Olen noin 105 kiloinen luisteluhiihdon harrastaja. Välinepuoli on heikossa jamassa koska luistelusukseni ovat menettäneet jäykkyytensä eli rintavuutensa. Kysymys onkin kuinka painaville hiihtäjille luistelusuksia valmistetaan? Kuinka painaville niitä löytyy kaupan hyllystä ja joudunko minä painoni vuoksi tekemään erikoistilauksen. Lisäksi mietin säilyttävätkö sukset mekaaniset ominaisuutensa(jäykkyys) jos satun suksen näin painavalle löytämään?
Luistelusukset 105kg hiihtäjälle
11
7282
Vastaukset
- pituudella
on varmaankin kompensoitava, eli hyväksyttävä pidempi suksi kuin pituutesi edellyttää. Tai mistäpä minä tiedän, voit olla vaikka kaksi metrinen.
- plp
Itsellä 3 paria toimivia luistelusellaisia. Painoa "parhaillaan" samat 100 . Olleet käytössä muutaman talven ja säilyttävät hyvin ominaisuutensa. Toimivia suksia moisille painoille löytyy parhaiten kunnon kilpasuksista. esim. Rossignol Xiumeista ei pitäisi olla minkäänlaista ongelmaa löytää sopivia. Halvoista raparunkoisista ei moisille kantavuuksille suksia tahdo löytyä.
- IsoMies
Mä sain Rossarin Deltastakin toimivan parin, ovat Xiumista luokka alaspäin ja jonkinverran halvemmat. Koehiihdin Xiumitkin, mutta en pitänyt niistä niin paljon kuin Deltasta, varmaankin alottelevan tekniikan vuoksi.
- ei rosseja
IsoMies kirjoitti:
Mä sain Rossarin Deltastakin toimivan parin, ovat Xiumista luokka alaspäin ja jonkinverran halvemmat. Koehiihdin Xiumitkin, mutta en pitänyt niistä niin paljon kuin Deltasta, varmaankin alottelevan tekniikan vuoksi.
Rossareista löytyy jäykkyyksiä ja vielä se etu,että löytyy useampia pareja mistä voi valkata sopivat esim.eri keleille.Mistä päin aiot etsinnän aloittaa?
- Raskas-sarja
Painoa 110kg sukset Fischer RCS pit. 187 ja 192.
Hyvin löytyy jäykkyyksiä, mutta voit unohtaa maitokaupat näitä suksia ei löydy kuin oikeista urheiluliikkeistä.- tepe
Meinaakko että 187 senttisestäki löytyy jäykkyyttä tuolle painolle?
- Raskas-sarja
tepe kirjoitti:
Meinaakko että 187 senttisestäki löytyy jäykkyyttä tuolle painolle?
Mutta sukset kyllä löytyy myös tuossa mitassa ja noille painoille.
Tulin juuri 30km lenkiltä noilla suksilla ja hyvin luistaa kun voitelun muistaa. - joo
Raskas-sarja kirjoitti:
Mutta sukset kyllä löytyy myös tuossa mitassa ja noille painoille.
Tulin juuri 30km lenkiltä noilla suksilla ja hyvin luistaa kun voitelun muistaa.Joo kyl uskon että löytyy, mut hyvät löydön oot tehnyt. Mulle tahtovat aina tarjota noita 192, nuo vaan ois mukavammat pituuden suhteen nuo 188. Nimittäin yhet Peltoset on mulla sitä mittaa.
- ...löytyy
asiantuntevan urheiluliikkeen myyjän puheille vaan jos hyllyssä ei ole tilaavat sopivat tehtaalta. Vältä supermarketteja.
- Juha
Asun Helsingissä. Jostain pääkaupunkiseudun liikkeestä ne sukset pitäisi löytyä. Vinkkejä paikoista voi antaa mutta sanokaa myös suksien hinta ettei minun tarvitse lähteä liikkeestä nolona pois kun sukset maksavat 250. Voisin kyllä hyvin ostaa käytetytkin jos joku myisi tuollaiset 100kg sukset.
- Juha
tiedoksi vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka923009GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831122
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511015Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!31974- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
- 71770