Hei olen 16-vuotias poika ja pari kaveria on pitäny mykkäkoulua nyt viimeiset puoli vuotta ilman mitään syytä. Pikku hiljaa kaikki loputkin kaverit on hävinnyt ja alkaa toivo pia loppumaan. Mistä tämmönen johtuu vielä jos en oo tehny yhtään mitään????
Kiusaaminen
1
330
Vastaukset
Mitä jos kysyisit asiaa niiltä "kavereilta"?
Tämä ei ole hyökkäys sinua kohtaan, mutta olen vuosien varrella törmännyt lukuisiin ihmisiin (nuoriin ja vanhoihin), jotka ovat sitä mieltä, että he eivät ole "tehneet mitään", vaikka he oikeasti ovat - tai heistä on tullut - vaikeita tai jopa sietämättömiä ihmisiä kavereilleen.
Vika voi myös olla siinä, että et ole "tehnyt mitään": ehkä kaverisi ovat muuttuneet erilaisiksi teini- ja murrosiän myötä, mutta sinä et - tai sitten olet kasvanut toiseen suuntaan. Tällöin kiinnostuksen kohteet ja elämä muutoinkin saattaa poiketa välillänne kavereiden mielestä liikaa. On todella vaikeaa olla kaveri ihmiselle, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä. Onko teillä vielä?
Kavereita voi koittaa löytää myös lisää. Esimerkiksi uusi harrastus voi auttaa. Jos taas tällaiset oldiet kelpaa, niin ainakin Mannerheimin Lastensuojeluliitto järjestää ns. aikuiskaveritoimintaa lapsille ja nuorille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1192325- 951559
- 421175
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri1671072Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu771027Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri28927Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i61907Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu24865Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan38830Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56780