26.5.2018 jKr.

Sattuu, kun ei voi ottaa ajasta kiinni.

Ei pysty, ei kykene.

Lipuu ohi. Kaikki.

Kuin kukat ihmiset kasvavat, kukoistavat ja kuihtuvat.

Mitään ei jää.



Mikä on tärkeää?

Tuolla puolen.

Täällä huonoja neuvoja.

Kaikki ei ole hyvää, se mikä satuttaa.

Rikkoo, halvaannuttaa ja jättää kitumaan.

Huonoja kauppiaita, hyväksikäyttäjiä ja riistäjiä.



Mutta armoa on ja siipirikkonakin voi elää.

Väistää sitä, mikä on valon tiellä, ja etsiä hyvää.

1

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kävellessäni kotiin ajattelin sitä, mitä äiti sanoi.

      "Ryppyjä rypyn vieressä."

      Ei itsestään, mutta toisesta. Kun vanhenee.



      Pienin murhe kaikista. Rypyt.

      Suurempi se, että kaikki päättyy liian nopeasti.

      Miten hirveästi olen surrut äitiäkin.

      Pahinta kaikesta äidin tuska, jota ei ole voinut ottaa pois.

      Ei pystynyt, ei kyennyt.

      Hänellä on ikävä, minulla ei.

      Olen ollut niin yksin jo lapsesta lähtien.

      Isoäidin yläkerrassa.

      Minulla ei ollut ketään. Läheistä.

      Isä pitkät päivät töissä, äiti liian kiireinen ja alakerrassa viktoriaaninen isoäiti, ikäeroa 75 vuotta.

      Upposin omaan maailmaani. Tähän.



      Tulin tänne ulos, jos tarkenisin illallakin.

      Villasukat jalassa, laheat merinovilla-tekokuitupitkikset lämmittämässä. Teknowoolia.

      Teepaita, jonka kaula-aukkoa hiusklipsi pienentää, ettei kylmettyisi niin kuin kädet.

      Helteessä ei tarvitse pipoa, mutta nyt on otsapanta.

      Aurinko auttanut paljon, mutta mitä sitten, kun se laskee ja ilmat viilenee. Kuinka paljon pää ja otsa kalvavat taas.

      Varustauduin jo talvea varten ostamalla kolme pipoa tänään, kaksi itselleni ja yhden pojalleni.

      Minulla on tätä nykyä niin paljon pipoja, etten jaksa laskeakaan. Ostamieni lisäksi olen ommellut myös niitä ja neulonut hirveät määrät otsapantojen lisäksi.

      Kaikki hoito pelkkää luomua vaan. Alpakkaa, lampaita, villaa, jolla vuorannut kaiken sänkyä myöten.

      "Ihmisiä pitää suojata lailla uskomus­hoitojen haitoilta. Kun kyseessä on hengenvaarallinen sairaus, lainsäädännön tulee sallia vain vaikuttaviksi ja riittävän turvallisiksi osoitetut hoitomuodot."

      Mutta mitä jää jäljelle, kun muuta ei olekaan homesairaille, borrelioosin uhreille ja monille muillekaan?

      Röyhkeää heitteillejättöä vaan.

      Vammaisena joutuu elämään ja lyhyen elämänsä kärsimään.



      Täytin https://goo.gl/aLfk8G kyselyn.

      Paleltaa jo ja päälaki kalvaa.

      Mentävä sisälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe