EU:n uusi tietosuojalaki tulee voimaan

Hyvät_kansalaiset

EU:n tietosuoja-asetus tulee voimaan
Torstai 24.5.2018 klo 07.04

5. Saunavuorolistat säilyvät

Julkisuudessa on esitetty, että esimerkiksi kerrostalojen saunavuorolistat, tai nimitaulut voisivat olla vaarassa EU:n tietosuoja-asetuksen vuoksi.

- Nämä ovat tällaisia ylitulkintoja, kyllä nimitaulut ja saunavuorolistat saavat olla paikallaan perjantain jälkeenkin, sanoo oikeusministeriön lainsäädäntöneuvos Anu Talus.

EU:n tietosuoja-asetus ei estä myöskään biopankkitoimintaa, palkkatilastointia saati sukututkimusta.

Lähteet: Oikeusministeriö, Tietosuojavaltuutetun toimisto

KREETA KARVALA
[email protected]

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201805232200963760_pi.shtml

2

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonotustuttava

Ja Jyväskylän Kela:n toimistossa virkailijat käyvät kyselemässä palveluluukulle jonottavilta asiakkailta, voivatko he jotenkin auttaa. Siinä sitten kaikki kertovat omat asiansa, jos eivät jaksa jonottaa yli puoli tuntia tai hyväksyvät julkisen asioidensa käsittelyn.
      Miten Kela on voinut ajatella palvelun näin nurinkurisesti ja miten kansalaiset taas kerran hyväksyvät tällaista nöyryytystä. Olen käynyt myös Helsingin Itäkeskuksen ja Kampin toimistoissa toteamassa tämän julkinen keskustelu-käytännön.
      Odotan vain, milloin tapaan esimerkiksi työpaikalla uuden työntekijän ja huudahdan. "Ai hei, sähän oletkin se rintasyöpäleikattu!"

• Jonotustuttava

Edellisestä viestistäni jäi pois, etten todellakaan syyllistä Kelan virkailijoita jonokyselykäytännöstä. Hehän joutuvat sopeutumaan näihin käytäntöihin siinä missä muutkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      139
      2998
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      57
      2388
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      28
      1911
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1617
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      74
      1387
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1378
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      76
      1365
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1095
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1029
    10. 133
      1002
    Aihe