750 iA Lang kannattaako????

noviisi

Olen katsellut 750.stä ostelumielessä. Minkälaisia kokemuksia on kyseisestä autosta. Tämä on 91/92 saksasta tuotu ja mittari sanoo 312tkm, joten siis siihen ei luottamista. Minkälainen ajossa ja onko pahojakin onglemia tuon ikäluokan malleissa. Sopisi kun perheessä 2 lasta ( ainakin tilojen puutteensa puolesta ) Miten on vakuutusten laita??? Hintana on 9900e joten ainakin siitä varmaan kauppiaan kanssa keskusteltava vai ??? kaikki kokemukset.....kiitoksia!

32

5197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohda

      Vaikuttaa, että halpa hankintahinta hämää.

      Hultokulut, öljy, sytytystulpat ja jne normaalit osat. Moottori on harvinainen Suomessa.

      Akku, pakoputket, renkaat.

      Vakuutusmaksut

      Polttoaineen kulutus.

      Mikäli omistat vaikka Ford Mondeo kokoluakkaa olevan auton niin lisää 100 % käyttökuluihin.

      Autolla on ajettu reilusti = osia menee vaihtoon.

      Mikäli olet vielä tämän kaiken jälkeen erittäin kiinnostunut ostamaan ja sinulla on reilusti rahaa, niin valinta on helppoa.

      OSTA

    • Tuomas

      312t on varsin paljon saksalaiselle autolle ja se että mittariin on ylipäänsä päästetty noin paljon, viittaa siihen että se on paikkansapitävä lukema.

      Tuon kannattavuus on ihan siitä kiinni että paljonko osaa/viitsii tehdä itse ja/tai paljonko on varaa käyttää auton huollattamiseen. 12-pyttyinen tukkii konehuoneen varsin hyvin joten minkä tahansa perushuollon tekeminen on hidasta ja teettettynä siis kallista. Laskeskelin tässä että jos laskee 200-300e/kk huoltoihin, niin on realistinen budjetti koossa: joka kuukausi tuota rahaa ei mene, mutta sitten kun jotain isompaa tarvitsee ostaa niin menee sitäkin enemmän.

      Perusluotettava moottori, kestää kyllä 500-800t ilman peruskorjausta.

      Enemmän on ongelmia alustan puslien kanssa, 200t kohdalla niistä on valtaosa vaihtoa vailla, tietty kerralla vaihdettuna selviää yhdellä purkukierroksella, puslat sinänsä eivät mahdottomia maksa mutta niitä on melkoinen määrä.

      Vakuutus on 7-alueella ~700e vuodessa, Helsingissä enemmän ja realistinen keskikulutus (kesällä) on jossain 13-15 paikkeilla, riippuen kaupunkiajon osuudesta. Talvella 20-25 kaupungissa, maantiellä 13-16.

      Toisesssa artikkelissa mainittu pakoputki kertoo heti että ei ole asiasta perillä oleva taho, 700-sarjassa on vakiona rosteriputki ja se kestää
      jopa suomen suolateillä yli 300t, omallani on nyt 340t ajettu ja putkessa ei ole kuin pientä pintasyöpymää, mutta sisäpuolelta on materiaalia kadonnut, kuulee soinnista kun koputtelee putkea.

      Laatikko (ZF 4HP24 tai 4HP22 EF) on arpalaatikko, se voi hajota huomenna tai kestää 100t lisää ja sille ei voi mitään, ZF:n ominaisuus. Noita saa käytettynä kohtuuedullisesti, mikään katastrofi se ei ole.

      Epämääräiset värinät kannattaa selvittää ennen ostoa, kardaanin tukilaakeri aiheuttaa tutinaa, etupyörien ripustus taas väpätystä ratissa, erityisesti jarruttaessa.

      • noviisi

        Mukava lukea viestejä, jotka kirjoitettu asiallisesti ja omalta tietopohjalta!!
        KIITOS


      • Bemu omistaja

        Haluaisin kommentoida tähän väliin hiukan.

        Eli, Helsingissä vakuutus on ilman täysiä bonuksilla lähempänä 1000€ vuodessa, puhun nyt ystäväni puolesta (1992 750i) sillä itselläni on vain 730i, olemme käyneet kiivasta keskusteua vakuutusten hinnoista.....aina hänen mainittuaan isomman moottorinsa...;)....

        Toiseksi, BMW 7-sarjan alustan-puslat-koiranluut jne on hyvä vaihtaa viimeistään 100 000km välein JOS haluaa että alusta on täysin hiljainen ja värinätön, eli BMW tyyppinen käytökseltään.
        Tosin kestäähän se alusta varmasti muutenkin.

        Syy kulumiseen on varmasti auton painossa.
        Ja useimmiten 7-sarjan BMW voi olla huono kokemus jos alusta on aivan loppu koska autossa on tavallista enemmän heebeleitä alustassa jotka aiheuttavat loksutusta ja natinaa.
        Vaihda kerralla KAIKKI alustan kulutus osat, takaan että huomaat suunnattoman eron!

        Kolmanneksi, 750 laatikko on heikko lenkki, siitä olen kuullut puhuttavan, uskon että syynä on useimmiten että edustuskäyttöön suunnitellulle autolle annetaan liikaa happea jatkuvasti, eli revitetään ja poljetaan, ja mukavaksi ja todella tasaiseksi suunniteltu laatikko ei 10v vanhana jaksa jatkuvaa rääkkäystä.
        Voin olla väärässä.


      • Tuomas
        Bemu omistaja kirjoitti:

        Haluaisin kommentoida tähän väliin hiukan.

        Eli, Helsingissä vakuutus on ilman täysiä bonuksilla lähempänä 1000€ vuodessa, puhun nyt ystäväni puolesta (1992 750i) sillä itselläni on vain 730i, olemme käyneet kiivasta keskusteua vakuutusten hinnoista.....aina hänen mainittuaan isomman moottorinsa...;)....

        Toiseksi, BMW 7-sarjan alustan-puslat-koiranluut jne on hyvä vaihtaa viimeistään 100 000km välein JOS haluaa että alusta on täysin hiljainen ja värinätön, eli BMW tyyppinen käytökseltään.
        Tosin kestäähän se alusta varmasti muutenkin.

        Syy kulumiseen on varmasti auton painossa.
        Ja useimmiten 7-sarjan BMW voi olla huono kokemus jos alusta on aivan loppu koska autossa on tavallista enemmän heebeleitä alustassa jotka aiheuttavat loksutusta ja natinaa.
        Vaihda kerralla KAIKKI alustan kulutus osat, takaan että huomaat suunnattoman eron!

        Kolmanneksi, 750 laatikko on heikko lenkki, siitä olen kuullut puhuttavan, uskon että syynä on useimmiten että edustuskäyttöön suunnitellulle autolle annetaan liikaa happea jatkuvasti, eli revitetään ja poljetaan, ja mukavaksi ja todella tasaiseksi suunniteltu laatikko ei 10v vanhana jaksa jatkuvaa rääkkäystä.
        Voin olla väärässä.

        Joo, alustan puslat ovat kuluvia osia mutta toisaalta niissä ei sellaista yletöntä kulumista ole niinkuin joissain malleissa että kuluu loppuun 40 tuhannen aikana. Itselläni on taka-apurungon puslien vaihto menossa takapään ruvettua ohjailemaan autoa urissa.

        Laatikosta (nimenomaan 750:sessä) ilkeämielisemmät sanovat että "Ei ole kyse siitä että hajoaako se, vaan siitä että milloin se hajoaa" eikä tämä ole ainakaan kovin kaukana totuudesta. Nykyisin vaihtolaatikkoja jo saa kohtuuhintaan ja pätevämpi korjaamo korjaa vanhankin, en näe tätä niinkään isona ongelmana.


    • 8 bemarin kokemuksella

      Ystävällinen neuvo: unohda kyseinen malli. Saattaa myyjän myyntipuheen mukaan olla vasta sisäänajettu mutta lähiaikoina on luvassa paljon rahanmenoa. Kyseinen auto alkaa olla ns.harrasteautokategoriassa. Se ei ole parhaimmillaan kun lapsia kuskataan hoitopaikkaan ja takaisin. Käyttökulut vain ovat niin poskettoman kalliit.

      • Tuomas

        Mutta en kehtaisi halvaksikaan sanoa,
        luokkaa 30c/km, '89 750:nen.

        Pitää muistaa että kun ei maksa autosta 35t euroa vaan 10 niin pääomakustannukset ovat ihan eri tasolla ja käyttökustannukset eivät kuitenkaan niin hirveästi nouse suhteessa uudempaan.

        Kyydin laatu ei kuitenkaan sen paremmaksi tule uudemmassakaan.

        Kuluvat osat kuluvat samassa tahdissa vanhemmassakin, pitää vain etsiä yksilö johon niitä on vaihdettu sitä mukaa kun ne ovat tulleet vaihtoikään eikä ostaa sellaista jolle ei ole tehty mitään.


      • isohko kone
        Tuomas kirjoitti:

        Mutta en kehtaisi halvaksikaan sanoa,
        luokkaa 30c/km, '89 750:nen.

        Pitää muistaa että kun ei maksa autosta 35t euroa vaan 10 niin pääomakustannukset ovat ihan eri tasolla ja käyttökustannukset eivät kuitenkaan niin hirveästi nouse suhteessa uudempaan.

        Kyydin laatu ei kuitenkaan sen paremmaksi tule uudemmassakaan.

        Kuluvat osat kuluvat samassa tahdissa vanhemmassakin, pitää vain etsiä yksilö johon niitä on vaihdettu sitä mukaa kun ne ovat tulleet vaihtoikään eikä ostaa sellaista jolle ei ole tehty mitään.

        Olen vähän eri mieltä noiden käyättökustannusten kasvusta.
        Väitän kyllä aika kirkkaalla kokemuksen rintaäänellä että tuon luokan auton käyttökustannukset ovat noilla kilometreillä noin 2 - 3 kertaiset verrattuna alle 100 000km ajettuun versioon.

        Muista seikoista olen täysin samaa mieltä!


      • Tuomas
        isohko kone kirjoitti:

        Olen vähän eri mieltä noiden käyättökustannusten kasvusta.
        Väitän kyllä aika kirkkaalla kokemuksen rintaäänellä että tuon luokan auton käyttökustannukset ovat noilla kilometreillä noin 2 - 3 kertaiset verrattuna alle 100 000km ajettuun versioon.

        Muista seikoista olen täysin samaa mieltä!

        Tuo 30c/km ei ole mikään fiktiivinen esimerkki vaan suoraan kirjanpidosta kaivettu luku, siis laskettu arvo eikä mielipide. Kaavakaan ei ole monimutkainen: kuittipinon summa/km-määrä.

        3. vuosi on jo menossa, '89 750il jolla on reilu 300 000 ajettu on itsellä omistuksessa.

        Kirjanpidossa on tietenkin bensat, vakuutukset, käyttömaksut, huollot, kaikki varaosat ja tarvikkeet, ts. ihan kaikki mitä autoon on tarvinnut ostaa ja muutaman prosentin korko vielä ostohinnallekin.

        Sen voi jokainen sitten suhteuttaa siihen autoon joka on käytössä, mutta pari asiaa sitä vääristää: ensinnäkin ei-käyttöauton tyyppinen ajo, vain 28t km/3v, ja toisaalta huoltojen tekeminen itse.

        BMW:n hinnoittelupolitiikka menee niin että vanhoissa malleissa on varaosien hinnat huomattavasti edullisempia kuin uudemmissa, tasaa km-kustannuksia merkittävästi. Mm. Audissa ja Mersussa ei ole näin ja kun vanhassa kuitenkin osia kuluu enemmän kuin uudessa, kustannukset karkaavat helposti käsistä.


    • reijo

      voi autoa harkita.Käyttöautoksi ei ole mitään jarkeä valita kyseistä vanhaa V12 moottoria joka ei ole mikään luotettavuuden huippu ja kustannukset ovat tähtitieteellisiä kyseiseen autoon.Jos ongelmia ja hajoamista tulee kannattaa tuoda toinen auto saksasta varaosiksi
      sillä kaikki mitä remontoit lasketaan tuhansissa ei sadoissa euroissa.

      • tommonen

        on ajellu kohta vuoden ilman mitään isompaa remppaa. osto hetkellä muistaakseni194tkm mittarissa.

        vänkärinpenkki on ainoa mikä siitä yksilöstä on hajonnut...

        eli EI NE HUONOJA AUTOJA OLE!


      • ei ole
        tommonen kirjoitti:

        on ajellu kohta vuoden ilman mitään isompaa remppaa. osto hetkellä muistaakseni194tkm mittarissa.

        vänkärinpenkki on ainoa mikä siitä yksilöstä on hajonnut...

        eli EI NE HUONOJA AUTOJA OLE!

        väittänytkään, että "ne" olisi huonoja autoja.


      • Tuomas

        Kone on aikalailla luottettavuuden huippua, jos jostain syystä jää tielle niin se ei ole se että koneessa olisi jotain vikaa, vrt. nykyautot joista menee nokkahihnoja yhtenään.

        Kustannukset ovat korkeat mutta kaikki on suhteellista, uusi ja kallis auto pudottaa arvostaan saman verran vuosittain kuin mitä vanhan korjaaminen maksaa ja enemmänkin.

        Omaan tarvittavat varaosat ovat kaikki olleet tähän mennessä kymmenissä euroissa mitattavissa ja itse kun vaihtaa niin eipä siitä hirveästi muita kuluja ole tullut. Ihan diileriltä haettuja osia, hintaero tarvikkeisiin on usein niin pieni että ei maksa vaivaa etsiä tarvikkeita.

        Tuhansiin ei oikeastaan pääse kuin koko automaattilaatikon vaihdossa, ei ihan jokapäiväinen asia.


    • ei lisättävää

      Lueppa tuolta ja jätä suosiolla ostamatta.

      • Bemu omistaja

        Uskon että lähes jokaisesta autosta löytyy tuon tyyppinen sivu.

        Sitäpaitsi luulen että jos joku laittaisi esim http://www.I-LOVEmy750.com
        sivun pystyyn, tulisi sinne 10 kertainen määrä positiivista palautetta.

        En tosin väitä että auto TÄYSIN huoleton olisi, maksaahan se aina, ja varsinkin sille joka ostaa auton joka on yli budjettinsa ;)


      • Tuomas
        Bemu omistaja kirjoitti:

        Uskon että lähes jokaisesta autosta löytyy tuon tyyppinen sivu.

        Sitäpaitsi luulen että jos joku laittaisi esim http://www.I-LOVEmy750.com
        sivun pystyyn, tulisi sinne 10 kertainen määrä positiivista palautetta.

        En tosin väitä että auto TÄYSIN huoleton olisi, maksaahan se aina, ja varsinkin sille joka ostaa auton joka on yli budjettinsa ;)

        Sivustoa kun lukee niin selviää että ei sieltä löydy yhtään sellaista vikaa mikä ei sinänsä vanhassa E32:ssa olisi mahdollinen tai jopa tavallinen mutta ei olisi vähänkään korjaustaitoisen korjattavissa.

        Enemmän tuo kertoo siitä että paikallinen diileri on täysi huijari, eivät osaa kuin rahastamisen mutta eivät anna sen toimintaa häiritä. Ei valitettavasti mikään tuntematon ilmiö missään.


    • isohko kone

      Tää on kyllä vähän kuisuuskysymys. Mutta jos nyt sen verran kavennetaan näkemyksiä että tarkoituksena on hankkia ns. kesäauto / puolikäyttöauto / kakkosauto, niin parempaa ostosta ei löydy jos vain nuo nimimerkki "Tuomaksen" mainitsemat seikat toteutuvat!

      V12 moottori on huoltorohmu. Alusta on loppu jollei sitä ole jo hoidettu kuntoon. Moottorin jäähdytysjärjestelmä on täysin loppu noilla kilometreillä.
      Moottori sinänsä on täysin kunnossa ja kestää piiiiiitkään - sillä ehdolla että se on huollettu vähintään ajallaan.

      Tuosta ZF: n laatikon kestosta on totaalisen eri mieltä Tuomaksen kanssa! Sen kestossa ei ole mitään vikaa vaan se kestää ihan yhtä pitkään kuin moottorikin, sitä vain voidaan huoltaa väärin (=jättää huoltamatta). Öljyt vaihdetaan tuollaiseen laatikkon sitten mielummin 20000km välein ja moottoriin mielummin 5000km kuin 10000km välein. Öljynvaihto on halpa vakuutus moottorille.

      • Tuomas

        Jäähdytysjärjestelmästä olen eri mieltä, vesipumppu on kuluva osa mutta missäpä ei olisi. Ennemminkin ongelma on automaattinen lämmityslaite/ilmastointi.

        Laatikon kesto on silti arpapeliä, ei voi tietää että ovatko edelliset omistajat vaihtaneet öljyjä ajallaan. ;)

        Sitä en epäile etteikö se asiallisesti huollettuna kestäisi ... omastani tiedän että edellisiä omistajia ei ole laatikon öljynvaihto isommin kiinnostanut, sennäköistä öljyä sieltä tuli, alkoi jo vaikuttaa vaihteiston toimintaan.

