Miksi vw ei luovu dsg vaihteistosta.

Ostaisi.parempaa

Miksi vw käyttää vieläkin surullisen kuuluisaa dsg laatikkoa.

Volkswagen tilasi pari vuotta sitten aisinilta automaatti laatikoita.

Nuo tilatut 1,5 miljoonaa vaihteistoa ovat menossa USA:han ja Kiinaan tuotettaviin autoihin, mm. Passateihin. Noissa maissa asiakkaat eivät pidä DSG:stä sen perinteiseen automaattiin verrattuna hieman nykivämmästä toiminnasta. Mutta australialaisessa GoAuto.com.au -verkkolehdessä viime syksynä haastateltu Volkswagenin voimansiirron kehityksen johtaja Michael Schaefer sanoi lokakususa VW Glf GTI:n esittelyssä Tasmaniassa, että Volkswagen harkitsee erilaisten momenninmuunninvaihteistojen tuomista tarjolle uusiin Up- ja Polo-malleihin.

Hän totesi, että kaikki kaupunkiautoilla ajavat eivät pidä DSG:n toiminnasta vaan arvostavat perinteisen automaatin värinättömämpää ja pehmeämpää toimintaa. Merkittävä tekijä on myös, että automaatin lisäkulutus on laskenut muutamien vuosien takaisesta 1,5 litrasta 0,2 l/100 km tasolle.

Schaefer totesi myös, ettei pienten, alle 200 Nm vääntävien moottorien yhteyteen ole mielekästä rakentaa 9- tai 10-vaihteista DSG-vaihteistoa. Pääjohtaja Martin Winterkorn on kertonut tavoitteena olevan 10-vaihteisen DSG:n kehittämisen suurempiin malleihin.

80

1846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raastuppaan

      Winterkorn saikin kenkää pari vuotta sitten.

    • Apinatkin.kärsiä.sai

      Joo.kehitys jäi kesken,mutta tulipahan saastuttavia tuplasti yli luvatun kuluttavia öljyn poltin moottoreita.

      • Jooseppivaan

        Bensiini autot ne häkäpönttöjä on......tuketua meinaa niiden pakokaasuihin.


      • kyykkatsastus
        Jooseppivaan kirjoitti:

        Bensiini autot ne häkäpönttöjä on......tuketua meinaa niiden pakokaasuihin.

        Katsastus muuttui kireämmäksi. Enää ei vanhoja bensarosvoja päästetä läpi katsastuksesta.


    • visionX

      Pohjalta ei ole kuin yksi tie ylöspäin. Veikkaan, että VW-konserni kaksinkertaistaa autotuotantonsa lähivuosina.

    • Nuppi.sekaisin

      Voi teitä hörhöjä. Niin pihalla reaalimaailmasta.
      Ymmärrän että sinulla on tylsää ja kaikenlaista höpöphöpöä on pakko suoltaa ulos.

    • HolistiOnOnneton

      Holistin epätoivoinen dissaaminen jatkuu. No ei se tee Toyotaa yhtään paremmaksi.

      • Rehellisesti.toyota

        Ei tee vaikka voisihan sitä tutkitusti luotettavinta toyotaakin vielä parantaa, mutta tuskin vikaisuudesta tunnetulla volkkarilla olisi mitään annettavaa muuta kuin vikoja.


      • tutkitustirRuostuu
        Rehellisesti.toyota kirjoitti:

        Ei tee vaikka voisihan sitä tutkitusti luotettavinta toyotaakin vielä parantaa, mutta tuskin vikaisuudesta tunnetulla volkkarilla olisi mitään annettavaa muuta kuin vikoja.

        Toyota on valitettavasti kovin vikainen nykyään ja kaikkein nopein ruostumaan, että jotain ne älyttömät säästö on saanut aikaan ja aikovat tehdä uuden säästöohjelman ihan seitsemän siihen palkatun johtajan avulla. Mistähän vielä keksivät säästää? Alihankkijoita pidetään jo nyt apinoina, ruosteenestokäsittelyjä ei tehdä, kaikki on jo nyt tehty halvimmasta mahdollisesta komponentista ja materiaalista? Ehkä jättävät pohjamaalauksen ja kittaukset pois tällä kertaa?


      • suttajasekundaa
        tutkitustirRuostuu kirjoitti:

        Toyota on valitettavasti kovin vikainen nykyään ja kaikkein nopein ruostumaan, että jotain ne älyttömät säästö on saanut aikaan ja aikovat tehdä uuden säästöohjelman ihan seitsemän siihen palkatun johtajan avulla. Mistähän vielä keksivät säästää? Alihankkijoita pidetään jo nyt apinoina, ruosteenestokäsittelyjä ei tehdä, kaikki on jo nyt tehty halvimmasta mahdollisesta komponentista ja materiaalista? Ehkä jättävät pohjamaalauksen ja kittaukset pois tällä kertaa?

        Montako ruosteista 2000-luvun Toyotaa olet tavannut liikenteessä? Kuvitteletko jonkun uskovan satujasi? Naapurilla 20-vuotias Avensis täysin ruosteeton yli 300.000 km ajettuna, eikä kone ja laatikko ole kertaakaan ollut auki. Tsi/ Dsg-volkkarilla olisi molemmat jo rempattu eikä ruostekaan olisi yllätys. Katsastustilastoistakaan ei Toyotalla hykäämisen syynä mainita mitään ruostumista. Vanha Volkkari sensijaan on varsinainen murheenalho katsastuksessa. Nyt vielä huijausominaisuudet lisäävät jännitystä, meneeko paaliin vai saako ajaa lahimmälle korjaamolle vai meneeko peräti ajokieltoon niin kuin Amerikassakin peräti uudet huijarivaakenit. Kyllä nauratti!


      • tosikko-timo
        suttajasekundaa kirjoitti:

        Montako ruosteista 2000-luvun Toyotaa olet tavannut liikenteessä? Kuvitteletko jonkun uskovan satujasi? Naapurilla 20-vuotias Avensis täysin ruosteeton yli 300.000 km ajettuna, eikä kone ja laatikko ole kertaakaan ollut auki. Tsi/ Dsg-volkkarilla olisi molemmat jo rempattu eikä ruostekaan olisi yllätys. Katsastustilastoistakaan ei Toyotalla hykäämisen syynä mainita mitään ruostumista. Vanha Volkkari sensijaan on varsinainen murheenalho katsastuksessa. Nyt vielä huijausominaisuudet lisäävät jännitystä, meneeko paaliin vai saako ajaa lahimmälle korjaamolle vai meneeko peräti ajokieltoon niin kuin Amerikassakin peräti uudet huijarivaakenit. Kyllä nauratti!

        Montako ruosteista 2000-luvun Skodaa olet tavannut liikenteessä? Et yhtään, koska ne on sinun puheidesi mukaan jo kaikki ruostuneet puhki ja paalattu. Eiks niin?


    • kyssäri

      Juuri tämän palstan kautta kannattaakin kysyä tuollaista. Pistä kuitenkin kysymysmerkki perään.

    • tolkun_mies

      DSG on hyvä laatikko vaikka trolli sanois mitä.

      • aasialainenKusetus

        Ja kehittyy kokoajan. Toyotalla on useita huonosti toimivia ns. automaatteja.


      • Useitaautojaomistanut

        Totta. Dsg -vaihteistot ovat nykyään luotettavimmasta päästä automaatteja. Alussa oli ongelmia, joista nämäkin "keskustelut" saavat sytykkeensä. Se Aisinin mehumaija mukavuus ei ainakaan minua miellyttänyt, joten vaihdoin takaisin VAG-autoon ja Dsg-vaihteistoon. Minulla on ollut 5 automaattia(4dsg), joista huonoin ominaisuuksiltaan oli Aisin 2017 vm loota. Yksikään em. vaihteistoista ei ole vikaantunut,ei dsg,eikä Aisin.


    • Maalaisjuntti1

      Sen takia niitä valmistetaan kun kysyntää on mutta kyllä se vähenemään päin on, vw:ltä se kyllä oli susi esitys. Kyl niitä paskoja tulee joka merkiltä jopa mersulta.

      • skodajokke

        Eihän niitä muuten valmistettaisi, ellei olisi kysyntää. Onko sekin Skoda-kuskien syy, kun niitä vielä valmistetaan?


    • Perässähiihtämistä

      Vielä muutama vuosi ja tojollakin on oma versio DSGstä. Aivan samoin kuin se esitteli tojon bensaturbon 10 vuotta Volkkarin jälkeen.

    • vara.valita

      No en kyllä ostaisi Volkkaria TSI koneellla ja Dsg laaatikolla, enkä missään nimessä ainakaan käytettynä. Hullu saa olla mutt ei tyhmä!

    • Vergeltungswaffe.88

      VW = VERGELTUNGSWAFFE. = Kostoase. = Hitlerin kosto.
      = VOLKSWAGEN. = VW.

    • Vastuuvapauslomake

      Dsg laatikko on kysytyin varaosa purkaamoilta.
      Autoliikkeetkin kyselevät korjaus kuitteja dsg laatikoista ja öljyn kulutus korjauksista.

      • Vaihtomoottorillapisimmä

        Montako kysymystä on tullut ja paljonko ajettuihin autoihin? 1/vko ? Ja 400 TKM ajettuihin? Ihan vaan tiedoksi, että meiltä kysytään päivittäin vaihtomoottoreita Toyota-autoihin. Johtopäätös: Toyotan koneet ovat epäluotettavia? Tosin nuo autot, joihin koneita kysytään ovat pääasiassa 200-250tkm ajettuja ennen koneen laukeamista.


    • Pitäisi.ostaa.muilta

      Mistäs volkswagen vaihteiston ja hybridi moottorin taikois.ei tunnu isse osaavan tehdä.

    • BorgWarner

      Siksi kun se erään maailman suurimman autonosia valmistavan yrityksen Amerikkalaisen BorgWarnerin tuote jota käytetään mm Nissan GT-R:ssa. Ei maailman suurimpiin kuuluvan autovalmistajan kannata miltään pikkuvalmistajalta tuotteita hankkia, ei kapasiteetti riitä. Tietysti jos kauppasota suttyy niin asia voi olla toisin. On niitä muidenkin valmistajien vaihtoistoja konsernissa mutta niistähän ei puhuta kun ei muuta tiedetä kuin DSG joka on vain VW:n käyttämä markkinointinimi BorgWarnerin vaihteistolle. BorgWarnerin sivuilta voi lukutaitoiset käydä lukemassa yrityksestä. Naurattikin jokin kommentti että VW jotenkin menisi konkkaan kun mukamas vaihteistoja on niin paljon hajonnut, kyllä ne on VorgWarner korvannut viimeistä euroa myöten koska muuten se ei olisi enää konsernin tavarantoimittaja.

    • skodajulli

      Onhan se tälläkin palstalla hehkutettu japanilaisen Aisinin valmistama vaihteisto DSG-vaihteisto. VW-konsernilla on paljon alihankkijoita. Aisinin DSG-laatikko on ehkä kestävämpi kuin BorgWarnerin valmistama, mutta hinta tai joku muu syy vaikuttaa siihen, että VW-konserni käyttää enimmäkseen amerikkalaisen BorgWarnerin valmistamia DSG-laatikoita.

      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

        Ei tuossa B&W lodjussa itsessään mitään vikaa ole ollut, ohjelmistovikoja kylläkin. Kytkimet ovat olleet toinen ongelmakohta, kestävät kyllä JOS ei luistata.
        Tuo on tulevaisuutta, energiaa hukkaavat mehulinko tulee poistumaan autoista, säilynee maan rakennus kalustossa ym.


      • kulutusasiamies

        Tolkun ihmiset ovat tyytyväisiä DSG-vaihteistoon. Toista mieltä ovat kyykyttäjät, jotka saavat kaiken rikki. Ei mikään tekniikka kestä tolkutonta revittämistä.


      • 2.4STW__

        Kysymys ei ole siitä meneekö DSG rikki vaan sen käytöksestä. Näin ainakin omassa Audissa. Kyllä aski pelaa mutta se on huono käytökseltään. Nykii ja viivyttelee. pikkuvauhdeissa.
        Lisäksi on tietysti konsernin tapa saada pienet päästöt ylipitkillä välityksillä niin että 190hp/400Nm auto tuntuu aina tehottomalta tai sitten se rynnii. Surkea esitys einkä haluaa enää toista.

