säää näytät

Meitsinmimmil

söpöltä nois pisamis. Must niit on enemmän ku viime kesänä. Ooks ite tsiikannu et ois?

10

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan niitä muutama piste 😂

• Meitsinmimmil

Must niitä on enemmä ku vuos sit.
        Mimmi on täplikäs

• Tykkään

Joo on! Ollut paljon hienoja paisteisia päiviä nii kesakot on tullut esiin 👌

• Meitsinmimmil

Eiks kesäkot oo vanhana tulleita pilkkuja mut pisamat on si ne jotka kakarana jo tullu. Tol mimmil on pilkulline naama ollu jo kakarana kesäisin.

• PunapikmenttiGeeninen

Ei ne minusta enemmän ole kuin yleensäkään. Ne on varmaan vaan innostuneet tummeneen kun oon ollut nyt paljon auringossa, kun lomilla. Ihan vauvana ei kuvien mukaan mulla ollut pisamia mutta 5 vuotiaana otetuissa kuvissa kasvot olivat jo kesällä pisamaiset.. Niiden pitäisi aikuisena haalistua ja hävitä jopa kokonaan,kun iho vanhenee, mutta en tiedä kuinka vanhaksi tässä pitää oikein elää että se tapahtuu.

Kesäkot ja pisamat ovat täysin eri asia.

kesakot eivät katoa talvikaudella.

"Kesakot (lat. Lentigo) ovat pieniä tummia, usein mustia, pigmenttiläiskiä, joiden väri säilyy ympäri vuoden. Tavallisten kesakoiden lisäksi tunnetaan myös auringonvalon aiheuttamat eli aktiiviset kesakot, joita sanotaan myös vanhuusiän pisamiksi. "

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pisama

"pisamat ovat pieniä, ne ilmestyvät ja tummuvat auringon vaikutuksesta, ja haalistuvat tai katoavat kokonaan talvella. Pisamien pigmentti eli melaniini syntyy uv-säteilyn vaikutuksesta ihon päälle, kuten rusketus. Kun uv-säteily lakkaa, melaniinia ei synny ja pisama katoaa."

"Melaniinia on kolmea eri tyyppiä: jos solusi erittävät keltaista ja vaaleaa feomelaniinia ja punaista trikokromia, olet todennäköisesti vaalea ja pisamainen, jos eumelaniinia, hiuksesi ja ihosi on ruskeaan vivahtava tai tumma, eikä sinulla ole kovinkaan paljon pisamia. Pisamien kadotessa punaisen melaniinin tuottajageenit vaimenevat ja ruskea melaniini jää aktiviiseksi."

https://yle.fi/uutiset/3-8002861

• Meitsinmimmil

Punageeni ilma punasii hiuksii? Miks sää et si syntynyt punatukaks jos sul on pisamii ja punageeniiki?

• PunapikmenttiGeeninen
        Meitsinmimmil kirjoitti:

Punageeni ilma punasii hiuksii? Miks sää et si syntynyt punatukaks jos sul on pisamii ja punageeniiki?

Mistä mä tiedän miksi. Lapsena olin vaaleanruskea hiuksiltani, nykyisin tuhkanvaalea jos ihan oma väri päässä eikä purkkiväri.

Kai se on siksi kun äite blondi ja isä lähes tumman ruskea lähes musta hiuksinen, sitten minä se välimaasto niistä kahdesta.

• eiollapedosauleja

Tytöillä on kyllä hyviä kevyitä kesävaatteita... olen itse miettinyt että minkähän takia sitten tulen toimeen juurikin joidenkin 25-vuotiaiden nuorten naisten kanssa parhaiten, kuten Sauli Niinistökin..

Mutta ei sinänsä, niin jos on sosiaalinen persoona oikeassa elämässä niin kyllähän kavereita tulee sitten.

• Strawberryblonde

Itsellä naamassa ei näy juurikaan syksyllä/talvella, mutta kesällä melkein kokonaan kadonneet pisamat vähän tummenevat mutta vanhemmassa ihossa eivät silti näy sillä tavalla kuin lapsena.

Käsissä ja niskassa onkin sitten ympäri vuoden jonkin verran lapsena ulkomailta saatuja pisamia. Eipä noi nyt itseä enää nykyään haittaa (laaserilla saisi pois), mutta punapigmenttisenä yritän pitää kesäisinkin pitkähihaista jos lähden aurinkoon pidemmäksi aikaa. Sen verran on pelkoa melanoomaan jne. Lapsena useasti palaminen on vielä se pahin juttu.

Hiukset ovat tummuneet aika paljon lapsuudesta. Silloin oli paljon punaisemmat hiukset, vaikka ei nyt mitkään puhtaat "gingerit" koskaan ehkä olleetkaan. En ole värjännyt kuuteen vuoteen hiuksia. No, kyllä meistä vähän punapigmenttisistä silti helvetin komeita ja seksikkäitä miehiä löytyy. Robert Redford ja Steve McQueen tulee ensimmäisenä mieleen.

Eihän tämä mulle ollut (olen siis mies jos ei käynyt selväksi), mutta aiheena lähellä itseä joten otin osaa keskusteluun.

• eftyjui

Pisamat on söpöjä piste.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      172
      9883
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3249
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3011
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      62
      2748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2125
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2083
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1953
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      64
      1566
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1316
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1276
    Aihe