        Öljyjen vaihdosta halpana vakuutuksena olen samaa mieltä, kannattaa vaihtaa myös jarrunesteet (ei kiehu ja vähentää ruostumista jarruosien sisällä) ja vetopyörästön öljyt (vanha kuitenkin vuotaa ja liemiä on noin puolet siitä mitä pitäisi).


      • Isohko kone
        Tuomas kirjoitti:

        Jäähdytysjärjestelmästä olen eri mieltä, vesipumppu on kuluva osa mutta missäpä ei olisi. Ennemminkin ongelma on automaattinen lämmityslaite/ilmastointi.

        Laatikon kesto on silti arpapeliä, ei voi tietää että ovatko edelliset omistajat vaihtaneet öljyjä ajallaan. ;)

        Sitä en epäile etteikö se asiallisesti huollettuna kestäisi ... omastani tiedän että edellisiä omistajia ei ole laatikon öljynvaihto isommin kiinnostanut, sennäköistä öljyä sieltä tuli, alkoi jo vaikuttaa vaihteiston toimintaan.

        Öljyjen vaihdosta halpana vakuutuksena olen samaa mieltä, kannattaa vaihtaa myös jarrunesteet (ei kiehu ja vähentää ruostumista jarruosien sisällä) ja vetopyörästön öljyt (vanha kuitenkin vuotaa ja liemiä on noin puolet siitä mitä pitäisi).

        Tuo minun jäähdytysjärjestelmäkommentti perustuu siihen että yhdenkään auton jäähdytysjärjestelmä ei kestä 10 vuotta pidempään - eli ne eivät enää jäähdytä kunnolla. Ainoan poikkeuksen tekee ne järjestelmät jotka puhdistettu vähintään 2 vuoden välein. V12 kone kehittää sen verran lämpoä että tämän asian (ja öljyjen) kanssa sais olla varovainen.

        Paljonko muuten tuo laatikko maksaa, käytettynä?


    • aa750il

      katso kotisivuiltani mitä korjaukset ja huollot noin maksaa.
      http://kotisivu.mtv3.fi/e32/

      Auto on ollut minulla 3vuotta ainoana käyttöautona.

      Mahtava vehje ajaa.
      Nykyään todella halpa siihen nähden mitä sillä saa.
      Ei kovin kummosta pikkubemaria E32:sen hinnalla lähde.
      Suosittelen nimenomaan 750il mallia takapenkkitilojen ja varusteiden vuoksi.

      • kake

        itse suosittelisin lämpimästi 6 koneella olevaa 700 sarjalaista(730/735),ammattilaiset sanovat tuota 6konetta pommin varmaksi,joku taas sanoo et on mopo tuohon koriin. 12 kone varmasti peruskoneena kestävä,mutta jopa bmw:n hartaimmatkin kannattajat ovat antaneet negatiivista palautetta 750:sen jatkuvista sähköongelmista.Varmasti hieno peli kun pelittää,mutta jos itse ei osaa tehdä tuon kanssa mitään ,niin kyllä on lapsilla nälkäpäiviä tiedossa.Lang malliin jokseenkin hankalampi saada varaosia,kun perus malliin.Onko tuo 11cm lisää pituutta sen arvoista?


      • aa750il
        kake kirjoitti:

        itse suosittelisin lämpimästi 6 koneella olevaa 700 sarjalaista(730/735),ammattilaiset sanovat tuota 6konetta pommin varmaksi,joku taas sanoo et on mopo tuohon koriin. 12 kone varmasti peruskoneena kestävä,mutta jopa bmw:n hartaimmatkin kannattajat ovat antaneet negatiivista palautetta 750:sen jatkuvista sähköongelmista.Varmasti hieno peli kun pelittää,mutta jos itse ei osaa tehdä tuon kanssa mitään ,niin kyllä on lapsilla nälkäpäiviä tiedossa.Lang malliin jokseenkin hankalampi saada varaosia,kun perus malliin.Onko tuo 11cm lisää pituutta sen arvoista?

        kyllä siinä 6 koneessa on suurinpiirtein samat sähkölaitteet kun v12 koneessakin.(v12 2kertaa)
        että en menis kehumaan 6konetta sen paremmaksi sähköosien kannalta.
        Kyllä sähköongelmat liittyvät ihan muuhun kun koneeseen.
        Muut sähkölaitteet ovat samoja koneesta riippumatta. Varustelutasovaihtelee.

        Lang malliin hankalampi saada varaosia.
        Eipä ole ollut hankaluuksia tähän mennessä.
        suurin osa osista samoja kuin lyhyemmässä mallissa joten eipä se sen hankalampaa ole.
        osia saa kyllä siitä ei homma jää kiinni.
        tarvikeosien valikoima e32:seen ei ole corollan tasolla, mutta esim. tasonsäädöllä varustettu iskari löytyy tarvikeosanakin, joten ihan heikolla tasolla ei sekään ole. Jarru ym perusosia löytyy hyvin tarvikeosina eli aina ei tarvitse maksaa alkuperäisosien hintaa.

        Vertailtaessa 6-koneista ja v12 koneista e32:sta, kalliimmaksi v12 kone tulee bensankulutuksen ja moottorinhuoltokulujen vuoksi(koska huoltokohteita moottorissa tuplamäärä. samalla varustelu tasolla muut korjaus/huoltokulut ovat samaa luokkaa.


      • Tuomas
        aa750il kirjoitti:

        kyllä siinä 6 koneessa on suurinpiirtein samat sähkölaitteet kun v12 koneessakin.(v12 2kertaa)
        että en menis kehumaan 6konetta sen paremmaksi sähköosien kannalta.
        Kyllä sähköongelmat liittyvät ihan muuhun kun koneeseen.
        Muut sähkölaitteet ovat samoja koneesta riippumatta. Varustelutasovaihtelee.

        Lang malliin hankalampi saada varaosia.
        Eipä ole ollut hankaluuksia tähän mennessä.
        suurin osa osista samoja kuin lyhyemmässä mallissa joten eipä se sen hankalampaa ole.
        osia saa kyllä siitä ei homma jää kiinni.
        tarvikeosien valikoima e32:seen ei ole corollan tasolla, mutta esim. tasonsäädöllä varustettu iskari löytyy tarvikeosanakin, joten ihan heikolla tasolla ei sekään ole. Jarru ym perusosia löytyy hyvin tarvikeosina eli aina ei tarvitse maksaa alkuperäisosien hintaa.

        Vertailtaessa 6-koneista ja v12 koneista e32:sta, kalliimmaksi v12 kone tulee bensankulutuksen ja moottorinhuoltokulujen vuoksi(koska huoltokohteita moottorissa tuplamäärä. samalla varustelu tasolla muut korjaus/huoltokulut ovat samaa luokkaa.

        Isoin ero kuutoskoneeseen välittömissä huoltokustannuksissa on tuplat ilmanputsarit ja 7,5l öljytilavuus. ;)

        Sähköongelmien esiintymiskohdista ollaan samaa mieltä ja samoja osia on myös E34-sarjassa (jossa ne myös aiheuttavat ongelmia, lähinnä automaattinen ilmastointi ja valoreleistys).


    • Ekku

      Tuli ostettua tuommoinen 93-mallinen 750i isoisälle tuosa vuosi takaperin. Mittarissa oli ostohetkellä 239 tuhatta ja eipä tuhon kilometrejä ole paljon lisää kertynyt, koska ei tuommoinen 75-vuotias enää paljon aja.

      Mukavahan se on ajaa, mutta kyllä sillä on hintansa...

      Koneessa on ihan hieno ääni, mutta suorituskyky ei tunnu ihan siltä kuin 300-heppaiselta odottaisi. Johtunee varmaan jumalattoman pitkästä välityksestä. Taitaa mennä täysillä kierroksilla jo kolmosella sen 200?

      Jos meinaat hommata auton ihan jokapäiväiseen käyttöön ja ajaa silla useamman 10 tuhatta vuodessa, niin ei se varmaan mikään edullinen ylläpidettävä ole. Jos meinaa huollattaa merkkiliikkeessä, niin huoltokulut on varmasti hulppeat.

      Harrasteautonahan tuo on kyllä ihan hieno peli.

    • kump

      Muista kuitenkin tarkistaa auto huolella,jos kaikki kunnossa niin loistopeli .Kurkkaa vaikka täältä mitä kannattaa tarkistaa http://tridem.han-solo.net/auto/erich/Kaufhilfe/kaufheng.htm
      Käy koeajolla omistajan kanssa ja pyydä häntä näyttämään auton ominaisuuksia.Jos ukko lähtee revittelemään kone kylmänä niin parempi unohtaa koko peli,tästä ei tämäkään kone ja laatikko pidä.Auton kunto riippuu juuri edellisen omistajan huolloista ja ajotyylistä.Loistokuntoisia bmw 750 il löytyy kyllä kun malttaa hakea ja selviää halvemmalla kuin tuhlaamalla varaosiin jotka on kalliita. BMW alkuperäisosia saat puoleen hintaan(suomen hinnasta) jokaiselta Saksalaiselta BMW kauppiaalta.
      Täältä esimakua korjaus iltoihin http://bmwe32.student.utwente.nl

    • .....

      Maksanut saksassa 1000-2000€ verot 2500-4000€.
      Tarjoa max 7000€ tai hae oma Saksasta.
      Jos tuon ostat niin varmista että EDC toimii.
      Toinen nappi ASC napin alla s/k.Lampun täytyy pysyä aina päällä ja alustan oltava huomattavan jäykkä,asennossa k-komfort mukavasti löysempi.Jos ei pelitä niin vika saattaa olla muuallakin mutta uusi EDC iskari taakse maksaa lähemmäs tonnia.

      • säätöiskarit

        tonnilla saat jo iskarit kummallekkin puolelle ja luultavasti vielä asennettuakin ne.
        Merkkiosa maksaa noin 400€. Vaihtoon menee osaavalta korjaamolta puoli päivää.


    • kannata ikinä

      tuolla hinnalla! Katsoppas piruuttasi miten vähän
      ne Saksassa maksavat: www.mobile.de

      • näitä

        Venemiestenkään ei kannata ostaa teak-listaa, ku Amazonin viidakossa sitä löytyy ihan ilmaisin!


      • :D :D :D
        näitä kirjoitti:

        Venemiestenkään ei kannata ostaa teak-listaa, ku Amazonin viidakossa sitä löytyy ihan ilmaisin!

        Näin juuri!
        :D :D :D


    • enins

      Itsellä 735 iA E32 jokapäiväisessä käytössä jo kuudetta vuotta ja kaikki viat korjattu, mitä vastaan on tullut. Vikoja oli parin eka vuoden aikana uskomaton määrä, mutta senjälkeen ei suurtakaan remppaa ole tarvinnut tehdä. Varmaa kuitenkin on, että kukaan ei pysty sanomaan juuri kyseisen auton ostamisen kannattavuudesta mitään autoa näkemättä. Jos joku myy 32:taan 10 ke:llä ja toinen pyytää samanlaisesta 15 ke, voi parin vuoden käytön jälkeen olla se kalliimpi sittenkin halvempi. Ja vinkkinä ennen hakureissulle lähtöä: Saksassa E32:set jossain 2000 euron paikkeilla, MUTTA kuka pitää kunnossa senhintaista autoa, varsinkaan, kun varaosien hintaero Saksan ja Suomen välillä ei ole kovin suuri.

    • kannataa

      Kysymäsi auton hinta on ok jos se on hyvässä kunnossa ja annetut tiedot pitävät paikkansa.

      Jos haluat ajaa edustavalla autolla jossa on massan tuomaa passiivista turvallisuutta niin kannattaa. Kolarin toista osapuolen kohtalo onkin toinen juttu.

      Em. mainittu kyllä maksaa. Kannattaa kuunnella sellaisten kirjoittajien mielipiteitä joilla todellisuudessa on 750. He tietävät, muu on MUTUa.

      Minulle 750 kannattaa harrasteautona. Talvi- ja nurkkapyöritykset hoidan vähäisemmillä värkeillä. 750:n kulut voisi tiivistäen sanoen olevan noin kaksinkertaiset pieneen japsiin verrattuna. Mitä enemmän teet itse, sitä vähemmällä pääset.

      Jos 300 ajettuun autoon on tehty vuosien varrella kaikki eteen tuleva niin kulut jatkuvat tasaisina eteen päinkin. Jos vain ajettu ja tehty välttämättömin niin aluksi tekemistä piisaa.

      Liikennevakuutus noin 1,5 kertainen japsiin verrattuna. Kaskoa en käytä. Jos pakko ottaa kasko niin se on merkkinä siitä, että talous ei ole kunnossa eli älä osta.

      Käyttöautona siis kalliihko pitää verrattuna pikku japsiin. Mutta jos haluat luxusta niin silloin ei ole 750:n voittanutta. Kukkaroon pitää jäädä oston jälkeen muutama tonni varalle. Mieti sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11175
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2246
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1664
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1256
    9. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1066
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      102
      991
    Aihe