukittu mekaaninen yhteys, silloin kuskilla on kontrolli kuinka paljon voimaa tiehen välitetään. Erityisen tärkeää liukkaalla kelillä.- omakoti123
En tykkää ollenkaan dsg laatikoista, koeajelin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa uusia vag autoja ajatuksen kanssa.
Vaihteistosta jää sellainen kuva että luistattaa kytkintä enemmän kuin manuaalivaihteistolla, on toksähtäviä vaihtoja ja epänormaalia vaihteiden käyttöä.
Väärällä kierrosalueella ja vaihteella tapahtuvan ajamisen ! Huomaa äänistä ja värinöistä. Ei voi olla hyväksi.
Esim Manuaalilla voi ajaa täysin huomaamattomilla nopeillakin vaihdoilla ilman luistatusta ! jos vaihdat manuaalilla rauhallisesti niin kukaan ei tiedä milloin vaihde vaihtuu jos ei kuule ääntä!
Kävin siellä autokaupassa vertaamassa omaa W211 sarjan 5 tronic mersua jossa mittarissa 110tkm ja virheettömässä kunnossa. Tosiaan tämän mesen on edellinen omistaja ostanut
n 65 000 euron tilisiirrolla., minä maksoin siitä vähän vähemmän..
Laatu ja design hakkaa uudet 2018 octavia, golfit, käytetyt B8, B9 audit mennen tullen.
En voisi koskaan ostaa uutta tai parin vuoden ikäistä octaviaa, korealaista. Hinta ja laatu on niin kaukana toisistaa ja en halua päivittää autoa huonompaan. - HolistinValheetJaSadut
Ja sitten sä heräsit ja aloit näpyttelemään "faktaa" tuuttiin, hyvin sä vedät.
- Eri.sarjassa
"Laatu ja design hakkaa uudet 2018 octavia, golfit, käytetyt B8, B9 audit mennen tullen."
Olisi perin kummallista jos 65.000 euron auto ei hakkaisi 25.000 euron autoa. - manuaalijokke
Eihän kukaan aja manuaalillakaan siten, että liikkeellelähdössä painaa kaasun pohjaan ja nostaa kytkimen nopeasti. Eihän?
- hirveetä.kattoo
Huollon vara-autona olleella Fabia 1.0:lla joutui tekemään juuri noin, tosin silloinkin se lähestulkoon sammui
- merkonomi
Ehkä dsg-vaihteistosta ei ole luovuttu siksi, että sillä on kysyntää. Kyllä kai siitä muuten olisi luovuttu?
- rappid-vsr
Ovat paniikissa tehneet korjauksia ja tehokkaimmissa ei tuota pahinta pilipali-dsg7:aa edes käytetä vaikka trollien mukaan se "kestää hyvin"
- tojotiesitämänkin
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001822312.html
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/autonvalmistajien-into-kaksoiskytkinvaihteistoihin-on-hiipumassa--fordin-uutuudesta-se-jatettiin-kokonaan-pois/cxgKZvsQ
suunnittelu virhettä ja ostaja maksaa - faktat.kuntoon
Yllättävän moni täälläkin on tunnustanut käyttävänsä manuaalia joka kuulostaa aika uskomattomalta vuonna 2018..... Varmankin skeidistit itsekin tietävät että DSG ei vain kestä ja on epämukava ajaa, erityisesti kaupungissa.
- linkkiäkiitosVW
Eikös se DSG ole usassa kielletty ja kiinassa takuu 500tkm?
- EI.PAREMPAAKAAN.OLE
melkoisen onneton tekele tuo dsg.samat ongelmat jokaisessa dsg mallissa.nykii hiipii ryntäilee. vaihtaakin välillä miten sattuu,ja kestävyys on todella heikoilla kantimilla
- Vagisti
DSG on yksittäinen suurin syy, miksi en ole vaihtanut autoa uudempaan VAG-konsernin tuotteeseen. Vaihdokkia pitää hakea muusta brändistä, missä on kunnollinen automaattivaihdelaatikko.
- Omppelisti
Kannattaa koeajaa Opel, itse tykkäsin.
Skoda nykii ja Toyota huutaa. Skodan kanssa varmaan oppisin tulemaan toimeen, mutta Toyotan viritys on ihan onneton.
Omppeli vaihtaa hyvin minun mielestä, käy kojolla.
- Anonyymi
roskaa eurooppaan kun ei vaadita laatua
- Anonyymi
alihankkijoille rahaa?
- Anonyymi
Uudet DSG:t ovat autolehtien testeissä ja kestotesteissä saaneet kovasti kehuja toiminnastaan, eikä ongelmia ole havaittu enää vuosiin.
Hönön matskua alkaa vain loppua ja siksi hän kaivelee ikivanhoja provojaan urakalla, varsinkin nyt kun Toyotan kyykky on alkanut jopa meillä Toyotalandiassa.- Anonyymi
Aisin ja Toyota ovat täydellistä laatua. Skoda ja DSG, no ne eivät ole MITÄÄN.
Milloin EU Skoda saaste dsg laki? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aisin ja Toyota ovat täydellistä laatua. Skoda ja DSG, no ne eivät ole MITÄÄN.
Milloin EU Skoda saaste dsg laki?Kohta kaikissa autoissa dsg tai sen tapainen laatikko, nykyään toimivat hyvin eikä minkäänlaista nykimistä... Tojon kuminauhalaatikot ei kelpaa kenellekään muulle auto valmistajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta kaikissa autoissa dsg tai sen tapainen laatikko, nykyään toimivat hyvin eikä minkäänlaista nykimistä... Tojon kuminauhalaatikot ei kelpaa kenellekään muulle auto valmistajalle.
On parasta toimiakin. Mm. VW Passat GTE ja Skoda Octavia iV on varustettu hybridin rinnalla tutulla tekniikalla: TSI DSG. Noiden kanssa on tultava toimeen tulevaisuudessakin.
Mutta kuka noita ostaa käytetynä kun on kalliiden akkujen lisäksi epäiltävä tuota muutakin tekniikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On parasta toimiakin. Mm. VW Passat GTE ja Skoda Octavia iV on varustettu hybridin rinnalla tutulla tekniikalla: TSI DSG. Noiden kanssa on tultava toimeen tulevaisuudessakin.
Mutta kuka noita ostaa käytetynä kun on kalliiden akkujen lisäksi epäiltävä tuota muutakin tekniikkaa.Hybrideissä oleva DSG-vaihteisto on aivan uusi ja erilainen. DSG on 6-vaihteinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybrideissä oleva DSG-vaihteisto on aivan uusi ja erilainen. DSG on 6-vaihteinen.
nykii ja ryntäilee sanoo uuden skodan testi TM
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nykii ja ryntäilee sanoo uuden skodan testi TM
Ja juuri kun kaikissa uusien testeissä laatikon toimintaa ollaan kehuttu, että sä jksat yrittää aina valheella onneen, melkoinen Tero.
- Anonyymi
usa laittoi dsg asiat kuriin?
- Anonyymi
hyvä kysymys
- Anonyymi
Mihis ne sadattuhannet saastehuijaus kippanat jenkeissä vietiin..purettiinko osat näihin onnettomiin itäruoskiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihis ne sadattuhannet saastehuijaus kippanat jenkeissä vietiin..purettiinko osat näihin onnettomiin itäruoskiin.
Ne päivitettiin ja myytiin. Menivät lehtien mukaan kaupaksi, suoraan sanoen vietiin myyjän käsistä.
- Anonyymi
uhhh
- Anonyymi
Ihan hyvin mun DSG-vaihteisto toimii. Skodan vuosimalli siis 2015. Ei valittamista.
- Anonyymi
Ongelmia on enää Toyotan omapojan mielessä ja päässä.
Kovasti näitä uusi laatikoita kehutaan ja voitaisiin kehua tyyliin "Toyotahönö", neljännen polven huippuunsa kehitetty vaihteisto, hihiii!!!
- Anonyymi
wille haluu kustannuksia
- Anonyymi
juuu ajattele ite
kts. skoda suomi24- Anonyymi
skeida voittaa vikavalojen palaessa joulukuusenkin..
eipä voi muuta sanoa että miten vw voi syytä moista paskaa maailmalle..
öljyä palaa,jakopäöt räjähtelee,dsg laukee vähän väliä,eikä toimi jouhevasti ikinä.
muut halppis skeidan viat mukaan lukien..
- Anonyymi
DSG taitaa olla autoiluhistorian huonoin vaihteisto. Ennen vanhaan autoista hajosi kaikki muut osat, mutta vaihteistot sentään kesti.
- Anonyymi
niin
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?
Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https2722663En sitten aio sinua odotella
Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e721432- 411431
Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"
Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan231189Hei, vain sinä voit tehdä sen.
Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change71154En vain ole riittävä
Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o271153Kuka sinä oikeen olet
Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej451151- 91141
Oon pahoillani että
Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(431089- 101070