        Ihan vaan lisätiedoksi DSG on VWn mallinimi DCT vaihteistolle. Minunkin pitäisi kirjoittaa S-Tronicista kun kyseessä on Audi. Ei-VAG merkkine yhteydessä pitäsi vain puhua DCT vaihteisosta.


      • Direktschaltgetriebe
        2.4STW__ kirjoitti:

        Kysymys ei ole siitä meneekö DSG rikki vaan sen käytöksestä. Näin ainakin omassa Audissa. Kyllä aski pelaa mutta se on huono käytökseltään. Nykii ja viivyttelee. pikkuvauhdeissa.
        Lisäksi on tietysti konsernin tapa saada pienet päästöt ylipitkillä välityksillä niin että 190hp/400Nm auto tuntuu aina tehottomalta tai sitten se rynnii. Surkea esitys einkä haluaa enää toista.

        Ihan vaan lisätiedoksi DSG on VWn mallinimi DCT vaihteistolle. Minunkin pitäisi kirjoittaa S-Tronicista kun kyseessä on Audi. Ei-VAG merkkine yhteydessä pitäsi vain puhua DCT vaihteisosta.

        Et vaan osaa. Minulla 7-vaihteinen DSG toimii erittäin hyvin.

        Audin S-tronic on tietyissä malleissa ihan sama kuin VW:n DSG.

        DCT on taas Kian ja Hyundain käyttämä lyhenne WIA:n valmistamasta kaksoiskytkentävaihteistosta.


      • jepjepp

        Lainaus "VW-konserni käyttää enimmäkseen amerikkalaisen BorgWarnerin valmistamia DSG-laatikoita"

        Itse asiassa VW kyllä valmistaa ne laatikot ITSE Borgwarnerin lisenssillä.


      • skodajulli
        jepjepp kirjoitti:

        Lainaus "VW-konserni käyttää enimmäkseen amerikkalaisen BorgWarnerin valmistamia DSG-laatikoita"

        Itse asiassa VW kyllä valmistaa ne laatikot ITSE Borgwarnerin lisenssillä.

        Jenkkien keksintö se VW:n DSG-laatikko kuitenkin on. Hieno keksintö, mutta sitä ei pidä käyttää kuten perinteistä automaattia. VW on valitettavasti yliarvioinut tavallisten kansalaisten ajotaidot. Tunarit saavat tunnetusti kaiken rikki.


      • on.se.DSG.kuitenkin.hyvä
        skodajulli kirjoitti:

        Jenkkien keksintö se VW:n DSG-laatikko kuitenkin on. Hieno keksintö, mutta sitä ei pidä käyttää kuten perinteistä automaattia. VW on valitettavasti yliarvioinut tavallisten kansalaisten ajotaidot. Tunarit saavat tunnetusti kaiken rikki.

        Näin se varmaankin on. Perinteistä momentinmuunnin-mehumaijaa ei toki saa rikki millään. Jos painaa yhtäkkiä rajusti kaasua, niin mitään muuta ei tapahdu kuin että moottori huutaa kierroksiaan. DSG-vaihteiston tapauksessa kaasua äkisti rajusti painettaessa kytkin puree kiinni ja auto lähtee kuin nappi housuista.


      • automaatti
        skodajulli kirjoitti:

        Jenkkien keksintö se VW:n DSG-laatikko kuitenkin on. Hieno keksintö, mutta sitä ei pidä käyttää kuten perinteistä automaattia. VW on valitettavasti yliarvioinut tavallisten kansalaisten ajotaidot. Tunarit saavat tunnetusti kaiken rikki.

        Aikoinaan ukko ajoi manuaalivaihteisella autolla siten, että kakkonen oli jatkuvasti silmässä. Varsinainen ajaminen sujui kytkintä luistattamalla.


      • Ei_vieläkään_skodisti
        skodajulli kirjoitti:

        Jenkkien keksintö se VW:n DSG-laatikko kuitenkin on. Hieno keksintö, mutta sitä ei pidä käyttää kuten perinteistä automaattia. VW on valitettavasti yliarvioinut tavallisten kansalaisten ajotaidot. Tunarit saavat tunnetusti kaiken rikki.

        Kai VW on laittanut manuaaliin ajo-ohjeet tai muut käyttöohjeet ettei vaan loota hajoaisi. Ettei vaan VW:n mirjardi-investointi mennyt ketuiksi ja paluuta ei ole ennenkuin kuluttajat ovat maksaneet VW:lle oppirahat.


    • uskonyittees

      Miksi hitossa luopuisi, onko muuta tarjollakaan sen vertaista kun asiasta puhutaaan eikä mennä taas yleistämään että kaikki tyyppiviat on jokaisessa volkkarissa,toyotassa tai mersussa.

      Kun toiset tekee uutta tekniikka muille kopioon ja mitä sitten niihän se on aina ollut joku keksii jotain mikä myy ja sitä siiten seurataan.

      Esimerkiksi miksi niitä dsg -vaihteistoja hajoaa kuulemma useita, no ensin niitä pitää myydä paljon ajaa paljon ja rikkoa paljon( taannoin taksirenki ajoin skodalla pihaan ja pysäyttämättä tempaisi pakin päälle, ei liene se paras/kestävin tapa).

      Mutta vielä asiaan onko muilla merkeillä kaikilla sittekään parempia vaihteistoja joilla tavoitellaan jotain uutta tai parempaa ja onko päästöhuijaus oikeasti huijaus kun muillakin on samat moottorin ohjausjärjestelmät , polttoaineet, ja menetelmät ja kulutus (ainakin meikäläisen volvolla luvataan 4-5 l/100 km mutta totuus tankatessa 6-6,5l /100km d3 siis.) suurempi kuin luvataan, naapurin corollakin vie sitä polttoainetta parilitraa enemmän kuin tehtaan lupaus.

    • seataudiskodaVWsama
    • Requ

      KAksoiskutkentävaihteiston edelläkävijä on Porsche joka käytti sitä ratakilpa-autoissaan. Sen jälkeen kaikki merkittävät euroopassa myytävät merkit ovat tuoneet samalla periaatteella itse suunnittelelmiaan tai alihankintana valmistettavat niinkuin VW BorgWarnerin valmistamat/suunnittelemat vaihteistot. Jonkun vaan on näytettävä esimerkkiä.

      • 2.4STW__

        Vaan kun se toiminta on surkeaa alle 30 vauhdeissa.
        Oma oli pajalla pari viikkoa sitten ja vähän parani viiveet mutta alkoi nykimään kytkinten kytkeytyessä joten on taas varattava aika pajalle. Kyllä tuon varmaan saisi toimimaankin mutta se vaatisi työtä ja sitä tehdas ei tule tekemään. Ja nyt siis kyseessä on 2 vuotta vanha A4 missä neliveto ja 7 vaihteinen märkäkytkinaski. Enää en tee tätä S_tronic/DSG virhettä. Eipä silti ei ne satunnaisen säännölliset ihmeellisest softaviatkaan kiinnosta ja niitä on riittänyt koko ajan.
        Voihan se olla että Skodissa tuo DSG on toimiva mutta ainakaan Audi ei sitä saa pelaamaan.


    • Kontrolli.prioriteetti.1

      DSG on ainoa automaattilaatikko joka ei tunnu kuminauhamaiselta missään vaiheessa. Inhoan kuminauhamaisia voimalinjoja.
      Vanha mehulinko on toki pehmeämpi parkkiruutuveksauksissa, mutta en minä silti sellaista halua. Männästä vetävään pyörään pitää olla lukittu mekaaninen yhteys, silloin kuskilla on kontrolli kuinka paljon voimaa tiehen välitetään. Erityisen tärkeää liukkaalla kelillä.

      • omakoti123

        En tykkää ollenkaan dsg laatikoista, koeajelin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa uusia vag autoja ajatuksen kanssa.

        Vaihteistosta jää sellainen kuva että luistattaa kytkintä enemmän kuin manuaalivaihteistolla, on toksähtäviä vaihtoja ja epänormaalia vaihteiden käyttöä.

        Väärällä kierrosalueella ja vaihteella tapahtuvan ajamisen ! Huomaa äänistä ja värinöistä. Ei voi olla hyväksi.

        Esim Manuaalilla voi ajaa täysin huomaamattomilla nopeillakin vaihdoilla ilman luistatusta ! jos vaihdat manuaalilla rauhallisesti niin kukaan ei tiedä milloin vaihde vaihtuu jos ei kuule ääntä!


        Kävin siellä autokaupassa vertaamassa omaa W211 sarjan 5 tronic mersua jossa mittarissa 110tkm ja virheettömässä kunnossa. Tosiaan tämän mesen on edellinen omistaja ostanut
        n 65 000 euron tilisiirrolla., minä maksoin siitä vähän vähemmän..

        Laatu ja design hakkaa uudet 2018 octavia, golfit, käytetyt B8, B9 audit mennen tullen.

        En voisi koskaan ostaa uutta tai parin vuoden ikäistä octaviaa, korealaista. Hinta ja laatu on niin kaukana toisistaa ja en halua päivittää autoa huonompaan.


      • HolistinValheetJaSadut

        Ja sitten sä heräsit ja aloit näpyttelemään "faktaa" tuuttiin, hyvin sä vedät.


    • Eri.sarjassa

      "Laatu ja design hakkaa uudet 2018 octavia, golfit, käytetyt B8, B9 audit mennen tullen."

      Olisi perin kummallista jos 65.000 euron auto ei hakkaisi 25.000 euron autoa.

    • manuaalijokke

      Eihän kukaan aja manuaalillakaan siten, että liikkeellelähdössä painaa kaasun pohjaan ja nostaa kytkimen nopeasti. Eihän?

      • hirveetä.kattoo

        Huollon vara-autona olleella Fabia 1.0:lla joutui tekemään juuri noin, tosin silloinkin se lähestulkoon sammui


    • merkonomi

      Ehkä dsg-vaihteistosta ei ole luovuttu siksi, että sillä on kysyntää. Kyllä kai siitä muuten olisi luovuttu?

    • rappid-vsr

      Ovat paniikissa tehneet korjauksia ja tehokkaimmissa ei tuota pahinta pilipali-dsg7:aa edes käytetä vaikka trollien mukaan se "kestää hyvin"

    • faktat.kuntoon

      Yllättävän moni täälläkin on tunnustanut käyttävänsä manuaalia joka kuulostaa aika uskomattomalta vuonna 2018..... Varmankin skeidistit itsekin tietävät että DSG ei vain kestä ja on epämukava ajaa, erityisesti kaupungissa.

      • linkkiäkiitosVW

        Eikös se DSG ole usassa kielletty ja kiinassa takuu 500tkm?


      • EI.PAREMPAAKAAN.OLE

        melkoisen onneton tekele tuo dsg.samat ongelmat jokaisessa dsg mallissa.nykii hiipii ryntäilee. vaihtaakin välillä miten sattuu,ja kestävyys on todella heikoilla kantimilla


    • Vagisti

      DSG on yksittäinen suurin syy, miksi en ole vaihtanut autoa uudempaan VAG-konsernin tuotteeseen. Vaihdokkia pitää hakea muusta brändistä, missä on kunnollinen automaattivaihdelaatikko.

      • Omppelisti

        Kannattaa koeajaa Opel, itse tykkäsin.

        Skoda nykii ja Toyota huutaa. Skodan kanssa varmaan oppisin tulemaan toimeen, mutta Toyotan viritys on ihan onneton.

        Omppeli vaihtaa hyvin minun mielestä, käy kojolla.


    • Anonyymi

      roskaa eurooppaan kun ei vaadita laatua

    • Anonyymi

      alihankkijoille rahaa?

    • Anonyymi

      Uudet DSG:t ovat autolehtien testeissä ja kestotesteissä saaneet kovasti kehuja toiminnastaan, eikä ongelmia ole havaittu enää vuosiin.
      Hönön matskua alkaa vain loppua ja siksi hän kaivelee ikivanhoja provojaan urakalla, varsinkin nyt kun Toyotan kyykky on alkanut jopa meillä Toyotalandiassa.

      • Anonyymi

        Aisin ja Toyota ovat täydellistä laatua. Skoda ja DSG, no ne eivät ole MITÄÄN.

        Milloin EU Skoda saaste dsg laki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aisin ja Toyota ovat täydellistä laatua. Skoda ja DSG, no ne eivät ole MITÄÄN.

        Milloin EU Skoda saaste dsg laki?

        Kohta kaikissa autoissa dsg tai sen tapainen laatikko, nykyään toimivat hyvin eikä minkäänlaista nykimistä... Tojon kuminauhalaatikot ei kelpaa kenellekään muulle auto valmistajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta kaikissa autoissa dsg tai sen tapainen laatikko, nykyään toimivat hyvin eikä minkäänlaista nykimistä... Tojon kuminauhalaatikot ei kelpaa kenellekään muulle auto valmistajalle.

        On parasta toimiakin. Mm. VW Passat GTE ja Skoda Octavia iV on varustettu hybridin rinnalla tutulla tekniikalla: TSI DSG. Noiden kanssa on tultava toimeen tulevaisuudessakin.

        Mutta kuka noita ostaa käytetynä kun on kalliiden akkujen lisäksi epäiltävä tuota muutakin tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On parasta toimiakin. Mm. VW Passat GTE ja Skoda Octavia iV on varustettu hybridin rinnalla tutulla tekniikalla: TSI DSG. Noiden kanssa on tultava toimeen tulevaisuudessakin.

        Mutta kuka noita ostaa käytetynä kun on kalliiden akkujen lisäksi epäiltävä tuota muutakin tekniikkaa.

        Hybrideissä oleva DSG-vaihteisto on aivan uusi ja erilainen. DSG on 6-vaihteinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybrideissä oleva DSG-vaihteisto on aivan uusi ja erilainen. DSG on 6-vaihteinen.

        nykii ja ryntäilee sanoo uuden skodan testi TM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nykii ja ryntäilee sanoo uuden skodan testi TM

        Ja juuri kun kaikissa uusien testeissä laatikon toimintaa ollaan kehuttu, että sä jksat yrittää aina valheella onneen, melkoinen Tero.


    • Anonyymi

      usa laittoi dsg asiat kuriin?

    • Anonyymi

      hyvä kysymys

      • Anonyymi

        Mihis ne sadattuhannet saastehuijaus kippanat jenkeissä vietiin..purettiinko osat näihin onnettomiin itäruoskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihis ne sadattuhannet saastehuijaus kippanat jenkeissä vietiin..purettiinko osat näihin onnettomiin itäruoskiin.

        Ne päivitettiin ja myytiin. Menivät lehtien mukaan kaupaksi, suoraan sanoen vietiin myyjän käsistä.


    • Anonyymi

      uhhh

    • Anonyymi

      Ihan hyvin mun DSG-vaihteisto toimii. Skodan vuosimalli siis 2015. Ei valittamista.

      • Anonyymi

        Ongelmia on enää Toyotan omapojan mielessä ja päässä.
        Kovasti näitä uusi laatikoita kehutaan ja voitaisiin kehua tyyliin "Toyotahönö", neljännen polven huippuunsa kehitetty vaihteisto, hihiii!!!


    • Anonyymi

      wille haluu kustannuksia

    • Anonyymi

      juuu ajattele ite

      kts. skoda suomi24

      • Anonyymi

        skeida voittaa vikavalojen palaessa joulukuusenkin..

        eipä voi muuta sanoa että miten vw voi syytä moista paskaa maailmalle..

        öljyä palaa,jakopäöt räjähtelee,dsg laukee vähän väliä,eikä toimi jouhevasti ikinä.

        muut halppis skeidan viat mukaan lukien..


    • Anonyymi

      DSG taitaa olla autoiluhistorian huonoin vaihteisto. Ennen vanhaan autoista hajosi kaikki muut osat, mutta vaihteistot sentään kesti.

    • Anonyymi

      niin

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe