Ässä mersu harkinnassa.

järkee_vaiko_ei

Nostan tätä toisen saitin syöväreistä, josko joku mukin on kiinnostunut...

Hankinnassa on ässä W221. Hinta max. 25-30t. Saahan noita jo 15 tonnillakin,, mutta onko tuollaisella jo loppu lähellä.

Nykyinen on W211 CDI 200 2009. Kilometrejä on 0,5 milj. Itse ajanut 300t. Mitään isompaa ei ole ollut eli tyytyväinen olen mersuun ollut.

Toki tuolla hinnalla saa jopa uusiakin kulkuneuvoja, mutta kun kerran täällä ollaan, niin miksei taviskin nautiskelis.

Mutta bensa vaiko diesel ässään? Menettääkö ässä olemuksensa dieselinä , kuluuko nakutus hyttiin ?

Entä minkä kokoisella koneella ? Hintaan sillä ei näyttäisi olevan paljoakaan vaikutusta. Onko turhaa ostaa isoa konetta vai kannattaako sittenkin, kestääkö se paremmin?

Dieselin ja bensan käyttövoimaveron erotuksella, 500 euroa,makselee monet reissut bensiiniä.

Tarttisko tuollainen ostaa alle 100 t ajettuna ?

Tarkoitus on pitää autoa kauan, tälläkin olen ajellut jo 6 vuotta.

Olisiko se Saksan keikka edessä tai tilaus sieltä ?

56

3921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W126C

      Oikeastaan ässän pitäisi olla isolla V8- bensakoneella koska se sopii auton tyyliin kaikkein parhaiten. Tuollaisessa on monta kallista paikkaa jotka voivat ja menevätkin rikki ennenpitkää, siksi vähänajettu on suositeltava. W221 on tunnettu ruosteherkkyydestään joten asia kannattaa tutkia tarkasti ennen ostoa. Kannattaa katsoa oikealta foorumilta kommentteja sekä kokemuksia.

    • kusipääolet

      "kuluuko nakutus hyttiin ?"

      Nakuttaako nykyinen mersusi niin että kuuluu "hyttiin"?... jumalauta teitä perseaukisia provopoikia, sulla ei jumalauta ole edes polkupyörää vitun haaveilija.

      • Kyllä e-sarjalaisen moottorinäänet kuuluvat hyttiin. Toki jos laittaa radion päälle tai ajaa hieman karkeammalla asfaltilla, ei niitä pääsääntöisesti erota enää...


    • tölsten

      Hei hulinaa. Äärettömän ylentävää seurata kun täällä asioista lähes kaiken tietävät fiksut aikuiset ihmiset käyvät depattia toistensa kanssa kaikessa ystävyydessä vaikka pieniä näkemyseroja välillä onkin. -Tämä on kertakaikkiaan hienoa ja varsinkin nämä autoiluun liittyvät sivustot antavat täydellisen kuvan kansakuntamme todellisesta sivistystasosta. -Mutta tokkopa meillä muuten ilman kaikkea tätä tietämystä ja viisautta olisi nykyistä hallitustakaan.

      • olipakerran

        tyhjät tynnyrit kolisee eniten...


    • kiinnostaaminuakin

      ruosteesta puhutaan etenkin W220 kohdalla, eikös W221 ole kokolailla sinkitty suurimmaksi osaksi ja jos auton hakee/tilaa Saksasta niin vähemmän kai siellä suolataan teitä, joiden vuoksi autot ruostuvat ainakin helpommin, tähän tietänee vastata Saksasta autonsa hankkineet

    • Ostattietenkin

      S on aina S, kaikki muu on muuta, sillä kun kerran vähän aikaa ajat niin toista tiedät eikä corollat enään maistu eikä se muuksi muutu, kaikki muu on pelkkää kateutta ja selittelyä, toki makuja on moni ja harva ylettyy mut kannattaa ehdottomasti, millään et aja edullisemmin etkä hienommin , siis vastaavilla.

      • veiikko

      • Mersumieheksi

        Onko cheekin mersu vastaava onko samat luksusominaisuudet?


      • veiikko

        onko noista penkin ilmastoinneista kokemusta?


      • Mersumieheksi

        Ainaski niinistö ja putin näyttivät olevan tollasilla liikkeellä savonlinnassa viime kesänä


      • Onsevaan
        veiikko kirjoitti:

        saisko tuosta sopivan luksuksen hierontapenkit ja muut https://huutokaupat.com/983492

        On kyl uskomaton jos ton saa edullisesti. Tuohan on suomikilpinen auto. Eikö tässä kommentoitu taxfriinäkin 15 tonnia


      • Qww
        veiikko kirjoitti:

        saisko tuosta sopivan luksuksen hierontapenkit ja muut https://huutokaupat.com/983492

        Onhan tuo S500 omassa sarjassaan vielä. Ei voi verrata 320 tai 350.


      • Qwrtyi
        Qww kirjoitti:

        Onhan tuo S500 omassa sarjassaan vielä. Ei voi verrata 320 tai 350.

        Eikä tojotaan tai pösöön


    • unohdamersut

      Voi v ..ttu teitä mersu miehiä kun lukee toistenne sättimisistänne,yhteishenkeä ei näy muulloin kun kehumisen kohdalla mutta sättiminen on armotonta jopa väkivallalla uhaten.

      Kumminkin päätin nyt ottaa kantaa,ja kertoa ettei mersua kannata ostaa köyhän miehen enään nykyisin jos ei itse laita autoaan,ja harva sitä tekee todellisuudessa.

      E sarjan 211 korinen ei minua ole ainakaan saanut säväreihin kun noita ajettu,mutta väyrynen 210 kori toki oli jo auton kokoinen jos sitä ajattelee ja sillä olikin mukavaa ja persoonallista ajella.

      220 s -sarja ei ole tehty kestämään,ilmapussit eli jousitus on heikkoa työtä noissa ja on onneton taidon näyte,lisäksi korit ,korit on pahempaa kuin ranskan rapeet ennen muinoin,nythän ei mersulla ole mitään jakoa ranskalaisen kanssa kilpailla kun koreja verrataan ,ranskalainen kori on timantin kova.

      Metrsusta ei vaan ole mihinkään.

      • hyväauto

        "220 s -sarja ei ole tehty kestämään"

        Montako w220 olet omistanut? Itselläni on 17v vanha 187tkm ajettu veholta isäni uutena ostama ässä tällä hetkellä käyttöautona, tänä kesänä olen jouduin etuiskarit (ilma-alusta) ensimmäistä kertaa vaihdattamaan, kun toinen oli katsurin mielestä liian heikkotehoinen, ajossa ei kyllä huomannut mitään, takaiskarit on edelleen alkuperäiset, pisimmillään auto on ollut kuukauden käyttämättä, ainakaan vielä siinä ajassa ei paineita ollut päästänyt vaan auto seisoi ryhdikkäänä tallissa. Pitäisin 17v/yli 180tkm käyttöikää mukavuuteen nähden erinomaisena, korista sen verran, että ainakin viime huollossa vehon asentaja sanoi sen olevan erinomaisessa kunnossa, tosin toisesta takakaaresta löysin kiveniskemästä lähteneen pikkuruisen ruostetäplän, joka seuraavassa huollossa laitetaan.

        Myös mersu, niinkuin kaikki muutkin autot tarvitsevat kunnossa pysyäkseen säännöllisen huollon ja huolenpidon. Autojen kestävyys riippuu nimenomaan tästä.


      • MiksiW221eikannataostaa

        Aloittaja kysyy mielipidettä W221:stä.

        Ok, että saimme mielipiteen myös W220:stä, mutta sattuisi kellään olemaan W221 ja siitä käyttökokemuksia?

        Ymmärsin, että ilmajousitus on huomattavasti parempi kuin " rautajousitus" ja sen vaikutus ajomukavuuteen on uskomattoman huikea, mutta se on myös kallis korjattava. Mutta missä kilometreissa sen korjaus tulee eteen, kun puhutaan Saksasta hankitusta autosta, missä tiet on kokemuksenikin mukaan pieniäkin teitä huomioiden, hyvässä kunnossa ?

        Tuskin noissa muuta heikompaa voisi on kuin W211:ssä ? Omastani W211:ssä on mm. sähköjutut pelanneet moitteettomasti.

        Olisiko tuo nk. järkiostos, jos ei välitä vuosimallista ?

        Miksi sitä ei muka kannattaisi ostaa ?


      • MiksiW221eikannataostaa kirjoitti:

        Aloittaja kysyy mielipidettä W221:stä.

        Ok, että saimme mielipiteen myös W220:stä, mutta sattuisi kellään olemaan W221 ja siitä käyttökokemuksia?

        Ymmärsin, että ilmajousitus on huomattavasti parempi kuin " rautajousitus" ja sen vaikutus ajomukavuuteen on uskomattoman huikea, mutta se on myös kallis korjattava. Mutta missä kilometreissa sen korjaus tulee eteen, kun puhutaan Saksasta hankitusta autosta, missä tiet on kokemuksenikin mukaan pieniäkin teitä huomioiden, hyvässä kunnossa ?

        Tuskin noissa muuta heikompaa voisi on kuin W211:ssä ? Omastani W211:ssä on mm. sähköjutut pelanneet moitteettomasti.

        Olisiko tuo nk. järkiostos, jos ei välitä vuosimallista ?

        Miksi sitä ei muka kannattaisi ostaa ?

        Ilmajousituksen korjaustarve tulee pikemminkin vuosien kuin kilometrien mukaan. Näppituntuma muutamaa eemeliä ja paria ässää seuranneena olisi noin 10-15 vuoden ikä. Eli eihän se kestä juuri mitään... :)

        Airmaticin ilmajousitus on hieman kalliimpi korjata kuin eemelin perusperäpussien. Siinä missä eemelin pussien vaihto on töineen noin 500 euroa per kappale, maksaa airmatikin vilkaisukin tuon verran. :)


    • niinpähän

      Älä hyvä mies osta taas yhtä harmimersua lisää Suomemme ikämersukantaan. Eikö näitä ole jo tarpeeksi. Osta joku modernimpi auto samalla rahalla!

    • Helppo_valinta

      Mitä modernimpaa saa 25000 eurolla, kuin 10 vuotta vanhan ässä messu, joka on huippuvarusteltu ja jossa on huippumateriaaleilla päällystetty tyylikäs ja äänetön sisustuksen.

      • Vastiketta_rahalle

        jos modernia on väkkyrää pyörivä vilkun valo tai muovinarinalliset vaikkakin kromatut ilmasuuttimet tahi 1,3 litran pihi moottori, joka kestää jopa 100000 km, niin Kiitos ei. Täytyyhän sille rahalle saada vastikettakin.


      • mersullamukavasti

        Esim: uusi karvalakki auris: 25 000€

        25 000€ saa vaikkapa tuon ja jää vielä pari tonnia taskuun:

        https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/9685623

        Kummassakohan on modernimmat varusteet? Auriksessa varmaa k-lukko ja sähköiset lasinnostimet edessä....


      • veiikko

      • Mersumieheksi

        On kyllä mahtavat varusteet tuossa. Onko realistista saada 22000€ tuollaista?


      • Qww

        Tuo on vielä paremmalla koneella ja huippuvarusteltu kyllä s500 ois makia


    • mitämersumaksaayhteensä

      Tuollainen messu maksaa Saksassa 14000-15000 euroa. Paljonkohan siitä joutuisi maksamaan veroa, entä muut toimitus, katsastus ym. kulut?

      • veiikko

        Ainakin tuon ison V8:n saa tuotatettua 6000-7000 euroa kuluilla. Eli reilulla parilla kympillä pääsee kiinni.


    • ostajaaja

      Parhaiten tietää ne joilla ei S:sää koskaan ole ollut, monellako tutullasi edes on tuo peli?
      Itse ei ylety, eikä koskaan voi tuollaista omistaa, siinä se syy miksi on mielipide aina heti tähänkin asiaan , siitä oikeasti mitään asiaa tietämättä.
      Kateus rahattomilla on kiistättä suurin itkun syy, koita kestää.
      Moniko ei ostaisi jos pystyisi kun tutustuu ja kerran vaikka saa ihan livenä oikeassa elämässä ajaa tuota herkkua, sitten vasta voi verrata ja puhua. Näitä puskista huutavia räkättäjiä on joka kahvitunnilla "asiantuntijana".

    • ainaparas

      Kaikki maailman mahtavimmat ja vaikutusvaltaisimmat istuvat aina S-sarjalaisessa.
      Kautta kaikkien aikojen.

      • paristoteles_onanias

        Näin tekivät jo antiikin kreikkalaiset ja roomalaiset, myös Egyptin faaraot ajelivat kaiketi ässillään.


    • ärsytysauto1

      Kuten miettiessänne ajatuksianne S-sarjan Mersusta, huomaat oikeasti, että se herättää kaikkein eniten kateutta ja turhanpäivästä mollaamista , ja selittelyä , ja tätä ei voi kieltää kukaan.
      Aja uudella Toyotalla, ketän ei kiinnosta kukaan ei poraa eikä itke ja hauku seläntakana, mutta auta armias kun ajat kolmekymmentä vuotta vanhalla Mersulla , ihan sama mikä malli niin jo aivan varmasti joku sanoo jotain ilkeän sävyistä satavarmaan jossain kohtaa aina jossain.

      • paristoteles_onanias

        Näinkin varmaan. Mutta miksi köyhän aina esiintuotava tuon vanhan Mersunsa, ässän tain muunkin, hankinta. Kaikki vähäinen säästönsä ja varansa menee sen hankintaan ja ylläpitoon. Ja kun katsoo sitten maakuntiemme teillä näitä ikämersuja. "On niin mersua". Mielestäni pikemmin säälittävää, kun täytyy yrittää sitä ylläpitää. Eikö reilusti Tojata tai Peugeotti olisi järkevämpi. Ajakoot uusilla mersuilla bisnesmiehet ja ne keillä auto työetuutena tai muuten varallisuutensa tähden.


      • ostavaankokeeksi

        Olet oikeassa, miksi kuitenkin kaikki niitä kuolaa ja haluaa? Jokainen jossain vaiheessa edes harkitsee mersun ostoa, vai mitä.
        Yleensä kun saa jostain rahaa niin sitten se vihdoin ostetaan ja yleensä ei enään merkkiä vaihdeta, tilastojen mukaan, voi olla toisinkin.
        Brändinä on varmasti vahvin ja halutuin.
        Ylläpito on muuten halvempaa kuin useimmilla, kun osaa katsoa mihin vie huoltoon ja mistä varaosat ostaa, mersun osia on todella paljon ympäri eurooppaa ja sopivasti.
        Jos ei tiedä oikeista asioista niin ei voi ymmärtää kuinka halpa peli on ajaa ja pitää.
        Makuja ja näkemyksiä on tietenkin niin monta kuin miestäkin, kuitenkin vähemmän vikoja kuin vastaavissa saksalaisissa.


      • Kgkkfkfkfkfkfgk
        ostavaankokeeksi kirjoitti:

        Olet oikeassa, miksi kuitenkin kaikki niitä kuolaa ja haluaa? Jokainen jossain vaiheessa edes harkitsee mersun ostoa, vai mitä.
        Yleensä kun saa jostain rahaa niin sitten se vihdoin ostetaan ja yleensä ei enään merkkiä vaihdeta, tilastojen mukaan, voi olla toisinkin.
        Brändinä on varmasti vahvin ja halutuin.
        Ylläpito on muuten halvempaa kuin useimmilla, kun osaa katsoa mihin vie huoltoon ja mistä varaosat ostaa, mersun osia on todella paljon ympäri eurooppaa ja sopivasti.
        Jos ei tiedä oikeista asioista niin ei voi ymmärtää kuinka halpa peli on ajaa ja pitää.
        Makuja ja näkemyksiä on tietenkin niin monta kuin miestäkin, kuitenkin vähemmän vikoja kuin vastaavissa saksalaisissa.

        Ei pidä paikkansa, ettei Mersua enää vaihdettaisi. Mersun asiakasuskollisuus on aika keskinkertaisella tasolla. Suurinta se on muistaakseni Dacialla.

        Vähävikaisuuskaan ei ainakaan tilastoista ilmene. Ilmeisesti jotkut 80-luvun Mersut olivat ikiliikkujia, mutta 2000-luvun Mersut eivät ole minkään tilaston tai tutkimuksen mukaan erityisen kestäviä.


      • Kgkkfkfkfkfkfgk kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa, ettei Mersua enää vaihdettaisi. Mersun asiakasuskollisuus on aika keskinkertaisella tasolla. Suurinta se on muistaakseni Dacialla.

        Vähävikaisuuskaan ei ainakaan tilastoista ilmene. Ilmeisesti jotkut 80-luvun Mersut olivat ikiliikkujia, mutta 2000-luvun Mersut eivät ole minkään tilaston tai tutkimuksen mukaan erityisen kestäviä.

        Katsastustilaston mukaan ovat, kun vertaat samoja ajomääriä.


      • Kfkfkkfkfkfkkf
        W212 kirjoitti:

        Katsastustilaston mukaan ovat, kun vertaat samoja ajomääriä.

        Ajomäärät kyllä tasoittavat tilannetta, tai siis nostavat Mersun asemia ainakin E-sarjan osalta, mutta eivät Mersut ainakaan kovin usein kärjessä silti ole. Jotkut mallit ehkä, muttei yleisesti.

        Niin ja ajomäärienkään mukaan pelkästään ei tietenkään voi verrata, jos se tarkoittaisi sitä, että kolme vuotta ajettuja merkkihuollettuja 150tkm ajettuja E-sarjalaisia aletaan vertaamaan 150tkm ajettuihin Toyotiin eli johonkin 15 vuotta vanhoihin.

        Vertailu pitäisi tietysti tehdä niin, että suljetaan pois ne autoyksilöt, jotka eivät vertailukelpoisilla kilometreillä. Eli samanikäisiä yhtä paljon ajettuja autoja pitäisi verrata. A, B ja C antavatkin tähän mahdollisuuden, niillä kun ei niin paljon ajeta. E on vaikeampi verrata suuren taksikäytön vuoksi.


      • Kfkfkkfkfkfkkf kirjoitti:

        Ajomäärät kyllä tasoittavat tilannetta, tai siis nostavat Mersun asemia ainakin E-sarjan osalta, mutta eivät Mersut ainakaan kovin usein kärjessä silti ole. Jotkut mallit ehkä, muttei yleisesti.

        Niin ja ajomäärienkään mukaan pelkästään ei tietenkään voi verrata, jos se tarkoittaisi sitä, että kolme vuotta ajettuja merkkihuollettuja 150tkm ajettuja E-sarjalaisia aletaan vertaamaan 150tkm ajettuihin Toyotiin eli johonkin 15 vuotta vanhoihin.

        Vertailu pitäisi tietysti tehdä niin, että suljetaan pois ne autoyksilöt, jotka eivät vertailukelpoisilla kilometreillä. Eli samanikäisiä yhtä paljon ajettuja autoja pitäisi verrata. A, B ja C antavatkin tähän mahdollisuuden, niillä kun ei niin paljon ajeta. E on vaikeampi verrata suuren taksikäytön vuoksi.

        Arvelinkin, että tilastot menettävät merkityksensä heti, kun Mersun muita pienempien hylkäysprosenttien paljastuessa.

        Jos E ei kelpaa, niin vaikkapa W204 C-sarjalla alkaa olla jo jonkin verran vuosia takana. Ei vaan esimerkiksi Toyotalta tahdo löytyä vastinetta. Avensis pääsee lähelle, ja Avensiksen puolustukseksi pitää ehdottomasti mainita, että niillä sentään jonkin verran ajetaankin, ja vertailtavia autoja sentään löytyy katsastustilastosta. Esimerkiksi Auris on vielä niin uusi malli että eihän niitä löydy edes parisataa tuhatta ajettujen vertailukohteeksi. Ei tosin tarvikaan, koska hylkytilasto ohittaa nuo halvat yksityiskäytössä pyörivät C-Mersut jo niitä pienemmälläkin ajomäärällä.

        Mutta edelleen, osta jotain muuta, ellei Mersu tunnu sopivalta.


    • Mersumies.testaa
      • Mersumieheksi

        Melkoista ylistyslaulua. On se vaan tuo ässä autojen aatelia


    • Ässämersujenystävä

      Ässä on aina ässä. V8 tai V12 koneella jos lompsassa riittää pitoa. Kone kyllä kestää vaikka maailman tappiin.

      • Mersumieheksi

        Näin se on. Veekasi on veekasi.


    • W221_harkinnassa

      Mitä teknisiä eroja facelift tuo W221 mallissa ?

    • jollaliituapiirtää

      Toisilla on ja toisilla ei, niin se on aina ollut.
      Kateus on se suurin syy, kaikki muu onkin sitten ihan muuta, ja mitä sitten jos joku haluaa ja pystyy ajamaan S-sarjalaisella, mitä se sinulle kuuluu?

      • Kffkkfkfkfkffkfk

        Sinun vastauksesi perusteella Mersun ostamisen suurin syy on uskotella itselleen, että on kadehdittu. Eli tavallaan kuuluu minulle, kun autovalintasi on tehty muita ihmisiä varten. Toisaalta ei kuulu, kun sinun tarpeesi saada kateutta ei ole suoranaisesti minun ongelmani. Kunhan pidän hajurakoa ongelmiisi.


      • Kffkkfkfkfkffkfk kirjoitti:

        Sinun vastauksesi perusteella Mersun ostamisen suurin syy on uskotella itselleen, että on kadehdittu. Eli tavallaan kuuluu minulle, kun autovalintasi on tehty muita ihmisiä varten. Toisaalta ei kuulu, kun sinun tarpeesi saada kateutta ei ole suoranaisesti minun ongelmani. Kunhan pidän hajurakoa ongelmiisi.

        Varallisuus ei ole parkkipaikalla, vaan siinä mitä jäi jäljelle. Tuon ymmärtämistä helpottaa kun onnistuu hahmottamaan mitä eroa on maksukyvyllä ja maksuvalmiudella.


    • Mersumieheksi

      Katsoko mun viesti diana dodi ja muut ajaa S. Jos rahaa S

    • ssdf

      Onhan tuo S aina ollut autojen aatelia. W221 on asiallinen paketti, jolla kehtaa liikkua uskottavasti. Huippuautoja mutta ei ole turhaa huomionhakua vrt. teinipoikien isot takaspoilerit

    • veiiikko
      • haisie

        loppuun ajettu mannelavetti, ei kiitos.


      • Laatuhinta

        Iso kasikone ässä ei nitise ja natise. Jos huollot tehty tuolla ajaa vuosikausia. Ja hinta-laatusuhteen sopivaa luksusta


    • Mersumieheksi

      Nuo isot koneet on lujia. Ajomäärä ei tunnu.

    • Qwertyuio

      En lähtisi saksaan vaan ottaisin suomikilvissä olevan

    • Laatihinta

      Itteäki kiinnostaa S on hieno auto

    • Hjklbgg

      En lähtisi Saksasta hakeen, kun näitä hyvivarusteltuja on jo tuotu

    • Vbbnnjgc

      Mistä mallista alkaen on nuo imuovet ja ilmastoidut penkit? Näillä keleillä on muuten pusero märkänä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10470
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3595
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3361
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2885
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      215
      2266
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2213
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2053
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1648
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1476
    10. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe