Millä eroon pilkkuturkiskuoriaisentoukista?
Meillä esiitynyt muutamia ja ovat inhottavia:(
Miten pitäisi vaatteet pestä jossa ne ovat saattaneet lymyillä?Jossain puhuttiin 60asteessa,mutta eihän kaikki vaatteet kestä noin kuumaa pesua.Minulla on paljon vaatteita jotka pestään 40asteessa...ongelma?
pillkuturkiskuoriainen
14
3088
Vastaukset
- voisi auttaa
kun pesun jälkeen veisi vaatteet kuivumaan ulos pakkaseen. Silittää vielä, niin luulisi tuhoutuvan.
Jos ei pihalla ole kunnolla pakkasta, laita pakastimeen muovipussissa pariksi päiväksi. - paras
Vie vaatteet pakkasella ulos muutamaksi päiväksi.
Hanki sumutetta jolla voit myrkyttää esiintymispaikan. - jos....
veisit vaatteet vaikka saunaan.
- Maija
No mitäpä jos niitä pilkkuturkiskuoriaisia on vain muutama,täytyykö sittenkin myrkyttää paikat ja pestä vaatteet perusteellisesti,pakastaa jne?
Riittääkö pelkkä niitten imurointi ja vaatteiden pesu vaikka 40asteessa normaalisti?
Miksi muuten vaatteet pitää pestä yleensä niin perusteellisesti?Ehkäiseekö se uusien toukkien syntyä vai onko niissä toukissa jotain allergisoivaa?Kiitos!- auttaa parhaiten
En niiden allergisoivasta vaikutuksesta mitään tiedä, mutta ovat "loisia" tai tuholaisia, joiden kanta kasvaa, jos niitä ei hävitä. Niinpä nurkat kannattaa oikeasti siistiä. Jos ei ole kuin muutama, niin selviät siivoamisesta helposti. Seuraa tilannetta sen jälkeen paikassa, mistä löysit otukset. Jos tulee lisää, niin sitten on pakko myrkyttää. Aluksi riittää perusteellinen pesu. Vaatteissa saattaa olla kuoriutumattomia munia, jotka häviää pesussa ja pakkasessa ja kuolee myös kuumassa saunassa, jossa lämmön pitää olla ainakin 80 astetta.
- `Minä
auttaa parhaiten kirjoitti:
En niiden allergisoivasta vaikutuksesta mitään tiedä, mutta ovat "loisia" tai tuholaisia, joiden kanta kasvaa, jos niitä ei hävitä. Niinpä nurkat kannattaa oikeasti siistiä. Jos ei ole kuin muutama, niin selviät siivoamisesta helposti. Seuraa tilannetta sen jälkeen paikassa, mistä löysit otukset. Jos tulee lisää, niin sitten on pakko myrkyttää. Aluksi riittää perusteellinen pesu. Vaatteissa saattaa olla kuoriutumattomia munia, jotka häviää pesussa ja pakkasessa ja kuolee myös kuumassa saunassa, jossa lämmön pitää olla ainakin 80 astetta.
Kauan pitää antaa olla saunassa,että kaikki kehitysasteet kuolee vaatteesta?
- Miuku
auttaa parhaiten kirjoitti:
Minulla näin:olen nähnyt asunnossani muutaman turiskuoriaisentoukan ja yhden kuolleen pörröisessä paidassani,muissa vaatteissa en ole toukkia nähnyt tai reikiä eli pitääkö minun käsitellä varmuuden vuoksi kaikki vaatteeni vai riittääkö,että käsittelen vain ne missä oli kuollut toukka ja missä reikiä?eli voiko munat tarttua saastuneen ja saastumattoman vaatteen kosketaessa vain toisiaan?
Netistä olen yrittänyt tietoa löytää mutta eipä paljon ole.Ei kai minun nyt tarvi koko taloa alkaa jynssäämään? - asunto
Miuku kirjoitti:
Minulla näin:olen nähnyt asunnossani muutaman turiskuoriaisentoukan ja yhden kuolleen pörröisessä paidassani,muissa vaatteissa en ole toukkia nähnyt tai reikiä eli pitääkö minun käsitellä varmuuden vuoksi kaikki vaatteeni vai riittääkö,että käsittelen vain ne missä oli kuollut toukka ja missä reikiä?eli voiko munat tarttua saastuneen ja saastumattoman vaatteen kosketaessa vain toisiaan?
Netistä olen yrittänyt tietoa löytää mutta eipä paljon ole.Ei kai minun nyt tarvi koko taloa alkaa jynssäämään?Ei riitä, että käsittelet vain kaikki vaatteet. Koko asunto on käsiteltävä ja luultavammin kahteen kertaan. Huomioi, että ne voivat mennä myös jauhoihin, kirjojen väliin, listojen taakse ja ylipäätänsä kaikkiin pieniin koloihin. Tuttavaperheessäni oli myrkytettävä pariin kertaan, koska ko otukset kömpivät ilmeisesti esiin vielä myrkytämättä jääneistä keittiön kaappien koloista.
Talvella selviät myrkytyksestä helpommin.Kanna pakkasella kaikki Mahdolliset tavarat pihalle. Ja tilaa myrkyttäjä.Poista linnunpesät rakennuksesta. Niitä voi löytyä katon välistä tai jopa rakennuksen alaosasta (raadot). Kaikki eloperäiset jätteet kutsuvat kuoriaisia.Talvella ne eivät lisäänny pahasti, mutta ellet tuhoa niitä kaikkia kerralla, ne villiintyvät kesällä. Ai niin. Jos ostat jotain kirpputorilta pese ja pakasta!
- mutta
hae Googlella ja laita hakusanaksi
turkiskuoriainen , niin saat ensimmäiseksi tuon sivun, joka on tuossa edeltävän viestin linkissä.
Saunassa oliot tuhoutuu 70- 80 C asteessa, kun ne saa olla siinä kuumuudessa vähintään 2 tuntia.
- prat
TORJUNTA:
Pilkkukuoriaisesta pääsee yleensä eroon hävittämällä talosta lintuja ja muiden eläinten pesät. Esiintymispaikat asunnoissa voi tarvittaessa käsitellä Baition-aerosolilla ja Bio Kill-sumutteella.- kysymys...
Niin...Eli minä huomasin tässä joku aika sitten veskin lattialla yhden toukan...joku sokeritoukan tapainen yökötys..
Ostin kill bio-suihketta...Toivottavasti se on tappanut...
Onko kokemuksia kill bio-suihkeesta muilla ? Onko hyvin tepsinyt ?
- ja vaatteiden pesusta
Kuoriaisia on lähes aina vanhoissa taloissa, ja vanhoissa kerrostaloissa on melkein mahdotonta saada koko kanta hävitettyä kuin väliaikaisesti, ne tulevat ilmanvaihdon mukana taas takaisin. Väliaikaisratkaisuna nuo jo annetut ohjeet ovat oikein hyviä.
Miksi muuten peset kaiken 40 asteessa? Esim. lakanat eivät edes tule puhtaiksi niin alhaisessa lämpötilassa. Toiseksi pesuaineen zeoliitti jämähtää koneeseen ja aiheuttaa myöhemmin tukoksia ja saostumia. Kannattaa pestä kerran kuussa ainakin yksi koneellinen (esim. lakanat ja pyyhkeet yleensä kestävät) niin kuumassa kuin koneen ohjelmassa on. Pidentää koneen ikää. - sama ongelma
että yrität hävittää niitä kotonasi, koska ainakin jos asut kerrostalossa myös naapurisi kärsii ongelmasta. Kysy isännöitsijältä onko kukaan muu niitä nähnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253730
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402722Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532280Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122251Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131749Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191529Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521501- 971389
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621241Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951194