Tuskailen homehtuvien, joitan vuosia sitten Teho-öljymaalilla maalattujen räystäänalusten kanssa.. Pohjoisen ja idän puolen räystäillä ei tosin voi puhua enää pilkuista, valkoinen maali kun näyttää kutakunkin harmaalta. Pesuprojekti on pian valmis ja home irtoaa kohtuullisen vaivattomasti... Vaan kun kuluu taas pari vuotta, niin sama homma edessä.
Maalata en viitsisi, räystäät ovat korkealla ja maalipinta on aivan ehjä. Tuli mieleen sellainen, että vetäisisin ruiskulla väritöntä Valtti-pohjustetta maalin päälle. Ajatuksena, että saisin homeen kasvun loppumaan - tai ainakin vähenemään.
Onko kuolleena syntynyt ajatus ja jos, niin miksi?
Kellään tiedossa mitään muuta homekasvustoa estävää maalipinnalle ruiskutettavaa tai siveltävää ainetta? Maalikauppiailta kysellyt, mutta nostavat kätensä pystyyn.
Oma vinkki räystäiden alusien maalaajille: Vaikka kuinka olisitte öljymaalivannoutuneita (niin olen minäkin), niin räystäiden alle vain vesiohenteista maalia. Aiemman talon räystäänaluset maalasin Tikkurilan Ultralla ja ainakaan vielä seitsemään vuoteen ei ollut ensimmäistäkään homepilkkua missään.
Valtti-pohjustetta maalin päälle?
maalari.maalaa.taloa
1
2578
Vastaukset
- ei.kuori.kuten.lateksi
Ensimmäinen virhe oli maalata talon julkisivun osia valkoisiksi. Minulla on Teholla maalattu talo. Olen tehnyt räystäiden alustojen ja päätyjen yläosien homeen poistokäsittelyn jotain 7-8 vuoden välein, se on riittänyt. Uusintamaalaus on tehty kerran, 28 vuotta ensimmäisestä kerrasta. Muutin sävyä vähän voimakkaammaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798